Suzuki DRZ Topic#3 - Degelijk, licht ontvlambaar en fun bike

door m te vergelijken met een nieuwe.. :P

Misschien is er de mogelijkheid om je nokkenaskettingspanner zo te verwijderen uit het blok dat 'ie niet verder uitspant, dan heb je een idee hoever die de kettinggeleider nu moet induwen.
 
Is het trouwens aan te raden om de nokkenasketting meteen te vervangen als het blok toch open moet bij meer als 30k op de teller ? Of gewoon kijken waar de spanner op staat en aan de hand daarvan beslissen ?

En welk merk zuiger is aan te raden/ niet aan te raden ? En verder vraag ik me af of ik de krukas ook al moet laten aanpakken bij bijna 31.000km op de teller.

Ik heb namelijk een blok waarvan de as waar de koppeling opzit veel speling heeft, en dus het lager aan de kant van de versn.bak waarschijnlijk kapot gelopen is.
 
Hi dizzers,
Heeft een van jullie (goede) ervaringen met vervangings radiatoren? Mijn linker radiator is naar de vaantjes en ik ben op zoek naar een goede vervanging. Alle tips zijn welkom!
 
Weet iemand van jullie een goed adres in NL waar je stickersets voor een DRZ400SM kunt laten maken?
Ik ben begonnen met het opknappen van mijn DRZ en wil zoiets, maar kan dit setje nergens vinden.
screenshot_2017_10_27.png
 
Laatst bewerkt:
Heeft een van jullie (goede) ervaringen met vervangings/imitatradiatoren? Mijn linker radiator is naar de vaantjes en ik ben op zoek naar een goede vervanging. Alle tips zijn welkom!
 
Heb de accu weer eens leeg en vrees dattie redelijk om zeep is. Wil graag switchen naar lithium ion. Iemand ervaring mee? Zo ja, welke heb je en waar gekocht?
 
Heb de accu weer eens leeg en vrees dattie redelijk om zeep is. Wil graag switchen naar lithium ion. Iemand ervaring mee? Zo ja, welke heb je en waar gekocht?

Ik heb er geen verstand van, maar heb wel gelezen dat dat soort accus minder goed tegen lage temperaturen kunnen. Ik zou daar wel even in zoeken, mocht je je motor niet verwarmd/beschut stallen :)
 
Ik heb er geen verstand van, maar heb wel gelezen dat dat soort accus minder goed tegen lage temperaturen kunnen. Ik zou daar wel even in zoeken, mocht je je motor niet verwarmd/beschut stallen :)
Heb ik gelezen idd. Tip zou zijn even contact aanzetten zodat de verlichting de accu aan het werk zet en zo iets opwarmt. Motor staat droog maar wel koud. Met huidige accu’s heb ik in de winter vaker problemen dus slechter zal het niet worden lijkt me...
Denk dat ik de goeie al gevonden heb ;)
 
Rij je veel in de winter?
Nee. Alleen als het lekker weer is. Kou vind ik niet zo erg. Pekel is no go. Rommel...

Edit: wel fijn als hij start dan. Vandaar de lithium, die zouden langer spanning vast moeten houden. Of vaker rijden... :+
 
Laatst bewerkt:
Vis je accu gewoon uit de motor als je m wegzet voor langere tijd. Helemaal als je zon lithium accu neemt, klagen dat je niet wil zeulen met zon zwaar ding is dan geen argument meer ;)
 
Dat zou dus met een lithium juist niet meer nodig zijn als het goed is. Die houden veel makkelijker hun spanning vast. En bij extreme kou rij ik toch niet omdat er dan waarschijnlijk al gepekelt is ;)
Ik zal me er eerdaags eens iets meer in verdiepen en een knoop door hakken...


Edit:

“Let op: Lithium motorfietsaccu's presteren beduidend slechter bij extreme vorst

Startproblemen kunnen optreden bij extreem lage temperaturen van -10° C of lager. Dit kan komen door de toename van de weerstand in de accu die bij dergelijke omstandigheden optreedt. Een truc om dit probleem te verhelpen is om de koplamp voor ongeveer 10 seconden aan te zetten. Dit verwarmt de accu, waardoor het starten van de motor weer mogelijk is.”



In dat geval ben ik safe. Met die temperaturen heb ik andere hobby’s :X
 
Laatst bewerkt:
Met alle motoren heb ik wel accu ellende gehad maar voornamelijk door het langer stilstaan van de motor. Nu gaan ze om en om aan de druppellader en dat werkt voor mij prima. Geen last minute gekloot als je onverwachts een ritje gaat doen :)
 
Ik heb een 21" Drz voorwiel met hoogteslag, zijslag en 5 kromme spaken. Mijn eerste offerte voor reparatie word ik niet blij van.
Iemand nog een velg liggen? of een goed adres omgeving midden NL?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb een 21" Drz voorwiel met hoogteslag, zijslag en 5 kromme spaken. Mijn eerste offerte voor reparatie word ik niet blij van.
Iemand nog een velg liggen? of een goed adres omgeving midden NL?

Zelf stellen en nieuwe spaakjes al geprobeerd?
Heb het een tijdje geleden voor het eerst gedaan wel uren mee bezig geweest maar wel gelukt.
 
Ik heb een 21" Drz voorwiel met hoogteslag, zijslag en 5 kromme spaken. Mijn eerste offerte voor reparatie word ik niet blij van.
Iemand nog een velg liggen? of een goed adres omgeving midden NL?
Ooit via Ro een adresje in Woudenberg(?) gehad. Ik zal eens zoeken...

Maar idd: zelf proberen lijkt me geen kwaad kunnen. Al lijkt hoogte verschil me wel een uitdaging...

Edit: motorvelgen richten

Bijna goed... :’)
 
Laatst bewerkt:
Ooit via Ro een adresje in Woudenberg(?) gehad. Ik zal eens zoeken...

Maar idd: zelf proberen lijkt me geen kwaad kunnen. Al lijkt hoogte verschil me wel een uitdaging...

Edit: motorvelgen richten

Bijna goed... :’)

Van der wouden, tja ooit een frame heen gebracht dacht iets van 3maanden later en die bezoekjes kreeg ik eindelijk alles terug .
 
Terug
Bovenaan Onderaan