Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Geen idee nog, deze winter nog niets. Wilde eerst in het voorjaar gaan kijken naar en andere MT (09 of 10). Maar er spelen nog wat andere dingen. Er is de laatste maanden geen verbetering van mijn herstel van een ongeval een aantal jaren terug is het de vraag of er nog en motor komt. Kan niet echt langer dan een half uur op de motor zitten momenteel.

Door eens scooter ongeval (snor) op mijn hoofd gevallen, waarbij ik twee bloedingen heb gehad, maanden herstel. Maar heb nog steeds concentratie problemen, en momenteel kan ik het geluid van wind (ondanks oordoppen) e.d niet goed verdragen. Na een half uur ben ik gebroken.

Ondanks dat doe ik veel woon werk (15 min) met de motor, maar merk het wel gedurende de dag. Inmiddels doe ik dit dus met de auto. :/
 
Laatst bewerkt:
full

Model 2018 in Maart beschikbaar.
Vind het een mooi ding, voordeel is met name een betere vering.
De koplamp vind ik ook veel beter staan maar smaken verschillen natuurlijk.

Ben benieuwd of de prijs hetzelfde blijft?

Quote:
Wel is het design van Yamaha’s naakte middenklasser subtiel onder handen genomen. Het basiskarakter is daarbij behouden, maar de gehele uitstraling is door het gebruik van stijlelementen van de MT-09, zoals de nieuwe koplamp, de nieuwe tank met 09-achtige luchtinlaten en een nieuw zadel, een stuk volwassener geworden. Dat nieuwe zadel, waarvan de voorzijde nu wat verder doorloopt langs de achterzijde van de tank, moet ook het zitcomfort vergroten. Maar het grootste nieuws is misschien wel de gemodificeerde vering voor en achter. De voorvork heeft een wat stuggere setting, wat met name een sportievere rijstijl ten goede moet komen, terwijl de achterschokdemper nu een stelmogelijkheid voor de uitgaande demping heeft. De nieuwe MT-07 komt in maart 2018 op de markt in de kleuren fluor/grijs, blauw/zwart en zwart.

full
 
Laatst bewerkt:
de kogel is door de kerk, volgende week haal ik mijn overjarige street triple r uit 2016 op.
na jaren trouwe dienst ruil ik de mt in.
waarschijnlijk blijf ik wel meelezen want als ik andere forums zo eens bekijk is daar niet veel aan, haha
 
de kogel is door de kerk, volgende week haal ik mijn overjarige street triple r uit 2016 op.
na jaren trouwe dienst ruil ik de mt in.
waarschijnlijk blijf ik wel meelezen want als ik andere forums zo eens bekijk is daar niet veel aan, haha

Gefeliciteerd Henk *O* . Voor wat betreft het de fora valt mij dat wel in algemeenheid op. In dit topic wordt ook minder gepost dan "vroeger". In het CBR600RR topic en Japanse racing topic waar ik jaren geleden in zat was één topic soms in 2 dagen al vol. Zo veel werd er gepost :o . Misschien heeft de invloed van Facebook/Whatsapp en dergelijke er wel mee te maken. Wie zal het zeggen, haha.
 
Geen idee nog, deze winter nog niets. Wilde eerst in het voorjaar gaan kijken naar en andere MT (09 of 10). Maar er spelen nog wat andere dingen. Er is de laatste maanden geen verbetering van mijn herstel van een ongeval een aantal jaren terug is het de vraag of er nog en motor komt. Kan niet echt langer dan een half uur op de motor zitten momenteel.

Door eens scooter ongeval (snor) op mijn hoofd gevallen, waarbij ik twee bloedingen heb gehad, maanden herstel. Maar heb nog steeds concentratie problemen, en momenteel kan ik het geluid van wind (ondanks oordoppen) e.d niet goed verdragen. Na een half uur ben ik gebroken.

Ondanks dat doe ik veel woon werk (15 min) met de motor, maar merk het wel gedurende de dag. Inmiddels doe ik dit dus met de auto. :/
Wat een vervelend bericht. Dat vind ik oprecht heel vervelend voor je. Maargoed, als het niet gaat, dan gaat het niet. Een wat windstillere motor allicht? Op een naked wordt je natuurlijk wel het meeste geconfronteerd met windruis. Wat voor helm heb je? Even zonder het concentratieprobleem in acht te nemen.
 
de kogel is door de kerk, volgende week haal ik mijn overjarige street triple r uit 2016 op.
na jaren trouwe dienst ruil ik de mt in.
waarschijnlijk blijf ik wel meelezen want als ik andere forums zo eens bekijk is daar niet veel aan, haha
NO YOU DID NOT! :o :o :o Lekker man. Gefeliciteerd! Zie graag de fotos tegemoet. Blijf inderdaad vooral gezellig onder ons.
 
Gefeliciteerd Henk *O* . Voor wat betreft het de fora valt mij dat wel in algemeenheid op. In dit topic wordt ook minder gepost dan "vroeger". In het CBR600RR topic en Japanse racing topic waar ik jaren geleden in zat was één topic soms in 2 dagen al vol. Zo veel werd er gepost :o . Misschien heeft de invloed van Facebook/Whatsapp en dergelijke er wel mee te maken. Wie zal het zeggen, haha.
Denk dat FB er best wel mee te maken heeft, in het SP-topic en Fireblade topic is het best rustig. Er zijn aardig wat motorgerelateerde FB groepen waar ik diverse MF-ers tegenkom (al zit ik dan weer niet zoveel op FB). Een mooie (vooral geschikte) MT07 groep heb ik nog niet gevonden :N
 
Laatst bewerkt:
Denk dat FB er best wel mee te maken heeft, in het SP-topic en Fireblade topic is het best rustig. Er zijn aardig wat motorgerelateerde FB groepen waar ik diverse MF-ers tegenkom (al zit ik dan weer niet zoveel op FB). Een mooie (vooral geschikte) MT07 groep heb ik nog niet gevonden :N

Er is wel een MT-07 groep op Facebook. Ik ben er ook lid van, al doe ik er niet zoveel mee. "Vroeger" was echt geweldig. Circuitdagen bepreken/afspreken en met veel MF-ers de baan op. Pitboxen huren. Geweldige tijd gehad en enorm gelachen en plezier gemaakt :) .
 
Wat een vervelend bericht. Dat vind ik oprecht heel vervelend voor je. Maargoed, als het niet gaat, dan gaat het niet. Een wat windstillere motor allicht? Op een naked wordt je natuurlijk wel het meeste geconfronteerd met windruis. Wat voor helm heb je? Even zonder het concentratieprobleem in acht te nemen.

Dan zou het misschien een gekuipte motor worden, of iig met een hoog windscherm.
Dat zou ik ook kunnen proberen op de MT-07. Heb een scorpion exo air 1200, met opblaasbare wangkussens om ervoor te zorgen dat er zo min mogelijk wind naar binnen kan.
En nog oordopjes met freq. filter.

Maar eerst eens kijken na de winter hoe de situatie ervoor staat :t
 
Goedemorgen allen,

Ik heb even een vraagje..
Ik was eerst van plan om in het voorjaar de Honda NC 750 S te kopen voor woon-werkverkeer en natuurlijk voor in mijn vrije tijd veel te rijden. Bij de nc 750 heb je veel ruimte in de motor om eventueel spullen mee te nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de MT-07 (2018) met name de kleur fluor/grijs. Wat ziet dat ding er mooi uit!

Nu is mijn vraag... wat is jullie ervaring met de MT-07? Ook een aanrader voor o.a. woon-werk verkeer? En waar moet ik zoal op letten als ik volgend jaar er een wil aanschaffen?
Wat zijn de voor- en nadelen van die motor?

Alvast bedankt voor jullie reactie!
 
Buiten het feit dat ie van mijn vrouw is, vind ik het voor het aantal keer dat ik er woon-werk mee gereden heb een fijne motor. Maar nu heb ik daar geen lange reis aan en hoef ik niet veel mee te nemen. Voordelen vind ik vooral dat het een lichte gooi en smijtfiets is die toch wel voldoende vermogen heeft voor lange snelweg km's en waarmee je een hoop fun hebt op de dijkjes en bochtige binnen- en N-weg en. Nadeel weet ik eigenlijk nog niet op te noemen.

Er zijn setjes zadeltassen voor te krijgen, waarmee je al je zooi wel mee kan krijgen en ogen nog mooi ook. Buiten dat zijn er ook diverse ruitjes te verkrijgen als je wat minder wind wil vangen. Tevens is er voldoende aan spullen te verkrijgen om je MT op te kunnen leuken.

Zou gewoon een lekkere proefrit regelen om een indruk ervan te krijgen en je te overtuigen :]


Edit: Heeft zo'n Honda niet zo'n automaat? Als dat dat type is, is dat wel makkelijk, maar persoonlijk vind ik het zelf schakelen toch veel prettiger...
 
Laatst bewerkt:
Denk dat Bassie alles wel correct heeft omschreven. Kwa opbergruimte kan je bij de MT07 net je portomonnee kwijt onder je buddy mits deze niet te vol is _O-

Ik heb er een bandenplakset inliggen of me schrijfremslot maar het is echt 1 van de 2.
Ik rij soms woon werk 30km enkele reis over provinciale wegen (80/100km/u) en door dorpjes, ik vind dat helemaal top met de MT07.
 
Buiten het feit dat ie van mijn vrouw is, vind ik het voor het aantal keer dat ik er woon-werk mee gereden heb een fijne motor. Maar nu heb ik daar geen lange reis aan en hoef ik niet veel mee te nemen. Voordelen vind ik vooral dat het een lichte gooi en smijtfiets is die toch wel voldoende vermogen heeft voor lange snelweg km's en waarmee je een hoop fun hebt op de dijkjes en bochtige binnen- en N-weg en. Nadeel weet ik eigenlijk nog niet op te noemen.

Er zijn setjes zadeltassen voor te krijgen, waarmee je al je zooi wel mee kan krijgen en ogen nog mooi ook. Buiten dat zijn er ook diverse ruitjes te verkrijgen als je wat minder wind wil vangen. Tevens is er voldoende aan spullen te verkrijgen om je MT op te kunnen leuken.

Zou gewoon een lekkere proefrit regelen om een indruk ervan te krijgen en je te overtuigen :]


Edit: Heeft zo'n Honda niet zo'n automaat? Als dat dat type is, is dat wel makkelijk, maar persoonlijk vind ik het zelf schakelen toch veel prettiger...

Klopt inderdaad. De NC 750 heeft een DCT, wat automatisch schakelt. Dus dat kan natuurlijk schelen, zodat je je beter kan focussen op de weg. Het kost alleen iets extra's als je die optie wilt nemen.

Verder heb ik voor mijn werk altijd mijn laptop nodig. Ik denk dat ik het beste hiervoor een geschikte rugzak moet vinden om deze mee te nemen.

Verder ga ik uiteraard proefritten maken om te kijken welke beter bij mij past, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar jullie ervaringen met deze motor en dan ben ik soort van voorbereid waar ik op moet letten bij een eventuele aankoop.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan