BMW R1200RT ervaringen e.d. Deel 15

Weet niet of het mogelijk is hoor, maar zou je misschien een foto kunnen maken waarbij je het originele scherm over het gemonteerde Comfort scherm legt om zo het verschil in afmeting duidelijk te kunnen zien. Heb misschien ook interesse in zo'n Comfort scherm, vandaar.

Vast bedankt! :t


Met excuus voor de slechte kwaliteit foto’s, het comfortscherm is met name in de zijkanten iets breder en dus iets anders van vorm. Qua hoogte scheelt het niks of weinig. Voordeel is dat het er dus niet veel lomper uitziet ten opzichte van het standaardscherm. Of het ook betere bescherming biedt moet ik nog testen.

full
 
Bedankt voor de foto :t

Zie ik het nou goed, is de ruit zo'n 3 cm breder van onder tot boven? Da's meer dan ik gedacht had als dat zo is.

Ben benieuwd naar je ervaringen van de ruit.
 
Jeroen, hoop toch wel dat je de auto deze dagen had? Of was het vakantie?

Nope, ik had de auto niet... Eigen schuld, had een huur auto gereserveerd maar deze afbesteld toen vrijdag avond die Willy Wortel van het late nieuws met stelligheid beweerde dat het vanaf zondag avond gedaan zou zijn met de sneeuw. Zondag om 13:30 had ik wel de auto van Karin om naar P&R De Uithof te glibberen, ik had een kaartje voor Utreg-Feyenoord. Björn Kuipers had n.l. om 13:00 besloten dat de wedstrijd gewoon door kon gaan. Met oranje bal.
Maar om 14:55 besloot ie dat het toch niks werd. Lekker dan. Dikke chaos in Utrecht, pendelbussen reden misschien wel, misschien niet. Dus al glibberend per benenwagen naar P&R De Uithof alwaar ik om 16:00 aankwam. En het sneeuwde nog altijd vrolijk. Zou vanaf 15:00 regen zijn..

Streep sneeuw vrij gemaakt naar de straat met de sneeuwschuiver (die van ellende brak), maandag ochtend om 04:45 het weerbericht bekeken: het was droog. Enfin, toch maar op de motor gestapt om 05:15 (bij gebrek aan alternatieven ook, OV komt pas om 07:00 op gang en Karin moest ook aan het werk op dinsdag ochtend vroeg en had dus de KuchAah nodig).

Deze code Oranje dag voelde toch vervelender dan vorig jaar die twee code Rood dagen... De slush was nogal aangevroren. Onderweg niet 1 mede motor muis gezien, maar sporen in de sneeuw bij het motorhok verraadden dat er minimaal nog 1 mafkees het er ook op had gewaagd. Het goede nieuws: plenty plek, de helft van het hok was leeg. Toch, met Sidney inbegrepen, 4 RT’s en een GT. Nog een R en een GS waarmee meer dan de helft vd gestalde motoren van het BMW logo waren voorzien.

Enfin, theoretisch had ik voor de sneeuwval in Amsterdam weg kunnen zijn richting Athene. Maar helaas kreeg ik het vliegtuig richting Londen pas een uur na schema vertrektijd tot mijn beschikking. Vervolgens presteerde op Londen 1 passagier het om toch niet op tijd bij de gate te zijn waardoor die persoon zijn bagagge gezocht moest worden waardoor we op de minuut af precies genoeg vertraging op wisten te pikken om net na het parkeren van ons vliegtuig (zo’n 20 minuten NA geplande vertrektijd naar Athene, maar helaas was dat niet de eindbestemming van onze 169 passagiers uit Londen, anders had het spul kunnen blijven zitten en hadden we direct door gekund) de sneeuw te zien vallen. Sneeuw en luchtvaart is al niet echt een fijne combi. Sneeuwval en Schiphol al helemaal niet...

Eerst besloot Schiphol onze vlucht 45 minuten te vertragen...maar de gate was er nog niet af, of dat werd 3 uur...

Ben nu in het hotel te Athene waar ik wakker werd zojuist van een rood knipperend lampje van de telefoon: bericht dat de vlucht morgenochtend vertraagd is wegens onze wettelijke minimum rust. Die rekenregels zijn zo ingewikkeld gemaakt dat wij op 40 minuten minder benodigde vertraging kwamen dan de kompjoetur van KLM. En het is te warm op de kamer. Dus airco net vol op koelen gezet en ff het MF gechecked.

Morgen (nou ja, eigenlijk straks...) kijk ik op Schiphol wel of ik de trein ga pakken terug of toch Sidney.

Was het nou heel verstandig, die rit op maandag ochtend per motor naar Schiphol? Nou volgens gebarentaal van medeweggebruikers niet bepaald denk ik. Of ze gebaarden dat er een vogel flets op mijn voorhoofd zou moeten zitten...

Volgende keer bestel ik een gereserveerde huur auto niet af als het buiten nog wit is, maar Willy Wortel bezweerd dat die wittigheid met een 36 uur wel vertrokken is... Enfin, de weer goeroes zijn wel redelijk eensgezind over het einde van deze week: temperatuur moet richting de 5 graden gaan lopen..
 
Laatst bewerkt:
Jeroen, kijk maar uit, je hebt volgens mij al een beschermengeltje verbruikt.
 
Laatst bewerkt:
Dan was ik met OV gegaan. Om 05:15 rijdt er nog niets aan OV... overigens reed OV vanaf 12:00 ook niet echt soepeltjes geloof ik..
 
Laatst bewerkt:
Wij wensen jullie ook Fijne Feestdagen, een Gezond 2018, vele fijne kilometers op onze geliefde tweewieler, houdt het rubber onder!
2017121813164193-IMG_1794-X4.jpg


Jeroen en Karin
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen weekend toch een vreemde ervaring. Na wat googlen toch maar hier eens in de groep gooien.
Na 2 weken de motor te hebben laten staan wil ik weer eens op pad gaan. TomTom al aangesloten, telefoon al aangesloten op de lader. Starten ging iets moeizamer, maar niet bijzonder moeizaam. Wat wel vreemd was, was dat direct mijn achterlicht knapte. Sleutel aan en uit gedraaid, motor weer gestart en de achter unit doet het 'gewoon'. Waar zou dit in kunnen liggen?
 
Je bedoeld natuurlijk "uit" en weer "aan" gezet. :+
Achterlicht ging dus alleen maar uit en lampje was dus nog heel.

Mogelijk toch een hikje van de computer.
Bij mij blijft wel eens een enkele keer de knipperlichten branden als die op alarm gaat.
Dan ook contact weer even aan en uit en de volgende alarm inschakeling is weer ok.
 
Laatst bewerkt:
Je bedoeld natuurlijk "uit" en weer "aan" gezet. :+
Achterlicht ging dus alleen maar uit en lampje was dus nog heel.

Mogelijk toch een hikje van de computer.
Bij mij blijft wel eens een enkele keer de knipperlichten branden als die op alarm gaat.
Dan ook contact weer even aan en uit en de volgende alarm inschakeling is weer ok.

Starten en uitzetten doe ik altijd met de 'dodemans' knop, nooit via de sleutel. Dan zet ik de motor dus automatisch in de versnelling weg (en kan die in de zomer in de bergen niet wegrollen).

Thanks voor een mogelijke verklaring!
 
Lekker zo net voor de Kerst.
Gelukkig heb ik net op tijd mijn baas laten weten mijn salaris deze maand maar naar mijn geheime rekening te laten storten op de Kaaiman eilanden.



FISHING MAIL DUS! :(




Gеасhtе bеstuurdеr,

U hееft ееn bеsсhikking еn vеrvоlgеns twее ааnmаningеn оntvаngеn оvеr hеt оvеrtrеdеn vаn ееn vеrkееrsvооrsсhrift.

Wij hеbbеn u mееrdеrе mаlеn реr briеf vеrzосht оm dе bеtаling tе vоldоеn. Hеt ореnstааndе bеdrаg is tоt hеdеn niеt ор dе rеkеning vаn hеt Сеntrааl Justitiееl Inсаssоburеаu (СJIВ) bijgеsсhrеvеn.

U kunt реrsооnlijk bij hеt ВKR inzаgе krijgеn оvеr dе infоrmаtiе diе hеt ВKR оvеr u hееft оntvаngеn. Wij zullеn wij uw bаnk орdrасht gеvеn оm bеslаg tе lеggеn ор uw rеkеning vаnаf maandag 25-12-2017 tоt hеt vоllеdigе bеdrаg is vоldааn. Dit hоudt in dаt u gееn tоеgаng mееr hееft tоt uw rеkеning еn gеld.



Оmsсhrijving: Оvеrtrеding оvеrsсhrijding mаximum snеlhеid ор аutоsnеlwеg
mеt 13 km/h

Fеitсоdе: GQ064
Dаtum: 09-06-2017
Tоеgеstаnе snеlhеid: 100 km/h
Gеmеtеn snеlhеid: 117 km/h
Gесоrrigееrdе snеlhеid: 113 km/h
Орgеlеgdе sаnсtiе: € 221,00
Аdministrаtiеkоstеn: € 9,00

Tе bеtаlеn: € 230,00



U bent verplicht het openstaande bedrag te betalen. Het volledige bedrag van € 230,00 moet uiterlijk 25-12-2017 zijn bijgeschreven op het rekeningnummer DE18512308006501688360 van CJIB Leeuwarden. De betalingskenmerk is 5911 4274 5787 3193. Let op u kunt geen betalingsregeling meer treffen.

Niеt bеtаlеn
Wij zijn dаn gеnооdzааkt uw rеkеning tе blоkkеrеn.

Веnt u hеt niеt ееns mеt dе bеsсhikking? Dаn kunt u nа dе bеtаling in hоgеr bеrоер gааn bij dе оffiсiеr vаn justitiе vаn Раrkеt Сеntrаlе Vеrwеrking Ореnbааr Ministеriе (Раrkеt СVОM).

Wij vеrtrоuwеn еrор u hiеrmее vоldоеndе tе hеbbеn gеinfоrmееrd
Аlvаst hаrtеlijk dаnk vооr uw mеdеwеrking.

Hооgасhtеnd
Сеntrааl Justitiееl Inсаssоburеаu
 
Markus90 gebruikt de "noodstop" als standaard stop...:

[...]


Starten en uitzetten doe ik altijd met de 'dodemans' knop, nooit via de sleutel. Dan zet ik de motor dus automatisch in de versnelling weg (en kan die in de zomer in de bergen niet wegrollen).

Thanks voor een mogelijke verklaring!

Dat met die dodemans knop uitzetten heb ik ook een poosje gedaan met de RS LC, tot dat iemand mij vertelde dat de computerij dat niet erg lekker vindt, sindsdien zet ik hem weer via het contact uit. Ik weet dat het wordt aangeraden de motor in de 1 weg te zetten, maar dat doe ik eigenlijk zelden. Als ie ergens voor langer dan 10 minuten staat, staat ie op de bok. In de 1 wil mijn DOHC RT na het uitzetten ook gewoon zonder koppeling, kwestie van op het pedaaltje tikken. Misschien handig dat jij je de gewoonte aanleert om toch maar via contactsleutel de motor uit te zetten en daarna hem in de 1 te tikken?
 
Die kreeg ik ook Jan. Bizar dat mensen hier toch in tuinen. Geen kenteken bijvoorbeeld.... Ik heb hem voor de 3e keer of zo. Maar goed, voor die criminelen geldt: als een half procent van de aangeschrevenen er maar intuint, is het al gauw een dikke buit die wordt binnen gesleept.
Wat zitten er toch een hufters tussen ons mensen...
 
Ik stel de vraag even hier, omdat RT model 2007 waarschijnlijk zelfde remschijven heeft als R1200R.

Wat zijn jullie ervaringen met achterremschijf vervanging door bv de Remschijf (star) Lucas MST372 (EUR 110) t.o.v. de OEM van BMW (EUR 300) ?

bv.:
TRW Lucas remschijf Street star MST372 265/136,5/160/5mm

origineel:
RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog 1200 R 06 (0378,0398)&diagId=34_1393

Moeten trouwens ook de torx boutjes vervangen worden of kan ik die hergebruiken?
 
Ik stel de vraag even hier, omdat RT model 2007 waarschijnlijk zelfde remschijven heeft als R1200R.

Wat zijn jullie ervaringen met achterremschijf vervanging door bv de Remschijf (star) Lucas MST372 (EUR 110) t.o.v. de OEM van BMW (EUR 300) ?

bv.:
TRW Lucas remschijf Street star MST372 265/136,5/160/5mm

origineel:
RealOEM.com - Online BMW Parts Catalog 1200 R 06 (0378,0398)&diagId=34_1393

Moeten trouwens ook de torx boutjes vervangen worden of kan ik die hergebruiken?

Lucas zijn naar mijn ervaring prima schijven, de originele BMW zijn gewoon Brembo's en hoeven ook niet zo duur te zijn...KLIK boutjes zou ik wel vervangen als je in de winter rijdt, anders niet.
 
Laatst bewerkt:
Wat is dat toch met BMW en hun prijzen voor onderdelen?
Ik schreef al eerder over de hoge prijs van hun remblokken.

Ik overweeg echt om de officiële dealert maar een keer over te slaan voor dat soort aangelegenheden.
 
Lucas zijn naar mijn ervaring prima schijven, de originele BMW zijn gewoon Brembo's en hoeven ook niet zo duur te zijn...KLIK boutjes zou ik wel vervangen als je in de winter rijdt, anders niet.

Bedankt voor jullie tips!

De link naar Motolab gebruikt en gelijk maar besteld.
Voor dat geld gewoon Brembo schijven.
Boutjes zien er bij mij nog goed uit. Probeer de pekel te mijden.

Moeten de boutjes nog warm gestookt worden, om de "loctite" vloeibaar te krijgen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan