Het grote BMW K1600 topic deel 2

Alpenrijder heeft gelijk, spit t forum maar s goed door. T zijn niet de meest verfijnde bakken ofwel.....niet meer schakelend van deze tijd. Heb de onze nu n paar maanden en t blijft wennen. Maar kapot komt ook regelmatig voor, zelfs destijds bij hagelnieuwe!! Waar t aan ligt, geen idee......
Tel daarbij de arrogantie van de importeur en vraag ik mij wel s af waarom 1 gekocht te hebben...Gekheid. :]

Wij hebben voor de K gekozen om t rijden, t relatief makkelijk onderhoud, je kunt overal gemakkelijk bij maar vooral t rijden samen. De keuze van mn wederhelft was de K boven de GL1800, onze vorige was n GL1500.....en dat zegt wat.

Hier en daar gelezen dat na 2013 er iets veranderd is aan eea, wat weet ik niet precies......

De nieuwe hebben zg quick shift. Maar of daar eea mee heel blijft...gaat redelijk aggresief lijkt mij. :?



K?? Geweldige motor met....zn eigen eigenaardigheden. Racemotor met n tourkuip.

Suc6 met de zoektocht!!! ;)
 
Laatst bewerkt:
Mijne is van 2011, altijd dealer onderhouden, geen noemenswaardige problemen. Schakelgeluid blijft duidelijk hoorbaar maar dat went, let even op het knoppencircus links en rechts, van de eerste versies gaat daar nog wel eens een printspoor kapot. Waterpomp even checken en de pakkingen van de overbrenging.

De K is idd een wolf in schaapskleren ;) Have fun
 
Ook weer n goeie wat betreft t printspoor. Lijkt te maken te hebben met hitte. Eea werkt dan in de volle zon bij stilstand en dan breken de spoortjes. Tip van deze man, beetje afschermen als ie in de volle zon staat. Tsjahh....1 van de eigenaardigheden....

Ik persoonlijk krijg m best stil in de versnellingen inmiddels.
 
Ik heb mijn motor goed gewassen en in de S100 corrosie wax gezet. Maar moet ik nu telkens met koud water afspuiten of zo laten om de laag erop te laten.

Blijft lastig, verleden jaar heb ik telkens na elke rit met koud water afgespoeld. Dat was mijn RT, die toch netjes is gebleven!
 
Vandaag hoor ik dat de leverdatum die nu in het systeem staat 8-2-2018 is. Als ze dat gaan halen (ik heb weinig vertrouwen meer in dat systeem) staat hij op dat moment 9 maanden stil... :(

In ieder geval een datum!! Hoop voor je dat opgelost wordt.
 
Is dat relevant, als BMW het genodigde onderdeel nooit meer kan leveren? En de motor dus niet gerepareerd kan worden?

Zowieso is dit toch de meest kwalijke zaak.
Een K16 die rijden pas 6 a 7 jaar rond, daar zou je elk onderdeel binnen 2 dagen moeten kunnen hebben.

Is er dan helemaal geen onderdeel te krijgen via ebay of dergelijke.
Of een versnellingsbak uit een schademotor.
 
Zowieso is dit toch de meest kwalijke zaak.
Een K16 die rijden pas 6 a 7 jaar rond, daar zou je elk onderdeel binnen 2 dagen moeten kunnen hebben.
Al zou het een keer een paar weken duren. Dat is ook vervelend als het je overkomt, maar dat is nog te overzien.

Ik ben het met je eens, maar ja wat koop je daarvoor...
Is er dan helemaal geen onderdeel te krijgen via ebay of dergelijke.
Of een versnellingsbak uit een schademotor.
Via het bestel systeem van BMW kan men ook zien wat er eventueel op voorraad bij dealers ligt, maar er is in Europa (en waarschijnlijk ook wereldwijd), niets te vinden.

Op Ebay heb ik een paar weken terug nog gekeken, en niets kunnen vinden.

Mijn dealer wil, terecht overigens, niet meewerken aan het gebruik van een 2e hands bak uit wat voor bron dan ook. De kwaliteit van zo'n bak is onduidelijk en zij zijn via de bovag garantie er voor verantwoordelijk. Je wil het niet meemaken als een bak een vastloper krijgt bij 130+. Koppeling in knijpen heeft niet veel zin want die zit tussen de motor en de bak. Dus dan staat je achterwiel stil...
 
ik heb altijd gedacht dat er tenminste 10 jaar na de laatste verkochte model alle stukken nog voor handen moesten zijn .....wordt de k1600 niet meer gemaakt dan ?
Zover is weet is er een dergelijke wet ja. Maar ik denk niet dat er staat dat ze binnen X dagen uit voorraad moeten kunnen leveren. En als men zich er niet aan houd, moet je dan een proces tegen de fabrikant aanspannen? In dit geval BMW Duitsland, maar er zitten nog een aantal partijen tussen, wat het verhaal complex maakt. En zo'n proces voeren kost veel tijd en geld, terwijl de uitkomst lang op zich kan laten wachten, dus daar schiet je ook niets mee op...
 
Het ging er mij om dat de kosten duurder moesten zijn dan de dagwaarde motor bij total loss verklaring.

Wie gaan er trouwens deze winter doorrijden??!
 
Laatst bewerkt:
Het ging er mij om dat de kosten duurder moesten zijn dan de dagwaarde motor bij total loss verklaring.
Dat is de definitie van total loss ja. Maar jij schreef: "Hoop voor je dat opgelost wordt.". En als het dus niet wordt opgelost, en het onderdeel niet meer geleverd gaat worden door BMW, heb je ook niets aan de motor in zijn huidige staat. Praktisch gezien is hij dan "total loss"...
Wie gaan er trouwens deze winter doorrijden??!
Ik rijd, zolang het niet glad is. Dus bij ijzel of sneeuw op de weg, of kans daarop, blijft hij binnen staan... Maar ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik hem niet echt nodig heb voor woon werk verkeer, dat kan ik op de fiets af.
 
Van de winter blijft alles gewoon binnen.
Aangezien ik de motor puur voor het plezier heb vind ik het onnodig om met de pekel te gaan rijden.

Wel ga ik altijd eind februari op de motor naar de motorbeurs maar dat is een "no go" om met de auto te doen
 
Al zou het een keer een paar weken duren. Dat is ook vervelend als het je overkomt, maar dat is nog te overzien.

Ik ben het met je eens, maar ja wat koop je daarvoor...Via het bestel systeem van BMW kan men ook zien wat er eventueel op voorraad bij dealers ligt, maar er is in Europa (en waarschijnlijk ook wereldwijd), niets te vinden.

Op Ebay heb ik een paar weken terug nog gekeken, en niets kunnen vinden.

Mijn dealer wil, terecht overigens, niet meewerken aan het gebruik van een 2e hands bak uit wat voor bron dan ook. De kwaliteit van zo'n bak is onduidelijk en zij zijn via de bovag garantie er voor verantwoordelijk. Je wil het niet meemaken als een bak een vastloper krijgt bij 130+. Koppeling in knijpen heeft niet veel zin want die zit tussen de motor en de bak. Dus dan staat je achterwiel stil...

Klopt maar zoals je weet zijn de bakken vanuit nieuw ook niet te vertrouwen.
Er stond er een blok met versnellingsbak te koop, nu is de bak verkocht een tijdje geleden.
Blijf het bizar vinden dat dit kan en wens je succes.
 
Ik denk dat ik dit toch al in een eerder stadium aan mijn rechtsbijstandsverzekering had voorgelegd...

Een half jaar en nog geen uitzicht op een reparatiedatum :X
Het ding is dat de motor van mijn werkgever is. Ik heb ze gevraagd om er juridisch advies over in te winnen, maar daar is nog geen antwoord op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan