De Yamaha T-Max 500 !!

Ik heb wat meer info over de Malossi MHR Next voor de T.max. Hij wordt geleverd met 8x 16 en 8x 18gr rolletjes. Door Malossi wordt geadviseerd om voor Toer gebruik 8x 18gr te gebruiken.
Voor sportief rijden een combinatie van 4x 16gr en 4x 18gr. Om en om geplaatst. Voor racing wordt 8x 16gr gebruikt. Of lichter maar die moeten apart besteld worden.
Om de acceleratie te verbeteren worden er 2 0,5mm dikke ringen geplaatst tussen de half pulley en de Hub.
 
Laatst bewerkt:
zie hier voor plaatst ringen op de kleine afbeelding rechts boven nummer 2
full
 
Laatst bewerkt:
Vandaag leuk bezig geweest in de garage. Tooltje gemaakt om de vario te blokkeren.

full


Standaard rolletjes aan de binnenkant afgedraad. Ze waren 18 gram nu 15,8 gram.

full


Resultaat is top. Ongeveer 1000 toeren er bij. Optrekken start nu bij 6000 toeren en loopt op naar 7000. 0 naar 100 in 5,5 seconde. Toch een volle seconde sneller geworden. Topsnelheid is niet gewijzigd, 178km/h op de teller.
 
Laatst op het forum had iemand het over een ophoogsetje voor de scoter.
Iemand nog een iedee wie dit was en/of waar te koop, was aluminium plaatje.
Iets hoger aan de achterkant lijkt me wel wat voor model 2006.
Geen iedde hoe dat rijdt of eruitziet als het gemonteerd is.
 
Ik wil mijn 2006 liever verlagen. Voorkant is gemakkelijk maar de achterkant is moeilijker. Weet iemand hiervoor een oplossing
 
Morgen wordt mijn j.costa pro bezorgd !
Heb alles al los liggen om direkt te kunnen monteren. Heb toch de tweede variateur er even af gehaald om toch nog ff te checken of alles goed was, tevens mooi ff de tijd gehad alles mooi schoon en vetvrij te maken.
Wordt vervolgd.

Groeten
Theemaks
 
Laatst bewerkt:
Yessssss, morgen wordt mijn j.costa pro bezorgd !
Ben benieuwd. 😜 Heb alles al los liggen om direkt te kunnen monteren. Heb toch de tweede variateur er even af gehaald om toch nog ff te checken of alles goed was, tevens mooi ff de tijd gehad alles mooi schoon en vetvrij te maken.
Wordt vervolgd.

Groeten
Theemaks

Veel sleutelplezier. Mooi stukje techniek zo’n variabele overbrenging!
 
HandVing.
Sleutelplezier zeker. Deze winter weken ook nog de remmerij aanpakken, zuigertjes eruit, alles schoon maken en nieuwe vloeistof er in, ook leuk klusje. Zit ook nog te wachten op verwarmde handvaten, dus er komt nog wat sleutelplezier aan. 😜😜

Groeten
Theemaks
 
Ziet er goed uit Tmax.
Denk dat de verhogers er op zitten?
Kun je een foto vanaf de zijkant posten om te kijken hoe de stand nu is.
 
Ziet er goed uit Tmax.
Denk dat de verhogers er op zitten of zitten die op je nieuwe model?
Kun je een foto vanaf de zijkant posten om te kijken hoe de stand nu is.
 
.jpg~[/img]

M’n zelfgemaakte gereedschap om veer vd tweede variateur te verwijderen cq monteren
 
Laatst bewerkt:
Mijn Malossie next zit er op. Eerste indruk goed. Zet hem zo op 7000rpm. Max ligt weer uit elkaar. De distributie ketting spanner is kapot. Hij maakte de laatste tijd wat meer herrie. Met de kappen eraf viel het extra op.
Veer gebroken. Ga eerst kijken of ik hem zelf kan repareren anders een nieuwe.kost €145😕😭. Gelijk maar koelvloeistof en olie verversen.
 
Ik heb niet de twee bijgeleverde 0.5mm ringen gemonteerd.Als je deze monteerd komt de orginele stalen varioafdekplaat te ver naar buiten waardoor de vertanding niet meer helemaal over de as valt. Daar de plaat ca 3mm dik is en dan 1mm minder op de as draagt worden de krachten volgens mij te groot op de resterende 2mm vertanding. Als de vertanding beschadigd wordt moet je om een nieuwe krukas
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan