Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Eergisteren de laatste 'we gaan klassiekers toch meer weer belasting leten betalen' aanslag op de mat gekregen.
Mijn Z is uit 78, dus '18 zal dan het laatste jaar zijn neem ik aan.
Nog een mooie Kawasaki-raket gevonden in weekblad 'Motor' uit '84.

full


Nog meer verbouwd dan dat ding met die stoommachine-riemaandrijving van een paar dagen geleden.
 
Laatst bewerkt:
Nieuw is niet altijd beter nee, méér wel })

full


Heb een stapel motor blaadjes uit de jaren 80 overgenomen, als ik wat interessants zie zal ik het inscannen.
Ik zal proberen het topic gerelateerd te houden, dus @TS als je liever hebt het plaatje ergens anders te plaatsen, zeg het maar. Kawasaki superbikes dan?
 
Nieuw is niet altijd beter nee, méér wel })
Heb een stapel motor blaadjes uit de jaren 80 overgenomen, als ik wat interessants zie zal ik het inscannen.
Ik zal proberen het topic gerelateerd te houden, dus @TS als je liever hebt het plaatje ergens anders te plaatsen, zeg het maar. Kawasaki superbikes dan?
Waar jij het het meest logisch vind staan toch?
Het zijn Z1000 blokken, dus mag hier.

Hij stond er mooi bij in Soest hoor, de nieuwe Z900RS.
Ik vind het er voor een moderne motor inderdaad een geslaagd geheel.
De versie met het stuurkuipje (de Z900RS Cafe) heeft een iets lager stuur dat ik wat lekkerder vond zitten dan de naakte versie, met een hoger stuur. Deze fiets zit wel wat 'korter' dan een oude Z.

Ton stond er ook met een deel van zijn verzameling.
Daar ben ik volgens mij nog het langst geweest. :9~
De plastic Kawasaki's heb ik grotendeels overgeslagen.
LIPS-grijs is wel de modekleur voor volgend jaar ( :r )

Maar, die RS is :t !!

full
 
Laatst bewerkt:
miniverslagje dan maar? O-)

Weersvoorspelling was vooral fris. In de ochtend moest er nog wat ijs gekrabd worden van de ruiten. Maximale temperatuur: Slechts 6 graden. Maar geen pekel betekent wat mij betreft gewoon gaan met die banaan, wat dus zo geschiedde. Samen met pa half uurtje binnendoor richting Soest, alwaar Kawasaki de nieuwe Z900RS voor het Nederlandse volk zou presenteren. En dat was in het gebouw van het nationaal militaire museum. Uitstekende plek! En desondanks de kou werd het vooral een mooie dag. Veel bewolking maar de zon prikte er toch vaak tussendoor voor de mooie plaatjes.

Op de parkeerplek stond al een Zed te pronken:
full
Dan was het even lopen naar de ingang, langs raketten en militaire straaljagers. Binnen stonden mensen klaar met flaptops om de aangemelde bezoekers in te checken. Daarna kreeg je gratis de ticket en een foldertje met de alle 2018 modellen, waaronder dus die Z900.

De motoren stonden allemaal onder een heuze 'dogfight' van straaljagers. En het was nog flink druk ook:
full
De eerste die men tegenkwam waren de verschillende modellen van de Z900RS, die veruit de meeste aandacht kregen van het aanwezige volk. Er stonden 3 verschillende typen/kleurstellingen.

De groene caféracer, de originele oranje/bruine (ik had gehoord dat deze druppeltank ook in geel/bruin zou komen...?) en een zwartachtige kleur. Verder hadden ze allemaal kleinere verschillen, zoals dat kuipje of een beschermonderdeel voor het motorblok (zie koelribben bij die zwarte)
full

full

full

full

Klassiek ogende klokjes, zeer fraai
full


Bij de foto met straaljagers is onder de verste straaljager trouwens een groen bordje te zien. Daarop stond te lezen: 'Kawasaki Museum'. Daar stond ècht prachtig spul te pronken. Nieuwer dan nieuw.

Nee, dit is geen Z1 900 maar een Z2, 750.
full
full

Een pronkblok
full


Goed, op naar waar dit topic voor bedoeld is: Z1000djes. En wat stond daar nou? Een Z1RC. TURBO. Wie hier op reed was niet geheel goed bij zijn hoofd volgens mij. Was je pk niet iets van 80, maar zat je met 130 pk. En dat frame en motorblok zijn gewoon hetzelfde, er is gewoon een turbo op geknald. FRAAI
full

full

full


De standaard Z1R stond daarachter. Metallic Blue. Eigenlijk de enige kleur waarin de Z1R ècht mooi is. En daarachter een Z1000, blauwe kleur...
full


En verder hebben we het museum maar bezocht. Aangezien we gratis dankzij Kawasaki binnen konden komen, waarom niet? De vliegbasis is mooi verbouwd en er waren veel legervoertuigen te bezichtigen. Fantastische locatie om Kawasaki te showen!

Als we er toch zijn... even op de plaat met een straaljager. Vraag me af wie sneller is :+
full



Dat was het voor het miniverslagje. Wolken waren dreigend maar we hebben het droog thuis gered. Temperatuur was al wel weer gedaald... Mooie Kawasaki's, mooie locatie, mooie dag. Ik zeg: Geslaagd! :] :W

--

Heb trouwens nog met Jan gesproken van de Kawasaki club, die had het over Apeldoorn en dat jij (Roger) net geweest was. Hebben we elkaar dus net gemist.

Maar goed, zien je volgend jaar vast wel weer op een Kawadag toch?

Op de agenda van de Zclub stond trouwens dat de Zdag bij Nol Bikker op de 27e van mei volgend jaar zou zijn. Duz zed die maar vast in je agenda. :]
 
Hoi KawaKarel (voor het gemak),

Jammer dat we elkaar net hebben gemist. 't Is waarschijnlijk de laatste kans geweest voor dit jaar.
Kawakappie, Willem, Jan heb ik wel nog even mee staan praten.
Ik denk dat we elkaar volgend jaar wel weer zullen zien hoor. :Y
Premium Motors had al laten weten de Oud&Nieuw-Meet&Great vervolg te willen geven, dus redelijke kans dat we zoiets weer gaan doen volgend jaar. De Zed-dag op 27 mei gaat bij mij ook direct de kalender in, dank voor de tip.

Dank ook voor je fotoverslag. Mooie plaatjes. Best gelukt die Z900RS, toch?
Ton had er ook wat fraaie spullen uitgestald. Ik heb vrij lang met mensen in dat museum staan praten. Iedereen heeft wel herinneringen aan zoiets, ooit gehad, of nog een dergelijk 'oud ding' staan.
De tweetakten van Ton zagen er ook super uit.

Ik was op mijn pekelbakkie, maar kon ook de verleiding niet weerstaan. 8-)
Ik denk dat ik wèl weet wie sneller is . . . . . op de grond ;)

full
 
Laatst bewerkt:
Op de agenda van de Zclub stond trouwens dat de Zdag bij Nol Bikker op de 27e van mei volgend jaar zou zijn. Duz zed die maar vast in je agenda. :]
Weet je het zeker? Dat is een zondag. Maakt mij niet uit hoor, maar da's wel doorbreken van een traditie... Dit jaar was de datum trouwens pas vrij laat bekend. Wat is 'de Zclub?'
Linkje??
 
Laatst bewerkt:
Mooi verslag KawaKarel :t
Zeker mee eens. :t
Danku danku :}

Enne Roger, ik denk dat ik me dan vergis. Zal wel de Kawasaki merkclub Nederland wezen. Zij hadden ook een 'agenda' op A4tje staan waaronder de Zdag en hij zei 'weer bij Nol'. En die stond op 27e. Was voor 2018. Maar dat is wel al heel vroeg bekend voor Nol... Misschien is het de 26e? Zal er in ieder geval niet ver vandaan zitten.

Kon trouwens ook zweren dat jij een rode SV had?...

Zo dat zijn al 3 verwarringen in een bericht. Ben goed bezig. _O-
 
Ja, dìt jaar was het de 27e (een zaterdag).
Inderdaad Nol's en de merkclub's Zed-dag gecombineerd.
Misschien komt daar de verwarring vandaan.
Ik zal die dag niet snel vergeten. 37 graden in de schaduw oid.
Hoe dan ook,we zien wel wanneer het gaat worden.
't Zal zowiezo nog even duren.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb je vorig jaar mis gelopen Roger, maar met een beetje geluk is mijn Z650 volgend jaar klaar! *O*

Zo niet ben ik er toch met mijn trouwe SV. :t
 
Ik heb je vorig jaar mis gelopen Roger, maar met een beetje geluk is mijn Z650 volgend jaar klaar! *O*
Zo niet ben ik er toch met mijn trouwe SV. :t
Ik ben heel benieuwd hoe ie gaat worden, jouw SV ken ik al. ;)

Kort leve de winter!!

@Karel: koop ook een SV, kun je ook meedoen in dat topic en lekker de hele winter doorscheuren. :X
 
Laatst bewerkt:
IMAG8968_1.jpg.d525796e096002d0f2c36db7475f1da5.jpg




IMAG8980_1.jpg.06d99298295dfe2dd69c77441f4b5259.jpg



Ja, die "Turbosaurus" was echt da bomb!
IMAG8970_1.jpg.a263ca5f6632602396c51aed77562433.jpg




En toen ik eenmaal foto's aan het maken was kwamen er inderdaad meer motorrijders op het idee... :-)
IMAG8986_1.jpg.955c092b266b0d2cbdf5cbe1412148cb.jpg


IMAG9005_1.jpg.12b4792b2aba298bbf764f5e4e2b5dd0.jpg
 
Laatst bewerkt:
Gave foto's ! Leuk dat we nu ook eíndelijk weten waar de US air force zich heeft laten inspireren voor de staartkleuren.
Dat ze je niet van de Kawa afgestampt hebben met die HRC butsmuts. :+ :+
Ik denk ook dat ik in jouw geval wel weet wie sneller is . . . . zowel op de grond als in de lucht. ;)

Wanneer is de Z900RS proefritdag eigenlijk?
Ik wil 'm ongereden wel ruilen tegen een SV650.
Kawadealers, wel snel beslissen voor ik me bedenk. O-)
 
Laatst bewerkt:
Weet iemand of de kleppen van een Z1000J / Z1000R gelijk zijn aan die van een Z1000ST?
Als deze gelijk zijn heb ik ze gevonden bij Roukama voor €14,- p.st.
 
Volgens mij passen die niet.
Bij Z-Fever kijken, die heeft ze.
Dat is mooi! Zelf nog €1,- goedkoper dan bij Roukema. Dit adresje bewaar ik.
De kleppen zijn inderdaad verschillend van elkaar. Vanmorgen vroeg 2 besteld bij Roukema.
Willem heeft ze ook, maar daar zijn ze wel wat duurder.
I.i.g. bedankt voor je reactie!
 
Even voor Karel ..... KICK!
Voor Karel en alle anderen
full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan