Motovlog?

Ben sinds kort ook wat aan het spelen met filmpjes opnemen. Heb nul komma niks ervaring met deze dingen, maar het leek me wel leuk om er een beetje mee aan de gang te zijn. Ik noem het voor nu nog een gevalletje "al doende doet leert men." Voor het filmen heb ik een sony HDR-AS200V en het geluid neem ik op met een olympus ls-p1

Ik wil het geluid op de schaaf methode in de filmpjes monteren, ik kan alleen niet een geschikte plek vinden om geen last te hebben van de wind. Hoe doen de anderen dat?
 
Laatst bewerkt:
Ben sinds kort ook wat aan het spelen met filmpjes opnemen. Heb nul komma niks ervaring met deze dingen, maar het leek me wel leuk om er een beetje mee aan de gang te zijn. Ik noem het voor nu nog een gevalletje "al doende doet leert men." Voor het filmen heb ik een sony HDR-AS200V en het geluid neem ik op met een olympus ls-p1

Ik wil het geluid op de schaaf methode in de filmpjes monteren, ik kan alleen niet een geschikte plek vinden om geen last te hebben van de wind. Hoe doen de anderen dat?

Schuimkussen met duct tape en deadcat in de rugzak :) Zelfde effect, maar heb er wat windgeluid in gestoken via de camera zelf om het wat levendiger te maken :)

Kan je geen externe mic (3,5mm) op je AS200V aansluiten?
 
beetje windgeluid is geen probleem, alleen het maskeert het motorgeluid en dat wil ik dan weer niet. heb al verschillende posities gehad in mijn jas en ook in een van de vakken van mijn tanktas. zal binnenkort eens in de tas vergeten.
 
http://www.shockmansion.com/2017/12/18/wife-material/

Je staat op Shockmansion vandaag. Maar het is wel vanwege de motor! :Y ;)

2e groeispurt. 15k volgers alweer, 3000 erbij in één week tijd. Zo gaat ie lekker! En tuurlijk is het niet alleen vanwege de motor, dat weet iedereen. Jongens en mannen zijn nou eenmaal zo geprogrammeerd om op alles te klikken waar een lekker vrouwenlichaam op staat. Als je een lekker lijf hebt, dan moet je het uitbuiten ook. 8-)
 
Schuimkussen met duct tape en deadcat in de rugzak :) Zelfde effect, maar heb er wat windgeluid in gestoken via de camera zelf om het wat levendiger te maken :)

Dat is mij net teveel windruis. Ik heb 'm achter in mijn motorjas zitten.
Alleen onder een bepaalde hoek of bij bepaalde typen motoren heb je dan net even wat eerder windruis (en vanaf 100-120km/u en daarboven is het wel shit). Hier met een elektrische motorscooter;
Omdat je geen motorgeluid hebt (bijna dan), hoor je de mic een beetje verplaatsen in de zak. :) Met een brandstofmotor hoor je dat niet of nauwelijks. Ik vind dat geluid van die motorscoot echt wel grappig, net een elektrische vorkheftruck.
 
Laatst bewerkt:
wat een bijzonder geluid heeft dat ding. helaas heeft mijn jas geen zak achter, ik wilde eigenlijk zonder tas werken maar geloof dat ik geen keuze heb :X
 
wat een bijzonder geluid heeft dat ding. helaas heeft mijn jas geen zak achter, ik wilde eigenlijk zonder tas werken maar geloof dat ik geen keuze heb :X

Geinig he. ;) Ik vond het een leuk geluid. Maar elektrisch moet je eigenlijk wel meer geluid maken. Voor je het weet steekt een fietser over o.i.d..

Wel voordeel; waar je normaal de wijk netjes met 50-60km/u er uit stuurt zonder al te veel toeren te maken, kan je elektrisch gerust 100km/u de wijk uit sturen en geen haan die er naar kraait want ze kunnen dit geluid niet helemaal linken aan snelheid. :]

Wat betreft geen zak achter; die kan je natuurlijk erop laten maken. Ik heb er zelfs twee microfoons in zitten, eentje voor mijn Drift actioncam en de andere voor de GoPro kloons (en volgens mij moet mijn GoPro 4 Silver er ook nog wel mee werken). De een is 3.5mm, de ander USB-mini.
 
Geinig he. ;) Ik vond het een leuk geluid. Maar elektrisch moet je eigenlijk wel meer geluid maken. Voor je het weet steekt een fietser over o.i.d..

Wel voordeel; waar je normaal de wijk netjes met 50-60km/u er uit stuurt zonder al te veel toeren te maken, kan je elektrisch gerust 100km/u de wijk uit sturen en geen haan die er naar kraait want ze kunnen dit geluid niet helemaal linken aan snelheid. :]

Wat betreft geen zak achter; die kan je natuurlijk erop laten maken. Ik heb er zelfs twee microfoons in zitten, eentje voor mijn Drift actioncam en de andere voor de GoPro kloons (en volgens mij moet mijn GoPro 4 Silver er ook nog wel mee werken). De een is 3.5mm, de ander USB-mini.

Dat is natuurlijk ook nog een optie. Eventueel kan ik er wel met klitteband wat van maken ofzo. Kzal het eens uitproberen
 
Ik ga van het weekend samen met een vriend spelen met een drone om te kijken of we wat interressant materiaal kunnen krijgen voor een kanaal trailer :]. Mijn huidige is ruk :+.
 
Daar moet vast wel wat leuks uit komen. Met een drone altijd wel unieke beelden.
Heb er zelf ook een, maar die gebruik ik eigenlijk niet echt in mijn video's of onopvallend.
Laatst met de sneeuw dat ding even de lucht ingestuurd. Wel 's richting schemer, maar dat zag er erg mooi uit. Sneeuw, lampjes etc. Jammer dat de sensor zo klein is.
 
Heb geen idee wat voor beelden er uit gaan komen, de drone schijnt in 4k op te kunnen nemen :o
 
http://www.shockmansion.com/2017/12/18/wife-material/

Je staat op Shockmansion vandaag. Maar het is wel vanwege de motor! :Y ;)

Heb een paar filmpjes van haar gekeken, mag hopen dat ze tegenwoordig wel wat defensiever rijdt. Kwam gisteravond toevallig op haar kanaal via 'Life on Motorcycle' door een crash video. Damn dat zag er echt heftig uit, een vriend van haar die had een flinke crash gehad en z'n voet gebroken. Mag hopen dat hij er tot op de dag van vandaag er beter aan toe is.

Tja verder moet ik eerlijk zeggen dat ik het kanaal niet zo spannend vind, ze heeft wel een slimme aanpak voor views en abo's door lekker rond te huppelen in een strak broekje etc. :')
 
Wat ik mij oprecht afvraag; welke doelgroep kijkt er naar vlogs?


Wat ik bij mannelijke vloggers zie is oeverloos geouwehoer.
Bij de vrouwelijke vloggers zie ik huppelende meisjes in onnatuurlijke poses om zoveel mogelijk hun kont/lichaam te laten zien op camera en oeverloos geouwehoer.

Waarom kijken er zoveel mensen naar vlogs? wat mis ik?
(vrouwelijke vloggers kan ik nog enigsinds begrijpen, mannen klikken nou eenmaal als ze billen/tetten o.i.d. zien, maar na een minuut heb je toch ook genoeg van die schreeuw om aandacht :+ )

Aan de views te zien, zien andere blijkbaar meer dan dat ik zie.

en om het even voor te zijn, ;) ik heb geen azijn gedronken.
 
Wat ik mij oprecht afvraag; welke doelgroep kijkt er naar vlogs?

Wat ik bij mannelijke vloggers zie is oeverloos geouwehoer.
Bij de vrouwelijke vloggers zie ik huppelende meisjes in onnatuurlijke poses om zoveel mogelijk hun kont/lichaam te laten zien op camera en oeverloos geouwehoer.

Waarom kijken er zoveel mensen naar vlogs? wat mis ik?
(vrouwelijke vloggers kan ik nog enigsinds begrijpen, mannen klikken nou eenmaal als ze billen/tetten o.i.d. zien, maar na een minuut heb je toch ook genoeg van die schreeuw om aandacht :+ )

Aan de views te zien, zien andere blijkbaar meer dan dat ik zie.

en om het even voor te zijn, ;) ik heb geen azijn gedronken.

Views zeggen niet alles. Als je een filmpje aanklikt en je kijkt het een paar seconden, is het al een view. Dat zegt niets over constante aandacht over de hele video. Alleen in de analytics op youtube kan je zien of je video voor iedereen interessant blijft, of de meesten al na een minuut afhaken. Bij Facebook telt een view nog sneller dan bij Youtube. Maar goed, bij FB kan je geen geld verdienen, bij YouTube wel. Maar dan moet je wel wat views per dag/maand halen, wil dat interessant zijn.

Wat ik een leuk vlog vind is van ADVChina. ADVChina
Twee westerse jongens van ongeveer mijn leeftijd rijden op 125cc motoren door China en laten wat van de cultuur en het land zien. Elke keer weer een ander iets en vaak interessant. Van Chinezen krijgen ze dan ook vaak de wind van voren, als ze iets verkeerds over het oh zo goede China zeggen. 8-) De motor staat niet op de eerste plaats en ik denk dat als dat niet op de eerste plaats staat, er veel meer te doen is met een YouTube-kanaal.
 
Laatst bewerkt:
Heb een paar filmpjes van haar gekeken, mag hopen dat ze tegenwoordig wel wat defensiever rijdt. Kwam gisteravond toevallig op haar kanaal via 'Life on Motorcycle' door een crash video. Damn dat zag er echt heftig uit, een vriend van haar die had een flinke crash gehad en z'n voet gebroken. Mag hopen dat hij er tot op de dag van vandaag er beter aan toe is.

Tja verder moet ik eerlijk zeggen dat ik het kanaal niet zo spannend vind, ze heeft wel een slimme aanpak voor views en abo's door lekker rond te huppelen in een strak broekje etc. :')

Ja dat was een heftige crash! Op de film niet goed te zien, maar in m'n netvlies gebrand alsof het op 5 meter afstand gebeurde.

Zag die motor en hem zo over de kop vliegen meters hoog en naar beneden het weiland in.

Hij rijdt alweer!
:]


Anyway; haha ik ben lerende! Editen is leuk om te doen, maar ben erg zoekende nog! Maar dat maakt het leuk.
Binnenkort misschien toch nog een ander edit programma erbij gaan leren. Die ik nu heb is erg basic.

En ik ben meer van het rijden dan van het lullen.... misschien komt er ooit verandering in.
Volgend jaar gewoon lekker verder filmen en editen! Uiteindelijk word je er beter in.

Maar defensief; dat doe ik zeker! 😂
Mwa....ik ben wel een boefje op de weg soms.....dat maakt het wel leuker! Zo lang ik andere mensen niet in gevaar breng moet het kunnen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik blijf toch de filmpjes met vette motorskills het vetste vinden.

Dat geouwehoer doet me helemaal niks...

Rijden rijden! Braaaap
Max Wrist!
Die heeft wel een fijn edit programma denk! After Effects?

Komend jaar dus toch maar meer gaan richten op m'n motorskills.

En beter leren knutselen! Dan kan ik ooit m'n eigen motor maken. :+
 
Laatst bewerkt:
Wat ik mij oprecht afvraag; welke doelgroep kijkt er naar vlogs?


Wat ik bij mannelijke vloggers zie is oeverloos geouwehoer.
Bij de vrouwelijke vloggers zie ik huppelende meisjes in onnatuurlijke poses om zoveel mogelijk hun kont/lichaam te laten zien op camera en oeverloos geouwehoer.

Waarom kijken er zoveel mensen naar vlogs? wat mis ik?
(vrouwelijke vloggers kan ik nog enigsinds begrijpen, mannen klikken nou eenmaal als ze billen/tetten o.i.d. zien, maar na een minuut heb je toch ook genoeg van die schreeuw om aandacht :+ )

Aan de views te zien, zien andere blijkbaar meer dan dat ik zie.

en om het even voor te zijn, ;) ik heb geen azijn gedronken.



Tja, waarom zijn normale vloggers zo onwijs populair?
Motovloggers hebben dan in elk geval nog een motor erbij.

Waarom dat tegenwoordig zo populair is durf ik ook niet te zeggen.
Kijkje in iemands anders leven? Mensen met dezelfde visie vinden? zo iets?

Er zijn tegenwoordig meer mensen die naar streamers of gamers op youtube kijken dan dat er echte gamers zijn |(
 
Rijden rijden! Braaaap
Max Wrist!
Die heeft wel een fijn edit programma denk! After Effects?

Komend jaar dus toch maar meer gaan richten op m'n motorskills.


Dat is ook wel een beetje mij insteek voor volgend jaar.

Zeker meer rijden en beter editten.
En meer reviews, want dat vindt ik echt leuk om te doen. En dat is voor mij het belangrijkst.

Morgen eerst maar eens de finishing touch leggen aan de kerstspeciaal.
En dan misschien nog een rondje touren :]
 
Tja, waarom zijn normale vloggers zo onwijs populair?
Motovloggers hebben dan in elk geval nog een motor erbij.

Waarom dat tegenwoordig zo populair is durf ik ook niet te zeggen.
Kijkje in iemands anders leven? Mensen met dezelfde visie vinden? zo iets?

Er zijn tegenwoordig meer mensen die naar streamers of gamers op youtube kijken dan dat er echte gamers zijn |(
Voor een ieder wat toch? :]

Dat is maar goed ook! 😎
 
Vandaag lopen spelen met de drone. Zijn wel interessante dingen uit gekomen. Tevens een geschikt plek voor de geluid recorder kunnen vinden. morgen nog wat extra beelden/geluid maken en dan ff pielen met het monteren van een nieuw intro filmpje.

Heb een foto die doet denken aan de goede oude GTA 2:
26060139_1705411956193190_8706188217807272241_o.jpg
 

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan