Yamaha T-Max met JCosta vario - ervaring met 18,5 gram?

Acceleratie is zeker het leukst van een sportvario.

Mijn ervaring met Malossi is erg goed. Betaalbaar en inmiddels meer dan 50.000 km mee gereden op mijn Kymco Xciting 500 (2 keer riem vervangen, nooit de gewichtjes vervangen).
Ik hoop dat de Malossi in mijn T-max zich ook zo goed houdt!

Hoe zou er nou nog precies nog iets te verbeteren zijn aan de acceleratie?
 
hitche clutche help je sportvario er alles uit te halen wat erin zit.
vooral het vasthouden van de koppel berg op en met passagier.
 
Alles meegelezen te hebben is het voordeel van de Malossi de prijs en de betere levensduur t.o.v. de Polini (mindere rolletjes) kwalitatief verder goed.
Geeft de Malossi meer rumoer dan de J.costa en dat is ook wat wward.

Hebben diegene die de Malossi mhr next hebben gemonteerd ook de counterplate aangeschaft of worden de onginele van Yamaha gebruikt.
De voobeelden die ik zie in dit topic zijn allen van een t-max 530.
Ik heb een blackmax uit 2006 en een mogelijk slippende vario.
Ik rij met dr. pulley maar zou naar een andere vario willen die betaalbaar en betrouwbaar is.
 
Een jcosta kan slippen.

De andere niet omdat die in de getande as grijpen.
Tenzij de tanden van de as of de plaat die de gewichten in de vario houden ook geen tanden meer heeft.
 
Een jcosta kan slippen.

De andere niet omdat die in de getande as grijpen.
Tenzij de tanden van de as of de plaat die de gewichten in de vario houden ook geen tanden meer heeft.

Volgens mij als je de moer gewoon met 160Nm vast zet is er niks aan de hand. Ik zie dat de malossi kit geen deksel erbij levert, en de pollini kit of top performence kits wel. Ook zie ik dat men er drie ringen bij levert, waarschijnlijk voor het geval dat.
 
Laatst bewerkt:
Koppelingsplaten slippen of slippen niet.
Die zijn dus uitgesloten, dat is mijn conclusie.
Blijft over de vario!
Dat de moer met 160Nm moet vastzitten heeft er niets mee van doen, tuurlijk dat is de waarde vanuit het wpl.
Vandaar mijn vraag mbt de counterplate, is die benodigd of niet.
Geeft het een meerwaarde aan de aandrijving zoals een betere koeling of iets dergelijks.
Als niemand het echt weet is dat ook een antwoord!
 
Ik heb vandaag een Malossi MRH next vario besteld. Nou moet ik alleen nog beslissen welke rolletjes ik er in laat zetten. Volgens mij zitten er rolletjes bij van 14gr en 16gr. Ik rij nu orgineel Yamaha met 14.9gr rolletjes van de 400. Ik hou van lekker snel optrekken maar hij moet niet nerveus worden. Wiat zouden jullie mij adviseren.
Gr Joop
 
....Dat de moer met 160Nm moet vastzitten heeft er niets mee van doen, tuurlijk dat is de waarde vanuit het wpl.
Vandaar mijn vraag mbt de counterplate, is die benodigd of niet.
Geeft het een meerwaarde aan de aandrijving zoals een betere koeling of iets dergelijks.
Als niemand het echt weet is dat ook een antwoord!....

Bij standaard vario’s zijn beide variohelften gekoppeld d.m.v. de gradenplaat, ze worden dus beide aangedreven. Bij de J.Costa is er maar één schijfhelft aangedreven, de andere helft met de stiften draait zo goed als vrij rond.

Als je dan bedenkt dat een vario zo berekend is dat ie met beide aangedreven helften genoeg koppel kan doorgeven kan ik mij voorstellen dat een J.Costa gaat slippen omdat maar één helft wordt aangedreven.
 
Laatst bewerkt:
JXP. Hoe zijn de ervaringen of heb je de vario nog niet gemonteerd?
Morgen wordt hij er opgezet. Ik wil een combinatie van 4×18gr en 4× 16gr er in zetten. Ook laat ik de twee meegeleverde ringen aanbrengen tussen de vario en de counterplate. Ik gebruik de orginele yamaha counterplate. Zodra ik wat ervaring heb hoor je dat.
 
JXP. Hoop voor jou dat de vario inmiddels is gemonteerd.
Kun je er wat meer over vertellen nu, zal toch wel al km gemaakt hebben met dit weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan