Het MF NT(V)650(GT) Revere/Hawk/Bros Topic deel 12

Bedankt voor de tips heren. Heb zelf geen slagmoersleutel maar misschien dat als ik bij een motorzaak langs ga het wel even gedaan kan worden.
 
Welnee man rijdt langs de eerste de beste Auto garage loop de werkplaats in en vraag om ze m effe los tollen daar doen ze niet moeilijk over.
Niet naar de car of kwikfit ..... daar weten ze niet wat los of vast is....
 
Die van mij komt bij powerplus vandaan. Is net als datona.
Voorkant hangt er vanaf wat je wilt doen. Balhoofd drager is makkelijk als je de vorkpoten en wiel er uit wilt halen.
Ha mooi om te weten. Het gaat mij er alleen om dat het rubber van de vloer is en dat ie stabiel staat :)
 
Iemand interesse in een origineel Hawk achtertandwiel? Is als het goed is niet meer leverbaar (en toen deze nog wel leverbaar was was de prijs bijna het dubbele van mijn vraagprijs :P (€60))

full
 
Beste mensen,

Heeft er iemand toevallig nog NTV voorvorkpoten (zowel links als rechts) liggen die ik (tegen een kleine vergoeding) kan overnemen?
Die van mij zijn onmogelijk om uit elkaar te halen zonder door te slijpen. De glijbussen zijn over elkaar heen geschoven en de keerring is 20 jaar oud, nooit iets aan gedaan. Dus ik krijg ze niet op een normale manier los en ik heb echt letterlijk vanalles geprobeerd.

Dus als iemand toevallig nog een set voorvorkpoten heeft liggen, graag!
 
Beste mensen,

Heeft er iemand toevallig nog NTV voorvorkpoten (zowel links als rechts) liggen die ik (tegen een kleine vergoeding) kan overnemen?
Die van mij zijn onmogelijk om uit elkaar te halen zonder door te slijpen. De glijbussen zijn over elkaar heen geschoven en de keerring is 20 jaar oud, nooit iets aan gedaan. Dus ik krijg ze niet op een normale manier los en ik heb echt letterlijk vanalles geprobeerd.

Dus als iemand toevallig nog een set voorvorkpoten heeft liggen, graag!

Ik heb nog een stapel liggen. Zit misschien wel wat bruikbaar tussen. Mag je komen uitzoeken
 
Mijn zoektocht naar een ntv verloopt wat stroef. Staat moment echt weinig leuks te koop of ze vragen er een vermogen voor.

Ben er inmiddels wel uit dat het geen revere gaat worden naar een versie met het brede stuur. Daar kun je toch wat makkelijker een ander stuur op zetten of deze verhogen.

Zag in september toen ik op vakantie was een mooie 1995'er staan voor een leuke prijs maar die wilde helaas niet een week wachten tot ik thuis was dus was helaas verkocht.

We kijken gewoon rustig verder!
 
Hoi mensen. Ik zit met een NTV gerelateerde vraag over mijn koppeling. Ik heb deze vraag gesteld in het Techniek gedeelte van het forum, vandaar dat ik enkel de link naar het topic hier plaats:

http://www.motor-forum.nl/forum/lis...ontkoppelt-niet-NTV650-97-na-verv-platen.html

Misschien dat iemand die verstand heeft van koppelingen van een NTV en deze vervangen heeft mij zou willen helpen/adviseren :)

Met wat geluk kan ik dan deze week EINDELIJK weer rijden, met mn nieuwe voorvorkpoten geregeld via een behulpzame MF'er :t
 
Er zit eindelijk beweging in de opbouw van mijn project *O* *O* *O*

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]


Nice!!

Ik heb zelf gisteren mijn achterbrug zwart gespoten en het frame staat al gepoedercoat klaar, nu moet alleen het blok nog een kleurtje krijgen en dan ga ik m opbouwen ("helaas" is er een andere klus bijgekomen in de vorm van een zelfbouwcamper, dus vlot zal het niet gaan...., maar hij moet deze zomer wel rijden)
 
Nice!!

Ik heb zelf gisteren mijn achterbrug zwart gespoten en het frame staat al gepoedercoat klaar, nu moet alleen het blok nog een kleurtje krijgen en dan ga ik m opbouwen ("helaas" is er een andere klus bijgekomen in de vorm van een zelfbouwcamper, dus vlot zal het niet gaan...., maar hij moet deze zomer wel rijden)

Sweet! Heb je foto's?
 
Sweet! Heb je foto's?

Van de motor? nog niet van het zwarte frame. Daar heb ik gisteren de bouten uit gedraaid die er in zaten tijdens het coaten. Het valt me op dat de coating heel snel krast, ik heb er nu al doffe plekken in zitten ;( Zelfs als ik met mijn vinger er overheen wrijf komen er al kleine krasjes in, dat zou toch niet moeten bij een poedercoating lijkt me...

Ik ga maar eens contact opnemen met diegene die het geregeld heeft voor me (op zo'n moment is het lastig dat het via via geregeld is...).

full

(Er zijn nog wel wat aanpassingen gedaan, onder het zadel is de open ruimte tussen de buis van het subframe en het zadel opgevuld en de middenbok is verwijderd. Ook is de verstel-knop van de vering in de kont verwerkt)

Van de camper heb ik foto's zat, maar dat lijkt me hier niet te juiste plaats (het is een Iveco 40.10 WM, voorheen van de Belgische politie)
 
Laatst bewerkt:
altijd leuk hoor. fotos van zelfbouwcampers. Die van mij heb ik zelf ook omgebouwd en gekeurd. Scheelt een berg in de belasting.
Ik ben nu bezig om een extra bed voor mijn dochter te maken want er komt nog een kleintje bij. En een heeeel klein keukentje zodat ik nog meer ruimte over houd!
 
Voor de liefhebbers heb ik nog een schoenendoos met wat klein NTV spul liggen (oa te reviseren achterremklauwen, achter(?)as, framedoppen, etc.) niet heel veel maar wel gratisj.

Was eigenlijk voor Defi maar dit doosje hadden we gemist met het vullen van z’n bus. Als je interesse hebt even pm sturen en asap ophalen (Heemstede) anders gaat het naar het oud ijzer...
 
Voor de liefhebbers heb ik nog een schoenendoos met wat klein NTV spul liggen (oa te reviseren achterremklauwen, achter(?)as, framedoppen, etc.) niet heel veel maar wel gratisj.

Was eigenlijk voor Defi maar dit doosje hadden we gemist met het vullen van z’n bus. Als je interesse hebt even pm sturen en asap ophalen (Heemstede) anders gaat het naar het oud ijzer...

Ik heb toevallig vandaag wel weer een NTV gekocht om op te knappen. Maar denk dat ik de spullen niet nodig heb. Maak de oud ijzerboer er maar blij mee!
 
Idem hier, op een setje vorkpoten na ben ik helemaal voorzien :Y

Een klein side-project, niet NTV-gerelateerd: vorige week heb ik een CB700SC Nighthawk opgehaald, die dit weekend een kleine make-over heeft gekregen, van 'aangepast' naar een Scrambler-look, en meer aanpassingen komen er nog aan :Y

Voor:
cb700sc1.jpg

Het originele subframe mag wat korter... O-)
cb700sc2.jpg

... en het nieuwe subframe is klaar *O*
cb700sc3.jpg

Nieuwe uitlaat, voor wat mooier geluid
cb700sc4.jpg


En het eindresultaat!
cb700sc5.jpg

cb700sc6.jpg

cb700sc7.jpg
 
Beste Hawk / Ntv rijders.
Even een vraagje.
Ik wilde vandaag mijn Hawk iets verzetten in de schuur, nu bleek dat de voorrem vast zat. Heb alles ff los gehaald en de remcupjes gereinigd.

Heb ik één vraagje. Op volgens mij de onderste remcilinder zat een soort plaatje. Groote van een muntje.
Is dit standaard? Waarom dan niet twee plaatjes? Kan ik deze niet gewoon weg laten?
Het gaat om onderstaande plaatje
2nlcxlw.jpg
 
Beste Hawk / Ntv rijders.
Even een vraagje.
Ik wilde vandaag mijn Hawk iets verzetten in de schuur, nu bleek dat de voorrem vast zat. Heb alles ff los gehaald en de remcupjes gereinigd.

Heb ik één vraagje. Op volgens mij de onderste remcilinder zat een soort plaatje. Groote van een muntje.
Is dit standaard? Waarom dan niet twee plaatjes? Kan ik deze niet gewoon weg laten?
Het gaat om onderstaande plaatje
[afbeelding]

Dat zijn volgens mij cupjes die voorkomen dat de blokken aan de remzuigers verkleven. Ik heb ze er niet meer in. Beetje kopervet er tussen en dan werkt het ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan