MaxSYM 400 & 600 - Deel 3

Goedemorgen Eddy!

Zaterdag geleden zo'n pin-lock in huis gehaald.
Deze ochtend was ik echt erg benieuwd naar resultaat van zo'n pinlock en je hebt gelijk!
Het werkt echt perfect al had ik deze ochtend maar een 1/2 uurtje gereden. Ik zag duidelijk dat pinlock zelf mooi helder bleef terwijl rondom de pinlock volledig aangeslagen was!
Voorlopig ben ik erg tevreden :Y

Gezien mijn handicap moet mijn vizier ten allen tijde proper en helder blijven.
Dus vroeg ik naar onderhoud van zo'n pinlock. De verkoper zei dat ik zeer zorgvuldig en erg voorzichtig mee moet omgaan. :?

Eddy, hoe onderhoud jij jouw pin-lock? Heb je enkele tips voor ons?

En verder Eddy? Hoe gaat het nu met uw elleboog? Nogmaals veel beterschap! :]
 
Hallo Gerry,
Een pinlock-systeem laat je best gans de tijd zitten, zodat het mooi hermetisch blijft.
Je kan het vergelijken met dubbele beglazing. Als er een klein scheurtje zou optreden tussen de verbinding van de 2 glazen dan krijg je lucht die er tussen komt met condens of aanslag tot gevolg. Indien je dat voor hebt met je pinlock-systeem moet je het pinlock-scherm aan de binnenzijde er af nemen, mooi kuisen en dan best in ideale omstandigheden (warme droge plek), het er terug op monteren. Je moet dan zorgen dat het binnenscherm mooi terug hermetisch tegen je vizier wordt aangebracht zonder dat er lucht tussen kan.De 2 spanpunten waar je pinlock tussen gespannen wordt, kan je bij sommige goeie helmen draaien zodat het binnenscherm iets meer of minder gespannen tegen het vizier aan drukt. Bij mijn SHOEI helm is dat toch. Bij mij gaat het binnenscherm zo een 17000 à 20000 km mee, tot je damp begint te zien tussen het pinlockscherm en het vizier. Dan kan je het meestal nog een paar keer corrigeren via de bevestigingspunten met wat meer spanning, tot het tijd wordt om een nieuw binnenscherm te kopen.

Ik heb een zware week achter de rug gehad. Dinsdag ben ik 3à 4 uur geopereerd geweest aan de elleboog met volledige verdoving. Ik dacht het zou genaaid zijn en dan in het gips, maar dat was niet zo. De bursitis was zo erg, dat de slijmbeurs weer verwijderd is, en al het aangetast weefsel errond is weggesneden, vandaar had ik heel wat weefsel weg en een groot gat in mijn elleboog, het bot was zichtbaar. Dan ben ik vrijdag terug geopereerd geweest, en heeft men een VAC (vaccuumevacuatiesysteem in mijn elleboog ingebouwd dat constant vuil en vocht en wat bloed afvoert naar een externe pomp met opvangbak) ingebouwd.
Ik ben nu thuis met een darm die uit mijn elleboog loopt en moet rondlopen met een draagbare VAC-pomp.
Nu moet ik elke week terug geopereerd worden in mijn elleboog tot de wonde gaat dichtgroeien en er voldoende weefsel van op het bot aangegroeid wordt en dat de huid dan terug over dat nieuw weefsel kan dichtgroeien. Dit zal elke week een operatie zijn gedurende ten minste 4 weken. Ik zal dus zeker een paar maand niet aan motorrijden moeten denken.
Ik hoop dat jullie allemaal wat kunnen genieten van het motorrijden, zeker degenen die het ganse jaar rijden. Vriendelijke groeten van Eddy ;)
 
Laatst bewerkt:
Hoi Eddy,

Amai, wat heb jij nu voor!?!
Het is wel serieus nu...
Laat je maar héél goed verzorgen...
Veel beterschap, man!
 
Jawadde Eddy dat kan tellen.
Hou de moed erin dat komt wel terug in orde en kun je terug met je geliefde maxsym rondtuffen.

Groetjes,
Robert
 
Wegens afhaken van vorige koper terug te koop.

TechPulley X4 koppeling voor MAXSYM 600I.

Ongeveer 2000km mee gereden, werkt prima.
Alle weerstanden zijn erbij alsook een sterkere drukveer.

Voor 150€ mag de koppeling weg, is praktisch de helft van de nieuwprijs. Een buitenkansje dus voor de liefhebbers die hun Maxsym600i willen upgraden.

29n816o.jpg
 
Laatst bewerkt:
Eddy,
Veel sterke gewenst. Klinkt serieus wat je verteld. Je hebt niet veel geluk de laatste tijd. Eerst die verlamming en nu dit. Hopelijk ben je na dit voorval weer de oude en kan je nog lang genieten van het motorrijden.
Ik heb mijn scooter binnen gedaan voor onderhoud aan 20300km. 436 euro betaald.
Riem, gewichtjes, olie, transmissie olie, filters .... Beetje alles zeker.
We zijn weer goed voor de volgende 20000km.
Historiek:
Aan 5000 : 65 euro (olie)
10000 : 125 euro (olie, oliefilter en luchtfilter)
15000 : 65 euro (olie)
Ergens daartussen zelf remblokken vervangen voor en achter. (besteld bij RAD)

Groeten,
Stefan
 
Eddy,
Veel sterke gewenst. Klinkt serieus wat je verteld. Je hebt niet veel geluk de laatste tijd. Eerst die verlamming en nu dit. Hopelijk ben je na dit voorval weer de oude en kan je nog lang genieten van het motorrijden.
Ik heb mijn scooter binnen gedaan voor onderhoud aan 20300km. 436 euro betaald.
Riem, gewichtjes, olie, transmissie olie, filters .... Beetje alles zeker.
We zijn weer goed voor de volgende 20000km.
Historiek:
Aan 5000 : 65 euro (olie)
10000 : 125 euro (olie, oliefilter en luchtfilter)
15000 : 65 euro (olie)
Ergens daartussen zelf remblokken vervangen voor en achter. (besteld bij RAD)

Groeten,
Stefan

65 euro om de olie zelf te wisselen ? Of was dat de garage ? Om het zelf te doen (met wisselen van het filter erbij) heeft me dat minder dan 20 euro gekost (volsynthetische olie 10W-40) ...

Stefan
 
65 euro is olie door garage ververst.
Heb wel na een winter (tussen 2 onderhoudsbeurten) de olie zelf ververst omdat ik alleen maar vele korte ritten gedaan had. Er zat serieus wat schuim op de oude olie.
Ik dacht dat aan 15000km de riem ging vervangen worden maar dat was een vergissing. Ze hadden alleen de olie vervangen in de garage. Dus gezien ik zelf al tussenin de olie vervangen had een beetje overbodig binnen gedaan.
Zal de volgende keer weer zelf de olie vervangen.
Ook de lampen heb ik zelf al vervangen nadat er eentje was gesprongen. Was een leuk werkje van twee uur. Filmpje op youtube bekeken en dan de neus gedemonteerd om aan de lampen te kunnen.

Stefan.
 
Laatst bewerkt:
Hallo
Volg dit forum al een tijdje en heb onlangs een sym 600 i gekocht ter vervanging van de bmw lt die me een beetje te zwaar werd. Motortje doet het goed en ik ben er tevreden over. Ik heb wel ondervonden dat hij het betr doet en minder trilt als je benzine 98 tankt. Heb dit reeds enkele malen gedaan en het bevalt uitstekend.
Ps: woon in de stille kempen nabij Turnhout. Nog ieland uit de streek??
 
Ik heb het duidelijk ondervonden dat 98 veruit het beste is. Wat hetvvermogen betreft ben ik zeer tevreden en ik hoop dat het eencilindertje ook mee kan op langere afstanden en als het wat heuvelachtig wordt.
Zijn de meeste Syms hier in winterslaap of eijn jullie ook volhouders bij redelijk weer uiteraard.??
 
Winterslaap kent mijne maxsym600i niet, alleen als't glad (sneeuw ijs) is blijft hij binnen.

Wat betreft 98 tanken en zeker geen E10 brol daar kan ik van meespreken,dat wil je niet meemaken en zeker niet als je in Oostenrijk in de bergen zit. Onze sym is daar helemaal niet gelukkig mee, hij hangt dan den koppige ezel uit en vertikt het dikwijls om harder dan 50 te rijden.

Om steile cols te rijden moet je geen schrik hebben ik ben gewoon om er lange afstanden mee te rijden. Bijvoorbeeld we rijden in twee dagen helemaal tot beneden in Frankrijk aan de middellandse zee langs gewone wegen zonder probleem. Heb er onder andere de Stelvio langs de steilste kant met zijn 48 haarspeldbochten mee beklommen (aanrader) en nergens vermogen te kort gehad.

Ik heb intussen meer dan 55000 km en daar zijn vele honderden bergkilometers bij van oa. in Oostenrijk - Zwitserland -Italie - Frankrijk. Op en af in Luxemburg en platte in Nederland wat ook heel mooi is als je helemaal tot boven rijdt.

Proficiat, succes en veel veilige kilometers met je Maxsym
 
Laatst bewerkt:
Die van mij niet nog elke dag Antwerpen -Gent 4x per week en terug. Nu al meer dan 50000 km en nog 56 dagen te gaan dan op pensioen en dan gaat den scoot ook op pensioen inleveren en een 125cc. Het grootste probleem dat ik heb is olie verbruik 1liter per 2500km. Maar ja ik rij naar huis aan bijna 6000 t/m
 
Laatst bewerkt:
Deze week dan toch maar de stap gezet naar een Maxsym 600i. Na 3 jaar genieten van de 400i. Eerste 70 km zitten er op vandaag. Puur genot was dat...
 
Ik hoop van niet ik moet niet meer alle dagen naar Gent is wel een lompe scoot om in het stad te toeren en ik ben het beu om altijd maar olie bij te kappen en een verbruik van 5.4 liter.
 
Laatst bewerkt:
@ megane , echt wel spijtig dat ge zo een pech hebt , wij hebben hier 2 600den in huis , de mijne heeft nu 18000 km en heeft nog geen drup olie verbruikt , ik doe nemen onderhoud zelf en haal na 6000 km uit wat ik er voordien inkieperde , zelfs geen 100 ml minder ., men vrouw Den hare heeft nu ook iets meer dan 6000 km , en ook hier geen olieverbruik te bespeuren .wat ons verbruik betreft ligt dit rond 5 l , nooit meer dan 5,2 , en hiervoor moeten we echt toeren uithalen , wat me wel is opgevallen , in heuvelachtig gebied gaat het verbruik wel serieus dalen , laatst als we aan de kust waren (herfstvakantie )lag het verbruik ook iets hoger , rond de 5,5 l maar dat was er heelveel wind , dit speelt zeker met zô breede carnage niet in het voordeel , maar om van een 600 naar 125 cc over te stappen , gaat serieus aanpassen zijn , mijn vrouw heeft het omgekeerde gedaan en wil zeker niet meer terug. In elk geval succes met de omschakeling
 
Ok maar ik zal hem niet meer gebruiken om te toeren daarvoor heb ik een moto guzzi staan maar den scoot is veel beter om in de file te staan niet steeds hoeven te schakelen
 
Terug
Bovenaan Onderaan