Kwastert aan de TRX 850!

Ik denk ook niet dat je het zomaar even doet. Het voordeel is wel dat je het weer kan smelten en overnieuw doen.
 
Alles wat je iemand ziet doen die dat heel makkelijk afgaat, doe je niet zomaar na. Die heeft dat vaker gedaan. Die heeft dat veeeeel vaker gedaan.
Ik hoor vaak wanneer ik glas sta te snijden: "jaaaaaa, maar jij hebt ook een goede glassnijder".
Of bij het behangen: "jaaaaaaa, maar jij hebt ook zo'n inlijm apparaat en een laser".

Mijn antwoord: doe mijn maar een hele goede scalpel, dan zal ik eens kijken of ik ook een blinde darm kan repareren" O-) .

Antwoord daarop dan weer, nadat er even nagedacht is: "jaaaaaa, maar zo bedoel ik het niet". Neenee...... :+ :+
 
Laatst bewerkt:
Mijn antwoord: doe mijn maar een hele goede scalpel, dan zal ik eens kijken of ik ook een blinde darm kan repareren" O-) .

Antwoord daarop dan weer, nadat er even nagedacht is: "jaaaaaa, maar zo bedoel ik het niet". Neenee...... :+ :+


Dat klopt ook, want een blinde darm repareer je niet, die haal je er gewoon uit....
Of bedoelde je dat niet ? O-) O-)



Maar als ik het zo lees kun je er net zo goed een tube repair care tegenaan gooien :)
 
Ik heb dus zoals gezegd de tank afgewerkt met epoxy. Een 100% epoxy dus zonder vulmiddellen. Da's spul wat ik ken en ik alle vertrouwen in heb.

Na het strak maken heb ik een dikke laag Biccs Bichodur2K DTM gespoten. Bichodur 2K DTM Glans-70 [9258] is een high performance oplosmiddelhoudende, 2 componenten “direct-to-metal” coating welke gebaseerd is op een niet vergelende acrylaathars combinatie met een alifatische isocyanaat verharder.

Bichodur 2K DTM Glans-70 [9258] is speciaal ontwikkeld Voor toepassing als éénlaags coating (primer-en-aflak-inéén) Op diverse ferro en non-ferro metalen en harde kunststoffen. Kan tevens uitstekend fungeren als hoogwaardige corrosie- werende primer in duurzame meerlagen verfsystemen.

full
 
Die primerlaag heb ik afgeneveld met een beetje rode verf. Deze 'schuurcontrole' laag gebruik je om alle oneffenheden makkelijker te zien. Er zaten natuurlijk nogal wat schuurkrassen in de tank van al het slijp- en schuurwerk met de lammelenschijf.
Als je zo'n schuurlaagcontrolelaag spuit , kun je bij het schuren (wetordry500)mooi zien of er nog krassen zijn. Want die rode verf zit ook onder in de krassen waardoor je ze beter ziet!
Als de hele tank weer wit geschuurd is zijn alle krassen eruit......
full
 
Laatst bewerkt:
Toen ik de tank spuitklaar had heb ik eerst een tapijtje geplakt. De mallen had ik al gemaakt voordat ik de rand erin gelast had zodat ik wat meer ruimte had. Ik heb zelfklevend tapijt gebruikt, dat ik van een bekende uit Zelhem gekregen had. Hij vond het niet zo'n fijn spul om te verwerken, maar ik heb mij er prima mee gered. Je wilt tenslotte ook niet met bisonkit aan het knoeien in zo'n krappe ruimte..
full
 
Keurig Kwast!
Ik ken die lak wel trouwens. Ik laat daar hele onderstellen en assen van tractoren en machines in spuiten. Degelijk spulletje en na uitharden knetterhard.
 
Na het stofferen is het dan een kwestie van dom werk: een beetje wit spuiten, daar een beetje rood overheen:
full
 
En nu staat de tank dom te wachten totdat ik er een beetje blanke lak overheen kan spuiten ;)

full
 
Keurig Kwast!
Ik ken die lak wel trouwens. Ik laat daar hele onderstellen en assen van tractoren en machines in spuiten. Degelijk spulletje en na uitharden knetterhard.

Biccs is mooi spul. Ik lak 'm af met Bichotane, dan komt er ook nog een mooie glans op. Dat kan nat-in-nat over die bichodur. (mits je niet met allerlei kleuren wilt gaan werken, want je kunt natuurlijk niet op natte lagen verf afplakken O-) O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan