Honda X-ADV

Ik heb geduld, het komt goed ik heb mijn zinnen op de Honda gezet.
En idd. mooi ding die nieuwe Xc, het was al de lichtste in de klasse 400cc en daar hebben ze nu nog weer ruim 10 kilo afgehaald. En dan ook een leuke cockpit met Noodoe. En Noodoe wordt bij AK en andere Noodoe brommers deze maand ook nog eens automatisch via netwerk geüpdate met navigatie functie.
navigatie gaat via telefoon neem ik aan?
 
Grappig ik kwam de carbon foto's van jou moto tegen op FB Honda X-ADV Italia groep met de tekst: "Foto's verstuurd door een tevreden klant"

@MTeun
In het centrale Noodoe scherm, telefoon is alleen voor internet connectie en bluetooth
 
Oh ja nou zie ik het, het is een witte ha ha de foto opnames waren bijna indentiek aan die van jou daardoor heb ik me laten misleiden ;)

BMC lucht filter voor Honda X-ADV FM968/04 (± 70 euro)

Faster96-filtro-aria-1_43.jpg


image.php


image.php


image.php


image.php


image.php
 
Laatst bewerkt:
In Action winkel geweest vandaag maar setje bestaande uit: Spiegel-antenne en een flexibele magneet-antenne niet gevonden. Spijtig.
 
Spijtig, het aanbod wil wel eens wisselend zijn, doch zie ik ze vaak hier wel liggen
Zo kocht ik daar ooit '1x' 5 spuit overallen voor nog geen 10 euro terwijl ik er in de regel veel meer voor betaal. Maar nu hebben ze die ook niet meer bij de Action.
Zal van de week eens kijken of ze hier liggen dan kan ik ze evt. opsturen de totale kosten zullen dan rond de 10 euro zijn.
Enige probleem is dat ik volgende week zaterdag pas weer tijd heb om langs de Action te gaan.

Mvg. Jan
 
Laatst bewerkt:
Bedankt Web. Ik kijk eerst nog eens in een andere winkel maar bedankt voor de moeite.

Hoe doe je die cover los waar achter de lucht filter zit.

Ik wil namelijk dit carbon onderdeel monteren maar eerst moet dat origineel stuk er af.

Dus dat stuk in carbon...zie hier.

 
Laatst bewerkt:
Geen probleem Linus.
ik vindt zelf dat we elkaar als MFer best wel wat kunnen gunnen en ook net wat dichter bij elkaar staan als compleet wereld vreemde via advertenties op websites.
Heb net ook gewoon prima zaken gedaan met Jempie en het werkt toch iets makkelijker als je luidjes via MF al een tijdje tegen komt.
Heb het trouwens al een paar keer mee gemaakt en dat heeft zover altijd prima gewerkt.
MFer's zijn gewoon OK :)

Luchtfilterhuis cover demonteren:
WPHB zal voorlopig niet beschikbaar zijn vanwege de extreme des Honda's prijs die het kost en daar aan gekoppelde beschikbaarheid.
Als iemand het heeft ben ik vaak in de voorste linies om het in ontvangst te nemen, en het dan vervolgens uiteraard hier ook op MF te presenteren.
Een passend antwoord op het verwijderen van het 'luchtfilterhuis cover' heb ik dan ook op dit moment niet.
Desalniettemin lijkt het simpelweg op 6 fixaties die je dient los te klikken.
2 boven en 4 onder aan beide zijdes (zie mijn screenshot)
En als er ook ergens nog extra vijsjes bij in zitten weet jij dat als bezitter beter als ik 'niet' bezitter.

fixatie punten
image.php


Wil je overigens net zo als ik proffesioneel aan fixaties werken dan is de beste tip die ik kan geven om je pre-bars bij Ali Express te bestellen.
Met deze pre-bars haal je alle fixaties op een fatsoenlijke manier los.
SET OEM auto reparatie tool koevoet crowbar goede kwaliteit gewoon kopen net als WebEngine
 
Laatst bewerkt:
Hiflo vervang nummers voor Honda OEM oliefilter & DCT versnellingsbak filter


Honda OEM oliefilter 15410MCJ505
Hiflo vervang nr: HF204
Hiflofiltro: Catalogue
Available in Glossy Black (HF204) and Chrome (HF204C) Finish

Optional upgrade HF204RC available
Featuring high performance tri-fibre filtration media for optimum filtration,
high capacity, and improved oil flow

Hiflofiltro: Catalogue

Honda OEM oliefilter 15412MGSD21 (DCT versnellingsbak)
Hiflo vervang nr: HF117
Hiflofiltro: Catalogue
 
Laatst bewerkt:
Carbon powerbronze rear hugger gemonteerd. Was wel wat prutswerk maar het is gelukt en nu vliegt al het vuil naar beneden in plaats van naar boven.
 
Mooi dat het vuil nu naar beneden valt 'opgeruimd staat netjes' :t

Wat simpele demontage filmpjes hopelijk komt er in de nabije toekomst nog wat uitgebreider materiaal



 
Laatst bewerkt:
Hierbij de specificaties van de 4 aangeboden mappings t.b.v. UpMap kit T800


Map XADV-17-OEM, the best performance for your Honda X-ADV stock
(original exhaust) equipped with the UpMap kit.
The lambda sensor is disabled. In this configuration, compared to the machine without Upmap, the maximum power is increased by +2.65 hp at 6.300 rpm and the torque is increased by +2.97 Nm at the same rpm.
image.php


Map XADV-17-OEM-ST2, the best performance for your Honda X-ADV stock equipped with the Upmap with the air box "snorkel" removed.
The lambda sensor is disabled. In this configuration, compared to the machine without Upmap, the maximum power is increased by +5.59 hp at 5.500 rpm and the torque is increased by +7.22 Nm at the same rpm.
image.php


Map XADV-17-OEM-SO, the best performance for your Honda X-ADV equipped with the Termignoni slip on reference H14208040ITC and the UpMap kit. The lambda sensor is disabled. In this configuration, compared to the machine without Upmap,
the maximum power increases by +7.19 hp at 6.200trs/min and the torque is increased by +8.26 Nm at the same rpm.
image.php


Map XADV-17-OEM-SO-ST2, the best performance for your Honda X-ADV equipped with the Termignoni slip on reference H14208040ITC and the UpMap kit and without the air box "snorkel". The lambda sensor is disabled.
In this configuration, compared to the machine without Upmap, the maximum power is increased by +6.93 hp at 6.200 rpm and the torque is increased by +8.23 Nm at the same rpm.
image.php



 
Laatst bewerkt:
Barracuda raampje is denk ik wel de mooiste als ik hem vergelijk met de rest.
Zeg maar de Ermax maar dan zonder die lelijke puntkanten.
Mooi in smoke tint wat wil je nog meer.

Dit specifieke achterding zie ik de laatste week ook op het net circuleren, hij is dan ook net pas uit en als ik me niet vergis is dit de GiVi versie.

Mvg. Jan
 
Weet iemand hier van het forum hoeveel Honda X ADV er in 2017 op kenteken zijn gezet in Nederland
Bij voorbaat dank..
 
Normaliter heb ik daar altijd een passend antwoord voor door inzage in de verkoopcijfers die uit worden gegeven door de RAI vereniging.
Dus ik ging gelijk even voor je kijken Klaas, maar wat wil het geval:
De X-ADV staat op onverklaarbare wijze niet vermeld :? :?
Elk type van elk merk en het aantal op kenteken gezet staat altijd netjes vermeld, zo ook b.v. de dit jaar uitgekomen Tmax530 en b.v. de Kymco AK550, maar helaas of eerdere gezegd vreemd genoeg geen cijfers van de X-ADV.
Zag wel even snel dat de Africa Twin flink is verkocht maar liefst 141 t/m. begin November.

Hopelijk wordt de lijst bij de eindejaars cijfers wel voorzien van de geen die ze vergeten zijn. Kijk maar even mee:

RAI Motorfietsen maandrapportage 2017 verkoop cijfers per 4 nov 2017
https://www.raivereniging.nl/ecm/?id=workspace://SpacesStore/3f54f94f-8dc9-434f-8b94-44cf8698e3ff

einde jaar rapportage (volle 12 maanden) komt meestal pas eind januari in het nieuwe jaar.
Allicht dat er de laatste maanden nog flink wat zijn verkocht want er wordt nu redelijke korting gegeven, je kunt ze zo nieuw ophalen in de gewenste kleur bij b.v. Molenaar voor 11.500, das toch even 2000 minder als de 13.508 wat het was waar sommige toko's ze nog steeds voor aanbieden

Mvg. Jan

p.s.
als je geen xlsx reader (office) hebt om het bestand te openen op je pc, dan kun je evt. een snel en simpel freeware progje downloaden en installeren om het document te bekijken
url.....: http://www.foxpdf.com/XlsX-Viewer/XlsX-Viewer-Download.html
Vaak kun je met de smartphone wel gelijk een xlsx bestand openen, maar vindt dat persoonlijk met dit soort specifieke documenten iets minder makkelijk en snel kijken als op de pc
 
Laatst bewerkt:
Geen probleem Linus.
ik vindt zelf dat we elkaar als MFer best wel wat kunnen gunnen en ook net wat dichter bij elkaar staan als compleet wereld vreemde via advertenties op websites.
Heb net ook gewoon prima zaken gedaan met Jempie en het werkt toch iets makkelijker als je luidjes via MF al een tijdje tegen komt.
Heb het trouwens al een paar keer mee gemaakt en dat heeft zover altijd prima gewerkt.
MFer's zijn gewoon OK :)

Luchtfilterhuis cover demonteren:
WPHB zal voorlopig niet beschikbaar zijn vanwege de extreme des Honda's prijs die het kost en daar aan gekoppelde beschikbaarheid.
Als iemand het heeft ben ik vaak in de voorste linies om het in ontvangst te nemen, en het dan vervolgens uiteraard hier ook op MF te presenteren.
Een passend antwoord op het verwijderen van het 'luchtfilterhuis cover' heb ik dan ook op dit moment niet.
Desalniettemin lijkt het simpelweg op 6 fixaties die je dient los te klikken.
2 boven en 4 onder aan beide zijdes (zie mijn screenshot)
En als er ook ergens nog extra vijsjes bij in zitten weet jij dat als bezitter beter als ik 'niet' bezitter.

fixatie punten
[afbeelding]

Wil je overigens net zo als ik proffesioneel aan fixaties werken dan is de beste tip die ik kan geven om je pre-bars bij Ali Express te bestellen.
Met deze pre-bars haal je alle fixaties op een fatsoenlijke manier los.
SET OEM auto reparatie tool koevoet crowbar goede kwaliteit gewoon kopen net als WebEngine


Ipv een BMC of K&N filter kan je de originele honda filter aanpassen. Heb dat al eerder in het topic beschreven. De honda filter heeft een gaasje en een plaat met gaten van ongeveer 10mm, deze plaat wegnemen en het gaasje terug plaatsen.
Dan de 2 aanzuig-snorkels inkorten tot tegen de cover zodat de lucht zich sneller kan versprijden in de luchtfilterbak (bij de upmap zie ik dat ze dat ook melden);
Deze 2 aanpassingen voel je duidelijk kwa koppel.

Als dan de upmap zelf maar de helft winst geeft dan wat ze vermelden zou al top zijn, vooral in 6de versnelling, daar mis je wat vermogen als gevolg van de luchtweerstand.
 
Voor degene die een dubbele demper op zijn XDV wilt.
Op youtube ff kijken. Honda Xdv exhaust. EEn dubbele van het merk PJ exhaust.
 
TIP:
Het mooie en bijzondere van de Givi set is dat je er de subtiel weggewerkte afsluitbare toolbox bij kan kopen :P

Givi Specifieke montagekit voor toolbox S250 TL1156KIT
Specifieke bevestigingskit om de tool box S250 te monteren op PL1156, PL1158
te combineren met S250 en PL1156 of PL1158 / dient gemonteerd te worden aan de linker zijde van de motorfiets
• HONDA-X-ADV SHAD 3P System H0XD77IF

• HONDA-X-ADV Givi Zijkofferhouders - PL PL1158
Specifieke bevestigingskit voor MONOKEY® zijkoffers, kan gemonteerd worden met de originele zijkoffer.

• HONDA-X-ADV Givi Zijkofferhouders - PL PL1156
Specifieke bevestigingskit voor MONOKEY® zijkoffers, kan enkel gemonteerd worden met de specifieke topkofferhouder 1156FZ
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan