Het 14e Show je Gereedschaptopic, latex of nitril edisjon

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
17.686
9.003
Op reis
Facebook
Het 14e Gereedschapstopic na het ongelukkige 13e deel, we blijven natuurlijk wel veilig sleutelen ;)

Show hier dus al je nieuwe maar ook oude/antieke maar ook zelfbedacht maar vooral zelf gemaakte gereedschap dat je met de sleutelaars wilt delen!​






Gereedschap gerelateerde Links:




Inbus mania : These 16 Hex Key and Driver Options are Anything But Ordinary

Handige topics wat betreft het gebruik van gereedschap:


full

ml01.jpg


Bekende merken gereedschap :

handgereedschap :
Gedore
Snap On
Teng Tools
Merkloos/huismerk zoals parkside
Facom
Hazet
Mannesmann (greenline)
Stahlwille
Pb Swiss
Werckman
Beta
Sonic
Wera
Bahco

Knipex (tangen)
Channellock (tangen)

electrisch gereedschap

Hitachi
Makita
Black&Decker
Bosch
Fein
Festool
Ferm
Parkside (lidl)
Elora
Metabo

Speciaal gereedschap

Laser
Midlock
BGS

Luchtgereedschap

Rodac


Overige

Calvé
Stroopwafels
Sonic-Tools-Mechanics-Tool-Assortment-Tray.jpg



En voordat men gaat klagen dat iemand offtopic bezig is :

Gereedschap - Wikipedia

Een gereedschap is een hulpmiddel om de bewerkingen uit te kunnen voeren die een mens (of dier) met zijn lichaam zelf niet of moeilijk kan uitvoeren.
 
Laatst bewerkt:
Alleen inverted Torx (dus Torx-doppen over Torx boutjes) zoals o.a. BMW die gebruikt op bijvoorbeeld remklauwen is een absoluut waardeloos idee. Ik moet de doppen 9 van de 10 keer eerst aantikken over de al eerder beschadigde boutkoppen..... |(

Probleem ligt niet bij die doppen maar wederom bij eerdere sleutelaars die kwalitatief slecht gereedschap gebruikten ?
 
Alleen inverted Torx (dus Torx-doppen over Torx boutjes) zoals o.a. BMW die gebruikt op bijvoorbeeld remklauwen is een absoluut waardeloos idee. Ik moet de doppen 9 van de 10 keer eerst aantikken over de al eerder beschadigde boutkoppen..... |(

Valt nog mee, stel je voor dat je met bijv. MORTORQ aan de slag moet:
505a04bf1f05e9c872ebba976cbc4c612fd33e58.jpg


Ze verzinnen ieder jaar wat nieuws *D
 
Heeft wel voordelen door dit te gebruiken ben je verplicht om naar een dealer te gaan en dat is wat ze willen

En zo ook met Ribe, Spline, Torx+, Mortorq, etc.

Universele garages en hobbyisten dwars zitten, want dan moeten mensen naar de dealer die vervolgens krampachtg die klanten probeert vast te houden.

Aftermarket voorziening komt er pas een +/- 8 maanden later achteraan hobbelen, tenzij ze er ook nog een slim patent op hebben zitten. Daar werken we dan omheen door Torx geen Torx maar "Star" te noemen, spline drive "veeltand" te noemen... Maar dan weet je dus ook niet of het wel echt goed past, want dat is feitelijk imitatie. A-merken doen dat soms ook, want je zal Sonic het woord Torx óók niet zien gebruiken. Vermoeiend heh? ;)
 
Laatst bewerkt:
De afdrukken op de brug wekken de indruk dat het best vaak goed is gegaan......
Misschien is het een idee om op de plek van de afdrukken een ander materiaal aan te brengen, zodat er geen ijzer op ijzer meer mogelijk is.


Betonplex.. verf is gewoon weg gesleten :)

Ventiel van de cilinder bleef plakken.. na wat morren kwam ie los..
Helaas had ik de beveiliging al los gehaald..

Zuur.. motor inmiddels al lang opnieuw opgebouwd / gespoten..

Maar.. kinderen.. denk er om.. Als uw ventieltje blijft plakken... maak eerst de
spanbanden weer vast...
 
Alleen inverted Torx (dus Torx-doppen over Torx boutjes) zoals o.a. BMW die gebruikt op bijvoorbeeld remklauwen is een absoluut waardeloos idee. Ik moet de doppen 9 van de 10 keer eerst aantikken over de al eerder beschadigde boutkoppen..... |(
En met diezelfde inverted torx zat bij mijn motor de brug tussen de vorkpoten mee vast. Snel vervangen door inbus :+
 
Laatst bewerkt:
Betonplex.. verf is gewoon weg gesleten :)

Ventiel van de cilinder bleef plakken.. na wat morren kwam ie los..
Helaas had ik de beveiliging al los gehaald..

Zuur.. motor inmiddels al lang opnieuw opgebouwd / gespoten..

Maar.. kinderen.. denk er om.. Als uw ventieltje blijft plakken... maak eerst de
spanbanden weer vast...

Eigenlijk wou ik helemaal niet reageren, dat was per ongeluk O-)
 
Ik zag net dit op marktplaats;
Camozzi 354-925 Pneum.Voetbediend, 5/2weg,G¼,
http://link.marktplaats.nl/m1230563302

Wellicht iets om je Motorhefbrug voetbediend te maken?

Dat moet je een hele grote pneumatische cilinder plaatsen, zodat het hele systeem op perslucht werkt. Nadeel daarvan is dat in geval van een lekke slang, cilinder, of voetpedaal je brug naar beneden dendert. Bij een hydraulisch systeem heb je de demping van de olie, en bij een hydrau-pneumatisch systeem gebruik je de perslucht alleen om de hydrauliek te bedienen, is 10x veiliger (daarom zijn heftrucks, laadkleppen en hefbruggen vrijwel nooit 100% pneumatisch.
 
Nee , in die "imbus" zit een 1/2" aansluiting die ik nodig had ( weggooi dop )
Ik had verder niks met een 1/2" aansluiting wat zonder traantjes te laten verslepen/verlast
mocht worden.



Op dit "hoekstuk" kan je een 1/2" verleng stuk zetten , en daarop de ratel om zo de sensor
los te kunnen draaien.


Afgekeken van dit gereedschap =>
4491B.jpg



Ik had deze besteld ( speciaal voor dit klusje voorgeschreven )
Alleen bleek de sensor te dik , en te lang te zijn..
3
 
Laatst bewerkt:
Klopt, voor een hopelijk 1x gebruik ( geen goed teken als o2 sensors kapot blijven gaan )
leek het me wat overbodig om dure merkzooi ergens op te bakken :)


( weiger mijn werk lassen te noemen :) )


Was toch al een duur bakwerkje , speeltip 12..
Niet met nieuwe sportschoenen aan bakken , heb een mooie brandplek op m'n voet..
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan