Het Voorne-Putten topic deel 44, motoren uit het vet..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik dacht dat je juist de pleepot had om ermee door te rijden?

Ben misschien gek maar niet zo gek. :P
Ga toch niet in de vrieskou op de motor zitten als er ook een auto voor de deur staat.
Afgelopen week wel op de motor gegaan, vandaag vrij geweest.
 
Is ook zo, daarom ben ik ook een mooi weer rijder. Rijden met regen en kou is ook niet iets waar ik op zit te wachten. Heb het een jaar gedaan, maar vind ik zo'n armoe.

Al lul ik mezelf best wel tegen, aangezien ik wel weer woon-werk rijd op de scootah... :') Maarja, dat is verkeers-technisch dan wel weer een enorm stuk beter... Maar met zwaar takkeweer pak ik het koekblik toch ook gewoon weer... :P
 
Laatst bewerkt:
Regen vind ik niet eens zo erg maar als het met bakken naar beneden komt als ik de deur nog uit moet stap ik toch lekker in de auto. :P
Kou is op zich ook geen probleem, goed kleden en gaan. Vriezen en daardoor dus gladheid ga ik niet risico's opzoeken.
 
Ik rij door zolang het niet glad is. Dat wil zeggen als ik hem achter de poort uit krijg en er smiddags geen ijzel voorspelling is
 
Ag volgend weekend is het weer beter/warmer zeggen ze dus dan kan ik weer de pekel brik even uitlaten , de Tuono blijft voorlopig binnen staan .
 
Avond :W

Zojuist maar besteld, kon het weer eens niet weerstaan... :X :')

full

full


Kan de snorkel die toendertijd door de crash licht beschadigd werd er vanaf. Die zal ik wel bewaren met de oem topkuip, kan in een mooi geheel er vanaf. Dan is alles wat beschadigd is eindelijk vervangen :)



Morgen even langs de Ikea voor een paar keukenkastjes en een nieuw kapstokkie voor in de motorschuur. Die moet ook even geupdate worden. Alle zooi wil ik achter deurtjes hebben zodat het niet op de motoren kan flikkeren. Wellicht komt er ook nog een keukenblok achterin te staan met een mooie gladde werkbank, maar eerst even kijken hoeveel ruimte ik daarvoor heb... :)
 
Yep, hij had deze nog op de plank liggen en in de aanbieding gegooid op FB. Toen ik hem doorgaf dat ik 'm wilde hebben, zei hij dat ie nog een wat mooiere had liggen en die op zou sturen *O* :}

Er zitten normaal ook beugels aan om de koplampen aan vast te zetten, maar met de endurance kuip heb ik de koplamp daar aan vast zitten, dus niet nodig. Dat maakt het wel weer een stukkie strakker, én met maar 1 koplamp weer wat beter zichtbaar :P
 
Vandaag met de motorschuur bezig geweest. Alle losse planken vervangen door nieuwe kastjes. Waar de kuipdelen staan moet nog een keukenblokkie met werkblad komen, maar dat komt nog wel. De kapstok met de motorkleding hangt nu links naast de afvoer (ook naast de deur), voorheen voor de motoren, dus kunnen we nu ook makkelijker bij. Alle zooi straks iig netjes weggewerkt achter de deurtjes *D
Stopcontacten moeten nog vervangen worden, liggen al nieuwe klaar :)
MT-tje van moeders de vrouw past er mooi naast en hebben we nog wat bewegingsruimte, helemaal als de reserve kuipset klaar is en de deur uit is. Het wordt nog wat zo *O*

Foto geschoten met een aardappel, dus niet zo'n beste belichting, maar goed... :P
Edit: Oh nee, heb er gewoon een sfeervol filtertje overheen gedaan, dat is het... :+

full
 
Laatst bewerkt:
Dat is het voordeel wat je hebt als vaste klant, je hebt er al aardig wat mooie dingen gekocht voor je VTR-SP1. Dan bouw je een vaste band op eigenlijk.

Wat jij met je SP hebt heb ik met mijn Z650, het moet gewoon perfect zijn!
Ben benieuwd hoe je kuipwerk er uit gaat zijn als Fzrene er klaar mee is, ook ik heb zijn werk al meerdere keren gezien hier op MF, superstrak.

Fijne avond, :t
 
Dat is het voordeel wat je hebt als vaste klant, je hebt er al aardig wat mooie dingen gekocht voor je VTR-SP1. Dan bouw je een vaste band op eigenlijk.

Wat jij met je SP hebt heb ik met mijn Z650, het moet gewoon perfect zijn!
Ben benieuwd hoe je kuipwerk er uit gaat zijn als Fzrene er klaar mee is, ook ik heb zijn werk al meerdere keren gezien hier op MF, superstrak.

Fijne avond, :t
Zo is het, mijn SP gaat net ff wat verder dan een hobby, nu kan het financieel nog gefixt worden. Als de kids groter zijn, gaan ze ook meer kosten... :P 🤔 :/
Als de Z klaar is, wil ik die wel eens irl zien, een originele klassieker vind ik ook erg gaaf om naar te kijken :9
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat goed komen, ik laat mijn spuitwerk ook bij Fzrene doen, as you know.
En heb een hele berg originele Kawa onderdelen verzamelt hier...
De meeste nog nieuw in de verpakkingen, en andere die oud, maar zéér netjes zijn.
Ben blij dat ik vrijgezel ben, mijn slaapkamer lijkt wel een magazijn van de dealer anno 1977... ;)

Ik ben nu met wat bedrading dingetjes bezig, er is redelijk in geknipt en geplakt.
Als ik het niet goed krijg bestel ik een nieuwe, kost wel wat maar dan is het goed.
Daarna opbouwen, de gebruikelijke foutjes eruit halen, dan is ie klaar.
Hopelijk zie je hem dan volgende zomer een keertje. :t
 
Vandaag met de motorschuur bezig geweest. Alle losse planken vervangen door nieuwe kastjes. Waar de kuipdelen staan moet nog een keukenblokkie met werkblad komen, maar dat komt nog wel. De kapstok met de motorkleding hangt nu links naast de afvoer (ook naast de deur), voorheen voor de motoren, dus kunnen we nu ook makkelijker bij. Alle zooi straks iig netjes weggewerkt achter de deurtjes *D
Stopcontacten moeten nog vervangen worden, liggen al nieuwe klaar :)
MT-tje van moeders de vrouw past er mooi naast en hebben we nog wat bewegingsruimte, helemaal als de reserve kuipset klaar is en de deur uit is. Het wordt nog wat zo *O*

Foto geschoten met een aardappel, dus niet zo'n beste belichting, maar goed... :P
Edit: Oh nee, heb er gewoon een sfeervol filtertje overheen gedaan, dat is het... :+

[afbeelding]
Aardappel schijfje?
 
Dat gaat goed komen, ik laat mijn spuitwerk ook bij Fzrene doen, as you know.
En heb een hele berg originele Kawa onderdelen verzamelt hier...
De meeste nog nieuw in de verpakkingen, en andere die oud, maar zéér netjes zijn.
Ben blij dat ik vrijgezel ben, mijn slaapkamer lijkt wel een magazijn van de dealer anno 1977... ;)

Ik ben nu met wat bedrading dingetjes bezig, er is redelijk in geknipt en geplakt.
Als ik het niet goed krijg bestel ik een nieuwe, kost wel wat maar dan is het goed.
Daarna opbouwen, de gebruikelijke foutjes eruit halen, dan is ie klaar.
Hopelijk zie je hem dan volgende zomer een keertje. :t


Gewoon zelf een nieuwe bouwen dat is veel beter , alle oude stekker types vervangen voor nieuw spul met een hogere IP bescherming .
 
Middag :W

Vandaag de snelsluiter van het tankscharnier binnengekregen, ziet er erg netjes uit *O* De snelsluiters voor het zadel (onderste 2 delen) had ik al, ook erg ideaal. Moet alleen de bevestigingsbeugels van het Corbin zadel wat groter maken om ze weer te kunnen gebruiken :)
full
 
Gewoon zelf een nieuwe bouwen dat is veel beter , alle oude stekker types vervangen voor nieuw spul met een hogere IP bescherming .

dat zou inderdaad beter zijn, ware het niet dat electra voor mij echt hocus-pocus is. Kan een blok helemaal netjes opbouwen/reviseren, remtangen reviseren en zo, maar electra is niet mijn sterkste punt... :X Ik weet niet eens wat je met IP-bescherming bedoelt. :+
Dus ik probeer het eerst zo, zou me moeten lukken.

Ga wel alle kroonstenen vervangen door goede/nieuwe waterdichte stekkers, dat dan wel.

:t
 
Middag :W

Vandaag de snelsluiter van het tankscharnier binnengekregen, ziet er erg netjes uit *O* De snelsluiters voor het zadel (onderste 2 delen) had ik al, ook erg ideaal. Moet alleen de bevestigingsbeugels van het Corbin zadel wat groter maken om ze weer te kunnen gebruiken :) [afbeelding]

Netjes weer, is die snelsluiting voor het scharnier waar de SP tanks vaak gaan lekken?
Goedenavond overigens, :)

Morgen komen een stel stuurschakelaars voor het Z project naar me toe, zijn netjes en compleet, 1 van de mijne, de rechtse is verkloot, knopje voor groot,dim en parkeerlicht is eraf. Dat zat eerst met een oud brommerschakelaartje, je kent ze wel van oude Puch Maxi's.
Dat kan natuurlijk niet.
:W
 
Laatst bewerkt:
Netjes weer, is die snelsluiting voor het scharnier waar de SP tanks vaak gaan lekken?
Goedenavond overigens, :)

Morgen komen een stel stuurschakelaars voor het Z project naar me toe, zijn netjes en compleet, 1 van de mijne, de rechtse is verkloot, knopje voor groot,dim en parkeerlicht is eraf. Dat zat eerst met een oud brommerschakelaartje, je kent ze wel van oude Puch Maxi's.
Dat kan natuurlijk niet.
:W
Yep, best een plek waar je lastig bij komt. Dus zo'n pinnetje is wel ideaal. Is gemaakt door een MF-er uit het SP-topic.

Beter die nieuwe schakelaars, worden er met goed gebruik met de jaartjes niet beter op. Lekker bezig iig :t
 
Morgen komen een stel stuurschakelaars voor het Z project naar me toe, zijn netjes en compleet, 1 van de mijne, de rechtse is verkloot, knopje voor groot,dim en parkeerlicht is eraf.
:W

Die knopjes zitten doorgaans toch links ?
Of heb je een Engelse Z. :P
 
Nee, is een nederlandse, maar bij de Z650 zit Hi&lo links, en rechts zit On, Park en Off, voor de verlichting. Links zit ook Hazard, de alarmlichten dus, zodat alle knippers tegelijk knipperen.
:)
 
Hier 2 foto's,
Linker schakelaar:
full

En de rechter:
full

Is wel wat vreemd, tegenwoordig zitten ze inderdaad meestal links.
Maar ja, deze is ook al wat ouder...
:)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan