Racen op een ZX6R (alle jaren)

Schopje!

Zo, mijn RSV Mille '00 ingeruild voor een ZX6R 636 uit 2003.
Veel plezier gehad van de Mille, maar wou voor het circuit een wat lichters proberen en iets moderner qua bouwjaar.

Zal hier dus vooral circuitdagen mee doen en wellicht een wedstrijdje.

[afbeelding]

Iemand nog specifieke tips voor dit model?

Leuk ding, fijne motoren.
Standaard al best snel.

Alleen de remklauwen willen nog wel eens gaan faden.
Maar dat is op te lossen door een setje Nissin klauwen van een nieuwer model te monteren. :t
 
Misschien interessant feitje voor 600 rijders, ik moet het nog in de praktijk gaan uitproberen.

Op m'n fireblade reed ik met bridgestone V02 achterbanden (maat 200/655*), persoonlijk vind ik dit achter een fijne band.
*655 is diameter totaal niet hoogte in % ten opzichte van breedte.

Bridgestone geeft zelf aan dat de V02 voor 5,5 tot 6,5 inch brede velgen gebruikt kan worden (600 cc is 5.5 normale 1000 cc heeft 6).
RACING BATTLAX | Products | Motorcycle Tires | Bridgestone Corporation

Wat zitten googelen, er zijn her en der mensen op deze wereldbol die op hun 600 fietsen de V02 gemonteerd hebben en hier goed over te spreken zijn.
Tijdje terug een versleten V02 slick van een maatje geleend en op m'n extra velg gedraaid om te vergelijken met de pirelli 180/60 diablo superbike slick.

Het verschil is niet heel groot (zegmaar klein), de pirelli staat iets breder op de velg en de bridgestone iets hoger.
Volgend jaar ga ik 1 V02 achterband proberen tov de pirelli ben benieuwd wat ik qua verschil merk.

Je moet wat doen tijdens deze koude wintermaanden hé :+

Links Bridgestone V02 200/655 rechts Pirelli Diablo Superbike 180/60, de Bridgestone is iets hoger.
y4mPZIk1JE0of6D9YS0oSTybEFh-vOiDnoDiGhU41xqy2zAGgiKaxq7dPnZZwp_e3sP1sZfMlss--zhWJlHmrH33WVH6aVkSokTq5LfgaWPbUNI0hrRBlbshe_992X5c2xm7P8zfKKxTA81JM1dUtyCCJC_K-5BEQj42_fv3KqSaNFgwLuw9Jwg3dLj1suCn8Z1JWB9-v4phge8unDELjK8rQ


Links Pirelli Diablo Superbike 180/60 Rechts Bridgestone V02 200/655, de Pirelli is iets breder.
y4mwt1LOvcABbu-F85yJpG2paMoY2CqTFFXk9q96h-9A3mGCVDEmAXFAR-jeAi1K9yVJA-mNB_IEeVdtacgeorP_WVw7wkFXHDvdQGR5DJ0u0rRsZYJQnRxwkQxMinU72M9C75QusOG0_VXbZt7uyTzxcK36VKNU92TZJnqbTBmuLEWnGfqoEEtv1DALLTEbksXP5OrTsInKkVZmkYC57bAvg
 
Laatst bewerkt:
Aloahh
Iemand hier intresse in een zx636 circuitmotor ?

Bomvol met t juiste spul

Graag een appie voor verdere info en prijs
0653403145

Gr Jorgossssss
 
Misschien interessant feitje voor 600 rijders, ik moet het nog in de praktijk gaan uitproberen.

Op m'n fireblade reed ik met bridgestone V02 achterbanden (maat 200/655*), persoonlijk vind ik dit achter een fijne band.
*655 is diameter totaal niet hoogte in % ten opzichte van breedte.

Bridgestone geeft zelf aan dat de V02 voor 5,5 tot 6,5 inch brede velgen gebruikt kan worden (600 cc is 5.5 normale 1000 cc heeft 6).
RACING BATTLAX | Products | Motorcycle Tires | Bridgestone Corporation

Wat zitten googelen, er zijn her en der mensen op deze wereldbol die op hun 600 fietsen de V02 gemonteerd hebben en hier goed over te spreken zijn.
Tijdje terug een versleten V02 slick van een maatje geleend en op m'n extra velg gedraaid om te vergelijken met de pirelli 180/60 diablo superbike slick.

Het verschil is niet heel groot (zegmaar klein), de pirelli staat iets breder op de velg en de bridgestone iets hoger.
Volgend jaar ga ik 1 V02 achterband proberen tov de pirelli ben benieuwd wat ik qua verschil merk.

Je moet wat doen tijdens deze koude wintermaanden hé :+

Links Bridgestone V02 200/655 rechts Pirelli Diablo Superbike 180/60, de Bridgestone is iets hoger.
[afbeelding]

Links Pirelli Diablo Superbike 180/60 Rechts Bridgestone V02 200/655, de Pirelli is iets breder.
[afbeelding]
Wat wil je nu eigenlijk zeggen? Je gaat een 200 Bridgestone op je ZX6 proberen?
 
Ik bied hem natuurlijk als eerste hier aan , hier zijn de echte liefhebbers
Fotoos plaatsen lukt me al jaaaaren nie😆


Vandaar de vraag om te Appu

Gr jo
 
Zijn er hier mensen met ervaring met een radiale rempomp op een 636 uit 2003/2004?
Mijn 636 is uiteraard voorzien van gesinterde blokken (Ferodo) en stalen leidingen maar het gevoel in de hendel vind ik niet je van het. Ik kan er maar moeilijk precies mee doseren en hoop dat een radiale rempomp soelaas biedt. Ik kan voor een zeer leuke prijs aan een nieuwe Brembo 19 RCS komen. Tips? Ervaringen? Alles is welkom :Y
 
Zijn er hier mensen met ervaring met een radiale rempomp op een 636 uit 2003/2004?
Mijn 636 is uiteraard voorzien van gesinterde blokken (Ferodo) en stalen leidingen maar het gevoel in de hendel vind ik niet je van het. Ik kan er maar moeilijk precies mee doseren en hoop dat een radiale rempomp soelaas biedt. Ik kan voor een zeer leuke prijs aan een nieuwe Brembo 19 RCS komen. Tips? Ervaringen? Alles is welkom :Y

Een 19 RCS is sowieso een goede upgrade.
Ik denk dat vooral het gevoel verbeterd en je minder hard hoeft te knijpen.

Heb zelf ook een 03/04 model dus kunnen misschien ervaringen mee uitwisselen.
Heb er echter nog niet mee op het circuit gereden.
 
Het "probleem" bij onder andere het 2003 model zit hem met name in de Tokico remklauwen.
Deze kunnen de hitte niet goed kwijt en daardoor krijg je last van remfading.

Een radiale pomp is sowieso een upgrade.
Zeker een 19mm Brembo.

Maar ik zou ook je ogen open houden voor en setje Nissin remklauwen van een zzr 1400, nieuwere type zx6r of een zx10r
 
Laatst bewerkt:
Bedankt voor het advies! Remfading heb ik wel wat last van gehad maar dat was al een heel stuk beter toen ik overstapte van orga nische naar gesinterd remblokken. Ik ga in ieder geval aan de slag met een 19 RCS en kijken hoe het dan is. Voor de klauwen zal ik zeker mijn ogen open houden! De Nissins van een Zx6r 2007 en nieuwer en van een ZZR1400 zijn verder hetzelfde?

edit: al een lijstje gevonden met spul wat zou moeten passen:
07-08 ZX-6R
06-08 ZZR 1400
08 GTR 1400
07-08 Z1000
 
Laatst bewerkt:
Zolang de klauwen maar een steek van 108mm hebben past het, dat hebben alle Japanse fietsen die met radiale klauwrn uitgevoerd zijn.

Klauwen van een yamaha, suzuki of honda kan ook :)
 
Laatst bewerkt:
Goedemiddag,

Zal me even netjes voorstellen binnen het kopje 'Racen op een ZX6R'. Ben al een tijdje 'actief' op het motorforum en rijdt een Triumph Street Triple en sinds half augustus heb ik er een van een ZX6RR uit 2004 gewoon op kenteken erbij. Deze motor ga ik vooral inzetten om lekker op het circuit te rijden. Heb hier nu 1x mee op Zandvoort gereden en zat zo rond de 2.30 qua rondetijd. In de kerstvakantie heb ik de vering laten doen bij HK in Tiel en heb nog wat dingen op de verlanglijst staan die eraan verandert moeten worden. Zoals stalen remleidingen, andere remblokjes, open lucht filter en ander andere slip-on en dit netjes af te laten stellen met een powercommander en zo zal er vast nog wel hele waslijst te voorschijn komen. Maar lees graag mee en zal waarschijnlijk wel met wat vragen komen als het aankomende seizoen weer losgaat.

Hierbij nog even een plaatje van Zandvoort.

full


Groet Michel
 
Goedemiddag,

Zal me even netjes voorstellen binnen het kopje 'Racen op een ZX6R'. Ben al een tijdje 'actief' op het motorforum en rijdt een Triumph Street Triple en sinds half augustus heb ik er een van een ZX6RR uit 2004 gewoon op kenteken erbij. Deze motor ga ik vooral inzetten om lekker op het circuit te rijden. Heb hier nu 1x mee op Zandvoort gereden en zat zo rond de 2.30 qua rondetijd. In de kerstvakantie heb ik de vering laten doen bij HK in Tiel en heb nog wat dingen op de verlanglijst staan die eraan verandert moeten worden. Zoals stalen remleidingen, andere remblokjes, open lucht filter en ander andere slip-on en dit netjes af te laten stellen met een powercommander en zo zal er vast nog wel hele waslijst te voorschijn komen. Maar lees graag mee en zal waarschijnlijk wel met wat vragen komen als het aankomende seizoen weer losgaat.

Hierbij nog even een plaatje van Zandvoort.

[afbeelding]

Groet Michel
Nice een dubbel R! Veel plezier dit jaar met de Kwaak. Ik ben nog lang niet uitgekeken op mijn '04 636!
 
Goedemiddag,

Zal me even netjes voorstellen binnen het kopje 'Racen op een ZX6R'. Ben al een tijdje 'actief' op het motorforum en rijdt een Triumph Street Triple en sinds half augustus heb ik er een van een ZX6RR uit 2004 gewoon op kenteken erbij. Deze motor ga ik vooral inzetten om lekker op het circuit te rijden. Heb hier nu 1x mee op Zandvoort gereden en zat zo rond de 2.30 qua rondetijd. In de kerstvakantie heb ik de vering laten doen bij HK in Tiel en heb nog wat dingen op de verlanglijst staan die eraan verandert moeten worden. Zoals stalen remleidingen, andere remblokjes, open lucht filter en ander andere slip-on en dit netjes af te laten stellen met een powercommander en zo zal er vast nog wel hele waslijst te voorschijn komen. Maar lees graag mee en zal waarschijnlijk wel met wat vragen komen als het aankomende seizoen weer losgaat.

Hierbij nog even een plaatje van Zandvoort.

[afbeelding]

Groet Michel
Nice 8-)

Zo te zien beetje zelfde verhaal als ik, ook standaard (straat)fiets verder.

Wat heb je aan de vering laten doen, af laten stellen of laten verbouwen?
Moet het eigenlijk ook nog doen.
 
Nice 8-)

Zo te zien beetje zelfde verhaal als ik, ook standaard (straat)fiets verder.

Wat heb je aan de vering laten doen, af laten stellen of laten verbouwen?
Moet het eigenlijk ook nog doen.


De voorvering was nogal stug (zelfs voor een RR model) dus heb ze er even na laten kijken en er bleek de verkeerde olie in te zitten en ergens een braampje op te zitten bij de ingaande demping. Verder de bestaande achterveer laten reviseren. Nu is alles weer helemaal voor elkaar en op mijn gewicht afgesteld. Stel dat het zo lekker gaat op het circuit kan ik altijd nog kijken om compleet andere veren te nemen.
 
Nice 8-)

Zo te zien beetje zelfde verhaal als ik, ook standaard (straat)fiets verder.

Wat heb je aan de vering laten doen, af laten stellen of laten verbouwen?
Moet het eigenlijk ook nog doen.

Mooie foto/motor idd!
Om even aan te haken op het veringverhaal:
Zelf heb ik een straat/circuitfiets zx6r 05. Ik merkte met deze motor dat bij het stevig aanremmen de voorkant "stuiterde". Na het 1 en ander uitgeprobeerd te hebben adviseerde iemand mij om de standaard veren te vervangen. Aangezien deze standaard veren zijn ontworpen voor de gemiddelde jappanner van 65kg zijn ze dus vaak te slap. Na de veren te hebben vervangen voor wat stevigere was het probleem verholpen. Hierdoor kon ik ook weer dunnere voorvorkolie gebruiken waardoor de vering nog fijner aanvoelde.
Mijn ervaring bij HK suspension is trouwens ook erg goed. Die gasten willen je graag helpen.

De achtervering heb ik nog niks aan veranderd, maar misschien gaat dat binnenkort ook gebeuren. Omdat ik em niet strakker/stugger meer kan zetten, maar toch vaak een lichte voorkant heb bij het uitkomen van een bocht (acceleren)
 
Laatst bewerkt:
Misschien gekke vraag:

Mijn zx6r 2003 heeft geen abs, kan k hier een remklauw aanhangen van een z1000 die wel abs had??
Naar mijn idee ontbreekt alleen de electronica die de abs aanstuurt, maar kan je hem verder wel gewoon aansluiten en gebruiken toch?
 
Misschien gekke vraag:

Mijn zx6r 2003 heeft geen abs, kan k hier een remklauw aanhangen van een z1000 die wel abs had??
Naar mijn idee ontbreekt alleen de electronica die de abs aanstuurt, maar kan je hem verder wel gewoon aansluiten en gebruiken toch?
Hallo Dra

Dat kan zeker, het ABS wordt vanuit een andere (ABS-)unit geregeld.
 
Terug
Bovenaan Onderaan