KTM RC8 topic deel 4

:W


Ik ben hier al even niet geweest, ik heb ook weinig gereden maar ik heb nu besloten mijn wit/zwarte RC8 de deur uit te doen dus wil ik hem eerst hier aanbieden...
Mocht iemand geïnteresseerd zijn:

KTM RC8
bj 2008
zo een 8600km (uit mijn hoofd) op de teller
Vol titanium systeem (de bekende Rob special gebaseerd op de Akra evo 4/6)
Carbon Akrapovic voorspatbord
Powerparts nummerplaathouder
Korte rem- en koppelinghendel
Powerparts 40 tands achtertandwiel
SAS blockoff plates en aangepaste mapping
Donker ruitje
Stompgrip
Er zitten nu RC8R schijven op (dikker dan origineel) en ik heb nog een extra set gesinterde race blokken liggen.
Bandjes zijn supercorsa's (200 breed achter) en kunnen nog wel even mee.

Uiteraard alle boekjes en originele delen erbij (behalve het voorspatbordje), geheel dealer onderhouden.

Vraagprijs zoals hij er bij staat is 8900,- en eventueel voor minder met de originele uitlaat gemonteerd.

Inruil dikke SM (klasse Husqvarna SMR510) bespreekbaar :)
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat je hem weg doet!
Maar ik kan je uit ervaring zeggen, een smr 510 is een hooligan fiets met een super hoog fun gehalte
Ik ben juist overgestapt van de smr 510 naar de rc8r.
Het liefste zou ik ze beide hebben O-)
 
Hoeveel km's kan een 1190 blok aan bij normaal gebruik en goed onderhoud ? Er staat al een flinke tijd een RC8 te koop met 55K km's. Zo'n tijd al dat er over deze vraagprijs nog zeer goed te praten bleek.
Ik rij zelf ongeveer 1500 tot 2000 km per seizoen dus de km stand bij aanschaf is voor mij minder belangrijk. Toch wil ik niet net na aanschaf distributiekettingen, oliepompen, lagers en weet ik wat allemaal moeten vervangen. Wat kan ik verwachten bij deze km stand denken jullie ?

klik hier voor de advertentie

[afbeelding]

Wel heb ook zo'n RC8 met bijna 60000km op de teller. Slijtage van nokkenassen was duidelijk zichtbaar op 55K. Steken nu nieuwe in samen met nieuwe nokkenassenkettingstellers. Kleppen waren noh in optima forma. Met deze ingreep kwamen er plots terug een paar paardjes tot leven die ongemerkt in't slaap waren gevallen.

Als je dit bij een dealer laat doen ben je ongeveer 1500€ kwijt. Het voordeel is dat in tegensteling tot bij Ducati het blok niet moet worden verwijderd, de ruimte is krap om te werken maar mits de juiste tools geen onoverkomelijke zaak bij KTM


Overigens zijn zo'n ingrepen bij alle dikke twins een mustdo op bepaalde km stand, noem ze maar allemaal op BMW, Ducati, Aprillia

Ik kn maar enkel aanraden dit zeker ts de 40-50K zelf te doen of te laten uitvoeren.
Er zijn er genoeg die nu hun LC8 blok in de soep hebben gedraaid omdat de nokkenasketting zodanig was uitgerokken dat deze een jump over de camshaft heeft gedaan.

Nu op weg naar de 100K (fingers crossed) :]
 
Laatst bewerkt:
Het is hier akelig stil geworden. Iedereen zijn RC8(R) gedumpt :+ ?

Enfin voor de diehard owners, beste wensen voor het nieuwe jaar.
Hopenlijk nog veel amusante km's en fun op de RC8(R)'s en niet teveel techical issues.
Misschien tot op een volgende meeting ergens in 2018
 
Laatst bewerkt:
Ook ik wens iedereen een mooi jaar met probleemloze kilometers. Zodra het strooizout van de wegen is kruip ik iig weer op mijn rc8 :-)
 
Beste wensen en veel veilige kilometers toegewenst! Gisteren een uurtje gereden. Zou het niet direct warm willen noemen, maar was te doen :)

Helaas vallen veel motorpagina's bijna helemaal stil tijdens de winterperiode, maar is ook wel logisch natuurlijk. Ach, over 2 maanden begint de meteorologische lente al weer ;)
 
Geen idee of RVF750R weer aan het bouwen gaat. Dan heb je sowieso een prachtig iets voor een mooie prijs.
Of als iemand mijn motor koopt zonder rob zijn uitlaat, ding zit er nu misschien 2000km onder maar de potentiële koper heeft natuurlijk eerste keus :)
 
Beste wensen allemaal voor 2018! *O*

De Rc8r is er bij mij nog zeker en blijft nog jaren zoals ik er nu tegenaan kijk, alleen slaapt ze nog even door. Binnenkort ga ik wel de blokolie en voorband vervangen, kunnen we ertegenaan voor 2018 :]
 
Tijd voor wat RC8 plaatjes. Laat de lenthe maar komen..

23idq53.jpg


xephg5.jpg


2004uhy.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jammer dat de wedstrijd niet echt wat was, maar was een leuke gezellige afsluiter.
Geluid was het grote probleem met de Ktm. Maar verder super fietsje met 188 awpk.
 
Nu we met mooie plaatjes bezig zijn, dit was afgelopen september op de Passo Pordoi in de Dolomieten, daar stonden we op 20-09 al in de sneeuw op 2200 meter. :N

full
 
zondag vm ritje gaan doen op de dijkweg richting Tholen. Het RC'tje had flink wat tijd stilgestaan wegens veel in't buitenland verbleven.
Maand geleden weigerde het kreng te starten, ondertussen een jumpstarter gekocht, het was even wachten op een mooie dag. Veel wind en pokkekoud.
(Heb ondertussen nog een Tracer700 bijgekocht voor woon-werk verkeer)

v1F-Jsh5TRdu6ccHXV7ZfhBcdXbHRUUmaBZU1RSgHyAuEk1XRFdQKhbv11j5FaZkdT0KrjM9vM-iMEgQovh41Gb44HRwE45oDrc_p2Y1xmHRgS4fw9ZVxK_5W-rd5rMoZM43YBzzceVfoLfBDKKW6NaPpHXfSwgExhfUSLqoSifH4Jx4FYOzsOW2ppom_uXucKoV5qSBoJMEU9vFzTactUl0ABxES48htrYg-NTL3LPHgWAAz_GBUGz0JTI8n_6MuRHFw4X2Vi45o3u06fAFb5GR0bw4KO6rC0qYKfUxwp1gc491BrHQgr27wEnqBnhCc7yXIT5pEIYNnFC1uU5EwnyHSK0hZMUCg9AXHWxgf3JYhWHqku30GGa6y5SmtXngjmhI-CQ2Vj85jKfGR1kcm-Eu0qEYjXtbiWrfpbLdPQGow6u6MORDvasTTCpLjBSUpIkvfEgqqGdeuVjgfBDuFplOAVZOfr6TFOBn7HBu8cpKLd_LMSbWyC1fMSw4iN9KEAXS6nT6RGGq5Nzm-QqhZr8pLEbET5pAv6GEI964REUoV9Mb97NwThgwD_KACkOsPjncH3yFoTdQpeWN4tulOxvXgrlFVlI8MOyTvB6z=w1234-h925-no
 
Laatst bewerkt:
Hebben velen van jullie ook dat de stuurdemper het gewoon begeeft en lek is.? kwaal rc8 ?

dat zijn dingen die gebeuren. Heb wel gemerkt dat de demping verloopt bij intens gebruik.
Ook maar ontdekt tijdens trackdays, vanaf dan steeds geborgd.
Heb mijn oud exemplaar vervangen door een Ex-Rens Vink demper ondertussen
 
Terug
Bovenaan Onderaan