Motorrijles: kletsen over lessen #15 Kijk waar je heen wil

Status
Niet open voor verdere reacties.
Tuurlijk. Laat mij een vrouw zien die direct in je broek zit, en ik laat je een type zien die het leven niet begrepen heeft vriend. :N
Ik ga hier verder niet op in hoor.
Je hebt nog veel te leren, qua relaties merk ik.
Fijn weekend verder :t
 
hahaha ja dat wel maar ze willen zich altijd hoerig kleden om de aandacht te trekken,en ze zitten altijd gelijk in mijn broek
Om te tjekken of je wel op het damestoilet mag komen :?

Ik snap het even niet.
 
Om te tjekken of je wel op het damestoilet mag komen :?

Ik snap het even niet.


Is waarschijnlijk voor jullie niet te snappen ook,
maar ik kan je verhalen vertellen dat er bij mij vrouwen over de vloer zijn geweest die zich zonder zich eerst voor te stellen gelijk met mij het bed in wilde duiken voor sex.
 
Is waarschijnlijk voor jullie niet te snappen ook,
maar ik kan je verhalen vertellen dat er bij mij vrouwen over de vloer zijn geweest die zich zonder zich eerst voor te stellen gelijk met mij het bed in wilde duiken voor sex.
Moest je van te voren dokken of achteraf :?

:+
 
Is waarschijnlijk voor jullie niet te snappen ook,
maar ik kan je verhalen vertellen dat er bij mij vrouwen over de vloer zijn geweest die zich zonder zich eerst voor te stellen gelijk met mij het bed in wilde duiken voor sex.
Preuts hoor, dat ze per se t bed wilde als lokatie.

Maar goed, on topic maar verder. Andere rijlessen. Namelijk die voor de motorfiets :t
 
hahaha inderdaad, dat ook nog eens ja.sommige vrouwen voelen zich prettiger onder de lakens of als het licht uit is want anders zie je misschien iets wat je niet mag zien haha,

maar goed genoeg erover gezegd dan maar, nu weer ontopic...
 
<lol>
Kletsen over ketsen #15 kijk waar je in wil :j
</lol>

Ter zake dan maar?

Gefeliciteerd Nuri! Nice man. *O*

Gisteren was van 9-11u mijn 4e les pionnetjes gepland, voor het AVB examen a.s. maandag. Terrein was spekglad, strooien ten spijt, dus wachten en veel koffie om niet te verkleumen. Rond 11u werd het verantwoord en konden we alsnog te paard.

Eerste CBF500 waar ik op los mocht, veranderde vrij snel in een stoomlocomotief toen er een slang los schoot. Rijschool heeft genoeg brommers staan, maar de Yamaha 600 waar ik toen op stapte was met z'n viercilinder best wel ff anders: lekker op 't gas en stuurt heerlijk, maar remproeven gingen voor geen meter.
Eenmaal weer op een 500 twin vermaakte ik me prima, totdat ik 'm op een hele stomme manier bijna liet omvallen in een stapvoetse halve draai. Bij het toch-niet-laten-ompleuren van de brommer, schoot m'n schouder uit de kom en verrekte ik een spier in m'n rug.
|(

Nu aan de tijgerbalsem, plat liggen en voorzichtig bewegen, hopen dat m'n rug ff héél rap weer normaal doet. Maandag mag ik van 08:30-10:30u nog lekker even inrijden - om 13:30 het kwartiertje van de waarheid!
 
Laatst bewerkt:
Hee Joost. Vervelend dat je nu pijn hebt. Ik heb zelf wel een keer kramp gehad in mijn dij door een soortgelijke actie. Avb is te doen, je mag in 2 clusters eentje verkeerd doen. Succes!
 
Hee Joost. Vervelend dat je nu pijn hebt. Ik heb zelf wel een keer kramp gehad in mijn dij door een soortgelijke actie. Avb is te doen, je mag in 2 clusters eentje verkeerd doen. Succes!

Thanks Wilco :t

Lees net dat jij ff pauzeert tot 't voorjaar; kan ik me voorstellen als je examen zo tegenzit (andere motor en sh*tweer).

Weet je al of je bij je huidige rijschool blijft? Dit topic lezend én aan de verhalen van instromers bij mijn rijschool te horen, zijn er best wel verschillen. Ik ben erg tevreden over mijn rijschool, instructeurs én faciliteiten, maar lees/hoor soms verhalen van andere rijscholen... zonde!
 
Op zich neem ik mijn rijschool niks kwalijk, mijn instructeur is kundig genoeg en ik kan het goed met hem vinden. Ik denk zelf dat ik achteraf beter eerder dat uitstel had kunnen doen. Maar aan de andere kant kan dit levensreddende ervaring zijn om in dit soort omstandigheden te lessen omdat je nu weet hoe het voelt en dat het niet zo erg is als het soms lijkt.

Ik ga denk ik wel een second opinion lesje doen als het even kan, maar ik denk er nog even over na.
 
Korte update over mijn voortgang! Ten eerste mijn felicitaties aan allen die zijn geslaagd en succes voor diegene die nog gaan afrijden.

Tot nu toe heb ik zeven AVB lessen gevolgd waarbij ik het meeste moeite hebt met de halve draai (vandaag voor het eerst), de langzame- en snelle slalom.

De halve draai (linksom) kreeg ik tegen het einde van de les onder de knie. Rechtsom ging totaal niet. Afschuinen en tegensturen durfde ik niet eens aan. De volgende les maar goed oefenen. Jammer genoeg is mijn volgende les pas begin januari.

Tijdens de snelle slalom trek ik automatisch aan de gas waardoor ik geen constante snelheid kan aanhouden. Dit heb trouwens ook bij de andere oefeningen. Bijvoorbeeld bij de halve draai rechtsom. Hierdoor schiet ik vooruit waardoor ik het niet aandurf.
De langzame slalom begrijp ik eigenlijk wel, maar het is even een kwestie van oefenen.

Voor de rest gaat alles eigenlijk wel goed. Ook het rijden naar de parkeerplaats is goed. Het 8-je en de vertragingsoefening ben ik overigens nog niet aan toegekomen.
 
Korte update over mijn voortgang! Ten eerste mijn felicitaties aan allen die zijn geslaagd en succes voor diegene die nog gaan afrijden.

Tot nu toe heb ik zeven AVB lessen gevolgd waarbij ik het meeste moeite hebt met de halve draai (vandaag voor het eerst), de langzame- en snelle slalom.

De halve draai (linksom) kreeg ik tegen het einde van de les onder de knie. Rechtsom ging totaal niet. Afschuinen en tegensturen durfde ik niet eens aan. De volgende les maar goed oefenen. Jammer genoeg is mijn volgende les pas begin januari.

Tijdens de snelle slalom trek ik automatisch aan de gas waardoor ik geen constante snelheid kan aanhouden. Dit heb trouwens ook bij de andere oefeningen. Bijvoorbeeld bij de halve draai rechtsom. Hierdoor schiet ik vooruit waardoor ik het niet aandurf.
De langzame slalom begrijp ik eigenlijk wel, maar het is even een kwestie van oefenen.

Voor de rest gaat alles eigenlijk wel goed. Ook het rijden naar de parkeerplaats is goed. Het 8-je en de vertragingsoefening ben ik overigens nog niet aan toegekomen.

Wat bij mij hielp om het gas redelijk constant te houden was mijn rechterwijsvinger op de remhendel te leggen. En verdomd als het niet waar is, maar het hielp. Tip van een collega, niet van mijn instructeur.
 
Vandaag geslaagd voor m'n AVB! *O* *O* *O*

Vanochtend nog even kunnen inrijden en eind van de ochtend was ik aan de beurt, als laatste van 6. Langzame slalom direct als eerste verprutst (: , maar verder alleen de uitwijk en een achtje twee keer moeten doen. M'n rugspieren werkten nog niet volledig mee, maar tijdens het rijden vandaag gelukkig weinig last van gehad. :)


@wilco1979
Zo bekijk ik 't ook, je leert wel een hoop in deze omstandigheden!

@idoby en @MomoF1
idd misschien een vinger tegen je remhendel, al denk ik niet dat dat bij langzame oefeningen goed is voor je stabiliteit. In de langzame oefeningen is de achterrem je alles: ook als je per ongeluk meer gas geeft kun je dat bijremmen volgens mij.
 
halve draai & slalom:

het is vrij logisch dat je een bochtje linksom wat makkelijker kan maken dan rechtsom. dat heeft te maken met de vraag of je links- of rechtshandig bent. een goeie training is om rondjes te draaien rond een boom of lantaarnpaal. groot beginnen en steeds kleinere rondjes proberen te maken.

voor het afschuinen: vraag je instructeur het eens voor te doen met jou achterop. het zal je verbazen hoe schuin je kunt gaan met een motor.het voordeel van afschuinen: je bochtjes worden kleiner, je kunt scherper door de bocht. probeer het anders eens op de fiets. onbewust schuin je daar ook bij af als je door een bocht gaat.

countersteering: eigenlijk heb ik daar nooit een duidelijke uitleg van gehad. maar ik heb het idee dat je het bijna automatisch doet als je door een bocht gaat.
 
halve draai & slalom:

het is vrij logisch dat je een bochtje linksom wat makkelijker kan maken dan rechtsom. dat heeft te maken met de vraag of je links- of rechtshandig bent. .

ik ben linkshandig en had geen moeite met zowel rechts en linksom halve draai maken,
 
Bedankt voor de tips!

Bij mij gaat het anders niet automatisch dat countersteering, ik leun juist automatisch mee :+
Wel handig inderdaad om te oefenen door eerst rondjes te draaien. Achterop bij de instructeur voelt het zo makkelijk.

Ik kijk nu al uit naar de denkbeeldige acht :')
 
Korte draaitjes zijn vaak de kunst van het kijken! :) Niet bij je voorwiel, niet naar de grond, niet naar de pylonen (nee, echt niet doen...) maar waar je heen wilt.

Dus als je de halve draai moet gaan maken, afschuinen vanuit je heupen en ontspannen kijken naar waar je heen wilt. Aan het begin van je bocht dus al kijken waar je er weer uit wilt komen. Kies daarvoor een punt op de hoogte van je horizon, niet op het asfalt of net voor je voorwiel. Ontspan je schouders, goed die motor schuin durven leggen (je kan zo veel verder dan je denkt, tip van meerijden achterop bij een instructeur is top!) en proberen. Idem dito voor je achtje.

Aldus het verhaal van mijn instructeur ;) Het kwartje viel bij mij echt met het juiste kijken. En ja, ik heb met m'n stadsfiets daarna ook rondjes gefietst om een lantaarnpaal op een parkeerplaats om eens te spelen met het gevoel. Het voordeel? Je bent aan die fiets gewend en hij weegt minder (en als je dan omvalt is het ook een stuk minder moeite om em weer op te rapen :+ ).

Succes! :t
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd Joost, goed bezig! En inderdaad AVB dingen zijn voornamelijk gebaseerd op goede coordinatie van bediening (voorbereiding) en kijken waar je heen gaat. Dat laatste is vaak al de helft van de score, omdat je onbewust dan de bewegingen veel efficienter maakt.
 
De enige manier om een motor te besturen boven de 20-25KM per uur is met countersteering. Heel simpel. Wil je naar rechts? Geef wat druk op de rechterkant met je hand. Wil je naar links? Geef wat druk op de linkerkant met je hand.

Iedereen doet dit. Ook op een normale fiets werkt dit zo.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag mijn A'tje gehaald! Lekker in de miezer-regen gereden. De examinator had geen opmerkingen. Vrijdag naar het gemeentehuis!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan