Het grote BMW K1600 topic deel 2

Ik neem aan dat jij gebruik maakt van de motor die door de werkgever beschikbaar is gesteld en daarvoor bijtelling betaald.

Je kan dan in ieder geval over deze periode de bijtelling stop zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik rij mijn motor zakelijk. Maar betaal het meeste privé. Voor een motor heb je geen bijtelling zakelijk!

Ik ga er steeds meer over denken om mijn motor te sparen. En de auto te pakken, gezien ik een 4WD erbij hen.
Maar het liefst op de motor rij. Ook ben je gewoon sneller overal ter plaatse en parkeren is handig met motor!.

Luxe probleem, maar voor mij wel iets waarover ik in dubio zit.
 
Als de motor door de werkgever beschikbaar word gesteld en je rijd er privé mee dan zijn daar kosten aan verbonden.Als je bijvoorbeeld 10.000 km/jaar rijd waarvan 4.000 km privé dan krijg je een bijtelling op je salaris voor 40% van de reeële kosten.
Dit is afschrijving, wegenbelasting, verzekering onderhoud en brandstof indien je een zakelijke pas hebt)

Deze kosten worden als salaris gezien daar ben je dus je sociale lasten verplicht over af te dragen.

Voordeel is dat de bewijslast bij de balastingdienst ligt.
 
Versnellingsbak stukNog maar eens een update hierover, want mijn K1600GT staat nog steeds stil bij de dealer. Inmiddels ruim een half jaar. Het laatste bericht was dat er half november een levering van 10 stuks uit de fabriek zou komen. Maar dat blijkt dus helaas niet het geval, en enig zicht op wanneer er wel geleverd gaat worden is er ook niet. Er staan inmiddels wereldwijd minstens 26 van deze assen in backorder heb ik begrepen. De fabrikant produceert alleen maar complete bakken die gebruikt worden voor nieuwe motoren. Ik begrijp niet hoe BMW zo om kan gaan met zijn bestaande klanten, en deze situatie zo lang laat duren...

MAX BMW Motorcycles - Brookfield, CT, South Windsor, CT, Brunswick, NY, and North Hampton, NH - Offering New & Used Motorcycles near Dover, Danbury, Schenectady, and Hatford
Zou dit n optie zijn....Wellicht heeft BMW USA wel eea op voorraad??

T is hoe dan ook n schandelijke vertoning van BMW.....
 
http://www.maxbmwmotorcycles.com/fiche/DiagramsMain.aspx?vid=56288&rnd=07242017
Zou dit n optie zijn....Wellicht heeft BMW USA wel eea op voorraad??
Interessant. De as staat er tussen, maar gemarkeerd als 'NA'.
Wat er ook bij staat is: 23008543997 was superseded by 23008561368. (het betreft dus die laatste). En er zijn 2 uitvoeringen van een A en B versie van voor en na productie datum 04.04.2016.
De superseded versie kan je wel bestellen, maar dan krijg je waarschijnlijk toch het nieuwe nummer. En er staat ook:
"Our website does NOT reflect what we have in stock.
Some parts may be special ordered from BMWNA or sourced from BMWAG (Germany)."

Maar interessant genoeg om eens na te vragen. ;)
T is hoe dan ook n schandelijke vertoning van BMW.....
Dat vind iedereen, maar helaas maakt dat geen indruk in Duitsland. :(
 
Ik had ook Motorplaza gevraagd. Mocht daar heen om de intercom in te laten bouwen in onze helmen. Daar ook aangeschaft maar durfde t niet aan. Daar ook t bakprobleem aangekaart.

Ook BMW Nederland lijkt gigantisch aan de teugels te hangen van Munchen. Wat er wellicht op neer komt dat men wel wil maar...niet mag. Hmmm. Als men dat dan s zou toegeven werd t wat begrijpelijker..

Verder, n K1600 klant van Motorplaza die n nieuwe K heeft gekocht heeft met de vorige n hele vette bijna 2 ton gereden zonder enige manco s.....hoe kan t..stelde mij enigszins gerust maar jij hebt daar even niets aan helaas....

De kosten voor inbouwen en koppelen headsets aan de afstandsbedieningen was service.....t bestaat dus toch....

Hoe dan ook, jij erg veel succes met t rotprobleem en ook ik zal blijven zoeken....t is sneu zat!!
 
Ik heb t nr ook op Google ingetypt. Daar staat ook eea maar neem aan dat je dit zelf ook gedaan hebt??
 
De A heeft n extra circlip,tot 2016, de B, na 2016 n ander soort moer. Verder lijken ze gelijk.Vanzelf de vraag, waarom deze modificatie.....

Wat mankeert er eigenlijk aan de as? Puur nieuwschierigheid.
 
Laatst bewerkt:
Ook BMW Nederland lijkt gigantisch aan de teugels te hangen van Munchen. Wat er wellicht op neer komt dat men wel wil maar...niet mag.
Ik heb begrepen dat BMW motorrad Nederland maar uit een man of 6 bestaat. (Ze zijn natuurlijk wel onderdeel van het grotere BMW Nederland.)
Hmmm. Als men dat dan s zou toegeven werd t wat begrijpelijker..
Ze kunnen daar vrij weinig ja, is mijn indruk
Hoe dan ook, jij erg veel succes met t rotprobleem en ook ik zal blijven zoeken....t is sneu zat!!
Bedankt!
 
Ik heb t nr ook op Google ingetypt. Daar staat ook eea maar neem aan dat je dit zelf ook gedaan hebt??
Ik ken die nummers zelf pas sinds ongeveer een week. En heb inderdaad wel wat gezocht. Je komt hem op diverse plekken tegen, maar als er dan bij staat levertijd 2 tot 6 dagen, weet je al hoe laat het is. Ze hebben hem niet zelf op voorraad, en bestellen hem ook gewoon bij BMW... Die dan voorlopig niet kan leveren.
 
Ik blijf doorrijden in de winter. Maar de dagen met sneeuw probeer ik te mijden. Heb de motor ingespoten met S100 corrosie schutz. Weet alleen niet of ik nu ook telkens met koud water af moet spoelen?.

Morgen dus met de auto en rest van de week gaat temperatuur omhoog. Ik heb geen zin om achter strooiwagens te rijden.
 
Ik gebruikte altijd ACF50 en dit hoefde ik nooit tussendoor af te spoelen.
Het mag natuurlijk wel maar is geen verplichting.

Nu weet ik niet hoe S100 werkt dus dat zal je moeten bekijken op de datasheets van het product.
 
Laatst bewerkt:
In gebruikte altijd ACF50 en dit hoefde ik nooit tussendoor af te spoelen.
Het mag natuurlijk wel maar is geen verplichting.

Nu weet ik niet hoe S100 werkt dus dat zal je moeten bekijken op de datasheets van het product.

ACF is dikker.
Ik denk dat de S100 wel een keer herhaald moet worden.
Ik zweer al 6 jaar bij ACF.
Bloemkolen en andere aanslag krijg je heus wel een beetje maar lang niet zo erg als dat je niets gebruikt.
 
Van de nieuwe K1600 gt modellen vind ik individualisatie mogelijkheden erg chique.

Via de dealer al geprobeerd om te kijken wat het kost om van optie719 de buddyseat te bestellen.
De dealer heeft zijn bronnen aangeboord maar kan er niet achter komen wat het bestelnummer van de buddyseat is.

Ben nu bezig met de het hoofdkantoor van BMW Duitsland om te kijken of het achteraf monteren van deze optie tot de mogelijkheid behoord.

In spanning wachten we af wat de reactie gaat worden.
 
Laatst bewerkt:
Van de nieuwe K1600 gt modellen vind ik individualisatie mogelijkheden erg chique.

Via de dealer al geprobeerd om te kijken wat het kost om van optie719 de buddyseat te bestellen.
De dealer heeft zijn bronnen aangeboord maar kan er niet achter komen wat het bestelnummer van de buddyseat is.

Ben nu bezig met de het hoofdkantoor van BMW Duitsland om te kijken of het achteraf monteren van deze optie tot de mogelijkheid behoord.

In spanning wachten we af wat de reactie gaat worden.
4

Kijk eens bij Rayz die maakt echt exclusieve zadels.
 
Van de nieuwe K1600 gt modellen vind ik individualisatie mogelijkheden erg chique.

Via de dealer al geprobeerd om te kijken wat het kost om van optie719 de buddyseat te bestellen.
De dealer heeft zijn bronnen aangeboord maar kan er niet achter komen wat het bestelnummer van de buddyseat is.

Ben nu bezig met de het hoofdkantoor van BMW Duitsland om te kijken of het achteraf monteren van deze optie tot de mogelijkheid behoord.

In spanning wachten we af wat de reactie gaat worden.

Het ééndelige zadel? Is dat niet gewoon een GTL zadel? Ik heb destijds juist het GTL zadel (na een keer laten aanpassen) vervangen door het GT-zadel. Zat veel beter....
 
Heb deze week de motor voor het eerst laten staan. Ga zaterdag naar Overloon, het oorlogsmuseum op de motor.
 
Wij hebben jaren geleden t vernietigingskamp Majdanek bezocht......werkelijk onwerkelijk te begrijpen wat daar gebeurd is.....Gruwelijk.
 
Het museum is er niet meer van gekomen. We hebben 380 km gereden. De lekroute en nog langs de Waal. En via Brabant onderlangs terug door bosgebied. Alles binnendoor via onroute motorkaart.
 
Terug
Bovenaan Onderaan