ScarpaMoto Barendrecht faillissementsveiling @ BVA-auctions

Ik hoop toch niet dat de boel voor de openingsprijzen weggaan.
Triest dit.
Gieren he zijn er als kippen bij als er ergens een kadaver ligt :X

Dit soort veilingen heb ik een altijd wat gemengd gevoel bij.
Mooi dat goedkoop is jammer dag het iemand de kop kost -O-
 
Wat ik weet van dit soort veilingen is dat dingen vaak duurder weg gaan als nieuwprijs. Dit doordat iedereen makkelijk kan instappen en vervolgens goed gaan bieden en overbieden en uiteindelijk komen er nog extra kosten bij voor de veiling die ze vergeten te lezen zijn. BVA verdiend goud geld aan dit soort mensen.
 
Dit soort veilingen heb ik een altijd wat gemengd gevoel bij.
Mooi dat goedkoop is jammer dag het iemand de kop kost -O-


Ik heb dat zelf ook wel, maar om even in jou termen te blijven ( ;) ) die kop heeft het al gekost.....
Het is klote dat die tent failliet is, maar dat is nu eenmaal al gebeurt , nu i s de curator eigenaar van alle spullen, en met curators heb ik niet echt medelijden.
 
Wat ik weet van dit soort veilingen is dat dingen vaak duurder weg gaan als nieuwprijs. Dit doordat iedereen makkelijk kan instappen en vervolgens goed gaan bieden en overbieden en uiteindelijk komen er nog extra kosten bij voor de veiling die ze vergeten te lezen zijn. BVA verdiend goud geld aan dit soort mensen.

Met een beetje geluk, maken ze bij de gebruikte motoren wel wat winst en gaan die redelijk marktconform weg. Als die beetje gunstig zijn ingeruild, valt de schade daar wel mee, maar op nieuwe spullen moet echt fors worden ingeleverd. Die gaan echt onder de inkoopprijs weg waarschijnlijk.

Dat het nu winter is, is voor het bedrijf niet gunstig trouwens. Mja, daar heb je geen invloed meer op als je toko failliet gaat en de schuldeisers zo snel mogelijk geld willen.
(Maar persoonlijk denk ik, geef als schuldeiser toestemming om die motoren even 4 maandjes in de opslag te zetten tot het seizoen weer begint en er hogere verkoopopbrengsten zijn te verwachten.
 
Dat is overduidelijk een nepper!!!! :r

Dus het startbod is al de basisprijs excl verzendkosten uit China? _O-
Dat het nu winter is, is voor het bedrijf niet gunstig trouwens. Mja, daar heb je geen invloed meer op als je toko failliet gaat en de schuldeisers zo snel mogelijk geld willen.
(Maar persoonlijk denk ik, geef als schuldeiser toestemming om die motoren even 4 maandjes in de opslag te zetten tot het seizoen weer begint en er hogere verkoopopbrengsten zijn te verwachten.

Stallingskosten en overhead (iemand die dat gaat regelen tegen die tijd, wat gaat wel/niet vertraagd in verkoop) wegen waarschijnlijk zwaarder dan het beetje extra dat je aan de fiets verdienen kan. Uiteindelijk gaan veel van dit soort occasions ook gewoon weer naar handelaren, en die betalen niet meer in de zomer dan in de winter.
 
Laatst bewerkt:
het mooie is wel dat je meteen ziet wat de totaal kosten zijn als je je bod doet .. het kan dus nooit een verrassing zijn .... zonde dat ze het niet gehaald hebben maar zie toch ook wel een paar dingen waarvan ik zeg als ze voor weinig weg gaan dan ....
 
Ik heb dat zelf ook wel, maar om even in jou termen te blijven ( ;) ) die kop heeft het al gekost.....
Het is klote dat die tent failliet is, maar dat is nu eenmaal al gebeurt , nu i s de curator eigenaar van alle spullen, en met curators heb ik niet echt medelijden.
Ja, dat wel maar gevoelsmatig blijft het lijken pikken.
 
Wat ik weet van dit soort veilingen is dat dingen vaak duurder weg gaan als nieuwprijs. Dit doordat iedereen makkelijk kan instappen en vervolgens goed gaan bieden en overbieden en uiteindelijk komen er nog extra kosten bij voor de veiling die ze vergeten te lezen zijn. BVA verdiend goud geld aan dit soort mensen.

Klopt! Wij overwogen een freesmachine te kopen paar weken terug. Nieuwprijs van die dingen incl. opties is 12.000€ incl. btw
Op bva auctions stond er één van hetzelfde merk voor 2500€, op zich dus wel interessant. Toen we 10min voor tijd keken of het nog de moeite waard was zagen we tot onze verbazing dat hij al over de 8500€ zat, maar daar komt ook nog 21% btw bij en iets van 16% veilingskosten (+btw over die veilingskosten). In totaal was dat dus gewoon praktisch de nieuwprijs, voor een freesmachine van 11 jaar oud, zonder garantie en waar zelfs bijstaat dat hij niet eens getest is....Wat een sukkels.
 
Laatst bewerkt:
En wie word er uiteindelijk dan beter van? De belastingen, want die zien de poen binnenkomen zonder er ook maar een fl*kker voor te doen.
Het veilingbedrijf heeft er voor gewerkt en het bod gaat naar de curator die er de schulden mee probeert te betalen.
 
En wie word er uiteindelijk dan beter van? De belastingen, want die zien de poen binnenkomen zonder er ook maar een fl*kker voor te doen.
Het veilingbedrijf heeft er voor gewerkt en het bod gaat naar de curator die er de schulden mee probeert te betalen.
De belastingen zijn wij dus. Voordat een ondernemer falliet gaat heeft hij eerst een behoorlijke schuld opgebouwd. De belasting, banken en leveranciers hebben daar recht op. Ga nu geen medelijden hebben met een ondernemer die niet kon ondernemen. Denk eens aan al die mensen die hij benadeeld heeft. Waarschijnlijk ook nog wat personeel dat al een tijd zonder salaris zit.

Ik ga niet bieden omdat de prijzen volledig over de kop gaan maar niet uit medelijden.
 
En wie word er uiteindelijk dan beter van? De belastingen, want die zien de poen binnenkomen zonder er ook maar een fl*kker voor te doen.
Het veilingbedrijf heeft er voor gewerkt en het bod gaat naar de curator die er de schulden mee probeert te betalen.
Eerst UWV, achterstallige premies en lonen. Want bij faillissement neemt UWV de verplichtingen over, ook achterstallig loon en vakantiedagen.
Dan de Belastingen.
Dan (preferente) bankleningen
Dan de rest.

Vaak is het bij nr 1 of 2 al op.

Opgeld is voor BVA. Die wordt ook niet overal wijzer van, maar doorgaans wel. Tis hun werk, moeten ook hun personeel en ruimtes betalen. BTW moet BVA gewoon aftikken.
 
De belastingen zijn wij dus. Voordat een ondernemer falliet gaat heeft hij eerst een behoorlijke schuld opgebouwd. De belasting, banken en leveranciers hebben daar recht op. Ga nu geen medelijden hebben met een ondernemer die niet kon ondernemen. Denk eens aan al die mensen die hij benadeeld heeft. Waarschijnlijk ook nog wat personeel dat al een tijd zonder salaris zit.

Ik ga niet bieden omdat de prijzen volledig over de kop gaan maar niet uit medelijden.


Uit eigen ervaring weet ik dat het UWV alle achterstallig salaris , vakantiegeld en dergelijke uitbetaald.
Zelfs tegoed aan vakantiedagen wordt uitbetaald.

edit,

Martell was me voor.
 
Laatst bewerkt:
Uit eigen ervaring weet ik dat het UWV alle achterstallig salaris , vakantiegeld en dergelijke uitbetaald.
Zelfs tegoed aan vakantiedagen wordt uitbetaald.

edit,

Martell was me voor.
Alle tegoeden tot zeker een jaar terug. Onregelmatigheid, woon-werk, andere extra's.
En alle achterstallige pensioenpremies.
 
Dat is overduidelijk een nepper!!!! :r
tja, dat ligt dus bij een ducati dealer :)


Meestal gaat de boel weg voor ruim de werkelijke waarde. Tot aan meer dan de nieuwwaarde.

De echte koopjes zijn echt lastig.
 
En wie word er uiteindelijk dan beter van? De belastingen, want die zien de poen binnenkomen zonder er ook maar een fl*kker voor te doen.
Het veilingbedrijf heeft er voor gewerkt en het bod gaat naar de curator die er de schulden mee probeert te betalen.

Dat heeft helemaal niets met wat ik schreef te maken aangezien je bij een nieuwe aankoop ook die 21% btw betaalt. Waar het om ging was dat mensen klaarblijkelijk op bva auction zo opgaan in het bieden dat ze voor 11 jaar oude 2e hands apparaten waarvan je niet eens weet of ze wel werken, gewoon de nieuwprijs betalen. |(
 
Eerst UWV, achterstallige premies en lonen. Want bij faillissement neemt UWV de verplichtingen over, ook achterstallig loon en vakantiedagen.
Dan de Belastingen.
Dan (preferente) bankleningen
Dan de rest.

Vaak is het bij nr 1 of 2 al op.

Opgeld is voor BVA. Die wordt ook niet overal wijzer van, maar doorgaans wel. Tis hun werk, moeten ook hun personeel en ruimtes betalen. BTW moet BVA gewoon aftikken.
je bent er nog een vergeten en wel helemaal bovenaan je lijst. de curator. ja die wordt ook uit de boedel betaald en die staat vooraan. pas als die genoeg heeft verdiend wordt de rest verdeeld.
 
Nog een paar uurtjes en dan sluiten de veilingen langzaamaan.

Wel weer grappig, de banden worden al weer duurder verkocht dan ze online te vinden zijn :D
 
Er wordt veel te veel geboden voor die dingen.

Heb momenteel het hoogste bod op een T-shirtje, hopelijk hoef ik niet alleen voor een tshirt helemaal naar barendrecht :')
 
Heb ook de banden in de gaten gehouden, maar incl BTW en veilingkosten, zijn de prijzen idd niet echt een koopje...
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan