KTM Duke 690 IV Topic Zwei

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lekkage is meestal onder ophanging en bij mij zelfs aan de achterkant. Niet door steenslag dus. Met zo'n bescherming sluit je lekkage niet helemaal uit.
 
Voor steenslag beschermt ie wel degelijk. Daarnaast is het handig voor het gedeeltelijk afdekken van de radiateur in de winter,waardoor de motor bij droog weer tenminste af en toe op temperatuur komt. Gewoon een stuk karton in een plastic zak oid tussen de cover en de radiateur plaatsen.

Slimme plaats voor de SR. Daar zit vol in de koelende rijwind, en af en toe krijgt ie nog waterkoeling ook. ;)

Als het doorroesten van die radiatoraansluiting van buitenaf lijkt te gebeuren kun je het beste preventief underbody coating op de lassen smeren. Als er al roest zit eerst even zoveel mogelijk ontroesten en behandelen met Novirox of Brunox roestconvertor en dan afdekken met underbody coating. Brunox is wat minder visceus, werkt 'mooier.'

Het stalen frame van de Duke is ook vrij roestgevoelig bij de lassen, toch?
Niet dat het gaat lekken, maar mooier wordt het er ook niet op. :N
Inspuiten met vaseline of hollow section wax.....
 
Zeg zomaar eens een vraagje wat is jullie top snelheid met de duke ?
Vermeld even er bij Welk jaar en wat voor aanpassingen.

Mijne doet met db killer 210 kmph
Duke 690 R 2017 met Remus tussendemper en akra mapping. En gedeeltelijk open luchtfilter.
 
Laatst bewerkt:
2010 km ??
da's wel heel snel
hahahaha
als je top snelheid wilt moet je geen 690 duke kopen
maar voor mij zelf ...
ik heb een 2013 690 duke met een remus demper/cat kleiner voor tandwiel
en als ik 130 rij zit ik al behoorlijk hoog in toeren
kan me niet voor stellen dat ie veel harder loopt dan 160
 
Laatst bewerkt:
zeg , dukey heb jij de originele tandwielen er op zitten??
vind 210 toch best snel voor een 1 cil
maar ik heb nu 43.000 km met mijn duke gereden maar heb hem nog nooit
op max snelheid gehad
een duke is toch het beste in de kortere bochten dus top snelheid maakt mij persoonlijk niets uit
 
Verder origineele tandwiel verhouding
Mijn collega ook hier op het forum had 208 gereden
Akra compleet met mapping en nog geen aangepast luchtfilter 2016 model
Dus ja ik ben niet de enige 🤔
 
hey dukey ik met akra mapping en akra demper zonder db killer 208. 2016 model. dalijk nog luchtfilter aanpassen en dan hopelijk boven de 210. in duits forum al 218 tegengekomen.
 
Heb mijn nuda weggebracht voor een grote beurt en een duke690(2014) meegekregen. Deze voelt zoooo veel sneller dan mijn vorige 690, heb het vermoeden dat de vorige 690 nog op 32KW staat ofzo.. Heb bij Hannamax wel laten ontgrenzen, maar denk dat het niet gelukt is.. Iemand een idee waar ik dat zou kunnen laten testen? maatje van me heeft mijn 690 nu.

Ook werkt het neutraallampje nog steeds niet na het ontgrenzen
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn nuda weggebracht voor een grote beurt en een duke690(2014) meegekregen. Deze voelt zoooo veel sneller dan mijn vorige 690, heb het vermoeden dat de vorige 690 nog op 32KW staat ofzo.. Heb bij Hannamax wel laten ontgrenzen, maar denk dat het niet gelukt is.. Iemand een idee waar ik dat zou kunnen laten testen? maatje van me heeft mijn 690 nu.

Ook werkt het neutraallampje nog steeds niet na het ontgrenzen

Zet hem een keer op de bank
 
Ik heb sinds enige tijd ook een Duke 690 :)

Eerder al wel een Duke 200 gehad maar deze brult toch net wat beter :P
full
 
Enkele vraagjes mbt de oude (my12-15) en nieuwe(my16-17) Duke 690:

- Is het uitlaat systeem hetzelfde? m.a.w. kan ik de akra slipon en Leovince katvervanger overzetten van het oude model naar het nieuwe model?

- Is de achterschokker hetzelfde?

- Crashbars zijn over te zetten?
 
voor zover ik weet zijn de genoemde modellen, op de kleurstelling na, hetzelfde en kun je alles overzetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan