Honda SH300i Deel 4

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo Allemaal,
Voor degenen met een GIVI AirFlow scherm. Er is een makkelijke en goedkope oplossing tegen het spiegelen van de koplamp in je scherm als je in donker rijdt. Keesvl55 heeft het uitgevonden. Ik heb het ook gemaakt/gedaan en het is eigenlijk verbluffend simpel.
Koop een bouwemmer van 20 ltr bij de bouwmarkt en een pakje Tesa Powerstrips. Met een grote hobbyschaar kun je een mooi petje uit de emmer knippen, maak er eerst een van karton voor de maat. Zorg dat het petje onder de steunen door steekt, dan kun je daar ook plakken. Met 5 Powerstrips plak je het petje boven je koplamp, 3 horizontaal en 2 op de uiteinden. Als je gaat plakken is het handig om het hele scherm er even af te schroeven, de beugels laten zitten.
Zie foto om een idee te krijgen.
full
 
Bedankt voor de tip Edho, heb nu zelf mijn zwarte petje er tussen gefrommeld met de kleop voor de koplamp. Werkt prima maar als het regent heb ik een nat petje. Even een bouwemmer halen dus.
 
Zooo, net setje Hyperpro voorvorkveren besteld. Mijn Voorvering heeft last van stick slip, wat je goed merkt op de kleiwegen hier.
Nu zit ik te twijfelen tussen 10w of 15w voor in de poten, iemand ervaring?
 
Zooo, net setje Hyperpro voorvorkveren besteld. Mijn Voorvering heeft last van stick slip, wat je goed merkt op de kleiwegen hier.
Nu zit ik te twijfelen tussen 10w of 15w voor in de poten, iemand ervaring?

20w bevalt mij erg goed.
het hele slappe is eraf, of dit overkill is bij de hyperpro set weetiknie , staat misschien voorgeschreven bij hun ?
 
ja

en sindskort met Hagon schokdmepers achter en merk ik dat in verhouding de voorkant nou weer wat slap is.
wel een enorme verbetering.
 
Weeral effe geleden dat ik ben komen lezen.
De SH staat in de verkoop. Hoeft niet weg en rij er graag mee maar de consumptiemaatschappij verleidt me met al die nieuwigheden.
De eerlijkheid dient me te zeggen dat ik veel verre verplaatsingen moet maken in het weekend en met de SH zie ik me dat niet doen. Ik hoef geen 160km/u te knallen maar 120-130 met een prima windbescherming is dan wenselijk. Experimenteren met ruiten hou ik voor bekeken want heb het in het verleden met meerdere nakeds geprobeerd, nooit met een wereld van verschil.


Voor de Noorderburen wellicht minder interessant omdat de km-telller maar op 3000km staat maar goed.
Ik laat het effe weten dat er een fantastisch exemplaar te koop staat.
https://www.2dehands.be/motoren/motoren/honda/honda-sh300-2016-382091074.html
 
Laatst bewerkt:
Jammer Wimper! Ach altijd leuk naar wat anders te kijken, er is genoeg leuks te koop.
overgens nette prijs voor je SH300, jammer dat idd voor Nerderland te duur wordt.
Succes!
 
De voorveren zijn binnen in nette kado verpakking (vandaar de prijs? ;) ) Ga ze zsm monteren, zal wel mooi zootje drab uitkomen.
Meteen nieuwe slidding bussen monteren en oil en dustseal vervangen. Ook meteen de voorwiel lagerafdichtingen vv.
Ik weet weer wat ik te doen heb...
 
Het is snel gegaan maar de SH is verkocht.
Ik wens jullie allen nog vele en veilige km's met de naar mijn mening de beste scooter op de markt vandaag te koop.
Aangezien ik teveel autostrade km's doe in Belgie, Nederland en Duitsland ga ik toch opteren voor wellicht een hoogpoter te kopen. De SH deed het voor kortere stukken autostrade goed maar bijv Antwerpen-Goes wat een 80km autostrade is net wat te kort. Stukken waar 130 mag gereden worden ben je de traagste op de baan. Op zich geen probleem en de scooter kon sneller maar gelovende dat ook dit geweldig motorrijwiel een ziel heeft, is deze afstanden tegen 125-130 mee rijden een kwelling voor het blok. Althans die indruk kreeg ik.

Maar goed. Geweldige scooter en mocht er niet moeten gekozen en gedeeld worden hield ik hem. Heb er op een jaar 3000 geweldige km's mee gereden.

Het beste voor jullie allen en veilige km's gewenst!

Groetjes

Wim
 
Hoi Wim!, dat is snel verkocht! Laat je weten wat voor motor je gaat rijden? Ben benieuwd!
Zelf heb ik geen probleem op 130km wegen, hij haalt dat met gemak en ruim daarboven, blokje gaat er niet stuk van.
Toch snap ik wel dat lange stukken 130 rijden wat vermoeiend is.
 
De Hyperpro progressieve voorvork veren zijn gemonteerd. Er zat 15w olie bij, dus heb ik besloten die te proberen.
Tevens de sliding bussen vervangen en afdichtrubbers (had ik nog liggen, weet niet of ze momenteel weer verkrijgbaar zijn)
Meteen de poten opnieuw in de kleurlak gespoten, en afgelakt. Hier en daar zat lichte pekel inwerking, vooral binnenin onder stofafdichtingrubber zat oxide. deze ruimte nu goed vet gemaakt om dit te voorkomen. De olie die uit de poten kwam was nog redelijk goed. Afgezien van aluminium slijpsel geen water invloeden. Viel niet tegen na 33000km.

Nu ik toch bezig was, de voorwiellagers 6302 2rs vervangen, en nieuwe simmeringen geplaatst.

Hoe rijd het? Het eerste wat opvalt is dat de scooter meer rechtop staat. Als je hem van de middenbok haalt duikt de voorkant minder. Onderweg merk je hetzelfde, de voorkant duikt minder en het is of je op rails rijd. Ik durf ook platter door de bocht, de motor rijd stabieler. Ik had verwacht dat de vering stugger/minder comfortabel zou aanvoelen, maar dat is niet zo. Oneffenheden worden veel beter weggewerkt. Als je nu een scherpe vluchtheuvel op rijd en daarna meteen remt, gaat de abs niet meer in werking. Kortom, meer contact met de weg dus! Aanrader! :)
 
Laatst bewerkt:
Verschil tussen originele veer (boven) en Hyperpro progressieve veer. De Hyperpro veer is een cm korter dan de originele.
full
 
Lekker bezig Bulldozer,ik heb zelf net een setje nieuwe citygrips besteld,ik loop al een tijdje met het idee om mijn wielen zwart te spuiten,als de banden binnen zijn ga ik er mee beginnen,gelijk de remmen meenemen als alles uit elkaar ligt.
@Wimper,je scooter was zeker snel weg,superscoot voor een goeie prijs,succes met je volgende tweewieler.
 
Leuk ding die BMW C400x, eindelijk weer een lichtere motorscooter bij BMW. Ik heb hem meteen vergeleken met de SH300, en valt me op dat ze in relatie tot elkaars gewicht evenveel vermogen hebben. Ook is de top van de bmw maar 139km/h, en heeft hij kleinere wielen. Verder zal het rijwiel gedeelte en de luxe/duurzaamheid de doorslag moeten geven. Vind het wel een stoer ding, ben benieuwd naar de prijs. Gok op €8400,- :?
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig Bulldozer,ik heb zelf net een setje nieuwe citygrips besteld,ik loop al een tijdje met het idee om mijn wielen zwart te spuiten,als de banden binnen zijn ga ik er mee beginnen,gelijk de remmen meenemen als alles uit elkaar ligt.
@Wimper,je scooter was zeker snel weg,superscoot voor een goeie prijs,succes met je volgende tweewieler.

Ik heb er ook over nagedacht om de wielen zwart te coaten. Wat je wilt is een duurzaam resultaat, net als origineel. Ik zou het uitbesteden aan een poedercoat bedrijf, poedercoating lijkt me onverwoestbaar. Velgen hebben ook heel wat te verduren.
Verder haal ik maar één keer per jaar de banden eraf, en is het meestal te koud om te spuiten. Of je moet zelf een mooie ruimte hebben en de skills.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan