De Yamaha T-Max 500 !!

Heeft iemand hier toevallig interesse in een topkoffer? Ik heb er nog een voor een T max.

$_86.JPG

$_86.JPG
 
Eerste proefrit gemaakt. Ik dacht altijd dat de vario zo' n herrie maakte. Max is heel erg stil😃. Ook de vario hoor je helemaal niet. Schijnt een teflon laag in te zitten voor minimale wrijving en geluid.
Rijd echt super. Zit wat hoger in toeren met de Malossie vergeleken met orginele met 400 rolletjes. Biji 100km/hr ongeveer 5500 rpm. Loopt wel terug bij gelijk blijvende snelheid. Geen trillingen en bijgeluiden. Voldoet geheel aan de verwachtingen. Als het weer wat beter wordt zal ik verder testen wat de prestaties zijn.
 
Laatst bewerkt:
Eerste proefrit gemaakt. Ik dacht altijd dat de vario zo' n herrie maakte. Max is heel erg stil😃. Ook de vario hoor je helemaal niet. Schijnt een teflon laag in te zitten voor minimale wrijving en geluid.
Rijd echt super. Zit wat hoger in toeren met de Malossie vergeleken met orginele met 400 rolletjes. Biji 100km/hr ongeveer 5500 rpm. Loopt wel terug bij gelijk blijvende snelheid. Geen trillingen en bijgeluiden. Voldoet geheel aan de verwachtingen. Als het weer wat beter wordt zal ik verder testen wat de prestaties zijn.

Weer in elkaar alles dus, gefeliciteerd en veel plezier van je nieuwe variateur.
 
Beste wensen iedereen voor het nieuwe jaar !

Mijn TMAX staat momenteel in het tuinhuis, wegens te slecht weer om te rijden, normaal rijd ik de winter door, maar de laatste weken is het echt te slecht ...

Kan er mij iemand advies geven voor een motor krik voor de TMAX ?
Niet te duur, compact (klein tuinhuis) en gemakkelijk opbergbaar.
Ik dacht aan zoiets : Motorfietshefbrug 125 mm 417 mm 680 kg cartrend 219950241 | Conrad.nl

iemand ervaring delen ?
 
Beste wensen iedereen voor het nieuwe jaar !

Mijn TMAX staat momenteel in het tuinhuis, wegens te slecht weer om te rijden, normaal rijd ik de winter door, maar de laatste weken is het echt te slecht ...

Kan er mij iemand advies geven voor een motor krik voor de TMAX ?
Niet te duur, compact (klein tuinhuis) en gemakkelijk opbergbaar.
Ik dacht aan zoiets : Motorfietshefbrug 125 mm 417 mm 680 kg cartrend 219950241 | Conrad.nl

iemand ervaring delen ?

Ja, ik ken deze motorkrik. Stabiliteit laat wat te wensen over. Ik deed altijd twee spanbandjes aan het plafond en de motor. Dan kan de motor nooit omvallen.
 
Ik heb deze:
Minilift / Schaarlift voor motoren tot 500 kg
Kun je niet de hele scooter mee omhoog zetten want dan kiept hij naar voren of achteren als je gaat werken.
Kan met jouw keuze wel makkelijker doordat het dragend oppervlak groter is. Ik zou het nooit doen want als je dan een wiel verwijderd donderdhij er als nog af. Dus echt sleutelen aan de scoot gaat niet met deze dingen. Heb je echt een heftafel nodig. Afhankelijk van het wiel wat je van de grond wil hebben bepaal ik de plaats van de krik onder het frame. Neemt verder geen ruimte in. Ik heb in een kleine schuur weleens een heftafel gehad maar dan stond hij ook op de tafel geparkeerd. Niet optimaal dus
 
Let ook op dat de uitlaat lager zit dan de ondersteframebuizen. Jou voorbeeld is vlak zonder aparte steunen. Zal je dan zelf nog moeten maken. Dat van die spanbandjes doe ik ook altijd. Als de scoot om valt hou je hem nooit tegen. Ik spreek uit ervaring want ik heb weleens onder een triumph trident gelegen. Ik was blij dat mijn vrouw thuis was anders lag ik er nu nog onder.
 
Zo, vandaag even het beenkleed gemonteerd, en moet zeggen rijd niet verkeerd en benen blijven redelijk op temperatuur😜😜
full
 
Laatst bewerkt:
Spontane impuls aankoop. Tmax 530 blackmax erbij uit 2013 met 2600km. Mivv uitlaatsysteem powercommander en j.costa vario erop. Zelfs tomtom rider erbij. Zelfs als fervent motorrijder is dit wel een fijne verassing. Niet verwacht dat het ook nog leuk rijd! En heb daarnaast nog 4 motoren. Cr250 crosser, crf450 supermoto, aprilia tuono v4, bmw s1000rr 2015. Ga lekker km maken, vooral woonwerk.
pic zal snel posten
 
Terug
Bovenaan Onderaan