Leuke motor voor een dame

dirkmuis

Die hard MF'er
13 jun 2011
325
0
Zevenbergen
Ik ben inmiddels voorlopig uitgezocht omdat ik kort geleden een M1800 heb aangeschaft. Echter, mijn vrouw wilt zich ook gaan oriënteren om een motor aan te schaffen binnen nu en een paar jaren.
De reden: het rijbewijs moet nog gehaald worden.

In ieder geval: Nu hebben wij op onze vakantie in de USA een aantal keer een Indian Scout zien staan met mooie bruin leren zadel en tassen. Zo een wilde ze natuurlijk wel. Kijk je naar het prijskaartje dan wil je dit als eerste motor wellicht niet.

Wellicht kunnen jullie wat modellen aangeven die leuk zijn voor een dame om te rijden. Ik bedoel dan een wat vrouwelijker model, geen fel roze, en wellicht wat minder vermogen om te beginnen dan een M1800?
 
"You can't wear out an Indian Scout" was de slogan bijna een eeuw geleden.
Een uitstekende keuze dus.
 
Modellen zat.
Rijlessen boeken.
udget vaststellen voor motor.
En obv daarvan paar modellen uitzoeken en proefzitten en proefrijden.
 
ik heb mijn vorige motor, Virago 1100 1997 verkocht aan een dame en ze is er erg blij mee al drie zomerseizoenen.
 
Doodzonde om aan een Indian Scout van die tassen te hangen, maar goed ieder zijn ding. Is een Kawasaki Vulcan S niets? Paste niet in mijn budget maar vind het een leuke motor. Ik ben zelf niet zo groot dus voor mij is de hoogte wel van belang. En ik denk ook dat het handig is om rekening te houden met hoe je de motor wilt gaan gebruiken.
 
Yamaha Vmax 1e generatie. Kan ze je ook nog een beetje bijhouden. O-)
 
Tassen vind ik zelf ook niet alles inderdaad.
Bijhouden.....ach ik ben geen snelheidsmonster hoor.
 
Alleen jammer dat je bij iedere bocht af moet stappen :')
Ach, drie (4? weetikniemeer) jaar terug was ik bij motorhotel GuS met de VMAX uit 1984.

Nou ben ik geen racer hoor, maar heb er wel lol gehad.

Twee maal pa en zoon met motor waren er ook. Papa's kennen de vmax, die wilde ze namelijk vroeger hebben, maar konden ze niet betalen. Nu rijden ze BMW.
Zonen hadden GSXR en ZXR, recente modellen.

Afgesproken dat we de volgende ochtend samen aan dezelfde route zouden beginnen.

Mijn VMAX was netjes opgeknapt, ze hadden geen idee van het model, je kon ook niet zien dat de motor ouder was dan hen ( de zonen).

Bietje motoren kijken voor het eten. Ik zeg dat de jongens maar eens goed naar de voorkant moeten komen kijken. Doen ze. Niks te zien, volgens hen. Toen zei ik dat ze goed moesten kijken, want het zou de laatste keer zijn dat ze die kant van de motor zagen.

De pa's lagen dubbel.

De volgende ochtend wisten de zoontjes waarom.

Bij hoge snelheidsbochten, kom je met een vmax te kort. Alleen niet iedereen op een ss gooit de motor elke bocht plat als op het circuit. Optrekken heb ik het nog niet eeens over gehad.

Ik ben onderweg nog wel ingehaald. Door een duits stelletje op een GS met dikke ALU koffers :')

Op het weggetje bij Piesport, berg op...
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zo won "dolle" Dries van Wijhe eens een wielerwedstrijd op een oude damesfiets, geleend uit het publiek nadat hij lek gereden had.
Maarja, dat was Dolle Dries he.
 
Zo won "dolle" Dries van Wijhe eens een wielerwedstrijd op een oude damesfiets, geleend uit het publiek nadat hij lek gereden had.
Maarja, dat was Dolle Dries he.


Dolle Dries was voor mijn tijd maar ik moest bij het verhaal gelijk hier aan denken:




Ik heb ook eens met een Honda Magna 750
Meegereden met een ritje, de "grote jongens" kon ik niet inhalen maar ze waren wel verbaasd en ook niet zo blij dat dat oude barrel met een matige rijder best goed bij kon blijven. *D
 
Laatst bewerkt:
Hahaha, echt mooi! _O-
Ik kom daar vaker. De eerste bochten kende ik al. Blok al voor ontbijt warm gedraaid.
Ben errug rap door de eerste km gegaan. Gestopt langs de kant. Peuk gepakt, helft afgebroken, en aangestoken. Net doen alsof ik al erg lang aan het wachten was _O-

Nah ja, we hebben een leuke rit gehad :t

En gezien dat je met een GS errug hard kan.
 
Mooi... Mooi... Van dat soort geintjes kan ik echt genieten. :+

Ik heb de Vmax nog niet zo lang, maar heb zelf ook al het nodige meegemaakt. Snelle auto's vs mijn "ouwe sjoppert". :W
 
Ach, drie (4? weetikniemeer) jaar terug was ik bij motorhotel GuS met de VMAX uit 1984.

Nou ben ik geen racer hoor, maar heb er wel lol gehad.

Twee maal pa en zoon met motor waren er ook. Papa's kennen de vmax, die wilde ze namelijk vroeger hebben, maar konden ze niet betalen. Nu rijden ze BMW.
Zonen hadden GSXR en ZXR, recente modellen.

Afgesproken dat we de volgende ochtend samen aan dezelfde route zouden beginnen.

Mijn VMAX was netjes opgeknapt, ze hadden geen idee van het model, je kon ook niet zien dat de motor ouder was dan hen ( de zonen).

Bietje motoren kijken voor het eten. Ik zeg dat de jongens maar eens goed naar de voorkant moeten komen kijken. Doen ze. Niks te zien, volgens hen. Toen zei ik dat ze goed moesten kijken, want het zou de laatste keer zijn dat ze die kant van de motor zagen.

De pa's lagen dubbel.

De volgende ochtend wisten de zoontjes waarom.

Bij hoge snelheidsbochten, kom je met een vmax te kort. Alleen niet iedereen op een ss gooit de motor elke bocht plat als op het circuit. Optrekken heb ik het nog niet eeens over gehad.

Ik ben onderweg nog wel ingehaald. Door een duits stelletje op een GS met dikke ALU koffers :')

Op het weggetje bij Piesport, berg op...

Ik ga met jou wel de eifel in hoorrrr :)
lekker stukkie :]
Nee niet met een SS
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan