Bryan Schouten

Ja zo onrechtvaardig kan het leven / het racewereldje zijn:

-Talent: Check!
-Goede resultaten: Check!
-Afkomstig uit het goede land: -
-Genoeg sponsors: -

En dan loopt je carrière dus alsnog op een dood spoor. Erg jammer!


Afkomstig uit het goede land... in jou "ondertekening" staat ook een Nederlander.
Bo is ook een Nederlander, het zit 'm de sponsering en contacten.
 
Afkomstig uit het goede land... in jou "ondertekening" staat ook een Nederlander.
Bo is ook een Nederlander, het zit 'm de sponsering en contacten.
Ik heb in het verleden twee keer een klein bedrag naar Bryan overgemaakt als kuipsponsor.
Geen bedankje of foto van de motor retour gehad. Ook niet na vragen. Dat kon wel beter. _O-

Wel een vriendelijk antwoord van Bryan na enige tijd dat hij geen foto had.
 
Laatst bewerkt:
Dat mag inderdaad beter, zo heb je vaak ook de "de club van..." een vast bedrag
voor iedereen die mee wilt doen en vaak een aantal data gezamenlijk langskomen
voor hapje drankje en support.
 
Tet leeft! :o :t

"De keuze om te stoppen komt volledig van mijzelf en ik ben er van overtuigd dat ik hier ook geen spijt van zal krijgen.
Er is een tijd van komen en een tijd van gaan en voor mij voelt het dat het moment van gaan nu is aangebroken."
 
Laatst bewerkt:
Superstock 600 Meister-Porträt – Bryan Schouten

Kampioen in 2016, geen resources in 2017 om het kampioenschap te verdedigen. :')

full
 
En het laatste jaar als actieve coureur. (Betaalde Ten Kate salaris :? :) )

full
 
Bij dit soort kampioenschappen wordt vaak de fiets ter beschikking gesteld door het team.
Ja, ik dacht even aan de mogelijkheid van een speciale deal met Ten Kate. :)
Ze hebben Schouten gevraagd die al gestopt was.
En ik denk dan ook aan de ontwikkeling van de Blade, nuttig werk voor het WSBK?
Dan is zijn salaris een druppel op de gloeiende plaat.
Ach, wel mogen genieten van het vrouwelijk gezelschap :P ....dat moet toch veel goed maken :9~ _O-
Die linker heeft een rubbermasker op. :? :$ ;)
 
Laatst bewerkt:
Zonder de wil om heilige huisjes af te branden en volledig mijn mening.

Wij hebben als team tijdens een aantal IDM weekenden de pitbox gedeeld met het MVR-team en wat mij opviel was de "rossi-mentaliteit" (bij wijze van gebrek aan een goed woord ;)) binnenkomen, afstappen en als niemand de fiets vast heeft ligt hij op de keien, jullie begrijpen wat ik bedoel toch? en dan verdween Bryan zijn camper/hospitality in en zag je hem niet meer tot het begin van de volgende sessie of race. terwijl er meestal wel mensen waren die voor hem de trip naar de Nürburgring/Hockenheim hadden gemaakt. En ja je bent bezig met je raceweekend maar ook het sociale aspect hoort erbij. De mensen die speciaal voor jou komen kijken, het boeit niet of het familie vrienden of sponsoren zijn, zijn toch de mensen die jou in de sport willen zien en houden.

Nu is ons team veel kleiner, qua budget als qua resources, en daardoor misschien wel wat socialer omdat het gewaardeerd wordt dat mensen de tijd nemen om te komen kijken en intresse tonen in het team en de coureur. Niemand verwacht dat je de hele tijd je motor of helm zit te poetsen (behalve de vader van onze coureur ;) ) maar het komt wel wat socialer over.

Nogmaals, mijn visie hierop, ik wil niemand voor zijn kop stoten!
 
En weer een carrière van een Nederlandse coureur naar de maan dankzij de Dorna. :(

In dit geval heeft Dorna daar weinig deel aan. Ligt meer aan de "coureur" zelf.
Talent: yes aanwezig
Hard kunnen rijden, jazeker kan hij.
Alle overige eigenschappen die je nodig hebt om jezelf te ontwikkelen tot een goede coureur scoort Bryan dan ook zwaar onvoldoende, en is het niet aanwezig.
Als ik dan lees dat hij jong talent wil verder helpen.... :X

Ik heb zijn gedrag tijdens meerdere wedstrijden afgelopen jaar van dichtbij meegemaakt en gehoord....Naar mijn mening kan hij best hard rijden als je een motor voor hem klaar zet. Dus als hij nog ergens een zitje zou kunnen vinden zou hij moeten blijven rijden zolang hij kan. Want verder zie ik hem toch weinig bijdragen aan een team. 8-)
 
Blijft grappig hoeveel mensen heel veel denken te weten...

Ik ken Bryan persoonlijk erg goed, maar rijk is hij er niet van geworden. Heeft alles gedaan om zijn doelen te bereiken. De idm titel was zijn loon na hard werken en niet opgeven.

Wat ik vooral niet snap is waar jullie de spookverhalen vandaan halen over zijn samenwerking met Ten Kate. Zijn eerste jaar op een dikke sbk afsluiten met p2 in het kampioenschap, is knap te noemen. Het team was happy met hem en had heel veel aan de feedback die hij gaf over de Sp2.

Het heeft niet altijd meegezeten, zelf heeft hij bepaalde zaken niet altijd slim aangepakt, maar ‘rossi’ acties?? Nee dat is bullshit. Persoonlijk heb ik idm races gezien en van dichtbij meegemaakt en was hij maar op 1 ding gefocused... winnen en ‘zijn’ titel winnen. Kijk waar hij vandaan kwam na de idm Zolder. Een schouderblessure, 47 punten achterstand en alsnog de titel kunnen winnen. Dan mag je van karakter spreken en niet willen opgeven.
 
Ik denk niet meer te weten dan wat ik zelf gezien en gehoord heb afgelopen jaar....

Ik ken Bryan niet, en heb ook niet uitgebreid met hem gesproken. Maar ik heb wel de samenwerking tussen hem en Tenkate van dichtbij mee gemaakt. Natuurlijk zijn ze blij geweest met zijn feedback, zoals ik al aangaf rijden kan ie zeker. En ook zeker talent en inmiddels ook aardig wat ervaring op hoog niveau, icm met zijn leeftijd erg waardevol. Maar gefocust en karakter om te winnen heb ik niet gezien. Wat ik wel gezien heb zijn veel flesjes bier, sigaretten en langer op blijven dan ik. En dat is naar mijn mening erg jammer want er had gewoon meer in gezeten. En dit gedrag is ook zeker door Tenkate opgemerkt en duidelijk naar hem uitgesproken dat dit niet gewaardeerd werd, maar het kwam niet erg "aan" bij de coureur.

Ik ken hem niet, maar heb ook zeker geen hekel of iets dergelijks aan hem, gun hem met zijn talent meer dan dat hij er zelf uithaalt. Thats it.
Maar ik zie niet in hoe hij jong talent verder zou kunnen helpen, zoals hij zelf aangeeft.
 
Als hij dat in 2016 ook al deed toen hij idm kampioen werd... dan is het toch knap naast 2 internationale coureurs (eemeli lathi en kevin wahr) om dat te flikken! Inderdaad sheene kwaliteiten hahaha :P _O-
 
Van de Facebookpagina van dhr. Schouten:

Soms moeten dingen zo zijn... einde carrière en dan een mooie kans krijgen om de jeugd mijn ervaring te delen en geven! #newtalents

Ook krijg ik maatschappelijk een geweldige kans. Ik zal binnenkort full time aan de slag gaan bij Ten Kate Racing Products! #newopportunities
 
Dan vinden ze hem dus toch nog wel aardig bij Ten Kate.
full
 
Laatst bewerkt:
Erg benieuwd wat hij dit weekend gaat laten zien in de OW cup. Volgens mij kan hij het wel weer eens erg naar zijn zin hebben op een 600. :t
 
Erg benieuwd wat hij dit weekend gaat laten zien in de OW cup. Volgens mij kan hij het wel weer eens erg naar zijn zin hebben op een 600. :t


Zo te zien had hij het toch aardig naar zijn zin met de Yamaha R6 :Y . Mooie kans die zijn collega binnen Ten Kate (Manuel Wienen) hem gegeven heeft om voor hem in te vallen omdat Manuel zelf nog niet hersteld was van zijn blessure. Super voor het Oosterveen's Racing Team dat hij dan ook de volle 25 punten mee naar huis nam! Hij is het in ieder geval nog niet verleerd. Zou toch mooi zijn om Schouten op een of andere manier voor 2019 op een 600 te zien in de OW Cup... Wellicht kan hij met het huidige niveau nog een titel op zijn CV bijschrijven :9 *D :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan