BMW R80/7 Project

Vanmorgen alles naar de poedercoater gebracht. Mat zwart met structuur. Wordt gruwelijk gaaf. Ik laat ook gauw een plaatje zien van de polyester kap voor bovenop het blok. Die schiet ook al aardig op.
 
Sneak preview:

full
 
Mooi project :t
Zie alleen dat de orginele startmotordeksel sleufgaten heeft en die van jouw niet .
Kan dat geen problemen met ventielatie en/of koeling geven ?

Zijn die niet voornamelijk bedoeld voor de luchtstroom van het originele luchtfilter?
 
Kapje is trouwens wel weer zwart. Staat beter denk ik, niet teveel verschillende kleuren gebruiken. Ben nog niet helemaal tevreden over de bovenkant dus hij is niet klaar.
 
Hier een foto van een tijd geleden .
Die "luchthapper" zou die niet iets van koeling geven door de aangezogen lucht .niet ieder model heeft die gaten achter in het luchtfilterhuis zitten .

Dat zou ook zomaar kunnen. Al zie je in die gegoten aluminium kap die ik eerst wou gebruiken ook geen gaten zitten.

Denk niet dat t zo'n vaart loopt.

Wordt er trouwens altijd een oring gebruikt achter de cilinders? Heb voor nu netjes twee nieuwe liggen, maar toen ze eraf kwamen zat er volgens mij alleen maar vloeibare pakking tussen gesmeerd dat ik me herinner.
 
Laatst bewerkt:
Ik had eerst alleen de 2 o-ringen , niet lekken wel zweten .
Dacht dat er nu alleen vloeibare-pakking tussen zit .
 
Hoi
Ik weet niet hoe ver je bent( cinlinders er al op ).
Tip die ik kreeg . alles goed schoon maken , als je denkt dat het schoon is nog 2 x schoon maken .
Het zelfde met ontvetten alleen nog 5 x meer.
Dan werkt de vloeibare pakking goed.
 
Laatst bewerkt:
Ik had eerst alleen de 2 o-ringen , niet lekken wel zweten .
Dacht dat er nu alleen vloeibare-pakking tussen zit .
Jep, sommige bouwjaren hadden een O-ring, maar ze kwamen er achter dat het zinloos was. Tegenwoordig gaat er alleen nog siliconenpakking tussen. Wel O-ringen om de oliekanalen natuurlijk.
 
Heb ze toevallig gisteravond gemonteerd. Heerlijk sleutelen aan zo'n ding. Mooi nieuwe stoterstang hulden gemonteerd, nieuwe rubbers. Heb de O ringen wel geplaatst, ook met een likje vloeibaar ertussen. . Motor loopt toch nog voorlopig niet, maar als ze eventueel zweten dan heb ik de cilinders er ook zo weer af liggen. Polyester kap is nog niet naar m'n zin, maar daar ga ik een andere keer wel mee verder. Vanavond nog even wat meer opbouwen. Zit ook op m'n wielen te wachten, die liggen bij Haan voor nieuwe velgen en spaken.
Zal vanavond nog even proberen fotootje te posten.
 
full


full


Ben er nog niet over uit, de voorvork zwart maken of originele kleur houden. Met de zwarte stofhoezen en eventueel zwarte poten wordt het geheel misschien te zwart.

En jullie mening, het polyester kapje zwart, of zoals op de eerdere foto grijs? Twijfel ik ook nog over. Tank wordt ook al andere kleur, en wil er geen kermis van gaan maken met teveel verschillende kleuren.
 
Om eerlijk te zijn zie ik de kap liever in de kleur van het motorblok. Dan is dat weer 1 geheel.

Vraagje; waarom heb je die andere kap op MP gezet? 'T stond 'm wel goed. 8-)
 
Om eerlijk te zijn zie ik de kap liever in de kleur van het motorblok. Dan is dat weer 1 geheel.

Vraagje; waarom heb je die andere kap op MP gezet? 'T stond 'm wel goed. 8-)

Omdat ik die ronde lijn van die kap niet vind staan samen met de hoekige vorm van de tank. En ik wil een accu kwijt eronder, daar was geen plek voor onder die andere kap.

Kleur van het blok is inderdaad het mooiste wellicht voor die kap. Even kijken welke verf daar het dichtste bij in de buurt komt.
 
Laatst bewerkt:
De accu in de plaats van het luchtfilter. Hmmm, geinig idee, en gelijk wat kabels/dikke draden uit 't zicht.

Ja heb de kleinste accu gekozen die ik maar kon vinden, en die capaciteit genoeg heeft natuurlijk. Wil de accu uit het zicht hebben, bijvoorbeeld onder de versnellingsbak vind ik niet fraai. Wel even kijken of ik bijvoorbeeld met isoleren de accu koel genoeg kan houden. Weet niet hoe heet het boven de versnellingsbak kan worden?

Ach...na 9 liter is m'n tank leeg dus heel heet kan ik de boel niet draaien :+
 
[afbeelding]

[afbeelding]

Ben er nog niet over uit, de voorvork zwart maken of originele kleur houden. Met de zwarte stofhoezen en eventueel zwarte poten wordt het geheel misschien te zwart.

En jullie mening, het polyester kapje zwart, of zoals op de eerdere foto grijs? Twijfel ik ook nog over. Tank wordt ook al andere kleur, en wil er geen kermis van gaan maken met teveel verschillende kleuren.
Ik vond de eerste foto wel grappig , net of het voorwiel van de atb in de motor zit .
En zag dit nog op www
14CYCLES – BMW R80/7
 
Ik vond de eerste foto wel grappig , net of het voorwiel van de atb in de motor zit .
En zag dit nog op www
14CYCLES – BMW R80/7

Dat bandje van de MTB is ook wel gruwelijk breed voor een fiets!

Die bmw uit je link stond laatst een keer op marktplaats. Best mooi gebouwd, al had ik sommige dingen anders aangepakt. Bijvoorbeeld het zadel, vind het niet zo mooi.
 
Laatst bewerkt:
Wielen terug, bandjes erop. Achterwiel alvast erin gezet. Niet super tevreden, velgen blinken me iets teveel. Wel mooi één geheel met de extra dikke spaken. Dus ik zal ophouden met zeiken. Ben trouwens van 2.15 naar 2.50 breed achter gegaan. 130 band erop, achterwiel 2 mm uit de midden gespaakt en een streep ruimte tussen band en cardantunnel. Perfect dus.

full
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan