Het Grote SV650S 99-02 Topic deel 16 The Summer edition

Status
Niet open voor verdere reacties.
full

Ik ben het met Roger eens, als het goed voelt, de motor loop netjes, en alles klopt qua onderhoudshistorie, gewoon doen!
Maar kijk ook vooral even naar die andere 2, zaterdag.
Dan kun je vergelijken wat de verschillen zijn.
De mijne heeft ook de dingen die jij aangeeft dat er gedaan is, stalen remleidingen, vering en dergelijke.
Dat scheelt echt!
Ik heb de mijne gekocht bij Motoport Rockanje, maar zag hem al eerder op MF, de eerste eigenaar zat hier al...
Dus ben pas de tweede eigenaar, jij kan dat ook zijn, misschien de derde.
Over je theorie kan ik zeggen dat ook ik geen ster ben (was), hiermee, ik vond het vreselijk...
Ben 2 keer gezakt op theorie, terwijl ik met rijden alles gehaald heb, in 1 keer, koekblik en motor.

Groetjes, :] :t
 
Ik kom mij aan sluiten bij de club,

Sinds vandaag in bezit van een '99 SV650s met 25.000 kilometers op de teller.

Dealer geeft aan dat er geen geschiedenis bij zit of extra sleutel. Ik mag de komende week het volgende doen:
1. Bij Motoport Amsterdam terug voeren naar 25kw (Officiele kit)
2. Indien uitlaat geen E-keurmerk heeft uitlaat vervangen

Is er naast de kleppen nog iets waar ik naar moet kijken met deze KM stand?

[afbeelding]
Welkom hier Arios,
Een hele nette SV, zoals ik het kan zien, :)
Ik denk dat je met gewoon onderhoud een heel eind komt, gezien de staat ervan. Wel zou ik je adviseren er staal-omvlochten remleidingen op te zetten, dat scheelt echt, word je remmerij een stuk strakker van.
En vervang je olie op tijd, SV's zijn wat gevoelig op het big-end, ik begin het seizoen altijd met nieuwe olie+filter. Zijn de kosten niet en je kunt het hele jaar lekker rijden.
Is je uitlaat echt luid? Ik heb een uitlaat die volledig open was, zonder E-keur, maar heb bij Mile Pajic een dB-killer gekocht, omdat ik woon vlakbij Rotterdam, er word daar veel op geluid gecontroleerd. Maar sinds ik die killer er in heb, is er niks aan de hand.
Doe er dus niet te moeilijk over, als je gewoon niet teveel de aandacht trekt(dmv veel toeren)is er niks aan de hand hoor.

Groeten, Coert :]
 
jep, ik vind 'm er ook prima uitzien zo op de foto. nagenoeg origineel nog en erg netjes. En eerste teken dat er wel net mee om is gegaan. Iemand die zuinig is op de buitenkant is dat meestal ook op de binnenkant. Wel bijzonder dat je een motor van 18 jaar oud tegenkomt met 25 dkm op de teller. Das nog geen 1500 per jaar..
Maar het gebeurt inderdaad. minder op de klok zie je ook nog wel eens.
Vele plezier ermee!
 
Laatst bewerkt:
Trouwens, mocht je een setje zoeken heb ik nog een setje remleidingen staal omvlochten liggen hier,wel gebruikt, maar goed.
Van de klauwen naar het verdeel-stuk onder je voorvork. Moet je alleen het stukje naar je remhandle nog kopen.
Groet, :] :t
 
Ik kom mij aan sluiten bij de club,

Sinds vandaag in bezit van een '99 SV650s met 25.000 kilometers op de teller.

Dealer geeft aan dat er geen geschiedenis bij zit of extra sleutel. Ik mag de komende week het volgende doen:
1. Bij Motoport Amsterdam terug voeren naar 25kw (Officiele kit)
2. Indien uitlaat geen E-keurmerk heeft uitlaat vervangen

Is er naast de kleppen nog iets waar ik naar moet kijken met deze KM stand?

Ik heb volgens mij dezelfde uitlaat van Laser eronder gehangen. Kreeg 2 DB-killers erbij:
1) Normale (voldoet aan e-keur)
2) Sport (geen e-keur)

Zonder DB-killer is het een bak lawaai maar de sport DB-killer geeft echt een lekker geluid. Hard genoeg maar niet te lomp. Heb de sport er altijd in en de normale onder de buddy. Op e-keur wordt in NL weinig gecontroleerd volgens mij.
 
Als ik het goed begrijp heb je nu de originele SV650S dubbele koplampunit, dus twee originele units met 1 lamp per unit.
Bij dimlicht brandt er één (dimlicht) en bij grootlicht branden er twee (grootlicht en dimlicht).
Je schrijf zelf "Het vervelende is dat mijn motor, als ik groot licht doe, de dim aan blijft."
Zoals jij dit beschrijft is gewoon zoals het bij de SV650S origineel hoort.

Je wilt de lampen vervangen door twee units met elk een duplolamp waarbij je in beide units alléén het dimlicht wilt laten branden OF in beide units alleen het gootlicht. Zo begrijp ik het goed toch?

Bij de N hebben ze het omdat die standaard al gebruikt maakt van een duplolamp wel dusdanig in elkaar gezet dat bij ingeschakeld grootlicht het dimlicht uitgaat. (behalve bij een seinlicht geven, maar dat laten we even buiten beschouwing)

Je wilt dus het in feite wat de N heeft, maar dan twee identiek geschakelde duplolamp-units naast elkaar (dus parallel aangesloten). Kun je bevestigen of ik zo begrijp wat je bedoelt?
Als dit is wat je wilt gaat dat nog steeds lukken met het hierboven afgebeelde relais. In in feite identiek aan de schakeling die je kunt maken met het relais door het zoals eerder omschreven aan te sluiten, met dat verschil dat je voor de tweede lamp . die je gewoon parallel aan de eerste moet zetten de massadraad moet splitsen voor de tweede lampvoet en twee voedende kabels extra moet aanleggen NA het relais (splitsen) die de tweede lamp voeden.

Tekeningetje??

@DisasterMaster.Klopt, je hebt helemaal gelijk. H4 is is een duplolamp waarvan er om de reden die je noemt op de SV650N inderdaad maar één gloeidraad brandt. dimlicht gaat uit bij ingeschakeld grootlicht. Alleen bij het geven van een lichtsignaal (het gele seinknopje dat vol in de pekel zit op de voorkant van je linker stuurschakelaars) branden beide gloeidraden, maar voor kortstondig flitsen is dat uiteraard geen probleem. Bij de SV650S is dat niet zo. De SV650S heeft standaard twee units. 1 voor dimlicht en 1 voor grootlicht. Omdat dit twee gescheiden lampen zijn is het geen probleem dat bij ingeschakeld grootlicht het dimlicht blijft branden. Er brandt in elke unit maximaal maar 1 lamp,en om die reden blijft er bij ingeschakeld grootlicht ook gewoon spanning staan op de bedrading naar de dimlichlamp. Bij de N is het door gebruikmaking van een duplolamp in 1 unit wel zo geschakeld dat er in principe geen twee gloeidraden gloeien, en als ik het goed begrijp is dat wat Prut zou willen.

Aanpassen van extra brandende lampen in een unit met spiegels die daar niet voor zijn gemaakt levert inderdaad een oogverblindend resultaat op 8-) , maar daar ging de vraag van onze motorcrosser niet over.

@Prut weer. Heb je twee units met reflectors die beiden geschikt zijn voor duplolampen (zoals de H4 lamp) en wil je het aangesloten zoals bij de N?
Twee units waarin in beide 1 dimlicht brandt OF in beide units 1 grootlicht?

Dit is inderdaad precies hoe ik het wil!

Mijn SVs heeft 2 H1 lampen.
1 voor dim (projectorlens), 1 voor groot licht ( reflector)

In de wiring diagram staat dat dimlicht uit gaat bij inschakelen van het groot licht, dus zoals bij de N.
Het schema klopt dus niet met de werkelijkheid.

Het komt er op neer dat ik lekker ouderwets dradenmag meten :p
 
jep, ik vind 'm er ook prima uitzien zo op de foto. nagenoeg origineel nog en erg netjes. En eerste teken dat er wel net mee om is gegaan. Iemand die zuinig is op de buitenkant is dat meestal ook op de binnenkant. Wel bijzonder dat je een motor van 18 jaar oud tegenkomt met 25 dkm op de teller. Das nog geen 1500 per jaar..
Maar het gebeurt inderdaad. minder op de klok zie je ook nog wel eens.
Vele plezier ermee!

Valt wel mee toch?
Vorige week een 2001 overgenomen van collega, reed er nooit op eigenlijk en nog net geen 10k km gereden. :X

full


Eigenlijk zonde dat hij er als nieuw uitziet want wordt m'n "pekelfiets". :o

Inmiddels dus voorzien van een andere demper, origineel intact gehouden, winterbandjes (regenbanden dus) zitten er ook op en vering beetje aangepast. Rijdt vooralsnog niet verkeerd, carburatie behoeft wel nog afstelling met die "open uitlaat". *O*
 
Laatst bewerkt:
Het schema klopt dus niet met de werkelijkheid.
Dat klopt!
Gaat je wel lukken met het relais op de manier zoals ik beschreven heb, toch?
Wat heb je nu voor koplampen in gedachten?
Originele van het US model SV650S?
Hebben die in elke unit een duplolamp?
 
Vorige week een 2001 overgenomen van collega, reed er nooit op eigenlijk en nog net geen 10k km gereden. :X
JA prachtig. Eigenlijk zonde hem als pekelbak in te zetten. Volgend jaar ziet ie er niet uit. Maar ik mag eigenlijk niets zeggen. Die van mij zag er 4 jaar geleden toen ik 'm kocht met 24000 op de teller ook perfect uit, maar ook dat was na de winter wel anders...
Blanke boutjes en andere oxidatiegevoelige delen inspuiten met vaseline. Alles plakt eraan, dus het ziet er niet uit, maar volgend jaar poets je alles er desgewenst zo vanaf en komt het er best goed onderuit. Ik ga nu mijn 4e winter in. Ook de remcilinders goed in het kopervet zetten, halve radiateur afdekken en eventueel winterbanden omleggen. Achterframe het beste even tectyleren aan de binnenkant . is van staal, dus roest. Onderkant van de tank ook even doen! Stekkerblokken en ontsteking (kapjes over de bougies etc) dichtspuiten met dampstart, zodat er geen vocht / pekel in komt.
Sterkte!
Een SV is door het lichte gewicht en een gehapbaar vermogen dat er niet als een beer inkomt op zich een fijne winterfiets.
 
Laatst bewerkt:
Verkoop hem aan Ellen, en koop een oud hok. Zonde om deze nette fiets zo te mishandelen.

Was niet van plan om hem/haar te mishandelen. Rij/reed met m'n nieuwe brommers ook het hele jaar door. Kwestie van goed verzorgen zoals Roger al adviseerde. ;)
Oudere zelfgefreubelde demper pasgefrot op gebruikte bochtenset, originele verzagen zag ik niet zitten. B|

full


Ophanging nog fatsoeneren binnenkort, wordt het nog iets. :P

Ellen ken ik niet maar mag altijd komen kijken en bod doen. Proefrijden mag ook natuurlijk. :]

Oud wrak voor in de winter zie ik trouwens niet zitten, moet wel betrouwbaar zijn. :z
 
Laatst bewerkt:
Als je de motor netjes verzorgd kan het natuurlijk, doorrijden in de winter :)
Ze zijn gemaakt om te rijden, niet om te pamperen, ik heb wel eens gehoord dat ACF50 goed schijnt te zijn tegen pekel en zo.
Heb je die linkpijp zelf in elkaar gebakken? Ziet er leuk uit!

Ik heb nog een bochtenset+linkpijp van Two-Brothers racing over hier, alleen is die voor een lage dempermontage, niet zoals jij hem hebt.
:t
 
Heb je die linkpijp zelf in elkaar gebakken? Ziet er leuk uit!

Ik heb nog een bochtenset+linkpijp van Two-Brothers racing over hier, alleen is die voor een lage dempermontage, niet zoals jij hem hebt.
:t


Yep, nog wat oude "zooi" liggen waar ik wel iets van kon knutselen.

full


Hoge montage is iets lastiger te realiseren maar alles is pas te maken. 8-)
 
Soms wel makkelijk wanneer je dingen bewaard, knutsel je een ander dempertje op je "pekelbrommer". 🙄
En wanneer je toch bezig bent ook maar de onmisbare handvat verwarming geplaatst, iridium bougies (over van SXV550 😇) met juiste warmtegraad, naalden standje hoger want "open" uitlaat, nieuwe olie & filter en verse remvloeistof, wel nodig na 16 jaar. 😴
Regenbandjes, wel al "oud", gemonteerd om als winterbandjes te fungeren, toch nog het idee van beetje grip met deze temperatuur. 🙊
Voorlopig weer rijden dus en me beraden welke speel/sportfiets er bij komt. 😲
Staat er nu zó bij;

full
 
Netjes, :)
Ik heb bij de mijne andere sproeiers in de carbs laten zetten, dit ivm de "open"uitlaat, en het K&N filter, is op de bank geweest bij Ruud Frederiks in Goes, voor de afstelling.
Loopt als een malle, ben er blij mee.

Veel plezier met je SV. :] :t
 
Netjes, :)
Ik heb bij de mijne andere sproeiers in de carbs laten zetten, dit ivm de "open"uitlaat, en het K&N filter, is op de bank geweest bij Ruud Frederiks in Goes, voor de afstelling.Zelf heb ik er sportbandjes onder, rijden nu word wat moeilijk, ik krijg ze niet warm genoeg....Michelin PP2ct. Heb mijn andere wielen verkocht hiero..Toch, geeft het niet,vroeger reed ik het hele jaar door. Ben daar wel klaar mee eigenlijk.
De mijne loopt als een malle, ben er blij mee. Mag het maar snel weer zomer zijn!

Veel plezier met je SV. :] :t
 
Netjes, :)
Ik heb bij de mijne andere sproeiers in de carbs laten zetten, dit ivm de "open"uitlaat, en het K&N filter, is op de bank geweest bij Ruud Frederiks in Goes, voor de afstelling.
Loopt als een malle, ben er blij mee.

Veel plezier met je SV. :] :t

Ga eerst ff zo rijden, pakt nu iig gewoon goed op en loopt mooi. Indien nodig gaat hij idd naar Ruud, goede ervaringen mee. :Y
Wellicht nog een kleiner voortandwiel binnenkort, of iets groter achter, ff kijken wat mogelijk is. O-)
 
Laatst bewerkt:
Ruud is idd een top-kerel!
Kennis van me is er ook geweest met zijn Guzzi Stelvio,
ook alleen maar goede dingen! Mijn Z650, wel een oud hok natuurlijk, laat ik daar ook afstellen, als ie klaar is.
:Y :t
 
[afbeelding]
Ik ben het met Roger eens, als het goed voelt, de motor loop netjes, en alles klopt qua onderhoudshistorie, gewoon doen!
Maar kijk ook vooral even naar die andere 2, zaterdag.
Dan kun je vergelijken wat de verschillen zijn.
De mijne heeft ook de dingen die jij aangeeft dat er gedaan is, stalen remleidingen, vering en dergelijke.
Dat scheelt echt!
Ik heb de mijne gekocht bij Motoport Rockanje, maar zag hem al eerder op MF, de eerste eigenaar zat hier al...
Dus ben pas de tweede eigenaar, jij kan dat ook zijn, misschien de derde.
Over je theorie kan ik zeggen dat ook ik geen ster ben (was), hiermee, ik vond het vreselijk...
Ben 2 keer gezakt op theorie, terwijl ik met rijden alles gehaald heb, in 1 keer, koekblik en motor.

Groetjes, :] :t
Ik heb zelf ook het idee dat de naked beter bij me past dan een S-model om mee te beginnen, maar ik wacht zaterdag nog even af inderdaad.

ik had m'n auto theorie juist in 1x, maar goed, dat was geen nieuwe stijl. Jammer dat m'n rijbewijs nu wat vertraging op loopt, maar aan de andere kant.. het is maar januari. Misschien februari. Alsof ik dan veel zou gaan rijden :')
 
Net een afspraak gemaakt bij Motoport om mijn SV650 volgende week op 25KW te zetten. Nu blijkt dat mijn voorvork keerringen lekken, was me niet opgevallen bij aankoop. Na mijn bezoekje hoor ik inderdaad geluid als ik 'm naar beneden duw. :N
 
hier nog een heel nette S.
https://www.marktplaats.nl/a/motore...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr

ook nog een heel nette N trouwens (van particulier)
https://www.marktplaats.nl/a/motore...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr

Voorvorkkeerringen vervangen is niet veel werk.
Kost iets van een tientje per keerring en een liter vorkolie.
De handelingen heb ik eerder wel eens stap voor stap gepost.
Standaard gereedschap en een bokje waarmee je je voorwiel van de grond kunt zetten waarbij de hele voorvork vrij hangt of verwijderd zou kunnen worden zijn voldoende. De voorvork hoeft er trouwens nieteens uit.
 
Laatst bewerkt:
Ga eerst ff zo rijden, pakt nu iig gewoon goed op en loopt mooi. Indien nodig gaat hij idd naar Ruud, goede ervaringen mee. :Y
Wellicht nog een kleiner voortandwiel binnenkort, of iets groter achter, ff kijken wat mogelijk is. O-)

Ik zou achter groter doen.
Voor slijt al sneller, en helemaal als je die nog kleiner gaat doen.

Tip:
Bandit 650 '07-'09 heeft zelfde tandwielen, maar dan in andere maat
15-48
Afhankelijk van N/S 4/3 tanden groter achter.
De ketting is wel te lang, dus die moet je wat inkorten.
Als je ECHT sneller wil optrekken, dan moet je de ketting langer houden, dan heb je een iets langere wielbasis.

Ivo heeft deze set gekocht op mijn aanraden.
Met de N ga je dan powerwheelies maken ZONDER ineens op het gas te gaan.
vol gas vanaf 2/3.000 toeren, en bij 6/7.000 gaat voorwiel ineens omhoog *O*
 
Mijn SV650N heeft 15t / 49t kettingwielen en 112 schakels ketting.
Gaat lekker. Mooie is dat beide kettingwielen een oneven aantal tanden hebben, dan slijten ze nog mooier, doordat de binnenschakels telkens een tandje overslaan. Voor de SV650S heb je waarschijnlijk 110 schakels nodig, de achterbrug van de S is korter dan die van de N.
full

14t/ 49t heb ik ook geprobeerd, maar dat is echt te kort.
15t / 49t gaat goed. Voelt niet echt anders dan de 15t / 48t set die ik ervoor had.
1 tandje voor scheelt natuurlijk net zoveel als 3 tanden achter.
Klopt, deze koplampen hebben 2 reflectorlampen (met H4)
En niet 1 projector en 1 reflector met H1 lampen.
...
Gaaf, smoelt een stuk beter dan maar 1 brandende lamp en een unit waar 99% van de tijd niets in brandt.
 
Laatst bewerkt:
Hoeveel PK maken jullie SVs eigenlijk?
Ik wil hem binnenkort weer een keer op de dyno hebben, maar ik wil daarvoor eerst de kleppen gaan stellen.

Laatste keer dat ik echt een goede meeting had kwam ik op 72,4 pk op het achterwiel met 65.4 nm koppel

Dat was toen hij ongeveer 40k gelopen had _O-
Ik zit nu een BEETJE eroverheen 91k

 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan