Het YAMAHA WR/YZ-(F) Enduro, Cross en Supermoto Topic Deel 3

Geen serieus antwoord en reactie op topic vragen dus........ O-)

Geheel zoals verwacht, alleen maar reageren als je denkt dat je iets kunt verkopen. Maar als moderator hoef je je blijkbaar niet aan de regels van dit forum te houden....
Wat een zeikreactie, zuurpruim dat je er bent.
Geef even door aan de admins waar ik de forumregels overtreed.

En heb jij wel inhoudelijk gereageerd?
Neem nog een glas azijn.
 
Dag iedereen, ik heb een WR250X '09 met 16.000km op de teller, op het oog. De verkoper vraagt er 2000€ voor (België). Lijkt dit jullie aanvaardbaar?
Ik heb vroeger nog met een XR400 gereden, zijn deze 2 moto's wat vergelijkbaar qua vermogen?
 
Ondanks de dikste lol met mijn WR250X mag hij toch weer weg, rijden komt er simpelweg niet van. Wie interesse heeft laat het weten:

Motorshopper: Yamaha WR250X supermoto (geschikt A2)

large
 
Sinds een maandje een WR450 SM/Enduro uit 2004 in bezit, leuke speelfiets! Ben nog op zoek naar standaard uitlaatsysteem, iemand hier nog wat liggen?
 
Tijdje terug een grotere tank voor mijn WR uit 2003 gekocht.


c7bwqvxiuxp23.jpg

qzhrkgv1y6dkr.jpg


Ding bijkt niet goed te passen.
De kappen sluiten niet goed aan, het zadel komt niet ver genoeg naar voren en de kickstarter valt niet in de uitsparing maar tegen het kunststof van de tank.

Wie heeft er een idee voor welk bouwjaar deze tank is?
 
Ander probleempje.
Strandrijden is leuk maar verkort de levensduur van sommige onderdelen. :$


Zo ook mijn remklauw (voor).
De pen zit vast gerot en krijg er met geen mogelijkheid beweging in.
oo0lq68t9dqw9.jpg

Heb hem al door moeten zagen om de remblokken eruit te krijgen maar zelfs het kleine stukje is met geen mogelijkheid in beweging te krijgen.
Heb hem zojuist in de ultrasoon reiniger gegooit en hoop dat het een beetje los komt.
Volgende stap is in de imal zetten.
Laatste stap is uitboren maar hou er al een beetje rekening mee dat de klauw dit klusje niet gaat overleven.

Heef er iemand nog een voorremklauw te koop van een wr450 2003?
 
Ander probleempje.
Strandrijden is leuk maar verkort de levensduur van sommige onderdelen. :$


Zo ook mijn remklauw (voor).
De pen zit vast gerot en krijg er met geen mogelijkheid beweging in.
[afbeelding]
Heb hem al door moeten zagen om de remblokken eruit te krijgen maar zelfs het kleine stukje is met geen mogelijkheid in beweging te krijgen.
Heb hem zojuist in de ultrasoon reiniger gegooit en hoop dat het een beetje los komt.
Volgende stap is in de imal zetten.
Laatste stap is uitboren maar hou er al een beetje rekening mee dat de klauw dit klusje niet gaat overleven.

Heef er iemand nog een voorremklauw te koop van een wr450 2003?


Wat een meuk zit er op zo'n wr. :') Ken niks hebbe. ;(
 
Hoi

Wat is het onderhoud van een wr 400 als die wordt gebuikt gaat worden voor enduro ritten:
Na hoeveel uur/km vervangen van
Olie
Zuiger
zuigerveren
ketting
tandwielen
filter
Remblokken
Bougies
etc

Heeft iemand voor mij een indicatie?

:] :}
 
Hoi

Wat is het onderhoud van een wr 400 als die wordt gebuikt gaat worden voor enduro ritten:
Na hoeveel uur/km vervangen van
Olie
Zuiger
zuigerveren
ketting
tandwielen
filter
Remblokken
Bougies
etc

Heeft iemand voor mij een indicatie?

:] :}


Twee keer de helft..
 
Hoi

Wat is het onderhoud van een wr 400 als die wordt gebuikt gaat worden voor enduro ritten:
Na hoeveel uur/km vervangen van
Olie --10u. en elke. 20u incl oliefilter
Zuiger --lektesten na 100u (Afhankelijk van misbruik)
zuigerveren. Idem
ketting Afhankelijk van kwalteit en omstandigheden.
tandwielen --idem maar voortandwiel 3x op 1 achtertandwiel
filter na elke rit verversen (wassen en olien)
Remblokken -- omstandigheden en ballen😎
Bougies elk jaar
etc

Heeft iemand voor mij een indicatie?

:] :}
 
De krukas van mijn YZ 250 (model 2000)moet vervangen worden, maar is niet meer OEM te krijgen. Krukas is aan ontstekingszijde ingelopen in de binnenring van lager.
Wiseco of HOT Rods heb ik niet zoveel in gezien.
Iemand ervaring met het monteren van een later type krukas (2002 of 2003-heden, 2001 ook niet meer verkrijgbaar)in een 1999-2000 blok?
De 2002 is aan koppelingszijde iets anders, maar met bijhorende vulbus lijkt mij dit op te lossen. Echter heeft het 2002 model een ander vliegwiel. Is mij niet heel duidelijk of het oude hier op past.
 
Ik ben op zoek naar een voornaaf incl remplaat ( voorwiel is ook goed ) voor een YZ 490 van 1983
het voorwiel van een YZ 125 /250 of tt 600 zou ook moeten passen ( 1982/83/84)
Heeft iemand iets liggen of heeft iemand een adres dan hoor ik het graag.

Grt John
 
Laatst bewerkt:
Zo ik zal me eerst eens voor stellen .

De naam is Tim ik kom uit Friesland en heb sinds kort de smaak te pakken voor offroad rijden.
Heb ook een wr 450 f aangeschaft uit 2004 mooi ding maar ik heb wat start problemen.
Nu is mijn vraag hebben jullie hier ook last van gehad en wat was de oplossing hiervoor.
Ik hoor graag van jullie! *D
 
Dag Tim
Hoe is de staat van onderhoud? Luchtfilter, bougie? Is de motor afgeragd?
 
De krukas van mijn YZ 250 (model 2000)moet vervangen worden, maar is niet meer OEM te krijgen. Krukas is aan ontstekingszijde ingelopen in de binnenring van lager.
Wiseco of HOT Rods heb ik niet zoveel in gezien.
Iemand ervaring met het monteren van een later type krukas (2002 of 2003-heden, 2001 ook niet meer verkrijgbaar)in een 1999-2000 blok?
De 2002 is aan koppelingszijde iets anders, maar met bijhorende vulbus lijkt mij dit op te lossen. Echter heeft het 2002 model een ander vliegwiel. Is mij niet heel duidelijk of het oude hier op past.

Misschien een beetje een late reactie maar toch:

Wij (mijn broer en ik) hebben bij een revisie van een cr250 een complete krukas (incl big-end en drijfstang) van Prox gebruikt. Ik weet niet of je de krukas van een cr250 kent maar dat is erg moeilijk om een nieuw big-end in te persen vanwege de opbouw van de krukas (plaatstaal om de krukwangen wat je kapot perst). Dus daarom hebben we een complete krukas set besteld en dat was alleen nog maar leverbaar van Prox. En nog jaren plezier van gehad niet OEM maar niks mis mee is onze ervaring. :]
 
Zo ik zal me eerst eens voor stellen .

De naam is Tim ik kom uit Friesland en heb sinds kort de smaak te pakken voor offroad rijden.
Heb ook een wr 450 f aangeschaft uit 2004 mooi ding maar ik heb wat start problemen.
Nu is mijn vraag hebben jullie hier ook last van gehad en wat was de oplossing hiervoor.
Ik hoor graag van jullie! *D
Welkom Tim,

Wat bedoel je met niet willen starten?

De startmotor draait niet?
of
De motor slaat niet aan?
 
Laatst bewerkt:
Misschien een beetje een late reactie maar toch:

Wij (mijn broer en ik) hebben bij een revisie van een cr250 een complete krukas (incl big-end en drijfstang) van Prox gebruikt. Ik weet niet of je de krukas van een cr250 kent maar dat is erg moeilijk om een nieuw big-end in te persen vanwege de opbouw van de krukas (plaatstaal om de krukwangen wat je kapot perst). Dus daarom hebben we een complete krukas set besteld en dat was alleen nog maar leverbaar van Prox. En nog jaren plezier van gehad niet OEM maar niks mis mee is onze ervaring. :]
Een goed revisiebedrijf moet toch een ingelopen as kunnen vlamspuiten.
 
ja is misschien wel even handig om uit te legen.
ik krijg de motor alleen maar met de kickstarter aan de praat.
de startmotor draait idd niet de accu is wel vol en heel soms hoor je hem een halve slag draaien.
voor de rest als ik de startknop in druk hoor ik alleen het relais klikken.
ik dacht zelf dat de accu misschien toch niet goed is.
maar dacht gooi eens een balletje op wie weet is er ook nog wat anders aan de hand.
 
Terug
Bovenaan Onderaan