Valencia

Goede suggestie op Twitter:


Hey @DucatiMotor lets have an exchange program in 2018. @lorenzo99 down to @pramacracing and @Petrux9 up to the Factory team..... #ValenciaGP #MotoGP

Prima plan! *O*
 
Grin.

full
 
Lorenzo had Dovi gewoon moeten laten passeren, Dovi had namelijk meer druk kunnen uitoefenen op Marquez. Naar diegene voor je toe rijden is een voordeel, maar dan moet je er daarna wel voorbij want erachter blijven hangen kan ook weer nadelig werken, wat vandaag dus gebeurde imo. Als je tijdens de slotrace 5x een teamorder negeert ben je echt wel een dipshit in optima forma..

Denk niet dat Dovi meer druk uit kon oefenen. Zodra Dovi P1 kon halen zou Marquez zich settlen tussen P2 en 11..
 
Maakt toch geen zak uit wat dovi zou doen?
Als gaat die achterstevoren op z'n fiets zitten.

Lorenzo kreeg genoeg meldingen op z'n cockpit en via zijn pitbox dat hij dovi voorbij moest laten.

Dat is toch reden genoeg, lijkt mij.


Bovendien heeft hij toch zelf aangeven dat hij dovi zou helpen, indien nodig?
 
Maakt toch geen zak uit wat dovi zou doen?
Als gaat die achterstevoren op z'n fiets zitten.

Lorenzo kreeg genoeg meldingen op z'n cockpit en via zijn pitbox dat hij dovi voorbij moest laten.

Dat is toch reden genoeg, lijkt mij.


Bovendien heeft hij toch zelf aangeven dat hij dovi zou helpen, indien nodig?

Pffff, Dovi helpen is alleen als Lorenzo op 1 ligt en Dovi 2. Aan de foto hierboven kon je al zien dat Dovi het tempo niet kon volgen. Zijn beste kans was aanhaken bij Lorenzo en hopen dat hij het kan kon dichten.
In mijn ogen maakte Lorenzo de juiste afweging. En ik ben niet eens fan van hem.

De orders naar Redding in PI vond ik nog veel treuriger.
 
Blijft briljant om zo kampioen te worden :Y :t
Omdat hij op deze wijze heeft gewonnen.
Als hij die titel door dit euveltje dus puntloos had verloren (en Dovi had gewonnen) was het waarschijnlijk een sukkel die onnodige risico's nam.

Terechte wereldkampioen maar nam heel veel risico terwijl hij met slippertjes aan ook het binnen had gereden.
 
Omdat hij op deze wijze heeft gewonnen.
Als hij die titel door dit euveltje dus puntloos had verloren (en Dovi had gewonnen) was het waarschijnlijk een sukkel die onnodige risico's nam.

Terechte wereldkampioen maar nam heel veel risico terwijl hij met slippertjes aan ook het binnen had gereden.

Ik bedoelde het positief. Anderen hadden hem niet overeind gehouden en waren geen kampioen geworden in een zelfde situatie. Dat pleit voor Marquez. Maar je hebt gelijk: Hij nam ook teveel risico's. Misschien kan hij niet anders? De winnaar heeft iig het gelijk aan zijn kant.
 
Omdat hij op deze wijze heeft gewonnen.
Als hij die titel door dit euveltje dus puntloos had verloren (en Dovi had gewonnen) was het waarschijnlijk een sukkel die onnodige risico's nam.

Terechte wereldkampioen maar nam heel veel risico terwijl hij met slippertjes aan ook het binnen had gereden.

Mee eens.
 
Ik bedoelde het positief. Anderen hadden hem niet overeind gehouden en waren geen kampioen geworden in een zelfde situatie. Dat pleit voor Marquez. Maar je hebt gelijk: Hij nam ook teveel risico's. Misschien kan hij niet anders? De winnaar heeft iig het gelijk aan zijn kant.

mwah. Zelfs met een 0 score voor Marquez had Dovi nooit P1 gehaald en was hij alsnog kampioen.
 
mwah. Zelfs met een 0 score voor Marquez had Dovi nooit P1 gehaald en was hij alsnog kampioen.
Inderdaad.
Volgens mij had Pedrosa nog wel wat extra over gehad zodra Dovi in de buurt was gekomen. Ik schat zo in dat Pedrosa het eerste deel van de race er op beducht was dat hij indien nodig Dovi moest blokken. Toen duidelijk werd dat dat niet meer nodig was kon hij er vol voor gaan, en dat deed hij dan ook.
 
Inderdaad.
Volgens mij had Pedrosa nog wel wat extra over gehad zodra Dovi in de buurt was gekomen. Ik schat zo in dat Pedrosa het eerste deel van de race er op beducht was dat hij indien nodig Dovi moest blokken. Toen duidelijk werd dat dat niet meer nodig was kon hij er vol voor gaan, en dat deed hij dan ook.

Zou ook de keuze verklaren voor de hardere band.. Als Marquez het niet had kunnen klaren dan had Dani in de laatste fase nog een troef in handen gehad... Kan me zomaar voorstellen dat dat een deel team-tactiek is geweest die uiteindelijk alsnog zeer positief voor Dani is uitgevallen.
 
Omdat hij op deze wijze heeft gewonnen.
Als hij die titel door dit euveltje dus puntloos had verloren (en Dovi had gewonnen) was het waarschijnlijk een sukkel die onnodige risico's nam.

Terechte wereldkampioen maar nam heel veel risico terwijl hij met slippertjes aan ook het binnen had gereden.
Maar wat vind je zelf nou mooier?
We weten allemaal heus wel wat verstandig en het beste is, maar hij gaat er gewoon voor, spektakel toch! :}

Wanneer hij was gecrasht en Dovizioso had als door een wonder de GP gewonnen, dan was het spektakel des te groter geworden en was er voor Honda ook niks verloren. Tuurlijk, die japanners zijn gek op cijfertjes en WK-titels, maar ze weten zelf ook wel dat hun 2017 RCV niet best was.
Door dit spektakel stijgt de MotoGP alleen maar in aanzien.

Just my 2 cents en as is verbrande turf... ;)
 
Maar wat vind je zelf nou mooier?
We weten allemaal heus wel wat verstandig en het beste is, maar hij gaat er gewoon voor, spektakel toch! :}

Wanneer hij was gecrasht en Dovizioso had als door een wonder de GP gewonnen, dan was het spektakel des te groter geworden en was er voor Honda ook niks verloren. Tuurlijk, die japanners zijn gek op cijfertjes en WK-titels, maar ze weten zelf ook wel dat hun 2017 RCV niet best was.
Door dit spektakel stijgt de MotoGP alleen maar in aanzien.

Just my 2 cents en as is verbrande turf... ;)
Was de Honda wel zo slechte in combinatie met de huidige Michelins? Ducati en Honda hadden gewoon de beste machine dit jaar, waarbij je niet duidelijk kunt aangeven welke de betere was in mijn ogen.
 
Bij Honda zeggen ze dat de fiets niet top is, bij Ducati ook en bij Yamaha al helemaal.
Zo zie je maar, de duurste prototypes en het is blijkbaar allemaal troep.

Laten wij allen blij zijn met onze simpele brommertjes ;)
 
Bij Honda zeggen ze dat de fiets niet top is, bij Ducati ook en bij Yamaha al helemaal.
Zo zie je maar, de duurste prototypes en het is blijkbaar allemaal troep.

Laten wij allen blij zijn met onze simpele brommertjes ;)

_O- :^
 
full


Het was geweldig in Valencia!!

Ik heb nog even naar Zarco gezwaaid, en hij zwaaide nog terug ook!! :P

Jammer dat hij de race niet kon winnen, ik had in mijn gedachte hem de back-flip al zien maken.
 
Wie gaan er allemaal in Jerez testen volgende week? Of is het alleen Ducati die daar een prive test heeft?
 
Goed stukje inderdaad. Het interesseert hem inderdaad geen reet. En dan mag je blij zijn met een gentleman als Dovi. Men probeert voorlopig subtiel de vrede te bewaren. Maar of dit lang gaat duren met dergelijk oncollegiaal gedrag is de vraag.

Als hij komend seizoen aan de leiding staat en/ofveel wedstrijden wint is iedereen bij Ducati dit incident volledig vergeten.... ze moeten wel heel erg onder een steen hebben geleefd als ze dit soort nukken niet van tevoren hebben zien aankomen., als hij maar aan zijn verwachtingen gaat voldoen.... wat niet makkelijk zal worden met de huidige concurrentie.
 
Laatst bewerkt:
Op deze manier wordt Jorge zijn contract helemaal niet verlengd. Slechte resultaten en oncollegiaal. Er staan genoeg goeie te springen om zijn zitje... en een te royaal salaris...
 
Op deze manier wordt Jorge zijn contract helemaal niet verlengd. Slechte resultaten en oncollegiaal. Er staan genoeg goeie te springen om zijn zitje... en een te royaal salaris...

Een salarisverlaging lijkt me een optie, maar ik denk niet dat Lorenzo na volgend seizoen op de stoep staat. Hij is regelmatig sterk in races en kwalificatie, en daarin verwacht ik ten opzichte van Dovizioso een stijgende lijn. (Dus mochten beide Ducati's volgend jaar niet voorin zitten, verwacht ik Lorenzo in elk geval dichter bij / vaker vóór Dovi dan dit jaar.)

En staan er werkelijk genoeg kampioenen te springen om een fabriekszitje bij Ducati? Ik denk niet dat je veel coureurs gaat vinden die brengen wat Lorenzo brengt aan snelheid en ervaring. Tenminste, geen coureurs die niet al dik onder contract zitten. (Zeg nu zelf, wat schiet je op met Petrucci ipv Lorenzo..?)
 
Terug
Bovenaan Onderaan