Kawasaki versys 650 deel 4

Ik heb zelf dit jaar een splinternieuwe GS na 2 maanden weer ingeruild omdat hij een slechte motor had en de importeur er geen oplossing voor wist.

Maar als ik mijn Versys ernaast zet en ik bekijk van dichtbij de onderdelen, dan weet ik wel voor welke fiets de boekhouders meer inspraak hadden dan de ingenieurs..

Is de Versys een slechte of een onbetrouwbare fiets ?

Verre van... ik ben geen masochist....

Maar het is wel een budgetfiets, met alle eigenschappen vandien...

Echter, ik weet het : het is voor de meeste bezitters van een motorfiets erg moeilijk om er ook de gebreken van te zien : "mijn kind, schoon kind...." .

Dat zie je in alle topics weer.

Enige verdere discussie heeft hier dan ook geen zin.
 
@ Jeltel , balhoofdlager versleten na 25.000km is inderdaad wel snel , ik weet niet of je veel whiely's maakt want dat vinden die lagertjes niet zo fijn .
Wat je achterste remlicht schakelaar betreft , smeer hem eens met droogsmeer, waarschijnlijk komt ie terug tot leven.
Nee, geen wheelies. Alleen een enkele onbedoelde.

En dank voor de tip. Morgen ga ik eens kijken.

Ik heb zelf dit jaar een splinternieuwe GS na 2 maanden weer ingeruild omdat hij een slechte motor had en de importeur er geen oplossing voor wist.

Maar als ik mijn Versys ernaast zet en ik bekijk van dichtbij de onderdelen, dan weet ik wel voor welke fiets de boekhouders meer inspraak hadden dan de ingenieurs..

Is de Versys een slechte of een onbetrouwbare fiets ?

Verre van... ik ben geen masochist....

Maar het is wel een budgetfiets, met alle eigenschappen vandien...

Echter, ik weet het : het is voor de meeste bezitters van een motorfiets erg moeilijk om er ook de gebreken van te zien : "mijn kind, schoon kind...." .

Dat zie je in alle topics weer.

Enige verdere discussie heeft hier dan ook geen zin.
mooie is dat ik nergens tegenspreek dat het een budgetfiets is. Ik vroeg alleen of mijn versleten balhoofd lager normaal was na 25.000km. Een optie was: ja dat is normaal bij een budgetfiets als de Versys. Of de reactie als edraket. Allebei prima.

En zolang mijn 'budgetfiets' geen grote issues heeft, zoals een slechte motor waar de importeur geen oplossing voor heeft, hoor je mij niet klagen.

Ga lekker ergens anders op de man spelen. Mij lok je er niet mee uit.

Ik wens je nog veel rijplezier op je 'budgetfiets'. :]
 
Laatst bewerkt:
Ga lekker ergens anders op de man spelen. Mij lok je er niet mee uit.

Ik krijg toch sterk de indruk dat jou reactie over dat SLIJKMOTO op moet rotten naar een ander topic reden is voor zijn heftige reacties. En in mijn ogen begon jij dan ook met het op de man spelen.

Dat de menig van SLIJKMOTO afwijkt van de jou betekent nog niet dat hij zijn mening niet mag geven.

Maargoed back on topic..
 
Laatst bewerkt:
een vraagje aan iedereen : wie weet of de 2de generatie versys (2010-2014) rubbers heeft in de montage punten van het blok aan het frame ? voor zover ik weet heeft generatie 2 dit al maar ik ben niet 100% zeker , iemand zijn blok van de gen 2 al eens verwijdert ?
 
@jeltel ik denk ik dat je gwn pech hebt met je balhoofdlager. Zoals ik met mijn achterlagers heb gehad. Want kan nergens op het web iets vinden dat er problemen zijn met de lagers van een versys. Nu wat het wheelien betreft ik pits regelmatig is een wheelie en als je die goed uit voert dan gaat het niet extreem snel speling opkomen te zitten maar wel snellere slijtage van ketting en tandwielen en bandjes. :P })
 
@edraket er zitten geen silentblocs op de first gen. Die zijn er pas opgekomen bij het 2015 model is mij verteld geweest. Waarom de vraag srry dak zo nieuwschierig ben :?
 
Ik heb zelf dit jaar een splinternieuwe GS na 2 maanden weer ingeruild omdat hij een slechte motor had en de importeur er geen oplossing voor wist.

Maar als ik mijn Versys ernaast zet en ik bekijk van dichtbij de onderdelen, dan weet ik wel voor welke fiets de boekhouders meer inspraak hadden dan de ingenieurs..

Is de Versys een slechte of een onbetrouwbare fiets ?

Verre van... ik ben geen masochist....

Maar het is wel een budgetfiets, met alle eigenschappen vandien...

Echter, ik weet het : het is voor de meeste bezitters van een motorfiets erg moeilijk om er ook de gebreken van te zien : "mijn kind, schoon kind...." .

Dat zie je in alle topics weer.

Enige verdere discussie heeft hier dan ook geen zin.

Maar... dan heb je dus met die kwaliteitsfietsen, kwaliteitsproblemen...
Die heb je dan weer niet met een budgetfiets... :+
 
crap, ik heb ook een BMW en een Versys, en die laatste is nu ineens een budget-fiets?!!?

hmmmm.... tis maar net vanaf welk standpunt je dat dan bekijkt.
 
nou ik ben erg gelukkig met mijn budget fiets. daarom dat die ook zo enorm populair is in belgie en nederland omdat we gierig zijn zekers :X :N ik heb hem gekocht omdat die lekker stuurt en goed rijcomfort heeft nah. btw hij kwam in 2015 wel altijd als de beste uit de tests door de motor journalisten van elk magazine zelfs tegen over de duurde yamaha mt 07. nu voor mij is het gwn i don't give a fu*k als een ander zegt dat het budget fietsje is.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook geen enkel bezwaar tegen zgn. "budgetfietsen"...

Ik heb ook nog een YAMAHA TRACER 900 gehad, die onder die noemer valt en die gaf geen klap verkeerd, maar was uiteindelijk te klein voor mijn postuur, hetgeen een paar keren tot ietwat hachelijke situaties in de bergen leidde... (en jep, ik had voorafgaandelijk een uitgebreide proefrit gemaakt... in de lage landen en toen kwam die stuureigenschap niet aan het licht... in Zuid-Frankrijk helaas wel)

... exit Tracer, dus, maar niet omwille van zijn bouwkwaliteit (geen premiumonderdelen, maar ongetwijfeld degelijk genoeg... tot op zekere hoogte).
 
Laatst bewerkt:
Natuurlijk is een Versys een budget fiets, maar dat wil niet zeggen dat het een verkeerde fiets is.
Een MT07 en een VStrom zijn ook budget fietsen. In een review van een testrijder in de VS werd het iets anders verwoord.

Don’t expect a $ 5.000 suspension on a $ 8.000 bike. Nevertheless the bike gives you extreme good value for money.
 
Ik ben geen techneut, maar gelet op het bovenstaande, KAN ik me voorstellen (ik wik en weeg hier mijn woorden) dat bvb. het balhoofd van een Versys niet op dezelfde wijze een zware mishandeling langdurig kan doorstaan als dat van een fiets die vele malen duurder is met - dus- kwalitatief meer hoogstaande onderdelen.

Alvorens er opnieuw geblaft wordt... dat impliceert niét dat de klacht hierboven over een vroegtijdig versleten balhoofd PER SE het gevolg is van een dergelijke mishandeling...

Ik maak me wél (nogmaals) de bedenking dat je bij een tweedehands aankoop niet weet wat er voordien met je troetel werd uitgestoken.

Zo kocht ik ooit een jonge demo Transalp van een bevriende dealer... bleek dat zijn eigen mekaniekers achter zijn rug met die motor tientallen kilometers over een spoorweg waren gaan jakkeren... het ding gaf gelukkig achteraf geen krimp, maar dat had anders kunnen uitdraaien. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik maak me wél (nogmaals) de bedenking dat je bij een tweedehands aankoop niet weet wat er voordien met je troetel werd uitgestoken.
en daar heb je helemaal gelijk in. Het en der ziet mijn Versys er werkelijk als nieuw uit. Maar het versnelling pedaal rubbertje is al versleten.
En het balhoofd lager komt daar dus bij.

Maar Kettingset gaat met mij 15.000 mee en kan nog even. Laat staan dat ik weet hoe lang de set er al op zit.

Hopelijk blijft het bij het balhoofd lager.
 
tis mss wat vroeg maar hier alvast mijn
full
 
@edraket er zitten geen silentblocs op de first gen. Die zijn er pas opgekomen bij het 2015 model is mij verteld geweest. Waarom de vraag srry dak zo nieuwschierig ben :?


omdat het model 2010 tot 2014(gen2) al minder trillingen zou hebben dan het model gen1
en ik ben aan het zoeken waar dat ze dan iets verandert hebben in 2010
 
Mss een andere balans as zou ik denken. Nu bij het 2017 model is er een verzwaarde drijfstang geplaatst dat weet ik van mijn dealer. grt
 
Laatst bewerkt:
Dat gaat er wel af als ze iets ouder worden....

Het zijn nu nog jonge enthousiaste puppy's.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan