Kawasaki Z900RS

En daar staat het "Het maximale koppel is ... Daarbij is de opbouw wel heel vlak, met een kleine extra bij 6000 toeren."
Oftwel zover teruggetuned dat alle pret eruit is -O-
Net als de vorige replica de ZRX; van de buitenkant een mooie motor maar slaapverwekkend om op te rijden. Daar moesten nokkenassen van de ZZ-R in om een leuke motor te krijgen.
Jammer, had dit anders wel een mooie motor gevonden.

Met jouw mening over de ZRX ben ik het absoluut niet eens.
 
En daar staat het "Het maximale koppel is ... Daarbij is de opbouw wel heel vlak, met een kleine extra bij 6000 toeren."
Oftwel zover teruggetuned dat alle pret eruit is -O-
Net als de vorige replica de ZRX; van de buitenkant een mooie motor maar slaapverwekkend om op te rijden. Daar moesten nokkenassen van de ZZ-R in om een leuke motor te krijgen.
Jammer, had dit anders wel een mooie motor gevonden.

Je hebt er nog geen meter opgereden maar op basis van 1 testverhaaltje weet jij dat de pret eruit is, da's een gave :}
Ik denk dat toekomstige Z900RS rijders zo'n vlakke koppelkromme juist wel zullen waarderen.

Leuke kleuroptie's uit Japan
index.php
 
En daar staat het "Het maximale koppel is ... Daarbij is de opbouw wel heel vlak, met een kleine extra bij 6000 toeren."
Oftwel zover teruggetuned dat alle pret eruit is -O-
Net als de vorige replica de ZRX; van de buitenkant een mooie motor maar slaapverwekkend om op te rijden. Daar moesten nokkenassen van de ZZ-R in om een leuke motor te krijgen.
Jammer, had dit anders wel een mooie motor gevonden.
Tsja.. Als jij motor rijdt op basis van ervaringen van anderen zou ik deze motor idd niet kopen. In de 40 jaar dat ik nu rij heb ik altijd zelf bepaald of ik een motor wel of niet zou kopen al dan niet na een proefrit wat me overigens vaak ook niks zegt.
 
Tja zo heeft ieder zijn visie ,het is nooit goed te doen voor iedereen '(


Precies, 111 pk is meer dan zat man!!!!!!
Vind het een vreselijk barre machiene
Ik gaat hem als motor van het jaar verkiezen. echt wel.
Net wat ander dan de Honda cb1100ex, zelfde groep.
 
  • Leuk
Waarderingen: Rs72
Ik ken die Belg, die is echt niet groot :N

Motortje ook niet, zithoogte is 4 centimeter meer dan de Z900
 
Ik zie dit niet als retro maar meer als gewone motoren. Zonder dat insektachtige uiterlijk dat mij tot nu toe er van weerhield om een Kawasaki te kopen.

Dit is dus wel een retro maar in nieuw jassie. Je zal toch met de tijd mee moeten of je nou wil of niet.
Als je dit niet mooi vind........
En heeft nix met Kawa te maken. Meerdere merken hebben het al gedaan.
 
Ik vind hem ook vreselijk mooi, en inderdaad, je moet wel met je tijd meegaan.
Vond de motor in ieder geval wel lekker snel overkomen, in het filmpje, voor mij dan.
111pk is voor mij wel genoeg. :Y
 
Laatst bewerkt:
Ik vind hem ook vreselijk mooi, en inderdaad, je moet wel met je tijd meegaan.
Vond de motor in ieder geval wel lekker snel overkomen, in het filmpje, voor mij dan.
111pk is voor mij wel genoeg. :Y


Ja meer dan genoeg. Snapt echt niet dat je kan zeggen te weinig pk.
Hoeveel wil je er hebben ? 200 op deze fiets??
Flauwekul allemaal.. mijn fiets heeft er 54 en mijn tuut 75!!!
Ik heb er genoeg aan 54 pk, is fel zat. Of het is stoerdoenerij van ze.
 
54 pk voldoende?? :X
Wat jij wil.

Anyway, voor mij zegt het maximum aantal pk's niet zoveel.
Het gaat er meer om hoe het eruit komt. Wat gebeurt er als je terugschakelt en dan het gas opendraait?
Als ik dan lees over een vlakke koppelkromme dan voorspelt dat niet veel goeds.

Ik heb heeeel lang geleden eens wat vermogen/koppel grafiekjes gepost:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/2877/12/Post-hier-je-Dynojet-uitdraai-13.html
En ik heb zeer slechte ervaringen met die GSX1200 die ook op extra koppel was getuned.
 
Het pk verhaal en de wel of niet genoeg reacties lees ik al zolang ik motorrij dat is nu 40 jaar.

Reedt vroeger met een xt 500 en 35? pk naar Tsjechie.. Met een Honda vt 500 inclusief duo naar Joegoslavie ging allemaal prima. En nu o.a een Multistrada Enduro 1200 met 152 pk wat ik lang niet gebruik vlgs mij.
Deze Kawasaki 900 ..Alleen al voor het uiterlijk en de nostalgie je weet wel.. Herinneringen aan vroeger en zo zou ik deze wel willen hebben.
 
Laatst bewerkt:
gewoon proefrit maken, kom je er snel genoeg achter of het wat voor je is. Maar als retro je ding is denk ik dat dit wel een van de de meer sportievere keuzes is.

En anders is dat vermogen nog wel wat op te piepen :]
 
54 pk voldoende?? :X
Wat jij wil.

Anyway, voor mij zegt het maximum aantal pk's niet zoveel.
Het gaat er meer om hoe het eruit komt. Wat gebeurt er als je terugschakelt en dan het gas opendraait?
Als ik dan lees over een vlakke koppelkromme dan voorspelt dat niet veel goeds.

Ik heb heeeel lang geleden eens wat vermogen/koppel grafiekjes gepost:
http://www.motor-forum.nl/forum/list_messages/2877/12/Post-hier-je-Dynojet-uitdraai-13.html
En ik heb zeer slechte ervaringen met die GSX1200 die ook op extra koppel was getuned.

Jaja we begrijpen het, je vind de Z900RS niks...Next :Z

Ik vind een Goldwing niks, maar om nou in een GW topic te gaan neuzelen dat ie te zwaar is etc. beetje kansloos, maar goed ieder z'n ding.
 
Laatst bewerkt:
De Nieuwe is 40kg Lichter, maar dat gaat het hier zeker niet over :+
Ondanks dat ik van mijn 1976 Z900 hou en deze ook niet weg doe, vind ik de nieuwe RS een heel leuke fiets en ga er in het voorjaar (Als de sneeuw hier weg is) een keer mee rijden :Y :]
 
Pk,s zegt niks het gaat om de snelheidsbeleving,op mijn Kreidler met nog geen 10pk is 90
voor je gevoel al heel hard,met mijn 200pk GSX zit je bij 90 nog constant je gas in te houden
omdat het zo langzaam lijkt,met mijn naked Ducati vind ik 140 wel het max om nog lekker te kunnen rijden,kortom voordat je een motor denkt niks te vinden ga er eerst
mee rijden en oordeel dan pas of het wat voor je is.
 
Laatst bewerkt:
Ja meer dan genoeg. Snapt echt niet dat je kan zeggen te weinig pk.
Hoeveel wil je er hebben ? 200 op deze fiets??
Flauwekul allemaal.. mijn fiets heeft er 54 en mijn tuut 75!!!
Ik heb er genoeg aan 54 pk, is fel zat. Of het is stoerdoenerij van ze.


Stoerdoenerij :t ,volgend jaar proberen de zrx boven de 140pk te krijgen,nog 5 te gaan,
omdat t kan _O- :W
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Terug
Bovenaan Onderaan