Wat heb jij vandaag aan jouw motor gedaan?! Part 5!!!

Ziet er netjes uit.
Heb je misschien een linkje naar de Chinees en wat heb je voor het setje betaald?
Ik zou even kijken op E-bay en sorteren op de goedkoopste. ;)
3D Rhombus Brake clutch levers of de website die op de verpakking staat: Klikkerdeklik.

Gisteren voor sinterklaas kreeg mijn schatje verse motorolie. :9~ *O*

Geweldig dat we twee uur vrij kregen @werk, 1,5 uur kunnen klussen met het laatste restje daglicht. :9
 
Laatst bewerkt:
De motor heeft vandaag zijn jaarlijkse wasbeurt gehad, olie bijgevuld, branstofsysteem (slangen, filters en vlotterkamers) afgetapt en nu onder zeil voor zijn verplichte winterslaap :z
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe banden laten monteren. En daarna de wielen teruggeplaatst.

Als het goed is kan hij (Fazer600 nu met 116 dkm) er weer ongeveer 20 dkm tegen.

Als de Continental Road Attack 3 net zolang meegaan als Michelin PR3.
 
Sinterklaas heeft een genius 3500 gebracht, mijn accu was ok, maar m'n backup accu ram leeg en die staat nu de borrelen. Op en neer naar Eindhoven (Kastelenplein sokken) en op een neer naar Nederweert (dochter) blijkt dat zo'n snelweg tocht met max 160km/h toch verrekes koud is. Nu op zoek naar Elek-warmte vest en Elek-handschoenen , wat is dat spul duur.
 
Gisteren een nieuwe radiateur geplaatst. was ook nodig aangezien deze maandag behoorlijk lekte.

Oud versus nieuw..

385r3P3.jpg
 
Richtingaanwijzer rechts achter gerepareerd; draad was bij het kroonsteentje (splitsing tbv alarmsysteem) onder de buddyzit afgebroken.
 
Nieuwe accu. Ik stond maandag na werk met een lege accu, terwijl er volgens mij niet zo veel aan de hand was - stond een paar minuutjes met licht en handvatverwarming aan terwijl de motor nog niet draaide, maar ik vraag me af of dat zo heftig is. Aangezien ik het met de kou toch niet helemaal vertrouw maar een nieuwe gehaald. Oude was een Yuasa, de nieuwe een Exide. Net een tamelijk fris test-/oplaadtochtje gemaakt :]
 
Laatst bewerkt:
Nieuwe koppelingskabel en een aansluiting voor de elektrisch verwarmde handschoenen van mijn vriendin aangesloten, en verder het jaarlijkse vaste rondje van alle contacten nalopen op oxidatie. Geen winterstalling hier, dus wil ik zoveel mogelijk voorbereid zijn.
 
Koplamp van mijn nieuwe topkuip voorzien van gele folie. Tevens de chroom kleur behuizing opgeschuurd om 'm matzwart te kunnen spuiten. Morgen de 1e laag primer er op.
 
China bobbbins op de ER6 gezet.
China usb dingen onder zadel.

hvv komt nog, en enginesliders.
Beide niet china.
 
Omdat er vettigheid op de linker uitlaat drupte heb ik gisteren allerlei vet resten en andere troep rondom het voorste tandwiel van mijn ZZR1100C verwijderd. Het spul draait nu weer soepel rond.

En de afgelopen week een superbikekit op de motor gezet. Nu geen rugklachten meer. :]
 
Laatst bewerkt:
Gisteren mijn koplamp kap opgeknapt,
Eerst tot korrel 1000 en 1200 nat opgeschuurd,om de kleine krassen en pittingen eruit te schuren .
Daarna met de mequiars kitje schuren en spuiten.
Ben zeer tevreden over het resultaat!

IMG_20171209_WA0003.jpg



 
Laatst bewerkt:
Zo, dat ziet er weer netjes uit!
Werkt dat ook op mat geworden kuipruitjes?
Indien ja ga ik dat ook aanschaffen. :Y
 
Dat is een mooi resultaat. Is het een soort coating die over het opgeschuurde vlak gespoten wordt dat dat resultaat geeft, of moet het nog gepolijst worden?

@ Coert: Lijkt mij dat dat ook wel op ruitjes toepasbaar is, is hetzelfde materiaal.
 
Dat lijkt me ook Chris, ik heb een kuipje gevonden op MP, voor mijn endurance-projectje wat ik ga maken als mijn Z650 klaar is, van de kentekenloze Z die ik voor onderdelen gekocht heb.
Dat ruitje is redelijk vergeeld.
Een kuipje wat sterk lijkt op de gifkikker van Johan van der Wal's racer.
:)
 
Laatst bewerkt:
De motor aan het poetsen, was bijna klaar en liet toen het wattenstaafje vallen waarmee ik het laatste poetsmiddel weg wilde halen....

Moest hem toch vinden...
full
 
Dat is een mooi resultaat. Is het een soort coating die over het opgeschuurde vlak gespoten wordt dat dat resultaat geeft, of moet het nog gepolijst worden?

@ Coert: Lijkt mij dat dat ook wel op ruitjes toepasbaar is, is hetzelfde materiaal.

Ja het is een soort coating die eroverheen gaat na het schuren er zit in de kit 2 fijne Schuurpads zijn beide dezelfde korrel. Je hoeft alleen 2 lagen te spuiten, staat op de verpakking.
Zo, dat ziet er weer netjes uit!
Werkt dat ook op mat geworden kuipruitjes?
Indien ja ga ik dat ook aanschaffen. :Y

Ik denk dat zo'n Kuipruitje van hetzelfde plastic materiaal gemaakt is en er zou ook wel een uv laag overheen zitten net als bij een koplamp.

Dan zou het toch gewoon moeten kunnen.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan