[[[ ══ Suzuki GS500 Topic #29 ══ ]]]

Vorige maand mijn eerste motor gekocht, een GS uit 1990.
Hij ziet er nog goed uit en heeft slechts 35.000 km gelopen.
Heeft een aantal jaren stil gestaan, dus loopt op het moment nog niet goed. Gelukkig heb ik de hele winter nog om daar wat aan te doen!
full

full


Nu ben ik niet zo fan van het stuur wat standaard op de GS zit.
Als er iemand een kroonplaat met stuurklemmen en eventueel een stuur erbij heeft liggen, laat het even aan mij weten!
 
Laatst bewerkt:
@weerstandje: Niet onbelangrijk, is het geluid spontaan begonnen of altijd al zo geweest. Oude type blokjes (motornummer voor 1165XX) kunnen sowieso rammelen en ratelen bij het kleppendeksel wegens een gebrek aan speling. Dit zou echter met warme motor minder moeten zijn.

@Threewoods: Welkom in de GS500 wereld! Laat het modden dus maar beginnen. Ik heb zelf mijn oude clipons vervangen door een setje risers en een ABM superbike stuur. Geeft de motor een hele andere feel! Onderstaande risers heb ik erop:

Titanium Universal CNC Aluminum 35mm Higher Motorcycle Handlebar Risers For 7/8" 22mm KHR M23522 TI-in Grips from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group
 
@grrtjuhh: Dat is ook een optie, vind het alleen niet mooi dat de bevestiging voor de clipons dan nog zichtbaar is.
Qua mods ga ik het rustig houden denk ik, ander stuurtje, spiegels en misschien een andere achterdemper/voorveren.
 
Laatst bewerkt:
Vorige maand mijn eerste motor gekocht, een GS uit 1990.
Hij ziet er nog goed uit en heeft slechts 35.000 km gelopen.
Heeft een aantal jaren stil gestaan, dus loopt op het moment nog niet goed. Gelukkig heb ik de hele winter nog om daar wat aan te doen!

Waar rij je dan in de winter op?

En hoezo loopt ie niet goed? Misschien kunnen wij helpen?
 
@grrtjuhh: Dat is ook een optie, vind het alleen niet mooi dat de bevestiging voor de clipons dan nog zichtbaar is.
Qua mods ga ik het rustig houden denk ik, ander stuurtje, spiegels en misschien een andere achterdemper/voorveren.

Ik moet zeggen dat ik inmiddels mijn Dipstick redelijk onder handen heb genomen. Een GSX600F achterveer is echt een aanrader als eerste upgrade. Met dikkere 15w vorkolie is de voorvering ook een stuk beter. Mocht je een andere demper erop willen is EPS in kielwindeweer een echte aanrader :Y

@Clank: Verse olie, benzine en wat kilometers maken een hoop goed als de motor lang stil heeft gestaan.
 
@Clank: In februari word ik 20, ik moet dus nog even wachten tot het het feest kan beginnen. De motor zakt niet goed terug in de toeren. Vermoeden was valse lucht, maar de inlaatrubbers sluiten goed aan en zijn niet gescheurd. Carburateurs zijn wel wat smerig en de choke blijft haken bij een van de carburateurs. Nieuwe o-ringetjes heb ik besteld. Als hij daarna nog niet goed loopt laat ik het weten ;).
 
@Clank: In februari word ik 20, ik moet dus nog even wachten tot het het feest kan beginnen. De motor zakt niet goed terug in de toeren. Vermoeden was valse lucht, maar de inlaatrubbers sluiten goed aan en zijn niet gescheurd. Carburateurs zijn wel wat smerig en de choke blijft haken bij een van de carburateurs. Nieuwe o-ringetjes heb ik besteld. Als hij daarna nog niet goed loopt laat ik het weten ;).

Inlaatrubbers kun je ook checken met wat remmenreiniger te spuiten op de rubbers als de motor loopt. Gaat het toerental omhoog -> zijn ze lek.

Ik heb op het begin ook wat ellende gehad met de carburateurs. Bassie heeft ze voor een prikkie schoongemaakt en gereviseerd. Sinds dien doen ze het perfect.
 
@weerstandje: Niet onbelangrijk, is het geluid spontaan begonnen of altijd al zo geweest. Oude type blokjes (motornummer voor 1165XX) kunnen sowieso rammelen en ratelen bij het kleppendeksel wegens een gebrek aan speling. Dit zou echter met warme motor minder moeten zijn.

@Threewoods: Welkom in de GS500 wereld! Laat het modden dus maar beginnen. Ik heb zelf mijn oude clipons vervangen door een setje risers en een ABM superbike stuur. Geeft de motor een hele andere feel! Onderstaande risers heb ik erop:

Titanium Universal CNC Aluminum 35mm Higher Motorcycle Handlebar Risers For 7/8" 22mm KHR M23522 TI-in Grips from Automobiles & Motorcycles on Aliexpress.com | Alibaba Group

Grrtjuhh, hoe heb je dat gedaan met die risers? Kan je misschien een fototje posten?
En heb je langere kabels/remleiding moeten gebruiken met dat nieuwe stuur?
 
Grrtjuhh, hoe heb je dat gedaan met die risers? Kan je misschien een fototje posten?
En heb je langere kabels/remleiding moeten gebruiken met dat nieuwe stuur?

In principe wat Clank ook aangeeft. Je hoeft enkel de kabels even anders te leggen. Ik heb mijn risers gemonteerd met een beste lange imbus bout en een lockmoer op 40Nm. Zo blijven de anti-trilrubbers tussen de kroonplaat en de 'handlebar bracket' ook functioneel.

Met deze stuuropstelling, in combinatie met de uitlaat voel ik me een enorme hooligan. O-)

VGDBO8N.jpg

Xtjucw6.jpg


Nog een paar foto's (ook hoe ik mijn remleiding had)
 
Laatst bewerkt:
In principe wat Clank ook aangeeft. Je hoeft enkel de kabels even anders te leggen. Ik heb mijn risers gemonteerd met een beste lange imbus bout en een lockmoer op 40Nm. Zo blijven de anti-trilrubbers tussen de kroonplaat en de 'handlebar bracket' ook functioneel.

Met deze stuuropstelling, in combinatie met de uitlaat voel ik me een enorme hooligan. O-)

[afbeelding]
[afbeelding]

Nog een paar foto's (ook hoe ik mijn remleiding had)

Thanx voor de info en foto's.
 
Inlaatrubbers kun je ook checken met wat remmenreiniger te spuiten op de rubbers als de motor loopt. Gaat het toerental omhoog -> zijn ze lek.

Ik heb op het begin ook wat ellende gehad met de carburateurs. Bassie heeft ze voor een prikkie schoongemaakt en gereviseerd. Sinds dien doen ze het perfect.

Spul weer inelkaar gezet, blijft goed lopen en zakt snel terug naar stationair. Ik vermoed dat hij nog wel valse lucht pakt ergens. Hij stijgt in iets in toeren als ik bij de rubbers Remmenreiniger spuit. Ik kan alleen geen zichtbare scheuren vinden. Wel iets aan doen, of zo laten? Motor loopt voor de rest goed.

Gisteren ook een kroonplaat met stuurklemmen opgehaald. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Spul weer inelkaar gezet, blijft goed lopen en zakt snel terug naar stationair. Ik vermoed dat hij nog wel valse lucht pakt ergens. Hij stijgt in iets in toeren als ik bij de rubbers Remmenreiniger spuit. Ik kan alleen geen zichtbare scheuren vinden. Wel iets aan doen, of zo laten? Motor loopt voor de rest goed.

Gisteren ook een kroonplaat opgehaald met stuurklemmen 8-)

controleer 14 en 26 eens:
Suzuki GS500E 1995 (S) USA (E03) CARBURETOR - buy original CARBURETOR spares online

(uit persoonlijke ervaring :+)
 
Laatst bewerkt:
Spul weer inelkaar gezet, blijft goed lopen en zakt snel terug naar stationair. Ik vermoed dat hij nog wel valse lucht pakt ergens. Hij stijgt in iets in toeren als ik bij de rubbers Remmenreiniger spuit. Ik kan alleen geen zichtbare scheuren vinden. Wel iets aan doen, of zo laten? Motor loopt voor de rest goed.

Gisteren ook een kroonplaat opgehaald met stuurklemmen 8-)

Als de motor goed terug in toeren zakt is er weinig aan de hand. Dan mooi zo laten.
 
Gents,

Nog mensen interesse in:

-olietemperatuur meter (ipv peilstok)
-bagagedrager compleet met beugels (homemade, lekker stevig!)
-compleet gereviseerd motorblok (werkend!)
-wave disk voor (in doos)
-luchtfilter
-set wielen voor / achter
-gewei voor oude kuip (met ronde lampen)
-spiegels voor kuip
-kuipruitje
En dan ben ik vast nog dingen vergeten.....

Ohja, ook nog een viper demper (uitlaat)


Indien ja stuur effe een pb.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van vragen:

Kosten:
-olietemperatuur meter (ipv peilstok) € 20,--
-bagagedrager compleet met beugels (homemade, lekker stevig!) € 30,-- Kijk effe op het openingstopic, daar zie je een foto ervan gemonteerd op mijn motor.
-compleet gereviseerd motorblok (werkend!)
zie ook http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/323602/GS500-motor-revisie-1.html
Daar kun je exact zien wat er aan gebeurt is. Motorblok is ook voorzien van nieuw gewikkelde dynamo en aanzuigrubbers. € 300,--
-Carbset, schoon (zie ook de bovenstaande link) € 50,--
-wave disk voor (nauwelijks gebruikt, in doos) € 50,--
-luchtfilter € 10,--
-set wielen voor / achter € 40,--
-gewei voor oude kuip (compleet met ronde lampen) Gratis afhalen :+
-spiegels voor kuip € 15,-- p/st
-kuipruitje Gratis
-Viper demper in zeer nette staat (uitlaat) € 50,--

Foto's op verzoek.

Prijzen zijn realistisch (en ex verzendkosten) en spullen liggen niet in de weg.
Als je wat wilt stuur effe een pb.

Locatie is Oudenbosch in West-Brabant.

Marc
 
Laatst bewerkt:
Past die Viper demper op de linkpijp van Laser ?. De laser uitlaat systeem bestaat uit twee delen: De voorbocht die net onder de carterpan ophoudt en dan de linkpijp en demper.

Vindt deze laser beetje erg veel lawaai maken namelijk en moet me altijd heel erg inhouden als er politie achter me zit.
Heb volgende week vakantie en dan twee weken later ook weer.
 
Laatst bewerkt:
Naar aanleiding van vragen:

Kosten:
-olietemperatuur meter (ipv peilstok) € 20,--
-bagagedrager compleet met beugels (homemade, lekker stevig!) € 30,-- Kijk effe op het openingstopic, daar zie je een foto ervan gemonteerd op mijn motor.
-compleet gereviseerd motorblok (werkend!)
zie ook http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/323602/GS500-motor-revisie-1.html
Daar kun je exact zien wat er aan gebeurt is. Motorblok is ook voorzien van nieuw gewikkelde dynamo en aanzuigrubbers. € 300,--
-Carbset, schoon (zie ook de bovenstaande link) € 50,--
-wave disk voor (nauwelijks gebruikt, in doos) € 50,--
-luchtfilter € 10,--
-set wielen voor / achter € 40,--
-gewei voor oude kuip (compleet met ronde lampen) Gratis afhalen :+
-spiegels voor kuip € 15,-- p/st
-kuipruitje Gratis
-Viper demper in zeer nette staat (uitlaat) € 50,--

Foto's op verzoek.

Prijzen zijn realistisch (en ex verzendkosten) en spullen liggen niet in de weg.
Als je wat wilt stuur effe een pb.

Locatie is Oudenbosch in West-Brabant.

Marc

Je hebt een PB Marc ;)
 
Tsja daar kom je nu mee :) had je 2 maanden terug mee moeten komen toen ik nog geen nieuwe ketting had gemonteerd, waarmee overigens ook alwaar een goeie 2200~2500km mee is gereden en 1x bijgesteld.

Nu probleem met de koppelingskabel oplossen. Heb de zijkappen al een hele lange tijd los en nu blijft de koppelingskabel ( buitenmantel ) elke keer klemzitten, omdat de zijkappen er niet op zitten en die sowieso al gaar zijn.

Als die van jou in betere conditie zijn Marc, dan wil ik wel even een keer komen kijken.

Hier aan de zijkant dus, vlak onder die witte kras.
Ik moet de tank er sowieso even afhalen om de kabel goed te bevestigen met ti-raps :)
0o8X6xL.jpg
 
Laatst bewerkt:
Update

Kosten:
-olietemperatuur meter (ipv peilstok) € 20,--
-bagagedrager compleet met beugels (homemade, lekker stevig!) € 30,-- Kijk effe op het openingstopic, daar zie je een foto ervan gemonteerd op mijn motor.
-compleet gereviseerd motorblok (werkend!)
zie ook http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/323602/GS500-motor-revisie-1.html
Daar kun je exact zien wat er aan gebeurt is. Motorblok is ook voorzien van nieuw gewikkelde dynamo en aanzuigrubbers. € 300,--

-Carbset, schoon (zie ook de bovenstaande link) € 50,--
-wave disk voor (nauwelijks gebruikt, in doos) € 50,--
-luchtfilter € 10,--
-set wielen voor / achter € 40,--
-gewei voor oude kuip (compleet met ronde lampen) Gratis afhalen :+
-spiegels voor kuip € 15,-- p/st
-kuipruitje Gratis
-Viper demper in zeer nette staat (uitlaat) € 50,--
-DID kettingset nieuw € 85,--

Foto's op verzoek.


Marc
 
Terug
Bovenaan Onderaan