Het grote Honda NX250 topic deel 3

Heeft iemand een goed adres voor het spaken van een wiel? Haan Wheels ken ik, die zijn vandaag (zaterdag)niet open.
Iemand ergens anders goede ervaringen opgedaan en wat waren de kosten ongeveer?
 
Heeft iemand een goed adres voor het spaken van een wiel? Haan Wheels ken ik, die zijn vandaag (zaterdag)niet open.
Iemand ergens anders goede ervaringen opgedaan en wat waren de kosten ongeveer?
 
Hi hi das een leuke fiets ;-) Ik zou ook een andere uitlaat moeten hebben.
Past die er bij jou op zit zo onder?
Ik ben zelf ook druk met een NX verbouwen.. net verlichting aangepakt (twin headlight) zal wat foto's plaatsen als ik weet hoe.

groet Marc

Ik ben nu een tank, uitlaatdemper, koplamp en achterlicht rijker (en wat euro's armer ::)) Maar SNOTVER wat geeft dit ineens een goed beeld van wat het moet worden. Echt helemaal wat ik in gedachten had/heb! Nu wordt het langzaam tijd om echt rigoureus aan de slag te gaan: de zaag erin en metaal ertegen aan. ;) Stiekem baal ik wel een beetje dat ik voor een watergekoelde ben gegaan en begrijp waarom er maar één iemand mij is voorgegaan :P Het omleiden en wegwerken wordt nog een uitdaging! Maarrrrrrr straks is het wel echt uniek! 8)

Na deze levering en sneak-preview ben ik begonnen met twijfelen over de kleur van de tank.. Ik wilde het blauw maken, maar het blank metaal is stiekem ook wel erg cool. Alleen 2k blanke lang erover en een mooie gouden Honda embleem erop. Het blok wordt zwart (satijnglans) met wat chromen/glimmende details, de achterbrug en voorvork zilvergrijs, het frame zwart, het zadel bruin (zie foto), hendels bruin (als zadel) en stuur zwart. Iemand nog knappe ideeën qua kleur voor de tank?[afbeelding]
 
Heeft iemand een goed adres voor het spaken van een wiel? Haan Wheels ken ik, die zijn vandaag (zaterdag)niet open.
Iemand ergens anders goede ervaringen opgedaan en wat waren de kosten ongeveer?
Geloof dat spaken nog redelijk zelf te doen is. Zelfs het richten kan, maar dat zou ik wel uitbesteden. Zou jammer zijn als je erna alleen nog maar slalom kan rijden :P

Helaas ken ik ook eigenlijk alleen Haan als een (zeer) goede zaak..
 
Heb zelf het achterwiel van mijn DT gespaakt. Vier spaken eruit, vier nieuwe erin. Heb niets hoeven uit te richten. Moet wel zeggen dat de DT sinds onze samenwerking nooit meer boven de 100km/hr is geweest.
 
Zo stil hier.. iedereen nog steeds aan het rijden? :]

De Rally NX is inmiddels definitief van ons heengegaan. Het frame is verzaagd en er worden nu drastische stappen genomen om het herboren te laten worden.
Alles start met.. stroom :P
full
 
Ja.. past! Ik wordt hier heel blij van. Het laswerk heb ik bij een clubgenoot besteed en hij doet het echt top! De ophanging van de tank is inmiddels ook bijna klaar. Als het zo doorgaat heb ik hem begin januari terug. Dan begin ik aan het opfrissen van het motorblok (kan binnen bij het haardvuur) :Z
Als het allemaal meezit kan de herboren NX tegen de zomer 2018 de weg op. Zou wel erg vet zijn als dat lukt..
 
Laatst bewerkt:
Ga je de originele airbox gewoon gebruiken of komt hier een alternatief voor? Ik ben nl erg benieuwd naar de invloed van een andere filter/airbox op de loop van de NX
 
Originele gaat weg. Het is eerder gedaan dus een vervanger moet kunnen. Ben wel wat huiverig voor het gevolg straks. Maar goed, ergste wat kan gebeuren is dat ik professioneel moeten laten afstellen.
 
KTM is verkocht..
Binnenkort aan de honda werken, hoop alleen dat ik die met winst kan verkopen en niet dat ik verlies maak, anders kan ik hem beter nu als onafgemaakt project verkopen..

Zit nog te twijfelen wat ik komend jaar ga halen :9
Denk dat ik moet kiezen tussen een Honda CBR250RR MC22 of een Honda NSR250R.. moeilijke keuze.
 
Zo'n dingen moet je niet doen om winst te maken. Da's zonde.
Het liefst zou ik de NX houden ja..
Maar ik heb liever een NSR of CBR.
Dus het staat al vast dat ik hem ga verkopen(misschien pas na een paar maanden rijden),
ik wil alleen geen 2500€ erin stoppen als mensen er niet meer dan 1500 voor geven
 
Binnenkort aan de honda werken, hoop alleen dat ik die met winst kan verkopen en niet dat ik verlies maak, anders kan ik hem beter nu als onafgemaakt project verkopen..
Ik denk dat je op z'n best gelijk speelt. Kans dat je echt winst maakt is nihil.

Als ik naar mijn project kijk, en de kosten die ik beraamd heb, weet ik nu al dat niemand (waarschijnlijk) gaat neerleggen wat ik erin pomp. Het blijft dan toch een 250cc en die markt is klein (jong) en vaak (nog) niet vermogend.
 
Het is inderdaad stillekes hier, Ik rij nog wat rond, en denk na over verdere ombouw naar SuperMoto. Ik merk dat ik de laatste tijd steeds meer hiervan gecharmeerd ben waar ik vroeger altijd van de offroads was. Achterwiel wordt ook 17", dat moet ik gaan spaken met 3,5" velg, dus 130 brede band. Het voorwiel is al 17" met 2,5" velg, en dat stuurt een partij lekker! Dan misschien een harde NTV schokdemper plus voorvork harder veren en inkorten om zo'n 7 cm lager te komen, puur voor de vorm haha.

Maar eigenlijk moet ik eerst een grote beurt doen met kleppen etc. En ik heb AX-1 nokkenassen klaarliggen, dan zou ie 29pk ipv nu 26pk moeten hebben. Lijkt me ook wel leuk rijden, eventueel nog een vlakschuifcarburateur erbij die ik met wat geluk kans scoren. Die zat op een XL250 Degree dus zelfde blok en uitlaat en is al aangepast.

Wel heb ik een los frame gevonden dat ik ooit een keer meer richting offroad wil opbouwen; WP USD vork en langere achterbrug. Het mooie is dat het nog ingevoerd moet worden; dan wordt ter plaatse de wielbasis gemeten. Dat is beter dan naar Leliestad moeten voor testrit etc, daarvan zijn de kosten ook veel hoger. Maar goed, dat is heel erg lange termijn, eerst langzaamaan en budgetvriendelijk onderdelen verzamelen en wellicht een donor NX vinden.
 
Hmm, hoewel 17/17" wielen met noppen met lange vork ook al leuk uitzien en zeker weten op het meeste onverhard ook goed meekunnen.

full

full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan