Aprilia RST1000 Futura Deel2

Top of Flop?

  • Top

    Stemmen: 28 52,8%
  • Flop

    Stemmen: 6 11,3%
  • Ach.. elke motor heeft wel nadelen.

    Stemmen: 19 35,8%

  • Totaal aantal stemmers
    53
@Robbas;Is de motor nu eigendom van de verzekeraar? Ga je meer delen verkopen? Groot deel van de kuip en andere zaken worden veel gezocht dus je kunt eventueel er nog wat geld uit halen. Kijk ook eens anders bij de Futura facebook group dan krijg je wat breder pibliek

@Ducolaf : De motor is door de verzekeraar verkocht aan een motorschade bedrijf. Dus ik kan geen onderdelen verkopen.
 
Hallo Robbas. Dan zullen we wel snel onderdelen zien via rocarts of andere schadebedrijven. Wat is de dagwaarde geweest voor de verzekeraar? Groot verschil met marktprijzen? Kan me voorstellen dat je dit ook niet zou willen delen. Denk dat we een beeld hebben met een te hoge dagwaarde want het is natuurlijk een door ons gekoesterd model met goede eigenschappen, een verzekeraar ziet een 15 jaar oude hoop plastic en ijzer.
 
Hallo Robbas. Dan zullen we wel snel onderdelen zien via rocarts of andere schadebedrijven. Wat is de dagwaarde geweest voor de verzekeraar? Groot verschil met marktprijzen? Kan me voorstellen dat je dit ook niet zou willen delen. Denk dat we een beeld hebben met een te hoge dagwaarde want het is natuurlijk een door ons gekoesterd model met goede eigenschappen, een verzekeraar ziet een 15 jaar oude hoop plastic en ijzer.

Ducolaf,

De dagwaarde viel eerlijk gezegd nog mee. Ik heb hem 10 jaar geleden voor €5000 gekocht (5 jaar oud toen) en kreeg €2450 van de verzekeraar terug.
Het schade bedrijf wat m kocht heeft er +/- €900 voor betaald.
 
Hallo Robbas, denk dat die waarde van de verzekeraar redelijk overeen komt met de marktprijzen. Bedankt voor de info.
 
Ducolaf,

De dagwaarde viel eerlijk gezegd nog mee. Ik heb hem 10 jaar geleden voor €5000 gekocht (5 jaar oud toen) en kreeg €2450 van de verzekeraar terug.
Het schade bedrijf wat m kocht heeft er +/- €900 voor betaald.


Dat valt dan nog mee , en dan heb je de koffers ook nog voor de verkoop !
Al iets anders op het oog ?
 
Dat valt dan nog mee , en dan heb je de koffers ook nog voor de verkoop !
Al iets anders op het oog ?

Koffers zijn inmiddels verkocht :)
Ja, ik ben wel aan het kijken voor iets nieuws, maar of dat een Futura gaat worden weet ik nog niet.
Een Triumph sprint ST 1050 lijkt mij op het oog ook wel wat, geen idee hoe ze rijden.
 
Koffers zijn inmiddels verkocht :)
Ja, ik ben wel aan het kijken voor iets nieuws, maar of dat een Futura gaat worden weet ik nog niet.
Een Triumph sprint ST 1050 lijkt mij op het oog ook wel wat, geen idee hoe ze rijden.
Die snap ik wel. :Y :9
 
Ga je van een heel strak recht ontwerp en design allemaal nde organische vormen. Ondanks de goede testverslagen pakt mij de motor minder op het uiterlijk. Ducati ST en Honda VFR doen mij dat ook niet trouwens.
 
Koffers zijn inmiddels verkocht :)
Ja, ik ben wel aan het kijken voor iets nieuws, maar of dat een Futura gaat worden weet ik nog niet.
Een Triumph sprint ST 1050 lijkt mij op het oog ook wel wat, geen idee hoe ze rijden.


Je bent dus een liefhebber van seatpipes , ikzelf heb 2 triumph`s gehad maar vind ze erg saai m.b.t. motor karakter , 2 pitters geven meer beleving .
 
Heeft iemand eigenlijk ook ervaring met het laten overspuiten van hun Futura? Er zijn ander topics hierover op dit forum, maar specifiek de flame red kleur van de Futura schijnt lastig te zijn en ik zou graag de hele boel netjes maken.
 
Heeft iemand eigenlijk ook ervaring met het laten overspuiten van hun Futura? Er zijn ander topics hierover op dit forum, maar specifiek de flame red kleur van de Futura schijnt lastig te zijn en ik zou graag de hele boel netjes maken.

Wil je de hele motor laten spuiten of bepaalde kuipdelen?

Flame red is opgebouwd uit meerdere lagen, om dat precies op dezelfde kleur te krijgen is lastig.
 
Wil je de hele motor laten spuiten of bepaalde kuipdelen?

Flame red is opgebouwd uit meerdere lagen, om dat precies op dezelfde kleur te krijgen is lastig.

Het gaat om delen inderdaad. Ze zitten vol krassen en butsen en zijn bovendien al eens overgespoten, waarbij het dus niet gelukt is de kleur te matchen met het origineel.
 
Ik heb een complete kuip gekocht van iemand, maar nu zit ik dus met een oude kuip die en net niet de goede kleur heeft en overal gebutst is.
Aangezien ook de nieuwe kuip niet bepaald perfect is, wilde ik eigenlijk alles netjes maken en de rest verkopen in de hoop daarmee de kosten wat terug te kunnen krijgen.
 
hmm misschien dat ik mijn kofferset ook ga verkopen, die 1 keer in het jaar dat ik het 1 weekje gebruik vind ik ook zonde.

zelf mat zwart gespoten trouwens
 
Laatst bewerkt:
Goedenavond allen,

Ik begin even met mijzelf voor te stellen.
Mijn naam is Matt 27 jaar en sinds 06-01-18 eigenaar van een Futura.

Deze heb ik overgenomen van een aardige man in Groningen die er een Naked van wou bouwen.
helaas moest hij om persoonlijke redenen stoppen en kon ik de volledig gedemonteerde Futura overnemen.

Nu aan mij de taak om m geheel op te bouwen.
Gelukkig geen probleem gezien ik mijn vorige motor, een 2006 Kawasaki ER6-F, ook eens gedemonteerd en volledig overgespoten heb.
Ook heb ik een ruime technische achtergrond waardoor ik deze uitdaging wel aandurfde.

Nu zal ik waarschijnlijk gaandeweg een aantal vragen hebben.
hier de eerste...

Heeft iemand een knappe foto van de undertail?
de 2 zijkappen onder de zadel waar de koffers aan hangen ontbreken.
hierdoor ontstaat er een open ruimte tussen het zadel en frame.

Zit hier (behalve de kappen) nog een afdichting tussen of komt er nu een hoop troep naar binnen?
heeft iemand evt die kappen te koop?

Ook zoek ik de koffers (evt complete set met beugels etc)
Kleur maakt me weinig uit, de motor wordt geheel overgespoten.

Met vriendelijke groet,
Matt Stewart
 
Hallo Kajin,

Je hebt dus een leuke 3D puzzle gekocht begrijp ik, waarvan wat stukjes missen. Op deze website van Leerkes Motoren in Twello vind je exploded views van de futura en daarmee tevens de onderdelen nummers. Alternatief is een goed werplaatshandboek bemachtigen, deze zijn wel als PDF te vinden.
Koffers met bijbehorende bevestigingen zijn veel gevraagd, kwestie van internationaal zoeken op diverse websites maar ze zijn redelijk lastig te vinden.

Exploded view link: http://www.aprilia-parts.nl/nl/motor/exploded_views/393-rst-futura

Werkplaatshandboek: http://www.apriliafutura.co.uk/workshop/servicing/workshop-manuals/ op deze website kun je je ook aardig inlezen en meteel een aantal modificaties implementeren. Succes!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Kajin,

Gefeliciteerd met je aankoop. Ik heb de kuipdelen nog liggen. Niet meer in mooie staat, maar aangezien je het toch wilt overspuiten vast geen probleem. De bouten om deze mee te bevestigen aan het frame heb ik echter niet en het is wel belangrijk dat die goed passen. In de normale zit een deel zonder schroefdraad dat het gat goed opvult. PM me maar als je ze wilt overnemen.
 
@Ducolaf
Alle bekende problemen zijn inmiddels al aangepakt door de vorige eigenaren. O.a. een reden om m aan te schaffen, al loop ik wel alles na.

Bddankt voor de exploded view, daar ga ik zeker wat aan hebben!

@Levoi, u heeft pb :)
 
Zo. nu ik erachter ben hoe ik een foto moet plaatsen,
hier issie dan.
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan