Zwarte Guzbak uit Rottjeknor; the sequel....

Ben het met Kwastert eens tyrip kun je alle kanten mee op, ik leg er mijn remleidingen ook mee vast en ook de kabelboom. zwart op een zwart frame is toch netjes en ze kosten bijna niks bij de AC tion dus bevalt de loop niet, knip,en opnieuw. daar achter de schokbreker is inderdaad de beste ligging denk ik.
 
Ik weet niet precies meer wat voor wanddikte die pijp heeft maar ik denk iets van een millimeter of 3. Dik genoeg dus om daar M4 of M5 in te tappen. Alleen heb ik er gevoelsmatig een hekel aan om gaten in een frame of vork te boren. Slaat misschien nergens op, maar zo denk ik er over.
 
Ik weet niet precies meer wat voor wanddikte die pijp heeft maar ik denk iets van een millimeter of 3. Dik genoeg dus om daar M4 of M5 in te tappen. Alleen heb ik er gevoelsmatig een hekel aan om gaten in een frame of vork te boren. Slaat misschien nergens op, maar zo denk ik er over.

Zo denkt inmiddels de meerderheid erover dus ik ga gewoon voor tywraps
 
Hihihi... toch proberen... maar zoveel slag te kort dat ik de zuigers niet eens tegen de schijven druk en het systeem niet fatsoenlijk ontlucht krijg.. (geen druk opbouw....)

Dus de originele ps12 voorrempomp moet definitief het veld ruimen....

Heb nu een ps15 (achterpomp) met tywrapps aan het stuur vastgezet en er een remhandle in gehangen. De afstand en hoek zuiger en draaipunt remhandle/hefboom zijn bij de oude guzzipompen voor en achter exact gelijk.....

Pomp zat muurvast, uit elkaar gehaald, schoongemaakt en geprobeerd... werkt weer, afmonteren... hmmm gaat wat stroefjes nu, en retour komtie niet.... waarschijnlijk toch de rubbers niet meer helemaal lekker, even nachtje laten staan en anders even een revisie setje erin; die heb ik toch nog liggen en kan ik naderhand gewoon terug leggen op de plank tot de achterpomp van de oude dame ermee nokt (ook een ps15)
 
Laatst bewerkt:
Proefopstelling met 15mm rempomp..
full

Pomp staat nu even rechtop zodat ie zijn lucht kwijtkan
full

En lekker ouderwets ontluchten...
full


Voorlopig komt er nog een forse hoeveelheid lucht uit en bewegen de remzuigers niet noemenswaardig..

Wordt nog een leuke klus...
 
Klauwen voor de schijf hangen ipv er op zoals nu. Lucht moet uit de twee kamers omhoog kunnen zoals origineel.
 
Klauwen voor de schijf hangen ipv er op zoals nu. Lucht moet uit de twee kamers omhoog kunnen zoals origineel.

hmm ben duidelijk die moderne rommel niet gewend... dacht dat het wel goed zou gaan zo omdat ontluchtingsnippel netjes boven beide kamers zit zoals ze nu hangen..

klauwen los en alles recht naar beneden hangen was inderdaad wel de volgende stap geweest, gisteren met injectiespuit vloeistof door ontluchting naar binnen geperst en nu zitten in ieder geval de blokken tegen de schijven.
Maar ik heb het gevoel dat er nog lucht in de pomp blijft zitten...
 
Nee, precies andersom. De klauwen juist veel hoger dan de pomp hangen, en dan een nacht onder druk laten hangen en nog eens ontluchten.
Maar idd t is op de een of andere manier steeds lastiger om ze goed ontlucht te krijgen tegenwoordig...

De plunjers een keer heel snel terugduwen met de nippel open wil ook wel eens helpen omdat daar ook nog wel eens lucht wil ophopen
 
hmmm. dat wordt lastig. spul staat op de logeerkamer... nu wordt dat nog gedoogd... maar ik denk dat ik problemen krijg als ik haken in het plafond ga schroeven om dingen aan op te hangen....
 
hmmm. dat wordt lastig. spul staat op de logeerkamer... nu wordt dat nog gedoogd... maar ik denk dat ik problemen krijg als ik haken in het plafond ga schroeven om dingen aan op te hangen....

Dat hoeft niet aan het plafond hoor. Mag ook aan de gordijnrail. Of aan een keukentrapje naast de motor....
 
Dan zijn de remleidingen bij mijn trapfietsjes toch wel een stuk handiger te ontluchten....
 
Ja, dan hang je er nog een leren riem en een zweepje bij en zeg je dat het is om je huwelijk te boosten. Dan heb je voorlopig de zolder voor jezelf.

Eerst post je een foto waar een ongelofelijke bende op staat ,een halve hond en een trap heel raar midden in beeld??
En daarna gooi je de slaapkamergeheimen op het forum.
:( :(
Toch je laptop maar weer achter slot en grendel zetten .
 
En we hebben remdruk.... met de originele pomp, de 15mm moet ik nog een keer goed nakijken want de basis was inderdaad lucht in de pomp... de verbinding met het reservoir werkt niet.

Ondanks de revisieset komt er geen vloeistof in de pomp als de zuiger beweegt. Zonder zuiger kan ik wel vloeistof in de pomp spuiten via de reservoir aansluiting. Maar zodra ik de zuiger op zijn plaats druk gaat dat niet meer, dus 1 van de gaten zit nog steeds dicht.

Beter schoonmaken en doorblazen dus... en dan opnieuw proberem, want de originele pomp komt niet eens zoveel te kort, dus misschien is 15 voldoende en bestel ik de verkeerde pomp als ik een ps16 laat komen...
 
Terug
Bovenaan Onderaan