BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Ik kwam deze link tegen:
Oldtimers - Home

Een kant en klare oplossing om de houder van de NAVi op een rt Lc makkelijk aan te sluiten op de centrale vergrendeling....
Het is mij niet helemaal duidelijk hoe de electrisch aansluiting op de can-bus gemaakt gaat worden zonder in de bekabeling te moeten gaan snijden en solderen.

... volgens mij is dit de kant-en-klare variant van wat hier eerder al eens als doe-het-zelf-variant langsgekomen is. Misschien interessant voor iemand.
Bedoel je daar de BMW Navigator lock op BMW R1200RT LC variant mee.
 
Ik had die link van www.oldtimer.si hier eerder al eens gepost.
Heb het vorige week woensdagavond besteld, kwam zaterdag binnen.
Van cab-bus heb je geen last, je gebruikt de draadjes waar het zonnebril bergvakje (of what ever) mee geschakeld wordt.
Vandaag gemonteerd, was op zich vrij eenvoudig en goed te doen(maar niet in een half uurtje).
Je onkomt niet aan draden snijden (je moet tenslotte ergens spanning vandaan halen en dan ook nog diegene die die centrale vergrendeling aanstuurt), wel zijn de draden van het bergvakje erg kort.
Dit heb ik met Wago lasklemmen (Praxis) gedaan, dit ging prima.
Het geleverde ziet er degelijk en goed doordacht uit, e.e.a. werkt uit de kunst!
 
Laatst bewerkt:
Maar blijft het wel zaak dat de automobilisten en -stes wel goed (blijven) kijken! Was bij mij niet het geval en al had ik een zwaailicht aan gehad dan was ik nog aangereden. Was toen ook altijd in de veronderstelling dat ik met dubbel xenon niet te missen zou zijn...
Had lang geleden ook een geel hesje maar in al die gele zooi geloof ik ook al lang niet meer. Los van het feit dat ik het geen gezicht vind. ;)

Hoezo naïef :?
Ik vind die gele kleding zooi ook niks, maar twee gele lampjes tussen al die witte vallen wel degelijk op. En ja, het staat en valt met kijken.

Toen ik in 2007 mijn extra verstralers monteerde, met 2x55w extra, om op te vallen in de file hielp dat wel degelijk: de reactie van de automobilisten was ruimte maken.
Nu werkt dat echt niet meer omdat zelfs 4x55w (met de gewone verlichting meegerekend) niet opvalt in de zee van witte lichten.
Nu heb ik daar zwakke Led's in gedaan voor de sier.
En ja, als iedereen met gele lampen gaat rijden, dan moet ik weer iets anders verzinnen ;)

Afgelopen vrijdag naar de Vulkaneifel vertrokken. Wat een luxe dat weer.
Zaterdag een route van gpstracks gereden: GPStracks - GPS Auto en Motor routes in Duitsland

Op zich best leuk rondje maar tis wel veelal over de wat 'grotere wegen'.
Zondag gewoon weer lekker binnendoor gecrost met Onroute. Vertrekpunt Daun en gaan met die handel.
Wat was het een genot en wat is het er gruwelijk mooi met al die herstkleuren!!
Voordeel van het binnendoor rijden is ook dat er gelukkig weinig Duitse sportrijders je voorbij komen knallen. Maar 1 ongeluk gezien en dat verbaast me dan wel. Had er wel wat meer verwacht gezien aantal motorrijders.

In de zomervakantie een paar dagen met de auto geweest ....... :/
Was erg mooi, maar de motor was leuker geweest. :)
Wij zaten in Lutzerath.
 
Laatst bewerkt:
Het is een beetje rustig op dit deel van het forum. Hoewe ik bijna dagelijks even mee lees is mijn bijdrage nagenoeg nul, shame on me. Maar goed. Dit weekend met vrouwlief maar eens nagedacht op de volgende zomertrip. Zoals altijd met auto en aanhanger naar ons basecamp aan riva del garda. En vandaar met de brommert naar Livorno en sardinie. Ons hebben al heel veel italie gezien op de tweewieler. Maar sardinie nog niet. Kent iemand toevalig een leuk adresje daar ?
 
dit is toch wel mijn droomfietsje

full
 
Mooi ding. (als die schoon blijft)

Wordt wel heel erg poetsen als je hiermee even offroad gaat :+

Wat doen die bandjes op asfalt ?
 
ik vind de bandenkeus inderdaad twijfelachtig ofwel niks. maar met normaal rubber en een uitlaatje zoal de RnineT en je hebt een fraaie scrambler lookalike. die volgens mij ook nog eens fantastisch stuurt
 
Het is voor mij allemaal te bloot. Gaaf om te zien, maar ik hoef niet zo nodig met mijn bakkes vol in de wind. De RS is wat mij betreft bloot genoeg. En het tupperware van de RT een zegen als het regent en/of koud is.
Karin had ooit een R1150R. Wat had ik daar rap een CeeBailey ruit op geknutseld....
 
Ben het met Jeroen eens.
Heb ooit een R1150R Rockster gehad.
Was er al gauw klaar mee en met name op de lange stukken.
Vol in de wind en als het regende alsof ik onder de douche stond.
Naked bikes zijn wel leuk, maar dan meer voor een land waar het eigenlijk amper regent en geen winters zijn.
Wat dat betreft is een R1200RT werkelijk fantastisch.
Vr gr
 
Mijn RT LC jeuk is inmiddels trouwens ook weer afgezakt. Vorige week op en neer Bottrop geweest, RT reed naar mijn smaak prima. Inmiddels zit in mijn muscle memory geprogrammeerd: rechtop zittend (lees: ik zit op de RT)-> koppeling gebruiken, tikje voorover (lees: ik zit op de RS)-> Quick Shift. Werkt nu feilloos.

Ongetwijfeld zou ik een RT met het karakter en de speeltjes van mijn RS LC weten te waarderen, maar voorlopig wordt ik wit om de neus bij de gedachte wat zo’n inruil moet gaan kosten. Had ik 1 motor gehad en ook geen vrouw met motor rijbewijs, dan was de kans groot dat die LC er wel was gekomen. Maar voor dit moment is de combi zo, een gedeelde LC RS en een “eigen” DOHC RT nagenoeg ideaal. Als ik stikte van het geld en echt niet meer wist wat er mee te doen, dan had ik wellicht wel wat gevoeld voor zo’n naked als zomer fun fiets. Maar dan wel zonder die maffe noppen banden.
 
Laatst bewerkt:
Via markplaats voor een nette prijs een comfort windscherm kunnen aanschaffen.
Ging mij niet alleen om de betere windbescherming maar ik vind de ‘looks’ ook erg fraai.
Scherm heeft tussen de bevestigingsteunen onderop een zwart vlak wat naar boventoe langzaam helder wordt.
Wel makkelijk want precies op dat stuk werd het standaardscherm aan de achterzijde vuil en daar kon je net niet bijkomen, bij dit scherm zie je het niet *D

full
 
En Abhteh, merk je verschil in windbescherming en/of geluid aangezien dit Comfort scherm even hoog is als het originele?

Kan ik eigenlijk nog niet zeggen daar het fantastische weer er voor heeft gezorgd dat ik het nog niet heb kunnen uitproberen.
Als de winter (lees pekel) het toelaat en er een toertje is gemaakt, zal ik mijn ervaringen hier optekenen.
 
Weet niet of het mogelijk is hoor, maar zou je misschien een foto kunnen maken waarbij je het originele scherm over het gemonteerde Comfort scherm legt om zo het verschil in afmeting duidelijk te kunnen zien. Heb misschien ook interesse in zo'n Comfort scherm, vandaar.

Vast bedankt! :t
 
Ik zou dat best wel voor je willen doen maar ik heb het standaardscherm in de, goed verpakte, orginele doos van het comfortscherm gedaan, en deze vervolgens dichtgeplakt met ducktape.
Dit wil ik eigenlijk niet eerder openmaken dan nodig, sorry
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan