Kawasaki versys 650 deel 4

Ik weet dit met zekerheid, nadat ik er wat rel heb over moeten schoppen n.a.v. de aanpassing mijn zadel door een zadelmaker.

Die van die salade? :+


Ik zie trouwens bij het 2007-2009 model wel gelzadels voorbij komen, maar deze zijn dan ook eigenlijk verlaagd... en dat wil ik weer niet.

En nee ik ga geen € 400,- uitgeven voor een salade zadel. :z
 
Ja, maar dat geldt dus voor degenen die hun motor weinig gebruiken of in de winterstalling zetten.
Bij dagelijks gebruik zou je weinig problemen moeten krijgen.

Inderdaad vanaf 1 december gaat de mijne 3 maanden op stal en en dus tank ik nu even 98 terwijl ik normaal er gewoon 95 in gooi.
 
De GEWONE zadels passen alleszins op álle modellen vanaf 2007... alleen moeten de 2 haken er vanaf modeljaar 2015 afgeschroefd worden.

Die haken blijken dus overbodig te zijn vanaf 2015 en ze passen trouwens niet op de dikkere buizen van het kader.

Ik weet dit met zekerheid, nadat ik er wat rel heb over moeten schoppen n.a.v. de aanpassing mijn zadel door een zadelmaker.

Ok. Dit het officiële verlaagde comfort zadel van Kawasaki. Ik zal de foto's eens vergelijken en anders de gok wagen.
 
Nou nou, ik had een setje remblokjes nodig voor de achter rem. Dus vanwege haast bij de dealer gehaald.
Blijken er dus 2 soorten remblokken gebruikt te worden op de 2015 Versys :?
En die zijn onderling dus niet uitwisselbaar.
En deze jongen had de oude natuurlijk niet mee, dat werd een interessante zoektocht naar het juiste blokje :P
Toch nog gevonden omdat ik toevallig het kentekenbewijs bij me had :}
Dus heeft u remblokjes nodig, houdt hier rekening mee :t
 
zijn er hier mensen die met van die aluminium zijkoffers rijden van bvb givi of sw-motech ? deze zijn in zowel 37liter als 45liter verkrijgbaar , zou de 45 liter versie te groot zijn visueel gezien voor een 650 ? heeft er iemand een foto van de 45 liter versie op een 650 ?
 
Hoe ik het doe : met een luchtpistool net tussen je stuur en je handvat blazen en het zit er binnen één seconde op *O*

Heb het met iets warm maken van de handgreep hem er op gekregen.

zijn er hier mensen die met van die aluminium zijkoffers rijden van bvb givi of sw-motech ? deze zijn in zowel 37liter als 45liter verkrijgbaar , zou de 45 liter versie te groot zijn visueel gezien voor een 650 ? heeft er iemand een foto van de 45 liter versie op een 650 ?

Was zelf voor een E22 koffer aan het kijken. 45 liter aan de zijkant steekt behoorlijk uit lijkt me. Die 37 liter koffers vond ik al groot.
 
Nou nou, ik had een setje remblokjes nodig voor de achter rem. Dus vanwege haast bij de dealer gehaald.
Blijken er dus 2 soorten remblokken gebruikt te worden op de 2015 Versys :?
En die zijn onderling dus niet uitwisselbaar.
En deze jongen had de oude natuurlijk niet mee, dat werd een interessante zoektocht naar het juiste blokje :P
Toch nog gevonden omdat ik toevallig het kentekenbewijs bij me had :}
Dus heeft u remblokjes nodig, houdt hier rekening mee :t


ik heb het ook meegemaakt heb 3x een andere set moeten bestellen van brembo. natuurlijk de andere zonder problemen mogen terug sturen.
 
ik heb universele zijtassen van givi die ik tot 45L per tas groot kan maken. en die steken al behoorlijk uit daarom dat ik vooraan en achteraan fietslampjes monteer als ik er mee in het donker rijd. vind die alumunium koffers wel mooi maar veel te duur voorlopig.

vorige week met de Kawasaki Z1000sx gaan proefrijden. en moet zeggen dat die echt heel goed rijd heel veel bottom power maar ook handelbaar vermogen op hogere toeren en dat eigenlijk voor die prijs die maar ietsje duurder is als de versys 1000. is het best wel heel veel motor voor zowel sportief als toer gebruik. en het verbruik zat bij mij rond de 6L vond ik nog acceptabel. ook het dashbord was heel overzichtelijk vond ik strak en modern. mijn vrouwtje zit wel comfortabeler op de versys 1000 door het bredere zadel. maar zelf vond ik het zit comfort goed ook geen last van pijnlijke polsen of rug of knieen gehad. zal een moeilijke keuze worden tussen de versys 1000 of de Z1000sx touring. maar voorlopig ben ik nog heel tevreden met mijn versysje. binnen paar weken een nieuwe achter sloef laten plaatsen en weer een grote beurt 42000km laten uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Heb de Z1000sx een weekendje mee gehad naar de eifel, prima fiets 250 op de autobahn op de heenweg, en in de bochten sleurt hij je met gemakt omhoog.

ook meteen de reden voor mij om een 650 twin te kopen. Die moet je nog laten werken.
Een versys 1000 was voor mij dus ook geen optie :)
 
ik heb universele zijtassen van givi die ik tot 45L per tas groot kan maken. en die steken al behoorlijk uit daarom dat ik vooraan en achteraan fietslampjes monteer als ik er mee in het donker rijd. vind die alumunium koffers wel mooi maar veel te duur voorlopig.

vorige week met de Kawasaki Z1000sx gaan proefrijden. en moet zeggen dat die echt heel goed rijd heel veel bottom power maar ook handelbaar vermogen op hogere toeren en dat eigenlijk voor die prijs die maar ietsje duurder is als de versys 1000. is het best wel heel veel motor voor zowel sportief als toer gebruik. en het verbruik zat bij mij rond de 6L vond ik nog acceptabel. ook het dashbord was heel overzichtelijk vond ik strak en modern. mijn vrouwtje zit wel comfortabeler op de versys 1000 door het bredere zadel. maar zelf vond ik het zit comfort goed ook geen last van pijnlijke polsen of rug of knieen gehad. zal een moeilijke keuze worden tussen de versys 1000 of de Z1000sx touring. maar voorlopig ben ik nog heel tevreden met mijn versysje. binnen paar weken een nieuwe achter sloef laten plaatsen en weer een grote beurt 42000km laten uitvoeren.

Ik herken de symptomen... volgende lente rij jij met een Kawa 1000 cc... :Y
 
vorige week met de Kawasaki Z1000sx gaan proefrijden. en moet zeggen dat die echt heel goed rijd heel veel bottom power maar ook handelbaar vermogen op hogere toeren en dat eigenlijk voor die prijs die maar ietsje duurder is als de versys 1000. is het best wel heel veel motor voor zowel sportief als toer gebruik. en het verbruik zat bij mij rond de 6L vond ik nog acceptabel. ook het dashbord was heel overzichtelijk vond ik strak en modern. mijn vrouwtje zit wel comfortabeler op de versys 1000 door het bredere zadel. maar zelf vond ik het zit comfort goed ook geen last van pijnlijke polsen of rug of knieen gehad. zal een moeilijke keuze worden tussen de versys 1000 of de Z1000sx touring. maar voorlopig ben ik nog heel tevreden met mijn versysje.

Ik begrijp wat je bedoelt en met name de handelbaarheid / beheersbaarheid vind ik een dingetje bij de 650.
In principe vermogen zat maar waarbij je alleen nooit helemaal zeker weet of en wanneer het inkomt. Dit heeft mij al een paar keer wielspin en het optillen van een voorwiel opgeleverd en ook een paar niet terwijl ik daar wel op aanstuurde. Met de dikke 4 cilinder Kawa wist ik dat altijd precies en wat het ook altijd op het zelfde moment.

Niet dat het tot op heden echt spannende momenten heeft opgeleverd, daarvoor is de Versys zelf weer veel te vergevingsgezind.

Misschien toch maar weer sparen voor een dikke 4 cilinder :]
 
Voor de mensen die aftermarket handkappen willen toevoegen, de barkbusters van SW-Motech passen prima, geen problem met de stuuruitslag en gewoon een degelijke set:
Barkbusters Handkappen BBStorm voor Kawasaki KLE 650 Versys
€129,95

Ik heb de orginele zijkoffers en ben nog op zoek naar een topkoffer, nu heb ik mijn oog laten vallen op een pareltje van Givi:
Topkoffers en zijkoffers voor de mo

Hier komt dan volgens mij nog een universele monokey topkofferhouder bij?
GIVI Topkofferhouder monolock en mo

En dan nog een set om alles op mijn bike te monteren? Ik heb het volgende op het oog maar twijfel of dan de orginele zijkoffers nog wel passen:
Befestigungskit GIVI SR4105

Mensen ervaring met Givi topkoffers op een 650 uit 2016?
 
Mensen ervaring met Givi topkoffers op een 650 uit 2016?

Jep, op een Versys 650 van 2015 en van 2018 :

GIVI V46 topkoffer rode reflectoren

Degelijk afgewerkt en 10 kg draagvermogen (let op : sommige GIVI-koffers hebben slechts 3.5 kg draagvermogen !).

De bodemplaat heeft een ingebouwde zijdelingse speling (tegen turbulenties)... dat was even schrikken.

Wat de "heftige" Versys 650 betreft : daar heb ik nog geen last van gehad... :z

M'n KTM met 160 PK kan nog wel eens verrassend uit de hoek komen, maar de 69 Peekaatjes van de Versys zijn echt wel van het brave type : ik verveel me niet op m'n Kawa, maar soms mocht het allemaal er best wat gespierder komen uitrollen, naar mijn smaak... :Y
 
Jep, op een Versys 650 van 2015 en van 2018 :

GIVI V46 topkoffer rode reflectoren

Degelijk afgewerkt en 10 kg draagvermogen (let op : sommige GIVI-koffers hebben slechts 3.5 kg draagvermogen !).

De bodemplaat heeft een ingebouwde zijdelingse speling (tegen turbulenties)... dat was even schrikken.

Wat de "heftige" Versys 650 betreft : daar heb ik nog geen last van gehad... :z

M'n KTM met 160 PK kan nog wel eens verrassend uit de hoek komen, maar de 69 Peekaatjes van de Versys zijn echt wel van het brave type : ik verveel me niet op m'n Kawa, maar soms mocht het allemaal er best wat gespierder komen uitrollen, naar mijn smaak... :Y

Hi Slijk, je link geeft enkel de topkoffer. Kloppen de mounting parts die ik heb geselecteerd of bestel ik teveel/teweinig? En heb jij ook de orginele zijkoffers erbij?
 
Hmm het word er niet duidelijker op. Jij hebt dus blijkbaar de orginele kawa 'drager' waarop je dan de baseplate van je koffer-leverancier moet bevestigen?

Verschillende koffer-leveranciers leveren deze 'dragers' ook voor mijn model Versys maar ik twijfel of deze dan niet in de weg zitten met de orginele zijkoffers.

Ik zal thuis nog eens goed kijken en desnoods een foto opvragen van de daadwerkelijke set die ze me dan eventueel zouden leveren.
 
Hoi @Smoffler, ik heb een Versys 650 van 2017 met het Tourer pakket en dit voorjaar een Givi topkoffer gemonteerd, model XV47NNT V47 Monokey (reflectoren zilver en afwerking carbon), die kostte toen bij RAD € 179,-.
De topkoffer is gemonteerd op de Givi SR4114 topkofferdragers (€ 27,-) en daarop zit een topkofferplaat van GIVI Monokey voor Monorack 'FZ' serie M5 (36,-). Simpele spullen, maar oerdegelijk.
De topkoffer zit er muurvast op en géén (zijdelingse) speling, ook géén problemen met de originele zijkoffers.

Misschien kun je iets met deze info, succes iig!

Voor de liefhebbers: die topkoffer V47 van Givi is qua vorm exact gelijk aan de originele Kawasaki topkoffer, afgezien van een glimmende zwarte band om de koffer en de afwerking van het deksel, deze is in de kleur van je motor. Maar dan ben je incl. de bevestiging het dubbele bedrag kwijt...... (maar heb je wel het 1-sleutel systeem, dat dan weer wel).

Nog een tip voor degenen met een middenbok: trek voor de zekerheid even alle bevestigingsbouten na! Ikzelf heb een Hepco & Becker en mijn maat een SW Mototech en van beiden waren de bouten los getrild (bij mij lag de bout aan de ene kant er zelfs helemaal uit). De dealer had geen Loctite gebruikt.....
 
De GIVI topkofferdrager bestaat uit twee aparte verticale armen, terwijl de KAWA topkofferdrager netjes op de originele passagiershandgrepen gemonteerd wordt en dus veel minder opvallend is.

Daarop komt dan de universele GIVI topkofferplaat en daarop klikt dan de topkoffer zelf.

Ik kan er nu geen foto van maken, want ik zit nog in Frankrijk.

Die ingebouwde zijdelingse speling, die me eerst wat verontrustte, dient tot het opheffen van turbulenties die door de topcase worden opgewekt... meer en meer motormerken passen dit trouwens zelf ex-fabriek toe, waaronder KTM, TRIUMPH, HONDA... .

Ik had de GIVI reeds besteld voor een oudere tweedehands- Versys die ik eerst op het oog had,maar die deal ging tenslotte niet door, anders had ik de originele KAWA-versie wel gekocht met het gemak van 1 enkele sleutel.
 
Hartelijk dank Snah! Das goeie info! Ik heb die SR4114 even gegoogled en in de PDF mounting instructions zie je inderdaad hoe deze word gemonteerd. Op deze set past volgens mij ook de topkoffer die ik wil dus ik kan gaan sparen!

@Slijkmoto, ik zie dat de orginele idd wat fraaier is maar aangezien de koffer vrijwel altijd op de bike blijft zitten vind ik het die extra centen niet waard.

Thanks voor de support heren!
 
Mijne gaat binnenkort voor de 40.000 km beurt naar de dealer. Iemand al ervaring mee? Met andere woorden; wordt het een hele dure of valt het wel mee?
 
Terug
Bovenaan Onderaan