Het MT-07 topic deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Klopt inderdaad. De NC 750 heeft een DCT, wat automatisch schakelt. Dus dat kan natuurlijk schelen, zodat je je beter kan focussen op de weg. Het kost alleen iets extra's als je die optie wilt nemen.

Verder heb ik voor mijn werk altijd mijn laptop nodig. Ik denk dat ik het beste hiervoor een geschikte rugzak moet vinden om deze mee te nemen.

Verder ga ik uiteraard proefritten maken om te kijken welke beter bij mij past, maar ik was gewoon nieuwsgierig naar jullie ervaringen met deze motor en dan ben ik soort van voorbereid waar ik op moet letten bij een eventuele aankoop.

In ieder geval bedankt voor jullie reacties!

Als ik je zo zie omschrijven wat je min of meer wilt hebben en eisen stelt heb ik het idee dat je misschien iets zoals dit ook kunt overwegen.

Ik ga het niet zeggen omdat dat nogal gevoelig ligt in Nederland voor sommigen maar klik maar gewoon even.

Een rugzak kan nog wel eens een probleem worden in tijden van een ongeval, dus als je die kan mijden zou ik dat doen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Als ik je zo zie omschrijven wat je min of meer wilt hebben en eisen stelt heb ik het idee dat je misschien iets zoals dit ook kunt overwegen.

Ik ga het niet zeggen omdat dat nogal gevoelig ligt in Nederland voor sommigen maar klik maar gewoon even.

Een rugzak kan nog wel eens een probleem worden in tijden van een ongeval, dus als je die kan mijden zou ik dat doen. *O*

Bedankt voor je reactie!

Ik heb jouw link even gekeken, maar het spreekt me niet echt aan :$.

Hmmmm... wat rugzak betreft heb je wel gelijk in. Weet jij zo een goede alternatief waar een laptop 15 inch in kan?
 
Kriega R25/30 is een goeie rugzak voor op de motor

Edit R30 is te groot/niet nodig.

Je kan een rusgzak (evt hardshell) anders ook altijd nog aan de duozit vastknopen. :]

Ik heb inderdaad wel vaker gelezen dat Kriega R25 de perfecte rugzak is voor op de motor.
Alleen zijn de meningen inderdaad verdeeld over het dragen van een rugzak op de motor...
Het gaat er namelijk om, om mijn laptop mee te krijgen naar mijn werk :P .
Maargoed, ik moet natuurlijk hier niet off-topic gaan, want het gaat namelijk over de MT-07 ;).
 
Laatst bewerkt:
Oops... er ging wat mis... inplaats dat ik mijn bericht bewerk.... quote ik mezelf.. en nu weet ik niet hoe ik mijn bericht moet verwijderen ;( _O-
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen allen,

Ik heb even een vraagje..
Ik was eerst van plan om in het voorjaar de Honda NC 750 S te kopen voor woon-werkverkeer en natuurlijk voor in mijn vrije tijd veel te rijden. Bij de nc 750 heb je veel ruimte in de motor om eventueel spullen mee te nemen.

Nu is mijn oog gevallen op de MT-07 (2018) met name de kleur fluor/grijs. Wat ziet dat ding er mooi uit!

Nu is mijn vraag... wat is jullie ervaring met de MT-07? Ook een aanrader voor o.a. woon-werk verkeer? En waar moet ik zoal op letten als ik volgend jaar er een wil aanschaffen?
Wat zijn de voor- en nadelen van die motor?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Ik ben super tevreden over mijn MT-07. Moet wel zeggen dat ik de motor puur voor plezier ritjes gebruik en niet voor woon-werk verkeer. Daar gebruik ik een andere tweewieler voor (de fiets :P).

Kan ieder geval wel zeggen dat de motor super stuurt en wendbaar is. Vermogen heeft ie ook genoeg. Ik hoef zeker niet onder te doen tijdens de Eifel tripjes. Al ligt het er natuurlijk ook aan wie op de motor zit. Qua bagage mogelijkheid gebruik ik altijd een rearbag (zie foto). Ben ook niet zo`n fan van een rugtas op de motor. Durf alleen niet te zeggen of er ook een laptop in past en of het ook praktisch is voor woon-werk verkeer. Foto is gemaakt in België op de terugweg vanuit de Eifel.

full
 
Ik ben super tevreden over mijn MT-07. Moet wel zeggen dat ik de motor puur voor plezier ritjes gebruik en niet voor woon-werk verkeer. Daar gebruik ik een andere tweewieler voor (de fiets :P).

Kan ieder geval wel zeggen dat de motor super stuurt en wendbaar is. Vermogen heeft ie ook genoeg. Ik hoef zeker niet onder te doen tijdens de Eifel tripjes. Al ligt het er natuurlijk ook aan wie op de motor zit. Qua bagage mogelijkheid gebruik ik altijd een rearbag (zie foto). Ben ook niet zo`n fan van een rugtas op de motor. Durf alleen niet te zeggen of er ook een laptop in past en of het ook praktisch is voor woon-werk verkeer. Foto is gemaakt in België op de terugweg vanuit de Eifel.

[afbeelding]

Thnx voor je reactie! Ziet er goed uit! Zal de komende tijdenhier en daar lezen wat praktisch is voor een laptop mee te nemen.
 
Ga je het circuit op met een rugzak dan zeg ik nee, zelf rijd ik af en toe met de Kriega R25 rond met me laptop erin naar me werk. De druk rust op je borst en niet op je armen dus je bent nog steeds vrij in je bewegingen.
Het gezeur over als je valt dan........ ik denk dat je eerder een probleem hebt met een vangrail, boom of andere verkeersdeelnemer dan dat je rugzak een probleem opgaat leveren bij een val.

Bovenstaande is mijn mening *O*
 
Het gezeur over als je valt dan........ ik denk dat je eerder een probleem hebt met een vangrail, boom of andere verkeersdeelnemer dan dat je rugzak een probleem opgaat leveren bij een val.
Als je dat zo gaat benaderen kan je net zo goed ook je helm thuis laten. Daar zou ik nog een keertje rustig over na denken.
 
Dan wil ik graag met harde feiten zien hoevaak een rugzaak de oorzaak van een bepaalde letsel schade is geweest in vergelijking met andere oorzaken. Dan kan je tegen iemand zeggen: Kijk het is uit onderzoek gebleken dat een rugzak ...... % kans op ???? geeft bij een mogelijke val. Dit gebeurd x keer per jaar op de ........... 1000 motorrijders.

Tis al snel iemand verteld wat en dat verhaal wordt 1.000.000 keer gekopieerd en is ineens waarheid en onderbouwt.....

Het is niet dat je door een rugzak onderuit gaat ofzo toch Dave?
 
Dan wil ik graag met harde feiten zien hoevaak een rugzaak de oorzaak van een bepaalde letsel schade is geweest in vergelijking met andere oorzaken. Dan kan je tegen iemand zeggen: Kijk het is uit onderzoek gebleken dat een rugzak ...... % kans op ????
Stellen dat iedereen die iets roept op internet daar harde feiten bij zou moeten presenteren is natuurlijk volstrekt onzin. Zou ik ook wel willen overigens, helaas zit ik in de praktijk zelf te Googelen op zoek naar onderbouwingen. Ideetje?

Tis al snel iemand verteld wat en dat verhaal wordt 1.000.000 keer gekopieerd en is ineens waarheid en onderbouwt.....
Daar kun je vanuit gaan. Dat is precies waarom ik namelijk mijn huiswerk doe als ik geconfronteerd wordt met stellingen en opinies. Motorrijden en alles gerelateerd is mijn werk. Misinformatie/misconceptie mbt veiligheid kan levens kosten.

Verder hoop ik toch niet in discussie te hoeven treden over of een rugzak wel of niet een potentieel risico is tijdens een ongeval. Dat lijkt mij vrij common sense. Indien dat voor jou anders blijkt wil ik daar best een discussie over voeren.
 
Laatst bewerkt:
Stellen dat iedereen die iets roept op internet daar harde feiten bij zou moeten presenteren is natuurlijk volstrekt onzin. Zou ik ook wel willen overigens, helaas zit ik in de praktijk zelf te Googelen op zoek naar onderbouwingen. Ideetje?Daar kun je vanuit gaan. Dat is precies waarom ik namelijk mijn huiswerk doe als ik geconfronteerd wordt met stellingen en opinies. Motorrijden en alles gerelateerd is mijn werk. Misinformatie/misconceptie mbt veiligheid kan levens kosten.

Verder hoop ik toch niet in discussie te hoeven treden over of een rugzak wel of niet een potentieel risico is tijdens een ongeval. Dat lijkt mij vrij common sense. Indien dat voor jou anders blijkt wil ik daar best een discussie over voeren.

Een rugzak doet niks met je rug, maar het gevaar is dat je gaat rollen. Verder rij ik ook met een rugzag, de Kriega R20 en zit als gegoten. Verder moet je gewoon geen puntige of voorwerpen die in je rug zouden kunnen stoten. Dus laptop, boeken oid gaat prima.

Tevens: als een rugzak een zodanig gevaar biedt, waarom maken ze ze dan specifiek voor motorrijders.

Ook een beetje hypocriet is dat je niet met rugzak wil rijden, maar dan ook waarschijnlijk geen rugprotector draagt tijdens een rit..... Terwijl dat een van de meest levensreddende middelen is.
 
Laatst bewerkt:
Ik doelde ook meer op dingen in de rugzak die je wervel of ribben kunnen verprutsen, en het vergroten van de kans op rollen. Iets waar ze mij bij de VRO-1 trainingen op duidde.

Ik stel niet dat een rugzak per definitie gevaarlijk is, ik heb alleen gesteld dat het nog wel eens een probleem/potentieel risico kan worden tijdens een val. Gebaseerd op bovenstaande punten.

Die rugtassen maken ze om diezelfde reden dat ze ook jethelmen maken ondanks dat deze minder goed beschermen dan een integraal. Mensen willen het hebben. De rest moet een ieder voor zichzelf beslissen.

Dat zou hypocriet zijn als dat zo het geval was inderdaad.

Voor mij is het simpel, als ik de heer in kwestie kan charmeren voor een Xmax 400 zodat hij geen rugtas om hoeft omdat zijn laptop dan in de buddybak kan dan doe ik dat. Vracht in een buddybak is nooit een risicofactor(mits semtex oid). Een rugtas in sommige scenarios wel. Dat is waar het mij om gaat. Elimineren van zo veel mogelijk risico factoren voor deze risicovolle hobby van ons. De rest moet een ieder voor zichzelf beslissen.
 
Laatst bewerkt:
Beste mt-07 fans, wij hebben als rijschool 5 07's waarvoor ik instelbare rem en koppelinghendels besteld heb via ali express, helaas de korte versie wat voor leerlingen die met 4 vingers leren remmen niet ideaal is. er zijn 5 sets, allemaal zwart alu met rode stelknoppen. Mooi spul, ik rij er op mijn tracer 700 al sinds maart mee rond en kwaliteit is uitstekend. Ik kan ze niet terugsturen dus bied ik ze hier aan. Ik zit al een tijd op het tracer forum en wil ook mijn steentje bijdragen.
Wie wil er een set, goedkoper en sneller(levertijd was een maand) ga je niet vinden in nederland. 12 euro per set.

mvg

pUch

IMG7590.jpg

IMG7593.jpg

IMG7594.jpg
 
Sinds twee weken de MT-07 officieel in winterslaap. Goed gewassen en schoongemaakt en onder een ademende hoes in mijn garage gezet. De accu er uit gehaald en deze staat warm op zolder. Af en toe hang ik deze aan de druppellader om te voorkomen dat ie ontlaadt.

Ik heb voor het wassen trouwens dit gebruikt. Werkt prima. Het vet/zand van de velgen druipt er bij wijze van spreken zo af. De ketting heb ik ontvet met Putoline Chain Degreaser. Die is nu ook mooi schoon en daarna goed ingevet natuurlijk.
 
Sinds twee weken de MT-07 officieel in winterslaap. Goed gewassen en schoongemaakt en onder een ademende hoes in mijn garage gezet. De accu er uit gehaald en deze staat warm op zolder. Af en toe hang ik deze aan de druppellader om te voorkomen dat ie ontlaadt.

Ik heb voor het wassen trouwens dit gebruikt. Werkt prima. Het vet/zand van de velgen druipt er bij wijze van spreken zo af. De ketting heb ik ontvet met Putoline Chain Degreaser. Die is nu ook mooi schoon en daarna goed ingevet natuurlijk.
Hier ook al ff in de stalling, eerst vanwege het weer in de hoop dat er nog droge dagen zouden volgen. Maar nu met die dikke laag pekel is het zeker over :/
Nu nog even wachten tot madame de nieuwe velgstickers heeft gesneden, kan ik die er nog op plakken. Tank nog even volgooien en dan kan de deken er overheen...
 
Hier ook al ff in de stalling, eerst vanwege het weer in de hoop dat er nog droge dagen zouden volgen. Maar nu met die dikke laag pekel is het zeker over :/
Nu nog even wachten tot madame de nieuwe velgstickers heeft gesneden, kan ik die er nog op plakken. Tank nog even volgooien en dan kan de deken er overheen...

Yepz, de winter is weer begonnen. Al zijn de temperaturen nu weer wat hoger. Volgend jaar maar weer rijden en wat leuke tripjes plannen (Eifel enzo).

Met de velgstickers zal de MT er vast mooi uit zien. Als je wil mag je hier wel het resultaat posten :) !
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan