Het Buelltopic van MF deel 3

hierbij de eerste foto van mijn buell, vandaag 400 km mee gereden, damned wat een motor, heerlijk karakter.

 
Hey,

hierbij een nieuwe buellrijder *O*

Mijn eerste bike, ben dan maar ineens voor de mooiste gegaan, zwarte xb 9 sx uit 2009,

tegengekomen in motozaak in Brussel, kon hem niet weerstaan

huidige mods:

-breader reroute
-rino uitlaat
-gas mask
-header heatshield
-oberon stuurspiegels
-sliderdoppen op motorblok en assen (niet op foto)
full
 
Laatst bewerkt:
ik ben al een tijdje opzoek naar zo'n koplamp roostertje.

Heeft iemand er nog 1tje liggen ter overname?
 
*D ondertussen zijn we alweer 1000 km verder met de buell, elke morgen dat ik hem start ben ik mijn ochtendhumeur al weer kwijt.

Tot nu toe geen slagje verkeerd gegeven, en een voordeel dijkjes zijn in dit jaargetijde niet meer vol van fietsers en wandelaars, en kom er dus nu ook achter hoe fijne stuurfiets het is.

Genieten dus 8-)

moet alleen in cockpitje ff lampjes wissellen, dat blijft donker :+
 
Laatst bewerkt:
Zeer bekend kwaaltje.
Wel ff zeker weten dat het de schakelaar is en niet een slecht contact.
Als je even op internet zoekt, vind je zo het onderdeelnummer van Harley en kun je dat nummer gebruiken om de nummers van andere fabrikanten te vinden, er zijn nummers van oa Suzuki, Kawasaki, Rolls-Royce en Fendt voor exact hetzelfde onderdeeltje.
Ik heb er destijds een paar besteld via eBay met behulp van het Suzuki-nummer voor een paar euro per stuk.
Ik ben momenteel niet thuis, evt zou ik je morgen de nummers kunnen geven.
 
zou heel mooi zijn :Y via de dealerlijst zou me die switch €54,- kosten.

en heb alles ff doorgemeten, m'n remschakelaar voorrem is kapot.

Zeer bekend kwaaltje.
Wel ff zeker weten dat het de schakelaar is en niet een slecht contact.
Als je even op internet zoekt, vind je zo het onderdeelnummer van Harley en kun je dat nummer gebruiken om de nummers van andere fabrikanten te vinden, er zijn nummers van oa Suzuki, Kawasaki, Rolls-Royce en Fendt voor exact hetzelfde onderdeeltje.
Ik heb er destijds een paar besteld via eBay met behulp van het Suzuki-nummer voor een paar euro per stuk.
Ik ben momenteel niet thuis, evt zou ik je morgen de nummers kunnen geven.
 
Laatst bewerkt:
Voorste remschakelaar / front brake switch:

Buell Y0810.9
Suzuki 57460-17C01 (deze zit ook op mijn '05 XB12S)
Suzuki 57460-17C00
Kawasaki 27010-1170
Kawasaki 27010-0025

En nog een Honda nummer, maar die ben ik niet 100% zeker: Honda 35340-MM5-600

Zeker met de Suzuki-nummers vind je relatief goedkope schakelaars via eBay.
Twin vraagt volgens mij €17,50 ex btw en ex verzenden.
 
Laatst bewerkt:
Jongens bedankt,

met de ontvangen info kunnen kopen bij kalsbeek motoren in zwolle voor €12,-

Heb nu weer een werkend remlicht

8-)
 
Laatst bewerkt:
kan nu rustig ff via internet kijken voor een paar van die schakelaars, kan nu weer veilig rijden.

als ik kijk naar de constructie van die schakelaar verbaasd me het ook niet dat het een bekend probleem is.

vandaag ff olieniveau gecontroleerd na 1000 km, staat nog hetzelfde als toen ik de motor kocht :Y
 
mochten mensen de vorige eigenaar kennen, zouden jullie diegene willen vragen of via mail of pb een berichtje te sturen ?(of pb voor mijn mailadres)

ben super tevreden over de motor, maar naar het aanziet ben ik of de 2e of de 3e eigenaar van de motor, en ik zou eigenlijk gewoon willen weten wat ze veranderd hebben,stukje onderhoudhistorie, aangezien buell wereldje klein is..

voor de rest.. I'm in love :]



 
Laatst bewerkt:
Vandaag eens goed gewassen en op de brug gezet, klaar voor het sleutelseizoen ;)
 
Uitlaat moet er onderuit om gespoten te worden, dashboardje voorzien van een schakelindicator en voltmeter, een nette aansluiting voor de druppellader maken, m'n claxon moet ik even beter vastzetten, die trilt steeds los, usb-aansluiting maken om navigatie op aan te sluiten en nog een hoop kleine dingen.
En als het klaar is, verder aan m'n cafe-racer project.
 
die schakelindicator lijkt mij ook een mooie toevoeging

garminbekabeling zit al een mooie usb laderaansluiting bij.. :)

claxon: nut-lockmoer of loctite 243 bv..

noem maar wat :P, keep us posted 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hi allemaal.

Lees hier nog steeds mee en nog steeds wel interesse in een buisjes Buell ( ondanks ruimtegebrek momenteel ;( . M2 bijvoorbeeld.
Staat er 1 bij de motorzaak in onderstaande link.
45000 op de teller ervan uitgaande dat dit klopt.
Gezien de kmstand is de prijs misschien wat optimistisch of ze zijn aardig gestegen in prijs dat kan ook uiteraard.

Weet iemand van jullie wat er dan qua onderhoud aan gedaan moet zijn of gedaan moet worden?
Minpuntjes om even op te letten ?

Buell M2 Cyclone - Loud Motorcycles Putten
 
Laatst bewerkt:
Dubbelpost.:(

Waarom kun je hier eigenlijk een reactie die je plaatst bijvoorbeeld niet binnen 5 minuten verwijderen ?
 
Laatst bewerkt:
Ha driver, dat is lang geleden. Die M2 ziet er wel goed uit voor z'n leeftijd. Ben helaas nauwelijks bekend met de buizen-Buells.
@johnk6, er zit al een borgmoer en loctite op, dat is het gekke. Die veerplaatjes blijven maar loskomen. Nu effe een keer goed bekijken. Laderaansluiting heb ik, moet 'm alleen nog aansluiten en wegwerken. Zal tzt wel wat foto's maken
 
Terug
Bovenaan Onderaan