Bmw S1000r de koning van de nakeds

Dat scheelt wel een paar kilo zeker? :t

Apart en compact model met die twee pijpjes. :Y

Wat is dat blokje bovenop. :?

'blokje' bovenop is idd een plaatje carbon ter bescherming van je laarzen.
Scheelt idd een paar kilo en heb ook het idee dat hij wat meer vermogen heeft, maar dat kan ook tussen de oren zitten :9
 
'blokje' bovenop is idd een plaatje carbon ter bescherming van je laarzen.
Scheelt idd een paar kilo en heb ook het idee dat hij wat meer vermogen heeft, maar dat kan ook tussen de oren zitten :9
Beleving doet wel een hoop met de paardenkrachten. :Y
Een jaar of twee geleden stonden er iets van tien uitlaatsystemen in de Motoplus.
De motor was dan geen S1000R, maar volgens mij was de winst circa 1~2 pk max.
Maar ongeveer acht van de tien systemen leverden gewoon vermogen in. :? -O-

Akrapovic stond en staat wel duidelijk aan de top.
En het gewicht moet veel schelen. Daar zit dan echt de winst. :}

Voor de lol gewoon een testrun doen op de bank.
Ik had zelf eens +0,5 pk winst (ZX10R) bij driehonderd toeren meer met een K&N filter bij Ruud Frederiks. _O-
En dat was zelfs toen het oude papieren filter helemaal vol zat met vuil.
Ruud deed het af als meetverschil.

Maar absoluut een run gaan maken, misschien heb jij wel +10 pk. :t *O*
 
Laatst bewerkt:
Voor wie het kan gebruiken, ik zag vanochtend op de telefoon een carbon bellypan op Marktplaats. :P
Weken later maar zelf gekocht. _O-

Wordt vandaag bezorgd, want ik moest ff in twee delen betalen. :+ :+ (Net nog een motor erbij gekocht en andere kosten)

full


Preview zoals die er op zat..
 
Laatst bewerkt:
Lol... die liep ik mis omdat ik in de week daarvoor mijn zoekopdracht op MP maar uitgezet had. Gisteren inmiddels alsnog een opgehaald (ook via MP)
Ja, die andere had ik ook gezien van de week. :Y Gelukkig maar voor je. _O- ;)
 
Deze is echt nog als nieuw dus helemaal prima. Morgen maar eens er onder knutselen :)
Die van mij heeft wel wat steenslag aan de onderkant. Maar dan moet je heel kritisch kijken. :$

Hopelijk valt de montage mee. :Y
 
Er is een YouTube filmpje van en het stelt inderdaad niks voor maar heb hem er zelf nog niet onder zitten.
Ik ook niet, de doos is niet eens open. _O-
Geen zin en te koud.

Vanmiddag eerst even bij de andere motor de olie verversen, en heel misschien de remblokken.
Wegens sinterklaas mogen we om drie uur de peuterklas verlaten.
Dan pak ik nog een beetje daglicht mee met buiten klussen.
:9

Goede tip trouwens. *O*
 
Laatst bewerkt:
Schopje!

Heeft er iemand hier ervaring met de Wunderlich steering bar risers? Ik ben benieuwd of een iets hoger stuur mij meer comfort gaat geven.

Andere optie is een nieuwe stuur, maar dan moet alles worden overgezet.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de bar risers er op zitten. Ben er erg gelukkig mee. Je zit toch iets rechter op. Het ziet er ook niet verkeerd uit.

Ik zou ze adviseren.
 
Schopje!

Heeft er iemand hier ervaring met de Wunderlich steering bar risers? Ik ben benieuwd of een iets hoger stuur mij meer comfort gaat geven.

Andere optie is een nieuwe stuur, maar dan moeten alles worden overgezet.
Ik heb ze er pas afgehaald om nog meer gevoel te hebben op het circuit.
Meer uit een lichte vorm van onzekerheid dan dat ik verschil merk.

Ze mogen voor de halve prijs weg.

full


Proefzitten en koffie is gratis. :+ (Schiedam)

2014 model trouwens. :?
 
Laatst bewerkt:
Die is goedkoper. ;)

full


Alleen het aantal millimeter is niet helemaal duidelijk. _O-

The factory spec S 1000 R is delivered with a sporty, forward leaning seating position. With this bar riser set, the handlebars are raised 25 mm and because of the angle of the triple clamp, the bars are brought slightly closer to the rider. The finish of these high quality risers closely matches the original bar clamps and makes this modification hardly noticeable to the eye. The kit comes complete with top grade hardware and the installation is simple.

The facts:
  • 20 mm height increase.
  • Improved handling.
  • More relaxed upright sitting position.
  • Individually machined of solid Dural aluminum (not cast).
  • Anodized silver.
  • Easy to install. No changes to hydraulic lines or cables needed.
  • Complete with set of bolts.
  • Made in Germany.
  • TÜV approved
 
Laatst bewerkt:
Vandaag gezien dat mijn motorfiets is gestolen uit de algemene parkeergarage....:/

S1000R met kenteken 91-MH-HJ
Den Haag - Leidschenveen (parkeergarage winkelcentrum)



echt zo kansloos die parkeergarages. Eerst een akra uitlaat van m'n RR. Nu de gehele S1000R weg, inclusief sloten en versleten afdoekhoes.

Waarschijnlijk overdag iemand van de buren hun zender afgegeven, een bestelbusje naar binnen gelaten, ff inladen en klaar.

anyway, zolang hier woon geen motor meer. Ben niet aan het werk voor anderen, kost toch continu eigen risico.
 
Laatst bewerkt:
Fucking tyfus leijers :( :( :(

Da's altijd de pest met die parkeergarages iedereen kan zien wat er staat :r

Jammer dat zo je hobby verziekt wordt '(
 
Laatst bewerkt:
:( Mijn S1000RR 2012 Rood/Wit (94-MB-HS) met full system Akrapovic shorty gisteren 27-2-2018 GESTOLEN !!! Uit onze parkeergarage aan de Spoorstraat in Roosendaal. frame nummer WB1052401CZ030953 WIE HEEFT ER IETS OPGEMERKT?? stuur aub een bericht naar deadliest1988@gmail.com mijn dank is groot !
full
 
Ik ben eind januari buiten mijn schuld betrokken geraakt bij een kettingbotsing.
Het woon~werk motortje is total loss en heeft een WOK melding.

full


Maar vandaag was weer een mooie dag.
De S1000R starte (wel) na de laatste rit sinds september. *O*
Een Li-Ion accu is perfect materiaal wat dat betreft.

Voor woon~werk is er nu ook de nieuwe G310R in huis.
En die '2017' accu was dus wel plat vanochtend.

full


Gelijk maar de eerste rit met de power van de S1000R dus.
Ik wilde er nog wel zuinig op zijn.. maar wat een ding is het toch! :} :9~
 
Laatst bewerkt:
Sinds een weekje of twee ben ik de bijna gelukkige eigenaar van een S1000R.
Wat me een beetje tegenvalt is de loopcultuur van het blok. Tot 50km/u heeft ie nogal de neiging om te bokken. Afremmen op de motor is ook geen feest.
Nu is de motor voorzien van een volledig Akra systeem met uitlaatklep en kat. En sinds kort een db killer.
Ik zie dat de bijbehorende software voor dat systeem een whopping 460 euro kost (nr. 13618531006).
Heeft iemand ervaring met deze software?
Ik trouwens morgen een afspraak bij Houtrust om hem even na te laten kijken en de software te checken. Ben benieuwd.
 
Sinds een weekje of twee ben ik de bijna gelukkige eigenaar van een S1000R.
Wat me een beetje tegenvalt is de loopcultuur van het blok. Tot 50km/u heeft ie nogal de neiging om te bokken. Afremmen op de motor is ook geen feest.
Nu is de motor voorzien van een volledig Akra systeem met uitlaatklep en kat. En sinds kort een db killer.
Ik zie dat de bijbehorende software voor dat systeem een whopping 460 euro kost (nr. 13618531006).
Heeft iemand ervaring met deze software?
Ik trouwens morgen een afspraak bij Houtrust om hem even na te laten kijken en de software te checken. Ben benieuwd.

Geen ervaring met de software maar er moet wel een afstelprobleem zijn, je omschrijft het karakter van een 2-cilinder en deze heeft er toch echt twee meer en hoort niet te bokken op lage snelheid!
 
Geen ervaring met de software maar er moet wel een afstelprobleem zijn, je omschrijft het karakter van een 2-cilinder en deze heeft er toch echt twee meer en hoort niet te bokken op lage snelheid!
:^

Klinkt als een identiteitsprobleem.. een BMW die denkt dat hij een boxer is.. ruckelfahren.
Het gashandle is wel lekker direct, dus de motorriek mag best fijntjes zijn.
Hij reageert heerlijk op alle commando's. :9~

Maar ik heb inderdaad ook geen ervaring met deze software.
Omgeving Rotterdam kunnen we wel elkaars motor testen. O-)
 
Laatst bewerkt:
Als jarenlang verwent 4 cilinder rijder is een twee cilinder helaas geen optie meer.
Is zelfs zo erg dat ik een Superduke na 100 meter tijdens een proefrit heb uitgezet omdat ik dacht dat ie stuk was. :X

Rotterdam probeer ik toch wel een beetje te vermijden met mijn uitlaat. Daar krijgt een standaard M-serie al een bekeuring voor te veel lawaai. Maar ik zal ff een seintje geven als ik in de buurt ben!

Lees ondertussen dat meer mensen niet enthousiast zijn over de BMW icm Akra. Weet nog niet of een software update een gegarandeerde verbetering is. - EDIT -
 
Laatst bewerkt:
Sinds een weekje of twee ben ik de bijna gelukkige eigenaar van een S1000R.
Wat me een beetje tegenvalt is de loopcultuur van het blok. Tot 50km/u heeft ie nogal de neiging om te bokken. Afremmen op de motor is ook geen feest.
Nu is de motor voorzien van een volledig Akra systeem met uitlaatklep en kat. En sinds kort een db killer.
Ik zie dat de bijbehorende software voor dat systeem een whopping 460 euro kost (nr. 13618531006).
Heeft iemand ervaring met deze software?
Ik trouwens morgen een afspraak bij Houtrust om hem even na te laten kijken en de software te checken. Ben benieuwd.

Wat voor systeem is dat dan? Want een volledig "akra" systeem met klep en cat. heb ik enkel op een HP4 gezien..
 
Terug
Bovenaan Onderaan