De Nieuwe Ducati Scrambler

De Monster staat ook onder zeil. Komende zondag "De Kouwe Klauwe Tocht, editie Siberian Surprise" staat er op de planning. Geen idee of het nog steeds doorgaat met het komende weer, maar dat merken we vanzelf over twee dagen.

Daarna gaat de Scrambler ook even onder zeil vermoed ik.
 
...Komende zondag "De Kouwe Klauwe Tocht, editie Siberian Surprise" staat er op de planning. Geen idee of het nog steeds doorgaat met het komende weer, maar dat merken we vanzelf over twee dagen.

Daarna gaat de Scrambler ook even onder zeil vermoed ik.

Nou succes in ieder geval. Voorspellingen zien er niet al te best uit.
Hier wordt er helaas ook niet veel meer gereden maar zodra het weer een klein beetje meewerkt ga ik echt nog wel een ritje maken deze winter...
Nog speciaal een leren jas met voering aangeschaft laatst maar die hangt nog steeds onverrichter zaken aan de kapstok B|
 
Vorige week ook nog een paar ritjes kunnen maken en ik voelde een lichte trilling in de voorvork bij het aanremmen vanaf hogere snelheid + bij het rustig halthouden voor een stoplicht remde de motor niet regelmatig af :? (beetje pompend gevoel)allemaal niet echt gevaarlijk of storend maar toch --> dealer meet en stelt vast dat de remschijf vooraan lichtjes verbogen is :r .Fiets heeft pas 2850km dus aanvraag ingediend voor nwe.remschijf in garantie...ben benieuwd(op Ducati fora leer ik intussen dat dit verre van een uitzondering is)
 
Nou succes in ieder geval. Voorspellingen zien er niet al te best uit.
Hier wordt er helaas ook niet veel meer gereden maar zodra het weer een klein beetje meewerkt ga ik echt nog wel een ritje maken deze winter...
Nog speciaal een leren jas met voering aangeschaft laatst maar die hangt nog steeds onverrichter zaken aan de kapstok B|

Ik hoop dat je hem aan kunt trekken , want dan hebben wij hier ook mooi weer... _O-

@ Philippe: Ga er van uit dat ze het netjes oplossen en het goed komt.
Misschien dat je dit nog ff kunt checken:

Je kunt dingen maar beter uitsluiten, toch..?
Ga dit trouwens meenemen als ik hem uit zijn winterslaap haal ergens eind februari, begin maart.
 
Laatst bewerkt:
Ik was van plan om morgen nog mee te doen met een toer van Keizer Karel richting Duitsland. Maar .... hoe oostelijker hoe witter, dus ik sla over.
De Monster staat ook onder zeil. Komende zondag "De Kouwe Klauwe Tocht, editie Siberian Surprise" staat er op de planning. Geen idee of het nog steeds doorgaat met het komende weer, maar dat merken we vanzelf over twee dagen.

Daarna gaat de Scrambler ook even onder zeil vermoed ik.
 
@ MacJunk,jaaa die goeie ouwe Dellboy :t ,dat truckje ga ik eens toepassen op de Scrambler mocht ik geen nieuwe schijf onder garantie krijgen,voorlopig wacht ik nog even af want ik wil zeker geen op krassen of beschadiging op de huidige bobbins. Verder geen echte winterslaap hier,ik probeer toch om op droge,ongepekelde winterdagen een rit(je) te maken :]
 
Laatst bewerkt:
...dealer meet en stelt vast dat de remschijf vooraan lichtjes verbogen is :r .Fiets heeft pas 2850km dus aanvraag ingediend voor nwe.remschijf in garantie...ben benieuwd(op Ducati fora leer ik intussen dat dit verre van een uitzondering is)

Dat is balen. Inderdaad al een vaak gehoorde klacht waarvan ik wel verwacht dat dat netjes wordt opgelost. Hoop dat het snel weer in orde wordt gemaakt en het dan weg blijft.
 
Ik hoop dat je hem aan kunt trekken , want dan hebben wij hier ook mooi weer... _O-
...

Nou voorlopig gaat dat hem nog niet worden vrees ik :N

Vandaag nog maar even een doekje over het motorblok en het zadel gehaald en het blok een beetje ingespoten met PTFE spray ter bescherming. De optimate gaf in ieder geval aan dat de accu nog :) was dus zodra het weer het toe laat en de pekel een beetje is weggespoeld is de Scrambler er klaar voor.

Handige tip trouwens van die remschijf busjes :t
 
Hoy, zijn er onder jullie die de originele pinkers omgewisseld hebben voor iets in een "discreter" formaat en zo ja, hoe hebben jullie deze dan bevestigd :? . De pinkers die ik bedoel zijn niet de peperdure opties zoals Rizoma of dergelijke :X maar de meer universele versies van die dingen.
 
Hoy, zijn er onder jullie die de originele pinkers omgewisseld hebben voor iets in een "discreter" formaat en zo ja, hoe hebben jullie deze dan bevestigd :? . De pinkers die ik bedoel zijn niet de peperdure opties zoals Rizoma of dergelijke :X maar de meer universele versies van die dingen.

Ik heb zelf geen andere "pinkers" maar zie dat er aan de achterkant soms beugeltjes of plaatjes gebruikt worden om ze op een andere positie te krijgen. Google eens op relocation bracket voor de Scrambler, ik denk dat jij dat zelf zo gemaakt hebt eerlijk gezegd.

In deze draad staan nog wat foto's van waar de stekkers van de voorste pinkers zich bevinden:
http://www.ducatiscramblerforum.com...-front-turn-signals.html#/topics/13530?page=2
 
Kijk eens aan,mailtje ontvangen van dealer.Als het goed is mag het zeker ook eens vermeld worden!!! :Y *O*

Beste Philippe,
U kunt uw wiel met remschijf binnen brengen,
We hebben de nieuwe remschijf binnen.
Dit zal worden vervangen in garantie.
Vriendelijke groeten,
Séverine,
Stroker Motoren Bvba
Kortrijksestraat 415
8500 Kortrijk
056/356563
 
Kijk, dat zijn berichten.
En dan de tip van Delboy ter harte nemen en de boel los houden.

Ja, ik heb nieuwe ‘pinkers’, oftewel knipperlichten.
Zoals al eerder vermeld moet ik het nog monteren.
Achter de orginele Ducati Scrambler knippers en voor een setje m-blaze aan het stuureinde.
Zodra het ook maar riekt naar het voorjaar ga ik aan de slag.
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan,mailtje ontvangen van dealer.Als het goed is mag het zeker ook eens vermeld worden!!! :Y *O*
...

Absoluut! Keurig opgelost gelukkig. Hoop dat er wat verbeterd is eventueel dat de schijven niet meer krom trekken.
Die van mij doet het in ieder geval al minstens ruim 5000km zonder problemen uitstekend en waarschijnlijk al ruim 8000km maar ik heb de motor met 2800km op de teller gekocht dus kan dat niet met zekerheid zeggen.
 
@Philippe: Heel goed dat je dealer het kan oplossen. Eigenlijk zou dat hoe dan ook normaal moeten zijn. Overigens heb ik er nooit problemen mee gehad; tot nu toe ca. 16.000 km. prima geremd.
Zou het kunnen dat motoren die af een toe langer stil hebben gestaan er last van krijgen?
Absoluut! Keurig opgelost gelukkig. Hoop dat er wat verbeterd is eventueel dat de schijven niet meer krom trekken.
Die van mij doet het in ieder geval al minstens ruim 5000km zonder problemen uitstekend en waarschijnlijk al ruim 8000km maar ik heb de motor met 2800km op de teller gekocht dus kan dat niet met zekerheid zeggen.
 
Jaaaa, ik ben ook blij dat het probleemloos is opgelost *O* .Ik laat de dealer,na vervanging,zeker nog eens checken of het nu opnieuw perfect is :P .Van m'n Hypermotard heb ik indertijd (2007) ook zonder discussie een nieuwe benzinetank en nadien nog display gekregen en van m'n '93 M900 ooit nog een ontsteking pick-up .Ik lees ondertussen wel dat het in USA zeer moeilijk blijkt om een verbogen Scrambler remschijf onder garantie te laten vervangen :N ...... Een piccie of 2 om de donkere dagen ;( een beetje op te leuken (geen scr maar toch Duc's)
full

full


De M900 was m'n pride and joy,de Hyper = ultieme hooligan bike })
 
Laatst bewerkt:
Die zien er ook echt wel gaaf uit hoor....
Blijft mooi om te zien, zo’n vakwerk-frame.

Iets anders:
Dit weekend in Houten een beurs - Central Classics.
Oldtimer motoren en oude bromfietsen.
Misschien dat ik wel ff ga kijken, is bij mij in de achtertuin...
 
Laatst bewerkt:
Kijk eens aan,mailtje ontvangen van dealer.Als het goed is mag het zeker ook eens vermeld worden!!! :Y *O*

Beste Philippe,
U kunt uw wiel met remschijf binnen brengen,
We hebben de nieuwe remschijf binnen.
Dit zal worden vervangen in garantie.
Vriendelijke groeten,
Séverine,
Stroker Motoren Bvba
Kortrijksestraat 415
8500 Kortrijk
056/356563
Alleen garantie - gratis vervanging bij het brengen van een los wiel. :?
 
Laatst bewerkt:
Ja,los wiel omdat ik het hem zelf zo had voorgesteld. Ik had met dit rotweer niet veel zin om met de motor tot bij de dealer rijden :X ! en zeg nu zelf, 2x65 km autosnelweg in de auto is toch aangenamer toeven dezer dagen dan met de bike :r .... en nadien dan nog een dagje de Scrambler poetsen ook :N
 
Laatst bewerkt:
Hee, hee, ook met wat minder weer moet de Scrambler toch rijden!!!
Met de (oude) Multistrada reed ik een keer met -12 naar het werk en alle feestverlichting op het dashboard ging aan. Duc bleef gewoon lopen. Bleek dat de software niet berekend was op temp van minder dan -10 graden. Ben ik nou gek of zijn ze in Italië gek?
Ja,los wiel omdat ik het hem zelf zo had voorgesteld. Ik had met dit rotweer niet veel zin om met de motor tot bij de dealer rijden :X ! en zeg nu zelf, 2x65 km autosnelweg in de auto is toch aangenamer toeven dezer dagen dan met de bike :r .... en nadien dan nog een dagje de Scrambler poetsen ook :N
 
_O- _O- _O- ,achteraf bekeken allemaal prachtige verhalen toch.Met m'n eerste M900 moest ik bij vriestemparuren nu en dan halthouden om het ijs van de bevroren vlotterkamers te laten ontdooien(later kregen ze een oliekanaaltje ter verwarming) :t
 
En dan met de zaterdagkrant onder de jas en broek zeker.

Waarom dan de zaterdagkrant en niet die van donderdag?
Nou, de zaterdagkrant is lekker dik...
 
Terug
Bovenaan Onderaan