SV 650/1000N topic, deel III

Status
Niet open voor verdere reacties.
Er staat een leuke SV 650 te koop op Marktplaats waar ik van het weekend ff wil gaan kijken/rijden.
https://link.marktplaats.nl/m1224894172
Da's een nette toch? Waarom zou er iets mis mee moeten zijn?
Met mijn 1.86 geen problemen wat pasvorm op een 1st gen SV650 betreft hoor.
Ik weet niet wat je met het BRAVOK-verhaal bedoelt, maar het enige zwakke punt van deze motor is het big-end lager van de voorste cilinder dat kapot gaat bij verkeerde behandeling van het blok. Als je een tikkend geluid hoort laten staan. Anders lijkt het mij een heel nette motor en zou je de 'gok' best kunnen nemen als ie goed rijd.

Edit: nu ik beter kijk. Hoe is het met de kleur van de blokdelen?
Het hele blok, dus ook de cilinders en de cilinderkoppen van het 1999 model hoort zwart te zijn, dus niet het lichtere grijs.
Als dat wel is is het niet het originele blok, maar een jonger blok, of is er wat aan het blok vervangen. In dat geval zou ik het nadeel ven de twijfel nemen. Geen idee meer of de km-stand klopt etc etc. Delen vervangen ga je alleen doen igv blokschade. Die krijg je niet zomaar, dus wat is er nog meer aan de hand ... ?
Tank lijkt mij overspoten. ziet er een beetje mat uit en de stickers kloppen niet.
Zo op het eerste oog lijkt op zijn minst de voorste cilinderkop te licht van kleur.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren een SV650 uit '99 aangeschaft :) Ga hem a.s. zaterdag ophalen! Heb hem wel geschorst, aangezien het toch winter is en ik m'n AVD nog moet halen.
 
Er staat een leuke SV 650 te koop op Marktplaats waar ik van het weekend ff wil gaan kijken/rijden.

https://link.marktplaats.nl/m1224894172

Zijn er nog bijzonderheden bij dit model naast het BRAVOK verhaal waar ik op kan letten? En hoe bevalt deze motor bij de wat langere rijders (1.85 - 1.90).

Het lijkt me wel een leuke motor om mee te beginnen. Zal wel niet perfect zijn, zo lang ik er maar 1-2 jaar plezier van kan hebben :).

Mooie fiets!
Kilometerstand is wel een dingetje. Hij moet zijn grote beurt namelijk hebben om de 22000. Dat betekend dat je het beste even onderzoek kan doen naar de onderhoudshistorie. In het ergste geval moet je kleppen (laten) stellen en kan de rekening oplopen. Dit kan variëren van alleen checken en olie(tijd + 4L olie en filter à 5 euro), tot stellen (veel meer tijd en shims, laten doen daarom rond de 200-400).
Check even voor je eigen gemoedstoestand of de dominator uitlaat een E-Keur heeft(staat op de pijp gegraveerd), voor het geval je de grens wil over gaan.

Ik zag wel wat roest op de boutjes, kijk even of er nergens significante roestvorming is. Bekende plekken van de SV zijn oliepomp en t-stuk, die gaan daardoor niet stuk, maar bijvoorbeeld alle bewegende delen bij de achterbrug. Mocht er veel roest zijn, heeft ie waarschijnlijk veel buiten gestaan of is ie even als pekelfiets ingezet.

Roger:
B: banden en brandstof
R: remmen
A: accu
V: verlichting en vering
O: olie
K: ketting en koeling

EDIT:
Ik zie in de beschrijving dat de zaak mogelijk niet helemaal goed in de technische kant is, met de Dominato (R is toch wel aanwezig) uitlaat. En daarbij een autozaak is, die maar een klein verhaaltje plaatst.
Onderhoudshistorie opvragen is wel een pré, ook omdat wat Roger zei, een 1999 blok is zwart, dit is een 2000+ blok (of kop). Waarom is dat?
Verder ben ik nog steeds te naïve, als ie lekker rijdt, geen harde tikken heeft in het blok, optisch verzorgd lijkt te zijn en je denkt er zelf goed voor te kunnen zorgen of eventueel aan te kunnen klussen.. Heb je een goede motor. 1500 is een redelijke prijs. van 1000-2500 gaan onze eerste generaties.
 
Laatst bewerkt:
@Roger en Ivo Super bedankt!

Gezien het weer de afgelopen weekenden is het er nog niet van gekomen om proef te rijden. De prijs is inmiddels al wel iets gezakt :)! Als autodealer en in de winter zullen ze er ook wel graag vanaf willen.

Een nieuw blok hoeft wat mij betreft niet per se een dealbreaker te zijn. De prijs biedt nog wat ruimte om €400-500 te reserveren voor een grote beurt die ik vooraf gewoon incalculeer (tenzij alles versleten is en kleppen gesteld moeten worden). Dan heb je voor minder dan 2k een motor waar ik 1-2 jaar op kan oefenen en zonder al teveel verlies te verkopen.

Alternatieven zijn een nieuwe Duke 390 o.i.d., maar dan zijn de maandelijkse kosten 3 dubbel met all-risk verzekering zonder schadevrije jaren, de afschrijving etc. Of juist een brik bij de eerste beste grote tegenvaller naar de sloop brengt. Als ik naar buiten kijk heb ik gelukkig nog een paar weken om er over na te denken.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb gisteren een SV650 uit '99 aangeschaft :) Ga hem a.s. zaterdag ophalen! Heb hem wel geschorst, aangezien het toch winter is en ik m'n AVD nog moet halen.

Gefeliciteerd, het is dus toch een N geworden.
Veel plezier met je SV, dat gaat vast goed komen!
:t
 
Gefeliciteerd, het is dus toch een N geworden.
Veel plezier met je SV, dat gaat vast goed komen!
:t
Dankjewel! Heb twee SV650S modellen proefgereden, waarvan een verlaagd. Die verlaagde vond ik ook wel lekker rijden, maar daar kwamen nog wat onderhoudskosten bovenop (nieuwe voorband want daar lag een oudje op, kleppen stellen). De Naked die ik nu heb gekocht is aantoonbaar goed onderhouden en heb ik komend seizoen geen omkijken meer naar qua (groot) onderhoud. En lijkt me over het algemeen gewoon comfortabeler als ik een keertje op en neer naar Utrecht zou moeten (75 minuten enkele reis).

Ik zal zaterdag even een foto plaatsen :) En wie weet wordt m'n volgende motor gewoon wel een S-model. ;)
 
Laatst bewerkt:
@Roger en Ivo Super bedankt!

Een nieuw blok hoeft wat mij betreft niet per se een dealbreaker te zijn. De prijs biedt nog wat ruimte om €400-500 te reserveren voor een grote beurt die ik vooraf gewoon incalculeer (tenzij alles versleten is en kleppen gesteld moeten worden). Dan heb je voor minder dan 2k een motor waar ik 1-2 jaar op kan oefenen en zonder al teveel verlies te verkopen.

Zeker, en van de SV zijn er veel gemaakt en geleverd in NL, dus onderdelen scoren is niet heel moeilijk. Af en toe wat prijzig, maar valt over het algemeen erg mee.
Ik denk dat je er goed aan doet. Zou liever een SV neerleggen dan een Duke.

En Ellen! Gelijk heb je! Ga je van genieten. Een S is ook leuk, maar een relaxte houding heb je op de N, al is het een kwestie van stuur wisselen en wat stapjes vervangen. De S van Roger is omgebouwd en heeft de sportieve zithouding van de S met de looks van een sportieve N.
Succes met je avd!
 
En lijkt me over het algemeen gewoon comfortabeler als ik een keertje op en neer naar Utrecht zou moeten (75 minuten enkele reis).
Ik zal zaterdag even een foto plaatsen :) En wie weet wordt m'n volgende motor gewoon wel een S-model. ;)
Ja super. Gefeliciteerd met deze aankop. Een SV is zeker waar voor je geld. Slechts een paar wat zwakkere of mindere punten voor normaal gebruik. Voor Sportgebruik wat meer verbeterpunten, maar daar gaat het nu niet over. Zitpositie is maar helemaal wat je voorkeur is. Ik vind de wat sportievere een stukje lekkerder voor de rug. De SV inzetten voor forensen naar Utereg gaat prima. Ik doe het bijna elke werkdag.
De S van Roger is omgebouwd en heeft de sportieve zithouding van de S met de looks van een sportieve N.
Succes met je avd!
Mijn SV is geen S en is dat ook nooit geweest. Het is een N die ik heb voorzien van clipons (Gilles) en schetsplaten van de S waardoor de zitpositie als op de S is geworden, maar het was altijd al een N. De zitpositie is een duidelijk verschil, en in mijn optiek laag beter dan hoog, maar daarover lopen de meningen uiteen ;).

Er staat een ABM ombouwset voor een S op MP waarmee je het tegenovergestelde kunt doen (Een S ombouwen naar een N zitpositie (met buisstuur)).
https://www.marktplaats.nl/a/motore...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr

Ellen, succes met je AVD en we zien de foto's van je SV heel graag verschijnen. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hier is ie :D
20171216_182134.jpg


20171216_160329.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ja super. Gefeliciteerd met deze aankop. Een SV is zeker waar voor je geld. Slechts een paar wat zwakkere of mindere punten voor normaal gebruik. Voor Sportgebruik wat meer verbeterpunten, maar daar gaat het nu niet over. Zitpositie is maar helemaal wat je voorkeur is. Ik vind de wat sportievere een stukje lekkerder voor de rug. De SV inzetten voor forensen naar Utereg gaat prima. Ik doe het bijna elke werkdag.Mijn SV is geen S en is dat ook nooit geweest. Het is een N die ik heb voorzien van clipons (Gilles) en schetsplaten van de S waardoor de zitpositie als op de S is geworden, maar het was altijd al een N. De zitpositie is een duidelijk verschil, en in mijn optiek laag beter dan hoog, maar daarover lopen de meningen uiteen ;).

Er staat een ABM ombouwset voor een S op MP waarmee je het tegenovergestelde kunt doen (Een S ombouwen naar een N zitpositie (met buisstuur)).
https://www.marktplaats.nl/a/motore...36c63dca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr

Ellen, succes met je AVD en we zien de foto's van je SV heel graag verschijnen. :Y

Ik heb ook nog de 41mm clipon klemmen te koop voor een sv.
Kan je de sv ook mooi mee ombouwen
mick85 in "LSL 41mm Speed Match voorvorkpoot klemen..."
 
Da's een leuke!
Mooi kontkapje. Wel jammer dat er een deuk in de tank zit, maar hij rijdt er niet slechter door!
Is het gelijk wat minder erg als je 'm onverhoopt een keer neer gaat leggen.
Zo'n stuurkuipje is ook zeker een verbetering voor als je er eens wat langere stukken snelweg mee wilt doen zoals forensen naar Utrecht. Uithof zeker? Voor naar de Uithof is een motor ideaal!! De campus en het wegennet eromheen zijn niet echt berekend op de toestroom.
Veel plezier met de SV !
 
Laatst bewerkt:
Mooie SV Ellen,

Ik zie dat je dezelfde belly-pan hebt als ik.
Veel plezier ermee, en hou voor volgend jaar de SV-meeting eventjes in de gaten.

Veel veilige kilometers met je SV :]

:t
 
Die deuk is inderdaad een beetje jammer, maar daar rijd ie niet minder door. Vond de algehele technische staat van de motor belangrijker :) Optisch vind ik 'm mooier zonder het ruitje voorop, maar voor die snelweg-kilometers naar Utrecht lijkt het me inderdaad toch net iets fijner dan zonder. En nee, naar de Rabobank op de Croeselaan. Vanuit (onder) Eindhoven sowieso een drama vanaf Den Bosch. Terugweg neem ik vaak de A27 (omdat ik dan naar Tilburg rijd), maar dat is nog erger.

@Coert, dankjewel! Die bellypan maakt 'm toch een stukje sexier :P Ik hou het in de gaten!
 
Laatst bewerkt:
Domme vraag misschien, maar past elk (universeel) schijfremslot op een SV650? Wilde deze gaan halen, maar wel handig als ie ook echt past natuurlijk :P
 
Domme vraag misschien, maar past elk (universeel) schijfremslot op een SV650? Wilde deze gaan halen, maar wel handig als ie ook echt past natuurlijk :P
De SV heeft heel standaard moderne remschijven, dus 9 van de 10 sloten zullen inderdaad zonder problemen te monteren zijn.
Realiseer je wel dat een remschijfslotje 'leuk' voor een snel slotje erbij of voor even snel ergens veilig parkeren, maar dat het niet voldoende is tegen diefstal bij langduriger parkeren uit het zicht in een wat minder florissante omgeving. Alleen het stuurslot en een remschijfslotje zijn binnen 5 minuten beide zonder geluid open of omzeild.
Kwaadwillende hoeven nog niet eens het slot te slopen, maar draaien simpelweg de remschijfbevestigingsbouten uit het hart van het wiel waarna het wiel vrij kan draaien terwijl de schijf met het slotje er nog door/aan blijft hangen (of met een tie wrapje tegen de vorkpoot aangebonden ter voorkoming van geklingel).
Gelukkig spreek ik niet uit ervaring, maar heb dit wel eens gehoord, en het is eenvoudig voor te stellen dat dit echt snel en zonder geluid te doen is. Slechte een 6mm inbussleutel en een tie wrapje zijn genoeg....

TIP VAN DE DAG: Als je je schijfremslotje een keer niet los krijgt doordat je de sleutel kwijt bent of deze afbreekt in het slot.... :Y
 
Laatst bewerkt:
Domme vragen bestaan niet domme antwoorden daar en tegen wel, ;)
Dit slot lijkt me gewoon te passen, zelf heb ik een Abus schijfrem-slot, maar eigenlijk maakt het niet uit. Zorg wel dat je er een reminder-kabeltje hebt, je weet wel, zo'n vaak bont gekleurd dingetje/snoertje wat je door je slot haalt, en op je gashandle kan zetten.

Zodat je het slot niet kan vergeten en wegrijd met je slot nog op je schijf.
En kijk ook eventjes of je verzekering geen eisen stelt aan de klasse ervan, mijn verzekering verplichtte me een Art5 gekeurd slot te nemen, wat ik dan ook deed.
:)
 
Laatst bewerkt:
Zorg wel dat je er een reminder-kabeltje hebt, je weet wel, zo'n vaak bont gekleurd dingetje/snoertje wat je door je slot haalt, en op je gashandle kan zetten.
Ja, goeie tip!
Heb jij je motor WA+ verzekerd?
Bijzonder dat een verzekeraar een schijfremslot accepteert. Accepteert deze dat als enige slot voor de dekking al? Ik kan het me niet voorstellen. Zoals eerder vermeld is het slot binnen enkele minuten onklaar gemaakt ....
Die van mij staat vast met een ART4 slot aan een grondanker, maar voor mijn verzekering maakt het helemaal niet uit of ik 'm op slot zet, dus ook niet waarmee ik dat dan doe. :)
 
Laatst bewerkt:
De mijne is inderdaad Wa+ verzekerd, maar staat in de garage, op slot en in een vrij goede buurt.
Dat slot moest, maar hier gebeurd nagenoeg nooit wat.
Gelukkig. *O*

Ook als ik ergens ben, waar ie buiten staat ben ik gewoon verzekerd met dat slot.
Ik ben verzekerd via Motoport.
 
Nu is een oude SV niet het meest geliefd bij het dievengilde, maar je moet 'm inderdaad niet zo voor het meenemen zetten.
Een beetje moeite of opvallen zal waarschijnlijk al wel genoeg zijn 'm bij de rechtmatige eigenaar te houden. Als ik ergens parkeer en er echt lang of ver bij weg moet een schijfslotje (nul sterren) en een ketting met discusslot (nul sterren, maar wel robust) door het achterwiel en vast aan het duosteuntje waardoor de ketting niet naar beneden is te draaien. Lijkt me ook wel genoeg. Kawasaki staat met ART4 ketting in een afgesloten garage aan een grondanker. Die dan weer wel. :Y
Verschil moet er zijn ;)

ps. Ik heb hier nog steeds een doos motorbladen voor je staan. Wanneer kom je dei halen? 't Was er de laatste keer niet meer van gekomen. Doe maar even een PBtje om hier niet al te off-topic te gaan ;)
 
Laatst bewerkt:
De mijne is inderdaad Wa+ verzekerd, maar staat in de garage, op slot en in een vrij goede buurt.
Dat slot moest, maar hier gebeurd nagenoeg nooit wat.
Gelukkig. *O*

Ook als ik ergens ben, waar ie buiten staat ben ik gewoon verzekerd met dat slot.
Ik ben verzekerd via Motoport.

Mijn motoren zijn ook via moto port verzekerd en zelfs bij me nieuwe motor is een art5 schrijfremslot voldoende.
Moet in de avond wel in een afgesloten ruimte dacht ik.

Als ze je motor willen pakken ze hem toch wel je kunt het ze alleen wat moeilijker maken, ketting stelt ook niets meer voor die hebben ze in 5sec open met een hydraulische tang.
 
Als ze het echt alle pijlen op je motor hebben gericht krijgen ze 'n gegarandeerd mee. Al las je 'm vast aan het tuinhek. Voor SV's, en zeker die 1st gen dingen die met een beetje geluk 2000 Euro 'doen,' zal dit inderdaad wel meevallen als je het een beetje moeilijker probeert te maken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan