avontuurlijke reisgenoot gezocht

j00tje

Rookie
6 nov 2017
5
0
Utrecht
Hoi motor rijdsters/rijders,

Van het voorjaar (2018) zou ik graag 4-6 weken een motor toer tochtje :] willen gaan maken.
En hiervoor ben ik op zoek naar 1 of meerder leuke, gezellige reisgenoten die samen met mij dit avontuur aan willen gaan??
Mijn idee is om van uit NL richting oost Europa/Iran te rijden, maar ik sta ook nog open voor andere opties.

Wie ben ik:
Een gezellige, spontane, avontuurlijk en praktische ingestelde vrouw van 31. Product engineering in het dagelijks leven, dus met een gezonde dosis technische kennis.
Ik hou van kamperen en zou het ook tof vinden om hotelletje/hostel af te wisselen met (wild)kamperen, voor zover de situatie dit toelaat natuurlijk.
Verder geniet ik van lekker eten met een bierjte of wijntje, en ontdekken ik graag andere culturen, landen en steden.
Oh ja en niet onbelangrijk ben sinds deze zomer de troste eigenaar van een BMW R850R :)

Staat jou het idee wel aan om samen een mooie tocht te maken, stuur dan even een berichtje... dan zouden we een keertje kunnen afspreken om verder brainstormen over dit mooie avontuur in spe.

Groetjes,

Jorien
 
Laatst bewerkt:
Tja, heb ook een R850R, maar vrees da'k niet voldoende avontuurlijk aangelegd ben voor zo'n reis. En stel je voor, we zijn aangekomen in Iran, en minister Halbe Zijlstra laat zich voor een microfoon ontvallen dat wij daar zijn om journalisten op te leiden ... wat dan, hè? Wat dan? :?
 
Laatst bewerkt:
~
Lucie Starink had ook zo'n eerste leuke post.. maar dat zegt de meesten hier waarschijnlijk niets meer. /quote]


...LOL...

On-topic: helaas, ik krijg zo'n lange vakantie nooit goedgekeurd bij de baas.
Bovendien trekt dat deel van de wereld mij nou ook niet echt. @TS : succes en alvast veel voorpret gewenst met de voorbereidingen van deze ongetwijfeld zeer avontuurlijke reis!
 
Laatst bewerkt:
Ik vind 't al heel moedig van Jorien dat ze van die grote plannen heeft en dat wil gaan invullen.
Meestal zijn het toch mannen die zulke grote reizen maken. Eigenlijk moet het natuurlijk niks uitmaken, maar toch, om als vrouw op een forum een reismaatje te zoeken, lokt vaak (half) verkeerde reacties uit.

Tot nu valt het nog wel mee met foute opmerkingen.
Mss is foto al een beetje op-over het randje.
Maar om dan gelijk in de boom te klimmen schiet ook weer door.

Ik wens Jorien succes met het vinden van een goede reis-gezel(lin). :t


Nee, Iran staat niet op mijn bucket-list. Paar jaar terug al in Midden-Oosten geweest. Heb er inmiddels genoeg van gezien. Mijn leeftijd zou ook niet erg passen.
 
full

+1
Ik vind het ook tot nu toe meevallen, maar het valt ook mij op dat sommigen veel te plat reageren op vrouwen hier op MF.

Ik hoop dat je een reisgenoot vind en wens je een mooie reis! :t

Edit: check het Van der Heyden topic eens, waar Ashyra volledig afgebrand word. Zij laat zich gelukkig niet afblaffen en blijft correct, dit itt de reacties op haar.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb wat niet ter zake doende reacties verwijderd.

Mooi initiatief, en je ziet idd niet vaak dat een vrouw zo'n oproep doet.
 
Misschien om een mooie onvergetelijke rit te maken met gelijkgestemden en dat liever niet alleen doet. *O*
Danny :W :]
PS: heb zelf geen tijd ga in Augustus pas met vakantie en liever naar het noorden O-)
Maar het zuid oosten staat nog wel op de bucketlist :Y
 
Gelukkig heb ik nog wat tijd om plannen te maken, en gelijk gezinde te vinden☺️.
Dank voor de succes wensen. 😊
 
Probeer anders eens de groep De Motorrijder op Facebook. Daar zijn de reacties altijd serieuzer dan hier.
Ik wens je veel succes! :t
 
Hoezo Iran? Kun je er wat over vertellen waarom?

Kan ik je wel wat over vertellen! Ben er 2 weken geleden voor 2.5 week geweest (helaas niet met de motor), maar heb er ontzettend genoten! Een enorm groot, mooi land; een leuke afwisseling tussen steden (cultuur) en natuur gehad. Maar het mooiste/indrukwekkendste was voor ons absoluut de inwoners! We werden heel vaak aangesproken op straat, met de bedoeling om gewoon een praatje te maken. Of we werden bij de mensen thuis uitgenodigd om mee te eten/of te blijven slapen. Echt enorm gastvrij, kunnen we hier in het westen veel van leren! Dus zeker een aanrader om er naartoe te gaan!

On topic: helaas kan ik in het voorjaar niet.. Veel succes met het zoeken van een reismaatje en de voorbereidingen! :)
 
Mijn eerste reactie: Lijkt me te gek!
Iran trekt me best wel, en vooral die -Stan landen hieromheen.
Die 5 weken vakantie lukt me ook wel..
Ik heb een F650 GS, is dat vergelijkbaar met jouw motor?

Ik ben wel benieuwd wat voor verdere ideeën je nog hebt.
En hoeveel denk je ongeveer dat de reis zou kosten( ik heb ook helemaal geen hekel aan kamperen!)?


Groet,

Bram
 
Let wel op dat de lokale kledingvoorschriften niet handig zijn op de motor. Overtreding levert officieel 6 jaar cel op. Onofficieel veel erger. Mijn vorige waarschuwing, die wat luchtiger was, is helaas verwijderd.
 
Tja, ik wil nog wel een keertje naar Jeruzalem rijden (https://youtu.be/ovox258unME), dus als jij bij Turkije rechtdoor gaat sla ik wel rechts af.

Voorwaarde is wel dat je niet harder rijd dan 125 km/u, want dan houd ik het niet meer bij op mijn Vespa.. :9
 
Tja, ik wil nog wel een keertje naar Jeruzalem rijden (https://youtu.be/ovox258unME), dus als jij bij Turkije rechtdoor gaat sla ik wel rechts af.

Voorwaarde is wel dat je niet harder rijd dan 125 km/u, want dan houd ik het niet meer bij op mijn Vespa.. :9
Israel is iig wel heel mooi om te rijden!
Prachtig land! Helaas bij mijn bezoek zat ik in een bus en niet op de motor................
 
Hoezo Iran? Kun je er wat over vertellen waarom?

Denk dat eerder reactie WillyvD al genoeg zegt, fasinatie voor een mooi land en ander cultuur en vriendelijke bevolking.

Ter inspiratie kan ik ook volgend boek aanraden Meisjes, Moslims en Motoren, gaat over 2 belgische dames die samen naar oa Iran rijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan