[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

@Daan: ik vind het een beetje jammer om een kraan te hebben die eigenlijk geen functie heeft. Moet bij mij gewoon goed werken :).

@Clank: Geen lekkage, zoals het hoort. Dit kun je gelijk na het schoonmaken testen door op de diverse poorten te blazen. Immers als er geen lucht ontsnapt... Blijft de benzine er ook in.

Als je toch er vanuit gaat dat je een nieuw kraantje koopt. Heb je helemaal niks te verliezen! :Y

Ben het eens met dat ding op pri zetten. Ik heb het probleem ook gehad en toen heb ik een week rond gereden op pri. Steeds vergeten om dat kraantje weer dicht te zetten.

En daarna was ik het beu en wilde ik geen trammelant meer. Daarom een hagelnieuw kraantje.
 
We hebben beide gewoon de normale remcilinder gebruikt. Dat is ook meer dan genoeg hoor! Als je er een grotere in gaat zetten dan denk ik dat je een stoppie machine gemaakt hebt. Als je hem met de standaard remcilinder volledig in kwijt gaat je dat al gebeuren namelijk.... :+

Voor de plaatjes heb ik wel een template. Als je een pb stuurt zal ik je hem even sturen. Eventueel kan ik ook kijken of het bedrijf waar ik ze heb laten maken nog eentje wil laten maken :t

Hoe kleiner de master cilinder hoe meer druk -> hoe meer klem/remkracht :X
 
Hoi, heeft iemand wel eens zon olietemperatuur meter geinstaleerd op een suzuki gs 500. Waar hebben jullie dit gekocht en er staat vaak aangegeven om het bij de aftap van de olie in te installeren. Ben ook opzoek naar een klein metertje dat ik aan aan me stuur kan bevestigen. Iemand ideeen of ervaring hiermee?
 
Ik heb zo'n meter op de plek van de pijlstok zitten. Let wel op dat je olie moet pijlen met de orginele stok en niet de meter.
 
De reparatie is uitermate simpel! Achter het membraan zit een veertje die weerstand biedt aan het membraan en ervoor zorgt dat de vacuümkraan geen benzine levert zonder vacuüm. Dit veertje is echter te sterk. Door 1 spoel van het veertje te verwijderen (niet meer) haal je een stuk van deze weerstand af. Dit is voldoende voor jouw GS’je om het membraan weer naar achteren te kunnen zuigen. Hierdoor kun je zowel van ON als van RES weer gebruik maken, terwijl de kraan bij uitstaande motor wel afsluit. De ON-stand zal dan ongeveer bestaan uit 220 kilometer.

Uit hoeveel kilometer bestaat de RES stand? Want dat hij bij 220 kilometer uitvalt dat herken ik maar ik ben erg benieuwd hoe ver ik nu eigenlijk nog op de RES stand kan rijden want nu tank ik altijd rond de 200 kilometer.;)
 
Laatst bewerkt:
Hoe kleiner de master cilinder hoe meer druk -> hoe meer klem/remkracht :X

Ben ik het niet zo zeer mee eens om 2 redenen. In de eerste plaats verplaatst een grotere Master cilinder (MC) meer vloeistof in zijn slag dan een kleine MC. Mijn logica zegt mij dat er met een grotere vloeistof verplaatsing meer druk ontstaat. Ten 2e, heel praktisch ingestoken heb ik voor de gein een 16mm MC op de GS geprobeerd. Dan heb je een hele strakke remhendel met niet al te veel dosering. Nog praktischer ingestoken, blokkerend wiel voordat je überhaupt druk opbouwt. Ik zou zeggen probeer het eens!

@Kapitein: Toch werkt het in de praktijk voor mij wel zo. Een wezenlijk verschil tussen de 12.8 MC, welke een ruime slag heeft en een 16 MC welke amper slag heeft om het systeem volledig op druk te zetten.

@Steef: Wederom afhankelijk van de rechterpols. Maar met mijn rijstijl heb ik 280km op de tank gehaald. Met even kijken in de tank had ik het idee dat 300 misschien nog wel mogelijk is. Ik heb het er echter maar niet op gewaagd. Het idee van mogelijk moeten lopen staat me niet echt aan. ;)

Edit: Antwoord op onderstaande reactie.
 
Laatst bewerkt:
Is er een mooie manier om het licht van de koplamp te verbeteren ?
Tis nu echt bagger als ik in het donker binnendoor naar huis rij.
zijn er xenon kitjes of een andere manier ?

mvg.
 
Ik zou je reflector eens inspecteren, als die gaar is dan kan je er in stoppen wat je wil maar veel helpen doet het niet.
 
Weer wat geleerd.... Groter betekent dus niet altijd meer druk. Gelukkig paste de huidige remcilinder gewoon bij de rem :+

Over de koplamp kan ik dan weer wel een betere uitspraak doen 8-)

Zoals kapiteinkoek al aangeeft, check eerst eens hoe de complete unit erbij staat. Mocht alles goed staan, inclusief de afstelling van de lamp, en je bent nog niet tevreden met het licht wat de lamp produceert dan is xenon of led een hele goede keuze.

Bij mij was de unit in goede staat, zo ook de reflector, echter was ik niet tevreden met het licht. Eigelijk hetzelfde verhaal als dat wat je aangeeft.

Ik heb een Led koplamp besteld, deze ingebouwd en afgesteld en het licht is nu gewoon top! :}

Wel moet je erg goed opletten of de lamp niet te groot is voor de behuizing. Ik kan je verzekeren, de ruimte valt tegen.... -O-

Mijn lamp is te groot voor de originele behuizing, dus ik heb ruimte gemaakt aan de achterkant en vervolgens afgewerkt met een rubberen slang om scherpe randen te voorkomen.

ZpMA7jX.jpg


Om even een impressie te geven hoeveel licht er vanaf komt heb ik een klein filmpje gemaakt. Deze staat in onderstaande link. Let wel, dit filmpje is overdag gemaakt. verder nog een foto van de motor met normaal dimlicht en groot licht *O*

Dimlicht
TxjfMdW.jpg


Groot licht
uZteHP7.jpg


Filmpje in garagebox
https://www.youtube.com/watch?v=t_CNeoCd2kw
 
Op de kop af 10 jaar geleden (!) kocht ik het GSje.

Dus alweer10 jaar deel ik lief en leed hier. Vandaar dat het niet meer dan logisch is dat ik het hier als eerste meld.

Inmiddels hebben we een kleine 160.000km op de teller en nog steeds loopt het motortje en ik moet zeggen dat het een heel betrouwbare motor is gebleken.

Maar na 10 jaar wordt het toch eens tijd om verder te kijken. Ook de km stand is niet niks. Ik wordt ouder en heb ook niet altijd meer tijd en zin om te sleutelen.
Dit en het feit dat er een heel goed aanbod kwam van mijn dealer maakt dat er volgende week een andere motor opgehaald wordt.

Kijk en huiver :+

2017-Suzuki-DL650-AL-RHF.jpg



Eens kijken op welke km stand ik over 10 jaar mee eindig.

Zal hier nog wel regelmatig rond lezen :9

Marc
 
Op de kop af 10 jaar geleden (!) kocht ik het GSje.

Dus alweer10 jaar deel ik lief en leed hier. Vandaar dat het niet meer dan logisch is dat ik het hier als eerste meld.

Inmiddels hebben we een kleine 160.000km op de teller en nog steeds loopt het motortje en ik moet zeggen dat het een heel betrouwbare motor is gebleken.

Maar na 10 jaar wordt het toch eens tijd om verder te kijken. Ook de km stand is niet niks. Ik wordt ouder en heb ook niet altijd meer tijd en zin om te sleutelen.
Dit en het feit dat er een heel goed aanbod kwam van mijn dealer maakt dat er volgende week een andere motor opgehaald wordt.

Kijk en huiver :+

[afbeelding]


Eens kijken op welke km stand ik over 10 jaar mee eindig.

Zal hier nog wel regelmatig rond lezen :9

Marc

:9~ supervette motor 650 of 1000?
 
Jammer dat je de GS weg doet :-). Die van jou is infeite in betere staat dan die van mij.
Olie verbruik ? Ach ja hoort erbij als je Kroon Olie gebruikt, van de week nog eens pijlen en kijken of hij na 3 weken wat van de Procycle heeft opgeslokt, vorige week stond ie nog vrolijk net boven de F.
 
@Kapitein en Ronk: Heb een lesje remmerij gevolgd en ik zat inderdaad fout. |(

Voor de geïnteresseerden in een lesje zie onderstaande link.

Matching a Front Master Cylinder to your Caliper(s) - Custom Fighters - Custom Streetfighter Motorcycle Forum

[img=200x200]https://res.cloudinary.com/teepubli...6227711/production/designs/211066_1.jpg[/img]

Iets met uitgeoefende kracht over n' beschikbaar oppervlak wat resulteert in n bepaalde vloeistofdruk [img=20x20]http://d2trtkcohkrm90.cloudfront.net/images/emoji/apple/ios-10/256/nerd-face.png[/img]

:+
 
Als ik het gas los laat ratelt het in mn kleppendeksel rond de 2000 touren. Er boven en onder niet
Iemand enig idee? Naks ???
Er zit niks los aan de buitenkant, lijkt echt onder het deksel vandaan te komen
 
Terug
Bovenaan Onderaan