Honda X-ADV

Ziet er goed uit, wat ik helemaal mooi vindt van de rode versie is het rode accent op de buddyzit, dat springt er net even beter uit als bij de andere kleuren.

Uitlaatje staat ook zeer netjes

Hoe bevallen de treeplank panelen, hebben ze een toegevoegde waarde qua anti slip?
Staat wel lekker 'af' vindt het altijd een mooie toevoeging

Er is evt. een 'Lowering Kit' van 30mm. te koop die kost rond de 70 euro.

fttAdn.png


Ik dacht dat je helemaal geen topkoffer wilde hebben?
Maar ik zie wel dat je het rek t.b.v. de topkoffer er op hebt zitten.

Komt er nog een mooie nav/gsm beugel van TBS uit Taiwan op?

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
De treeplanken heb ik enkel laten plaatsen omdat ik het mooi vind.

Navigatie en gsm heb ik niet nodig op een motorfiets.
 
Heerlijk die koeien en zullen niet klagen.
Vind het nog steeds een hele mooie fiets die X-ADV.
Vind het alleen zo jammer dat ze er geen riem-aandrijving van hebben gemaakt.
Was dat het geval geweest dan zou ik nog overstag kunnen gaan tot inruil van mijn huidige grotere toerfiets.
Ik begrijp dan ook niet waarom ze bij Honda de X-ADV met ketting hebben uitgerust.
Riem aandrijving is in mijn optiek veel gunstiger.
Helaas..........
Vr Gr
 
Toch redelijk werk om hem te kuisen....vooral die velgen. Niet te doen...maar ja....het hoort er bij.
 
Ben ook al wat spulletjes aan het verzamelen had rek + koffer reeds in bezit en weet ook wel zo'n beetje wat ik nog meer zou willen hebben.

Heb de zo goed als nieuwe Termignoni van Jempie ook maar overgenomen.
Heb ook gelijk zijn fraai gelaste catloze custom collector overgenomen.

Daarnaast van Jempie ook de voorspatboard verlenger van Pyramid erbij gekregen.
De kwaliteit hiervan ziet er op het oog goed uit.
image.php


De hugger is ook altijd wel een mooie preventieve aanvulling, momenteel zie ik alleen nog maar de Givi dus hopelijk zijn of komen er ook nog andere merken zodat ik kan vergelijken welke het mooiste is.
image.php


Jiffy verbreder bevalt mij erg goed op de Kymco Xciting, dus moet er zeker ook komen op een moto die wel eens wat vaker op een onverharde ondergrond staat.
image.php


De voetsteps van Honda zijn erg mooi maar wel 200 duurder als deze en deze zien er ook best goed uit en lijkt mij wel een welkome aanvulling.
image.php


Silicone sleutelhouder verkrijgbaar in diverse kleuren, lijkt mij wel handig tegen beschadiging en/of valschade
image.php


Crashpads, beetje flauwekul maar staat altijd wel leuk vindt ik.
image.php


Een must voor mij zijn de snelspanhandels de originele van Kymco die ik heb bevallen zeer goed en wil nooit meer zonder snelspanners.
Dit zijn aftermarket snelspanners dus de kwaliteit is dan wel nog even afwachten met 80 euro per set, misschien zijn het wel Chinese?
Die van m'n Kymco zijn flink duurder en een daar aangekoppelde kwaliteit.
image.php


Setje stalen remleidingen kan ook wel eens net wat beter zijn dus leuk om te hebben.
image.php


En als ik het echt niet meer weet dan graag ook een Evotech, erg handig om te totale lengte
afmeting in te korten zodat ik geen auto's raak die steevast op de stoep staan en mijn inrij ruimte beperken, maar de prijs vindt ik hiervan niet mals dus zal daar echt flink over moeten na denken.
image.php


Moet nog eens gaan uitzoeken wat de Iridium evenknie is van de (standard) IFR6G-11K NGK bougie, dan steek ik die er ook in.
Merk er meestal weinig van het is voor mij meer een gevoelskwestie enige wat ik er over kan zeggen is dat ze toch wel duurzamer zijn als de standaard bougies, en die hebben zelfs pas een inspectie nodig bij 24.000 en worden anders vervangen bij 48.000, dus de Iridiums gaan daar waarschijnlijk wel overheen qua levensduur.
Mogelijk is de "NGK Laser Iridium IFR6G-11K / 1314" de juiste vervanger?

Moet ook nog eens gaan uitzoeken of er al een K&N of DNA uit-wasbaar luchtfilter verkrijgbaar is.
Vindt het altijd wel handig, 1x kopen en vervolgens alleen af en toe reinigen en opnieuw in de kleef-olie.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de carbon Hugger van Powerbronze besteld.

Ook heb ik bescherming van RG besteld....is ter bescherming van het midden deel bij op en af
stappen.
 
Dag Jan,
Er zitten standaard irridium bougies in de X-adv meen ik me te herinneren.

Die evotech plaathouder is echt mooi, heb zo een op mijn Tmax gehad, super mooie kwaliteit alle schroeven zijn van rvs...

De hugger is mooi, maar hij vervangt ook de mooie goed beschermende ketting beschermer. Die echt de ketting wel goed beschermd tegen vuil.

Grt
 
idd. reeds gezien dat je dan de originele kettingbeschermer kan behouden, dat is al een stuk beter als die Givi.
De powerbrons zit ook mooi dicht-op het wiel.
Goeie tip Linus :)

57HubF.png


@ Lempie
dat zou heel goed kunnen wat betreft de bougies want de enige toevoeging die ik tegen kom is die 1314
"IFR6G-11K / 1314" en 48.000km. ligt redelijk in lijn met de duurzaamheid van een iridium bougie
 
Laatst bewerkt:
Daar viel mijn oog ook al direct op, die Engelse hebben kennelijk een lesje nodig in aflevertijd van bol.com en consorte
 
Project de-cat

Honda X-ADV collector

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Dubbelwandig door slijpen, daarna katalysator verwijderen die bestond kennelijk uit 2 delen. totale tijdsduur: 3 uur.

De boel kan weer in elkaar worden gelast.
Het eventueel dubbelwandig in elkaar lassen weet ik nog niet zeker, dit omdat hij enkel maar dubbelwandig is op de plek waar de katalysator zat, dus dat lijkt volgens mij overbodig.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Goed gedaan J,

Neemt idd heel wat tijd in beslag en zie dat de cat nog groter is dan die van de NC750.
Dubbele wand was idem.

Nog even kijken in de uitgang richting of daar een rand is van de buis zodat die de trechter-flow niet belemerd. De buis die wat te diep in de trechter komt. Links op jou foto's.
Hoop dat je snapt wat ik bedoel :-)
 
Ik snap het nog altijd niet....wat is het nut daar van.

Bij ons......bijna overal 70 km per uur....en hier en daar 90 km.

Ik vind het een prachtige bike maar hier en daar wat pimpen is prettig.
 
Ik snap precies wat je bedoeld Jempie.
Zat namelijk zelf ook al over de best mogelijke airflow te denken. Ik kuis hem nog wat meer op aan de binnenkant met als doel hem zo glad mogelijk te maken, extra obstakels heb ik niet gezien aan uitlaat-zijde.

@Linus,
Ik had je al uitgelegd dat je hier wel gewoon gas kan geven we hebben hier dikke snelwegen met een tapijtje a la biljart laken. Zonder kat betekend minder weerstand, mogelijk is daar wat winst te halen.
Heb al wat ervaring met filters verwijderen uit collectors en dat was telkens redelijk positief.

Mvg. Jan
 
Ziet er goed uit, wat ik helemaal mooi vindt van de rode versie is het rode accent op de buddyzit, dat springt er net even beter uit als bij de andere kleuren.

Uitlaatje staat ook zeer netjes

Hoe bevallen de treeplank panelen, hebben ze een toegevoegde waarde qua anti slip?
Staat wel lekker 'af' vindt het altijd een mooie toevoeging

Er is evt. een 'Lowering Kit' van 30mm. te koop die kost rond de 70 euro.

[afbeelding]

Ik dacht dat je helemaal geen topkoffer wilde hebben?
Maar ik zie wel dat je het rek t.b.v. de topkoffer er op hebt zitten.

Komt er nog een mooie nav/gsm beugel van TBS uit Taiwan op?

Mvg. Jan

Lowering kids, is bijna geen hond die een lowering kid koopt. !!!
 
Deze moto doet het o.a redelijk goed qua verkoop in Thailand en Taiwan, dat zijn wel vaak kleinere mensen dus voornamelijk voor hun bedoeld. Ik moet er ook niet aan denken zo'n ding moet wat mij betreft zo hoog mogelijk blijven. Hij is 82 hoog en voor mij prima te doen met 182cm.

Mvg.Jan
 
Laatst bewerkt:
Deze moto doet het o.a redelijk goed qlua verkoop in Thailand en Taiwan, dat zijn wel vaak kleinere mensen dus voornamelijk voor hun bedoeld. Ik moet er ook niet aan denken zo'n ding moet wat mij betreft zo hoog mogelijk blijven. Hij is 82 hoog en voor mij prima te doen met 182cm.

Mvg.Jan


Tuurlijk, dat bedoelt ik.
Maar je hebt denk ik meer moeite als je lang bent dan korter.
Dat ze die dingen verkopen snap ik niet.
Zal wel aan mijn legge.
 
Terug
Bovenaan Onderaan