trike

ik was echt nieuwsgierig hoe het er bij stond maar ik zie ook niks.
 
Geen foto's te zien...

Je kan het beste uploaden naar de site, naar verdwijnen ze ook niet met de tijd.
 
Ik zie ook geen foto's maar dit....
full
 
Heel vreemd, ik heb gisteren net nadat de eerste reactie geplaatst was gekeken en toen zag ik wel foto's (op de zijkant..) maar nu zie ik ze ook niet meer.
 
kan,. die op de zijkant had ik op een andere manier gepost. maar in een zoektocht voor gewoon rechte foto's had ik deze "alternatieve" manier gevonden die blijkbaar alleen zichtbaar is voor mij :?
net op mijn smartfone gekeken, daar ook geen foto's te zien :(

ik zoek dit nog uit, vandaag geen tijd, moet tennisen en morgen is mijn zoontje jarig, dus ook geen tijd,.....word vervolgd.

edit: nou ik heb het voor elkaar,..wat een gekloot, blijkt een bug in windows 10 te zijn waar veel meer mensen mee liggen te tobben, de oplossing is nogal omslachtig:
zorgen dat dropbox ook op de laptop staat (moet je downloaden)
foto openen in paint
90 gr. naar rechts
90 gr. naar links (staat hij weer hetzelfde inderdaad)
opslaan en hier de internet link van nemen (rechter muisknop)
vervolgens in de linknaam de laatste 0 in een 1 veranderen.

je moet het maar weten,... :Y

eerste 2 foto's zijn een overzicht hoe het nu zit, let niet op de lassen en dergelijke, dit is nog de testfase

20171108_175943.jpg


Inked20171108_180223_LI.jpg


hier is te zien hoe de fusees zitten, wiel staat nu wat te ver naar beneden, straks wanneer hij op zijn wielen staat word de hoek kogel/kom v/d fusee beter.

20171108_180041.jpg


in deze stand v/h voorwiel heb ik de bovenarm geconstrueerd, wiel staat nu max. naar links, zo wist ik hoe ruim ik boven om de band heen moest bouwen. wiel staat nu haaks.

20171108_180132.jpg


vervolgens draaide ik het wiel rechtsom met dit als resultaat, band blijft op de zelfde plek op de tafel maar de bovenkant v/d band helt naar rechts waardoor hij tegen mijn constructie drukt (en hierdoor niet verder naar rechts kan).
ik had beter het wiel in de midden stand haaks kunnen zette. dan deel je het plat gaan liggen efect door 2. maar dan is het lastig te bepalen hoe ruim ik met de bovenarm om de band heen moet bouwen.

20171108_180201.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond zag ik ook foto's. En nu zie ik zwarte kruisjes.........

En volgens mij heb ik lekker geslapen en nu best goed wakker :Y
 
ik zie de foto's nu. ik blijf erbij dat het kantelen van het wiel veroorzaakt wordt door het van de voorkant gezien de kogels niet beide in het hart van het wiel liggen. door de zijdelingse hoek van de fusee's gaat het wiel kantelen. het aanlopen van het wiel naar rechts wordt veroorzaakt door het niet in lijn liggen van de constructie met de fuseehoek. zeker aan de bovenkant waardoor ter plaatse van de band een grote straal wordt afgelegd met het gevolg. als je de konstuctie meer in lijn met de fusee zet draait het wiel alleen om de pijp. hoop dat het een beetje duidelijk is.
 
fgmtech1: de fusee's liggen wel in het hart v/d band van uit de voorzijde gezien. maar zelfs wanneer dat niet zou zijn gaat het wiel niet om deze reden kantelen.
mijn inziens: zo'n fusee heb eigenlijk een draaipunt in de vorm van een punt (een deurscharnier heeft een draaipunt in de vorm van een lijn).
wanneer je 2x een fusee heb die t.o.v. elkaar vast zitten (de kom), en de kop v/d fusee zitten t.o.v. elkaar vast dan krijg je een draaipunt in de vorm van een lijn.
als je dan b.v. zou zorgen dat die lijn t.o.v. de weg haaks staat zowel in de X als in de Y-as, dan zou je het wiel volledig rond kunnen draaien zonder dat die gaat kantelen. ook wanneer de fusee's niet in het hart v/d band zou zitten vanuit de voorzijde gezien.
 
fgmtech1: de fusee's liggen wel in het hart v/d band van uit de voorzijde gezien. maar zelfs wanneer dat niet zou zijn gaat het wiel niet om deze reden kantelen.
mijn inziens: zo'n fusee heb eigenlijk een draaipunt in de vorm van een punt (een deurscharnier heeft een draaipunt in de vorm van een lijn).
wanneer je 2x een fusee heb die t.o.v. elkaar vast zitten (de kom), en de kop v/d fusee zitten t.o.v. elkaar vast dan krijg je een draaipunt in de vorm van een lijn.
als je dan b.v. zou zorgen dat die lijn t.o.v. de weg haaks staat zowel in de X als in de Y-as, dan zou je het wiel volledig rond kunnen draaien zonder dat die gaat kantelen. ook wanneer de fusee's niet in het hart v/d band zou zitten vanuit de voorzijde gezien.

om die redenen heb ik een modelletje gemaakt. dan kun je zien dat het wel degelijk invloed heeft. maar iedereen op zijn manier
full
 
bedankt voor het uitgebreide meedenken en de voor de moeite om een model te maken *O*

als ik het goed begrijp: de bovenste 2 foto's zijn zoals het "hoort" met de fusee's boven elkaar in een loodlijn.
de onderste 2 met de bovenste fusee uit de loodlijn.
 
nee, het modelletje is gemaakt om alle mogelijke wielstanden te simuleren om te weten wat er gebeurd. is niet een specifieke stand te zien( althans niet bewust). modelletje is overigens al een jaar oud en was voor mijn eigen ophanging.
 
vandaag weer aan de voorwiel ophanging gewerkt, op de een of andere manier is het gewoon niet stijf genoeg, zit hem volgens mij niet in de constructie, die is voldoende zwaar uitgevoerd (bovenste arm is van 3/4 hydrouliek pijp.

als je alleen bent is het moeilijk te zien waar het hem nou precies in zit, omdat je wanneer je kracht zetom de speling "op te wekken" je eigenlijk niet goed kan kijken.

omdat zowel de onder als de bovenarm in scharnier bussen draaien, hangt het geheel in rubber, zou het zo kunnen zijn dat hierdoor altijd wat flex in de constructie blijft :? ??

op de foto is te zien wat ik bedoel, gemeten vanaf de velgrand.

let niet op de bramen las spetters en zo, er hebben stangen aangelast gezeten om de boel tijdelijk vast te zetten.

20171118_150209.jpg


20171118_150052.jpg
 
Als alles in rubbers hangt is het logisch dat er flexibiliteit inzit
De vraag is in hoeverre je er straks last van hebt. Er zit waarschijnlijk nog veel meer flex in de band.
Als het sterk genoeg is zou ik me er nog niet al teveel zorgen over maken
Als het stoort bij het rijden kun je er altijd nog een upgrade overheen gooien.
Je moet wat te sleutelen houden toch.
 
Terug
Bovenaan Onderaan