Het grote GSX-F topic deel 12

  • Onderwerp starter Anoniempje177
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
inmiddels heeft de achter remklauw een revisie gehad, moet hem allen nog goed ontluchten.

Linker voorrem klauw liep ook aan, ik dacht als ik toch aan het reviseren / schonen ben pak ik die ook meteen mee. Helaas blijft het maar sneeuwen en vandaag geen tijd gehad om deze te terug te monteren.

Nu ik elke keer een hoes over de motor heb gaat het starten makkelijker; blijkbaar toch ergens een vocht probleem. Dit zoek ik z.s.m. uit.

Todo:
remklauwen terughangen, en opnieuw vullen met remvloeistof en ontluchten
luchtfilter vervangen
benzine filter vervangen
choke kabel olien (tips?)

Ik kwam er bij het achterrem testen achter; dat als de motor in zijn neutraal staat het achterwiel niet draait.
Zodra ik deze in zijn 1 zet, dan gaat uiteraard het achterwiel draaien.

Als ik dan de koppeling intrek, en druk op de voetrem staat het achterwiel stil. Zodra ik de achterrem loslaat draait het wiel zachtjes.

Is dit normaal? of moet ik de koppelingskabel afstellen? Ik weet dat het bij het handvat kan en links beneden ergens (werkplaats handboek) maar ik kan nergens vinden wat normaal is.

Het 'klunk / kloenk' geluid van N naar 1 schijnt bij motoren normaal tet zijn omdat er altijd wel beweging in je olie / blok is waardoor dat geluid er komt.

Geld dit ook voor mijn achterwiel? of heeft mijn koppeling teveel vrije slag(?!) ?


Hoe kan ik dit checken? google, twee handboeken geven mij het antwoord niet. (of ik zoek verkeerd)

Dat mijn achterwiel zachtjes draait is normaal. Er zit dan geen weerstand op de band met de grond waardoor de koppelingsplaten toch nog lichtelijk met elkaar draaien, misschien omdat er olie in zit (wat hoort). Hetzelfde als wanneer je in een pot met water roert dat dan hetgeen wat er in drijft ook draait.

Ik snap niet wat je punt is met die 'klunk'. Dit gebeurt alleen aan de achterwiel aangezien daar de aandrijving zit.
 
Dat is precies wat ik bedoelde met die 'klunk'. Het is een tik /klik als je van de N naar de 1 gaat. Bij het lessen werdt verteld dat het normaal is dat je dit geluid hebt.
Het geluid komt omdat de tandwielen toch bewegen ondanks je de koppeling ingeknepen hebt, het deel met de olie wat inderdaad draait en de tandwielen vrij mee kunnen draaien.

Ik zal toch even een controle doen van de kabel omdat het wiel redelijk hard draait wel zachter dan gekoppeld.


Dank!
 
Ik heb ook een "leuk" probleem B|

Mijn uitlaatcollector lekt aan de verbinding met de eindbuis.
Heb wel nog niet gecheckt of de klemlammellen rot zijn, of dat het gewoon de dichting is.

Als het de collector zelf is, kost het weer een hoopje geld.

Een tweedehands kost gemakkelijk 180 tot 250€. Ik meen ergens een linkje te hebben van een after market in RVS, ook voor 250€. Dan verkies ik die toch boven een tweedehandse.

Moet ik ook nog de dichting hebben tussen eindcollector en eindbuis, de vier dichtingen voor tegen het blok, en best ook 8 nieuwe bouten. Zal alles samen wel een grap van pakweg 350€ zijn B|

En net nu we uitkijken naar een nieuwe auto, komt dit er nog eens bij ...

... om nog maar te zwijgen van het feit dat ik het in de koude moet doen, al dat sleutelen B|
 
Ik heb ook een "leuk" probleem B|

Mijn uitlaatcollector lekt aan de verbinding met de eindbuis.
Heb wel nog niet gecheckt of de klemlammellen rot zijn, of dat het gewoon de dichting is.

Als het de collector zelf is, kost het weer een hoopje geld.

Een tweedehands kost gemakkelijk 180 tot 250€. Ik meen ergens een linkje te hebben van een after market in RVS, ook voor 250€. Dan verkies ik die toch boven een tweedehandse.

Moet ik ook nog de dichting hebben tussen eindcollector en eindbuis, de vier dichtingen voor tegen het blok, en best ook 8 nieuwe bouten. Zal alles samen wel een grap van pakweg 350€ zijn B|

En net nu we uitkijken naar een nieuwe auto, komt dit er nog eens bij ...

... om nog maar te zwijgen van het feit dat ik het in de koude moet doen, al dat sleutelen B|


mooi balen! Dat sleuteln in de kou is niet echt leuk nee.. gevoel in de vingers is snel weg.
 
Vandaag op weg naar het werk een klein schuivertje gemaakt -O-

Motor deksel links is geschuurd, maar niet lek. Dat is het eerste waar ik na de motor opgeraapt te hebben naar keek. Verder nog niet nagekeken. Er zullen wel de nodige (diepe) krassen bij gekomen zijn denk ik. Gelukkig is het geen bling bling bike ...

DKP in "Je mooiste weerfoto met jouw motor (deel 1)"

Succes op het vliegveld vandaag!

Ik wil natuurlijk een foto zien van de schade!
 
Ik zal nog zoeken waar ik mijne in het voorjaar besteld heb. Die was aanzienlijk minder duur.

Edit: prijs is inmiddels gestegen naar 221 euro. -O-
Ik dacht toch echt dat ik die bij Bolski eerder aan 250€ gezien had hoor?

Maar als je er andere vind, laat maar weten ;)
 
Ik dacht toch echt dat ik die bij Bolski eerder aan 250€ gezien had hoor?

Maar als je er andere vind, laat maar weten ;)

Had m destijds via ebay, door de wisselkoers was die toen aanzienlijk goedkoper. Is helaas niet meer lucratief.

Ik ga straks nog even kijken of ik mijn originele nog hier heb en in welke staat deze verkeerd.
 
Laatst mijn onderkuipdeel via dit topic verkocht voor een min of meer symbolisch bedrag en nu zoek ik zelf iets dat mogelijk iemand van jullie nog heeft liggen te verstoffen. Een setje remschijven voor het voorwiel van de GSX600F of 750F van bouwjaar 1998 - 2003 (modellen W/X/Y/K1/K2). Als je een nog bruikbare , niet versleten set hebt en daar niet de Boonstra-hoofdprijs voor wilt graag even een berichtje. Liefst niet al te ver van de lijn Arnhem - Utrecht.
 
Vandaag op weg naar het werk een klein schuivertje gemaakt -O-
-O-
mooi balen! Dat sleuteln in de kou is niet echt leuk nee.. gevoel in de vingers is snel weg.
Als dat alles is met de vingers, voor nog geen euro, bij de Action hele goede thermo klushandschoenen halen. :)
Maar voor de rest vind ik buiten klussen van november tot half maart ook niet echt aantrekkelijk. :+
Soms zitten er natuurlijk wel mooie dagen tussen richting april.
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de kans gehad eens naar de verbinding tussen uitlaatcollector en eindbuis te bekijken ...

... ik was verbaasd! Niet de collector, maar de eindbuis is kapot :o
Ik denk dat het nietveel gaat schelen of hij is ringrond doorgescheurd :X

Iemand hier die toevallig nog een tweedehandse (liefst originele) einddemper heeft liggen?
 
Afhankelijk van hoe goed je kunt lassen heb ik misschien wat? Heb een volledige uitlaatdemper en collector van een sv650 die in de schuur ligt te verstoffen?
 
-O-Als dat alles is met de vingers, voor nog geen euro, bij de Action hele goede thermo klushandschoenen halen. :)
Maar voor de rest vind ik buiten klussen van november tot half maart ook niet echt aantrekkelijk. :+
Soms zitten er natuurlijk wel mooie dagen tussen richting april.

Goed idee!, wel jammer dat veel dingen priegelwerk is; met als gevolg dat handschoenen niet zo praktisch zijn.. voor het minder secure werk (wat er zeker nog is) wel een erg goede tip, thanks!

Tevens vandaag een goedkope partytent op de kop getikt... prima als paraplu om toch met de sneeuw te kunnen sleutelen (bij gebrek aan iets anders).
 
Goed idee!, wel jammer dat veel dingen priegelwerk is; met als gevolg dat handschoenen niet zo praktisch zijn.. voor het minder secure werk (wat er zeker nog is) wel een erg goede tip, thanks!

Tevens vandaag een goedkope partytent op de kop getikt... prima als paraplu om toch met de sneeuw te kunnen sleutelen (bij gebrek aan iets anders).
De dames bij de IKEA / afdeling kerstbomen hier hadden ze ook aan. _O-

Sleutelen onder een partytent, gezellig!
Kaarsje erbij. :+

Pas alleen op met de gluhwein.
Anders zit straks je uitlaat achterstevoren. :+ ;) :t
 
Laatst bewerkt:
Het zijn dezelfde als deze van Portwest, maar dan oranje en 'iets' goedkoper. ;)

full
 
wordt snel weer tijd dat het sneeuw en ijsvrij is!

Vandaag benzinefilter, luchtfilter vervangen. Choke kabel ge-olied en koppelingskabel afgesteld.

Remklauwen voor zijn inmiddels ook gereviseerd, en wat een wereld van verschil. Aan de hand lopen met de motor gaat lekker licht, en kan hem dus nu makkelijker achter het huis zetten :-)

Alle kappen er weer op, rondje gereden.. linker knipperlicht doet het niet. Draaitje was uit de fitting losgeraakt. Kan het verschil wel merken met het nieuwe luchtfilter en benzinefilter. Hij loopt stationair wat rustiger.

Nu alleen nog de banden wisselen en we hebben weer een goed motortje :-)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan