How to: Motor invoeren importeren uit Duitsland en/of België

Zo... Gisteren het kenteken bij de post, dus vanochtend de plaat laten maken.

*O* *O* *O* *O* *O* *O*

Al met al toch een paar dagen langer dan ik verwacht (of gehoopt) had.

Vrijdag keuren, donderdag bericht BPM, Woensdag erna kenteken in huis.

Die tijd fluctueert nu eenmaal een beetje maar een weekje is niet zo absurt.
 
Ik heb een vraagje over het keuren van een geïmporteerde motor.
Ik lees dat ze ook kijken of de motor niet te veel herrie maakt, als ik een motor koop met een akrapovic uitlaat waar de decibel killers in zitten. Zou dit dan een probleem zijn ofniet?
 
Ik heb een vraagje over het keuren van een geïmporteerde motor.
Ik lees dat ze ook kijken of de motor niet te veel herrie maakt, als ik een motor koop met een akrapovic uitlaat waar de decibel killers in zitten. Zou dit dan een probleem zijn ofniet?

Ze hebben bij mij ergens in 2005-2006 ofzo de Db's gecheckt toen ik een RS250 invoerde. Daarna eigenlijk nooit meer wat van gehoord.

Kan je een originele regelen zou ik op zeker gaan (en hetnavragen voor de rest hier of er nu nog naar gekeken word) en anders had ik de gok genomen.
 
Ik heb een vraagje over het keuren van een geïmporteerde motor.
Ik lees dat ze ook kijken of de motor niet te veel herrie maakt, als ik een motor koop met een akrapovic uitlaat waar de decibel killers in zitten. Zou dit dan een probleem zijn ofniet?


Mijn motor hebben ze niet eens gestart, maar was dan ook geheel origineel.
Zeker met de DB-killers (en E-keur?) zou ik me niet veel zorgen maken.

Ergste wat er kan gebeuren is dat je 2x moet keuren.
Als je de originele er bij hebt zou ik die er wel ff opzetten, maar ik zou er geen kosten voor gaan maken.
 
Laatst bewerkt:
Dankzij iedereen hier is het importeren perfect verlopen! De info is up-to-date en de site http://www.fastguzzi.nl/ (Paul's Fast Guzzi page) om de BPM te berekenen is tot op de euro nauwkeurig. :t

Tijdsverloop
- 27 september: aanschaf KTM 990 SMT uit 2010 in Duitsland
- 29 september: keuring bij het RDW in Almelo
- 06 oktober: betaling BPM per e-mail
- 10 oktober: kenteken zichtbaar op RDW.nl
- 12 oktober: kentekenbewijs in de bus
- 13 oktober: kentekenplaat is klaar....

:]
 
Niet verandert.

Hoeveel BTW moet je met minder dan 6000KM dan exact betalen? 21% van de netto catalogusprijs?

Als ik particulier van een Duitser koop, kan ik er dan eerst in Duitsland nog een kleine 1000 bijschrijven voor ik hem naar Nederland rij?

Heb er 1 met 4900KM op het oog, helemaal naar wens alleen zit niet te wachten op 1200 euro BTW.
 
Hoeveel BTW moet je met minder dan 6000KM dan exact betalen? 21% van de netto catalogusprijs?

Als ik particulier van een Duitser koop, kan ik er dan eerst in Duitsland nog een kleine 1000 bijschrijven voor ik hem naar Nederland rij?

Heb er 1 met 4900KM op het oog, helemaal naar wens alleen zit niet te wachten op 1200 euro BTW.

Ja (19% mits bouwjaar voor 2012 oid) en ja
 
Hoe werkt dat in duitsland? De verkoper meld hem af en halt daarbij ook meteen het kenteken eraf? Of blijft het kenteken gewoon bij de bike? in dat laatste geval kan ik gewoon een flinke lus door Duitsland rijden
 
Hoe werkt dat in duitsland? De verkoper meld hem af en halt daarbij ook meteen het kenteken eraf? Of blijft het kenteken gewoon bij de bike? in dat laatste geval kan ik gewoon een flinke lus door Duitsland rijden
Inderdaad, de verkoper meld hem af en haalt de kentekenplaat eraf. (die is in Duitsland nl. persoonlijk en hoort niet levenslang bij het voertuig). Je mag in Duitsland rijden met een zgn. Ueberfuerungskenzeichen, 5 dagen lang. Maar aan die periode gaat iets vanaf aan de voorkant, afhankelijk van hoe lang het duurt voordat je de plaat krijgt na bestelling. Wanneer je dicht bij de grens woont kan alles in enkele uren worden beklonken. Totale kosten incl. verz. ca. € 70.
 
Hoe werkt dat in duitsland? De verkoper meld hem af en halt daarbij ook meteen het kenteken eraf? Of blijft het kenteken gewoon bij de bike? in dat laatste geval kan ik gewoon een flinke lus door Duitsland rijden

Of vraag een Ausfuhrkennzeichen (rode balk) aan. Vooraf bij nondos.com verzekering bestellen voor 9 of 14 dagen, ter plekke met verkoper desnoods naar het gemeentehuis. Je krijgt dan een kenteken waarmee je zo lang als de verzekering geldt in de EU mag rijden. Daarna verloopt het automatisch en kun je naar de RDW voor keuring (eerder kan ook maar dan ben je je Duitse kenteken ook kwijt dus kun je minder lang rijden). Kosten ca. 100 euro, even op website van de kfz Zulassungsstelle in de regio waar de verkoper woont kijken welke documenten je precies moet hebben. Verzekering kun je ook ter plekke kopen maar meestal duurder. Voor aankomst in Nederland even vrijstelling bpm kort gebruik aanvragen bij Belastingdienst.

Vorige week zelf gedaan, alles binnen uurtje rond en erg tevreden mee.
 
Of vraag een Ausfuhrkennzeichen (rode balk) aan. Vooraf bij nondos.com verzekering bestellen voor 9 of 14 dagen, ter plekke met verkoper desnoods naar het gemeentehuis. Je krijgt dan een kenteken waarmee je zo lang als de verzekering geldt in de EU mag rijden. Daarna verloopt het automatisch en kun je naar de RDW voor keuring (eerder kan ook maar dan ben je je Duitse kenteken ook kwijt dus kun je minder lang rijden). Kosten ca. 100 euro, even op website van de kfz Zulassungsstelle in de regio waar de verkoper woont kijken welke documenten je precies moet hebben. Verzekering kun je ook ter plekke kopen maar meestal duurder. Voor aankomst in Nederland even vrijstelling bpm kort gebruik aanvragen bij Belastingdienst.

Vorige week zelf gedaan, alles binnen uurtje rond en erg tevreden mee.

Goed verhaal, denk alleen wel aan de zaterdagen..... dan is das Rathaus und die Schildermacher geöfnett bis Zwölf oer

(rara.... hoe weet ik dat.... is goed gegaan hoor :)
 
Ik zit er ook aan te denken om een bike uit Duitsland te halen!


Maargoed....ik twijfel!


BMW S1000RR worden daar wel soms voor 2k minder verkocht.

Is dat de moeite? Qua reizen, invoerrechten, etc etc.....
 
Ik zit er ook aan te denken om een bike uit Duitsland te halen!


Maargoed....ik twijfel!


BMW S1000RR worden daar wel soms voor 2k minder verkocht.

Is dat de moeite? Qua reizen, invoerrechten, etc etc.....

Als je bpm even snel uitrekenend dan weet je al een groot deel van de kosten. Daarnaast hangt ook veel van je reiskosten af. Als je 3x op en neer gaat om een motor te bekijken kost dat natuurlijk geld...
 
Heb mijn motor uit Engeland, hier een busje gehuurd, bij Calais het kanaal over, stukje links rijden, was de moeite enorm waard. Voor het bedrag wat het mij uiteindelijk gekost heeft kon ik hier een motor halen die 3-4 jaar ouder was.
 
Voor de vorm hier nog mijn tijdlijn met invoeren van een GSR600 uit DE.

5 oktober: Motor proefgereden en gekocht, ausfuhrkennzeichen aangevraagd en ontvangen, online tijdelijke vrijstelling BPM/MRB bij Belastingdienst aangevraagd per 6 oktober
6 oktober: Terug naar NL gereden
11 oktober: Post van Belastingdienst: Tijdelijke vrijstelling BPM is goedgekeurd
13 oktober: Einde Ausfuhrkennzeichen
18 oktober: Keuring RDW, BPM aangifte in de zuil gedeponeerd
21 oktober: Post van Belastingdienst, dagtekening 19 oktober: Of ik de eerste pagina opnieuw naar ze op wil sturen, dit keer wel met mijn NAW ingevuld (had alleen BSN ingevuld :z :') )
23 oktober: 1e pagina opnieuw opgestuurd
24 oktober: Betaalbericht BPM in de mail, direct betaald
28 oktober (9u savonds): kenteken zichtbaar mijnoverheid/OVI RDW
31 oktober: Kentekenbewijs binnen :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan