Offroad/ Enduro Topic 11 "De mais eraf en open die kraan!!

Ik heb er een op mijn computer staan, als je mij even een PB bericht doet met je e-mailadres kan ik hem wel versturen via een WeTransfer.
 
Ik ben helemaal tevreden met de Kenda Trackmaster.

IMO blijft deze band nog wat langer goed dan de AC10. Hij blijft lang happen.

Maar de volgende keer wil ik die mitas type wat vroeger de trellerborg was eens proberen. Daar hoor ik ook wel goede verhalen van.



trackmaster is ook DOT dus straatlegaal ;)
 
Michelin AC10 veruit fijnste achterband die er is.

Even wat anders, iemand die weet wat voor ritje Balkbrug is? Moeite waard om vanuit brabant heen te gaan?
 
Ik vindt balkbrug een van de leukere ritten altijd. Genoeg afwisseling en altijd erg rustig. Ik ga dus zaterdag wel heen.
 
Ik ben er de afgelopen twee keer geweest, moest vanuit Wijchen dus ook een aardig stukje rijden. Het is een prima rit en inderdaad heel veel minder druk, niet zo massaal als de meeste andere ritten.

Verder is er een carrousel en een brug over een sloot, dat moet eigenlijk al voldoende zijn ;).
 
Na afgelopen zondag Varsseveld gereden te hebben en nu nog spierpijn daarvan hebben, sla ik Balkbrug over. Het is voor mij een tering eind rijden en aangezien ik sávonds ook nog een mooi feest heb, pak ik over 2 weken Hengelo wel weer!
 
Ik heb de motor al geprepareerd voor aankomende zaterdag:
2B12ED0900000578-0-image-a-3_1438644768152.jpg


.. :+
 
Om mij in het kort voor te stellen;
Ik ben DetoX, toe aan mijn tweede midlife crisis en daar hoort een noppenbrommer bij. Het gebruikelijke rijtje van toer-sport naar supersport naar allroad heb ik netjes afgehandeld, dus nu toe aan zandhappen, derhalve een 525 EXC overgenomen van een familielid.

Je moet ergens beginnen, dus ik ben voornemens om naar Balkbrug af te reizen (moet alleen nog een trailer regelen) en daar mijn maidentrip te maken in de bagger.
Nu zie ik een plaatje voorbij komen van een KTM met ski's eronder, en nu komt pas mijn vraag; is het wel handig om in Balkbrug te beginnen, of kan ik beter eerst een rondje aan de brommer wennen buiten een OTR?

Ik ben overigens niet helemaal groen als het gaat om offroad, maar nog verre van bekwaam, tenzij het gaat om het creëren van een file op een maisveld.......denk ik...... :?
 
Om mij in het kort voor te stellen;
Ik ben DetoX, toe aan mijn tweede midlife crisis en daar hoort een noppenbrommer bij. Het gebruikelijke rijtje van toer-sport naar supersport naar allroad heb ik netjes afgehandeld, dus nu toe aan zandhappen, derhalve een 525 EXC overgenomen van een familielid.

Je moet ergens beginnen, dus ik ben voornemens om naar Balkbrug af te reizen (moet alleen nog een trailer regelen) en daar mijn maidentrip te maken in de bagger.
Nu zie ik een plaatje voorbij komen van een KTM met ski's eronder, en nu komt pas mijn vraag; is het wel handig om in Balkbrug te beginnen, of kan ik beter eerst een rondje aan de brommer wennen buiten een OTR?

Ik ben overigens niet helemaal groen als het gaat om offroad, maar nog verre van bekwaam, tenzij het gaat om het creëren van een file op een maisveld.......denk ik...... :?

op zo een KNMV/MON dag is denk ik 70% "Onbekwaam" dus dan val je mooi weg in de menigte. De snelle mannen rijden wel om je heen, alleen single track vind ik het altijd klote als er een paar liggen.. Maar goed het is maar een hobby en geen NK..
 
Gewoon lekker rijden.
Lekker je eigen tempo en je vooral door niemand op laten jagen.
Zoals ralph ook al zei: De snellere mannen halen je vanzelf in [Zo niet dan zijn ze toch niet zo snel/goed dan ze vaak zelf denken]

Het is gewoon een uitgestippelde route, ik zou zeggen neem dus rugzakkie mee met wat drinken/eten.
Je kan/mag zo vaak als je zelf wilt/nodig vind pauze nemen.

Ik zou jezelf dus niet bang/maken zorgen maken dat je het niet vol kan houden... Want dan neem je dus gewoon even een pauze. En kun je zien hoe andere rijden. [Kun je van sommige wellicht wat opsteken.]

OTR is heel gezellig en iedereen is heel vriendelijk [Zo heb ik het tenminste altijd ervaren]

Door te rijden leer je pas, En het is echt geen schande als je niet als een herlings rond rijd.

Heel veel plezier :D

we lezen wel hoe je het hebt onervonden.. Toch? :D
 
Het zal wel een aaneenschakeling worden van "bijna dood" momenten, maar ja ik moet wat, midlife 2.0. :+

Is Balkbrug een onneembaar modderbad na de afgelopen regen, of is het te doen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan