Honda X-ADV

Klein probleempje hier.

Heb die grijze zijpanelen afgedaan en in het mat zwart gespoten.

1 vijs kreeg ik bijna niet los.....hij draaide zot.
Uiteindelijk toch los gekregen maar het moertje of hoe heet dat ....die vast zit aan de binnenkant van het frame om de vijs in te draaien is los gekomen en in het frame gevallen. Ik kan die vijs dus niet meer er in draaien.

Hoe los ik dat op ??? Thanks.
 
Is het wellicht mogelijk om draad te tappen dat iets groter is dan het origineel?
Geen top oplossing, maar indien je die vijs daadwerkelijk niet meer terug kunt plaatsen dan moet je toch wat.
Of indien je liever niet wilt tappen, wellicht dan dubbelzijdig klitteband een oplossing?
Mooi stukje op maat knippen en daarmee op die locatie de bevestiging maken.
Vr gr
 
Zijpanelen zwart gespoten en ik persoonlijk vind het beter dan dat grijs.

Ook een softbag geplaatst op de bagagedrager voor wat extra bagageruimte.
De koffer is niet echt mijn ding.




 
Ik vermoed dat je uit BE komt...er bestaat zoiets zoals een plooibare schoevendraaier waarvan de uiteinde in trekstaal (magneet-plakijzer) is...zo kan je misschien je moer opvissen
Danny
 
Bedankt voor de tip Dandev en Dylanpilot ook bedankt.
Indien het niet lukt laat ik het doen door mijn dealer.
 
Staat prima dat zwart.

De Clip-on moer die je kwijt bent, althans niet kwijt maar op de bodem ligt van je moto is waarschijnlijk de volgende:

Nut, Clip, 5MM
OEM nr. 90677-KAN-T00
90677-KAN-T00 Honda Clipmutter, 5Mm genuine new

Andere benamimgen zijn: Clip-on moer in U-vorm / Schroefclip /Plaatmoerset met schroefdraad.

Ik weet niet of jullie ook de Action hebben in BE ?
In iedergeval ligt bij de automaterialen in de Action een setje bestaande uit: Spiegel-antenne en een flexibele magneet-antenne.
Setje kost 2 euro
Dat is wat Dandev bedoelt.
Met de flexibele magneet-antenne kun je op de gekste plekjes dingetjes oppakken.

00870_1.jpg


Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Klopt dat ben ik kwijt maar stel dat ik dat kan oppakken met die antenne....Hoe krijg ik dat er dan weer in.
 
Als je de clip te pakken hebt hem eerst een beetje in buigen zodat hij de volgende keer niet meer van de bevestiging afvalt.

Vaak schuif je hem zo weer op de plek waar hij heeft gezeten.
Kennelijk bij de X-ADV niet?

Helaas is mijn tekening net even te simpel om met je mee te kijken,
ik kan niet zien waar de clip hoort te zitten dus heb ook geen passend antwoord Linus, sorry voor dat.

94TlDN.png
 
Blijft toch een verdomd mooie fiets Linus62.
Ben er wel een beetje jaloers op.
Nou zie ik dat jij zonder DB killer rijdt.
Geeft dat geen gedonder en kans op een prent door overijverige wetsdienaars?
Of valt het bleeeeer geluid wel mee?
Vr gr
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Web en Dylan. Het valt mee met de db killer.....een mooi geluid zonder te overdrijven.
De uitlaat werd gemonteerd door mijn dealer zonder db killer.
 
Normaal gezien is er wel een db killer maar die zat er niet in.
Ik zal bij mijn volgende bezoeken eens vragen om hem er in te doen en dan
hoor ik het verschil.
 
Hetgeen dat Jan omschrijft is hetgeen ik bedoel...wat ik niet wist dat ze het bij action verkopen...als ik daar nog es kom eentje meenemen...je weet maar nooit...goeie tip 👍
Danny
 
Hetgeen dat Jan omschrijft is hetgeen ik bedoel...wat ik niet wist dat ze het bij action verkopen...als ik daar nog es kom eentje meenemen...je weet maar nooit...goeie tip 👍
Danny

De kracht van de Action "2 euro only" *O*
ergens anders ga je beslist enkele tientjes betalen voor zo'n setje ;)


@ Linus

Ben wel benieuwd of er ook een beetje aan afwatering is gedacht?
Met zo'n groot open omhoogstaand gat zonder Db killer kan ik me zo voorstellen dat er wel eens regen in kan lopen tijdens stilstand, of kan dat niet :?

Mocht je ooit een keer met een hogedrukreiniger aan de gang gaan dan is het misschien wel handig om er anders evt. zo'n was-plug in te duwen.
Ze zijn er o.a. van het merk akrapovic en die kosten 11 euro
>>> klikkerdeklik

Wat spullekes van R&G
R&G Racing | All Products for Honda - X-ADV
BE shop voor R&G nummerplaathouder
Distripart

Een stuk goedkoper als de Evotech kentekenplaathouder, ziet er dan ook iets minder spectaculair uit maar vindt hem toch ook wel Ok.
Enige minpuntje is dat de verplichte rode reflector er niet op zit, dat zou je dan zelf kunnen bedenken.
Honda's OEM knipperlichten kunnen trouwens worden overgezet naar de R&G versie

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php


Ook het merk Lightech stort zich op de kentekenplaathouders, die zijn in de zelfde prijsklasse als die van R&G, en dan wel met plek voor de rode reflector.

Lightech Honda X-ADV

image.php


image.php


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
IK heb daar de RG Boot guard en scuff guard besteld.
Beter voorkomen dan genezen.

Bedankt voor de tip omtrent uitlaat.
 
Ja best leuke spulletjes van het engelse merk R&G
Door googlen op dichter bij huis dan Engeland is ook aan te bevelen,
want "in sommige gevallen" als het te duur wordt moet er anders mogelijk invoer/inklaar rechten worden betaald.

Vindt de "Kaoko Throttle Stabilizer" van R&G ook een mooie.
Rij al jaren ter ontspanning op lange stukken met een manuele cruise-controller maar de Kaoko Throttle Stabilizer is wel een hele mooie versie.

Heb het al gezien de geldbuidel kan leeg bij R&G :9~
 
Ondertussen:
-Topkoffer en houder zijn verkocht.

Nog beschikbaar:
-Termignoni Up-Map ecu module. Nog niet geregistreerd. Mappen komen pas op beurs Italië.

Nog een dag of 10 á 15 dan komt de eerste enige gratis map.
De volgende mappen gaan 90 á 100 euro kosten.
Ben benieuwd in wat voor vorm ze de koop mappen gaan aanbieden, om de boel te beveiligen tegen multiple gebruik van deze koop mappen want gasten zo als :X zijn altijd wel nieuwsgierig om de boel proberen te omzeilen 8-)
Uiteraard zullen ze dat proberen tegen te gaan door b.v. de map die je koopt te koppelen aan jou gsm nummer, google account, etc. of door eenmalig een registratie code uit te geven voor de desbetreffende map.
Maar dan nog komt het wel eens voor dat er uiteindelijk via een achterdeurtje nog toegang is tot bepaalde content.
 
Laatst bewerkt:
Nog een dag of 10 á 15 dan komt de eerste enige gratis map.
De volgende mappen gaan 90 á 100 euro kosten.
Ben benieuwd in wat voor vorm ze de koop mappen gaan aanbieden, om de boel te beveiligen tegen multiple gebruik van deze koop mappen want gasten zo als :X zijn altijd wel nieuwsgierig om de boel proberen te omzeilen 8-)
Uiteraard zullen ze dat proberen tegen te gaan door b.v. de map die je koopt te koppelen aan jou gsm nummer, google account, etc. of door eenmalig een registratie code uit te geven voor de desbetreffende map.
Maar dan nog komt het wel eens voor dat er uiteindelijk via een achterdeurtje nog toegang is tot bepaalde content.

Ik heb mijn up-map terug bij dealer kunnen retourneren.

Het app-je dat je moet installeren op je smartphone leest de serienummer van de module via bleu-tooth.

De R&G plaathouder vind ik tegenvallen.
 
Laatst bewerkt:
Zijpanelen zwart gespoten en ik persoonlijk vind het beter dan dat grijs.

Ook een softbag geplaatst op de bagagedrager voor wat extra bagageruimte.
De koffer is niet echt mijn ding.

[~[url="https://preview.ibb.co/jBOysm/DSC01976.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/jAqNJR/DSC01977.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/fm2f56/DSC01978.jpg"]afbeelding~][/url]
[~[url="https://preview.ibb.co/iOrwdR/DSC01979.jpg"]afbeelding~][/url]

Linus,
Mooie softbag, heb je hier wat meer info over? Merk? waar gekocht???
 
Ik heb mijn up-map terug bij dealer kunnen retourneren.

Het app-je dat je moet installeren op je smartphone leest de serienummer van de module via bleu-tooth.

Ok das handig dat je hebt kunnen retourneren, het is toch geld.

Via gepersonaliseerde module code is idd. ook een zelfde soort manier om het proberen autentiek te houden. Ben benieuwd of ze dit kunnen volhouden.

Opzich is het mapping systeem via app wel een leuke moderne toevoeging, ik ken een soortgelijk systeem van A-Racer maar dat liep via file die naar je computer werd verzonden, de comp hang je dan met een dongel aan je moto diagnosestekker.
Maar via app is natuurlijk al weer wat moderner en het klinkt best leuk allemaal.

Mvg. Jan
 
Ben van de week opgebeld en er is bij de NL importeur nog helemaal geen zicht op een release datum van het ge-upgrade model.
Kattenbelletje hangt aan mijn vraag, even afwachten dan maar want nu al bestellen is jammer genoegdan ook vooralsnog onmogelijk.
In Italie hebben ze het over maart.
Ik wacht het dan ook maar even rustig af en cros wel even verder op de gele Xciting, want wil toch echt voor de vernieuwde versie gaan.
 
Laatst bewerkt:
bij mij werd maart september,die nieuwe x citing is ook heel mooi die nieuwe cockpit is echt mooi.
 
Ik heb geduld, het komt goed ik heb mijn zinnen op de Honda gezet.
En idd. mooi ding die nieuwe Xc, het was al de lichtste in de klasse 400cc en daar hebben ze nu nog weer ruim 10 kilo afgehaald. En dan ook een leuke cockpit met Noodoe. En Noodoe wordt bij AK en andere Noodoe brommers deze maand ook nog eens automatisch via netwerk geüpdate met navigatie functie.
 
Carbon onderdelen ontvangen uit Italië en ze zijn van zeer goeie kwaliteit en passen als gegoten. We zijn weer blij. Nice weekend.
 
Terug
Bovenaan Onderaan